Gå til innhold

Hvorfor er DU singel?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja som emnetittelen spør: hvorfor er du singel?

eksempler:

at du er kresen på utseende,

kresen på personlighet,

er sjenert,

ikke så veldig tiltrekkende utseende messig,

har vanskeligheter for å forelske deg,

ønsker å leve singellive

vet ikke hvor du kan treffe noen etc.

er bare nysgjerrig jeg :)

Litt fordi det ikke har passet å lete så aktivt etter en å være sammen med, litt for de jeg ikke vet helt hvor jeg skal lete og litt fordi jeg ikke gidder å ha et forhold for å ha et forhold, så må være full klaff for at jeg skal gå inn i et forhold. Personligheten må også såklart klaffe med mine preferanser. :arwen:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spirelill

Er singel fordi:

Har vært i et lengre forhold. Alt ble brått og brutalt slutt da den mørke siden til min nåværende eks kom frem. Skummelt, og jeg flyktet!

Men har kommet meg forbi det nå, og har møtt et par gutter i ettertid. Men må innrømme at jeg har foreløpig liten tro på den store kjærligheten, og synes nyforelskede kjærstepar er ganske klissete og unødvendig om dagen!

Så, for øyeblikket er jeg bare ute etter moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og har alltid vært og vil sikker for alltid være singel siden jeg er lite pen å se på og at jeg ikke drikker på byen.

Men jaja. Liker å trene og drive kampsport. Er veldig glad i fritiden min da så tenker ikke på å hoppe med det første ;P

g 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest singelsingel

Er singel trur jeg fordi jeg er litt ensom ulv.

Har for mange hobbyer som intresserer meg men ikke damer.

Damer er rett og slett ikke intressert i meg, og da er jeg heller ikke intressert i dei. Spesielt siden jeg har lett for å bli betatt og forelsket i jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er singel fordi jeg akkurat har blitt dumpet etter flere år i et seriøst forhold. Selvtilliten fikk seg en knekk, men jobber meg oppover. Er ikke klar for å møte en ny med det første!

Men trives med livet og med gode venner for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rart å lese disse innleggene, for jeg har ikke et enkelt svar på hvorfor jeg har valgt å være alene.

Kanskje det er en kombinasjon av ganske mange faktorer som har ledet meg frem til dette. Noen av dem er ganske brutalt egenrådige.

Jeg må ikke føle meg elsket for å ha meget godt lenger

Jeg trenger ikke kjærtegn for å føle meg komplett

Jeg behøver ikke være avhengig av andre for å lykkes selv

Og i disse utalelsene ligger det veldig mange erfaringer på godt og ondt, mest godt faktisk selvom det blir for andre en selvmotsigelse.

Når man har tippet over 50, så tror jeg at livets luner spiller mindre rolle enn før. Fordi summen av erfaringer gjør meg i stand til å ta vare på gode minner og transponere dem inn i nye.

"Tung" livserfaring sammen med et godt utviklet sanseapparat overfor egne og andres bevegelser i tid og rom, er nok produktet jeg lever i. Faktisk gjør alle det med eller uten deres deltagelse.

Det er bare det at livet kan forbedres på alle plan uansett mental utviklingsgrad, det å komme dithen er i seg selv en seier for de aller fleste. For meg er det blitt en ny reise jeg foretrekker å være i ensom majestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er singel fordi:

Har vært i et lengre forhold. Alt ble brått og brutalt slutt da den mørke siden til min nåværende eks kom frem. Skummelt, og jeg flyktet!

Men har kommet meg forbi det nå, og har møtt et par gutter i ettertid. Men må innrømme at jeg har foreløpig liten tro på den store kjærligheten, og synes nyforelskede kjærstepar er ganske klissete og unødvendig om dagen!

Så, for øyeblikket er jeg bare ute etter moro :)

Hvordan artet denne mørke siden seg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det...

Etter å ha vært mer eller mindre singel i 5 år nå har jeg begynt å spørre meg selv om akkurat det.

Tror det bunner i at jeg rett og slett har mer enn nok med jobb, barn, hus og dyr som gjør at jeg ikke har "tid" til å lete aktivt. At jeg kan oppfattes som en tørrpinne som ikke gidder å reke på by'n eller andre sosiale begivenheter gjør det vel heller ikke lettere å finne en...

Har et par ganger prøvd meg på nettdating, men sitter igjen med inntrykket av at de aller fleste var der for chattingen sin del og var fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rart å lese disse innleggene, for jeg har ikke et enkelt svar på hvorfor jeg har valgt å være alene.

livets luner spiller mindre rolle enn før.

Har du virkelig valgt å være alene? Sikker på at ikke eks-konen din vraket deg? Som regel velger ikke etablerte menn å være alene, de vil bli i ekteskapet uansett hvor dårlig det er. "Det går over", tror stakkars menn.

Hva mener du med livets "luner"? Hva er luner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du virkelig valgt å være alene? Sikker på at ikke eks-konen din vraket deg? Som regel velger ikke etablerte menn å være alene, de vil bli i ekteskapet uansett hvor dårlig det er. "Det går over", tror stakkars menn.

Hva mener du med livets "luner"? Hva er luner?

Livets luner er visst et begrep som ikke benyttes så ofte i dag, det er er mange norske uttrykk og begreper som er borte. Men i store trekk beskriver utrykket livet med alle sine opp og nedturer, samt det finurlige spillet som foregår bak.

Nei, det finnes ikke noen eks- som har forårsaket dette, bare en erkjennelse av egne begrensninger. Jeg er ikke lenger interessert å fremstå som noe noen vil ha. Dyrker interesser, familie og venner og ser fremtiden lyst i møte med dette som plattform.

Det finnes både ensomme ulver og definerte single, jeg er av den siste kategorien. Man er hverken halvt mennesket eller mindre verdt, man er bare alene, punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirelill
Hvordan artet denne mørke siden seg da?

Den har nok vært der lenge, men jeg har ikke tolket signalene helt. Så var vi på ferie i høst, og det var litt surmuling og dårlig stemning en dag. Så eksploderte det for han. Det var trusler, det var slag, rutene på hotellet ble knust osv. Heldigvis var vi flere, så noen felles kamerater prøvde å stoppe han og roe han ned. Men det var så mye mer enn det fysiske. Alt som ble sagt tydet på et forhold hvor alt har vært gjemt bak fasadene.

Jeg ble så såret og redd at jeg etter noen uker valgte å gjøre det slutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har nok vært der lenge, men jeg har ikke tolket signalene helt. Så var vi på ferie i høst, og det var litt surmuling og dårlig stemning en dag. Så eksploderte det for han. Det var trusler, det var slag, rutene på hotellet ble knust osv. Heldigvis var vi flere, så noen felles kamerater prøvde å stoppe han og roe han ned. Men det var så mye mer enn det fysiske. Alt som ble sagt tydet på et forhold hvor alt har vært gjemt bak fasadene.

Jeg ble så såret og redd at jeg etter noen uker valgte å gjøre det slutt....

Ja, når det blir slag og knuste hotellruter så høres det ut som du har gjort det eneste rette valget. Det er rett og slett merkelig at enkelte ikke klarer å prate men heller begynner å slå. Hvorfor har disse individene så vanskelig for å prate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Spirelill
Ja, når det blir slag og knuste hotellruter så høres det ut som du har gjort det eneste rette valget. Det er rett og slett merkelig at enkelte ikke klarer å prate men heller begynner å slå. Hvorfor har disse individene så vanskelig for å prate?

Jeg tror mye har med dårlig selvtillit eller bare usikkerhet på sin måte å uttrykke seg. Skjønner mye av det nå, i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye har med dårlig selvtillit eller bare usikkerhet på sin måte å uttrykke seg. Skjønner mye av det nå, i hvertfall!

Javel, jeg skjønner i hvert fall ingenting av folk som ikke klarer å prate om problemer med sin partner!

Men så har jeg heller ingen problemer med å prate om problemer eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...