Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #61 Skrevet 2. oktober 2009 Du hadde nok mest sansynlig vært død, eller meget syk om du hadde samme kropp som dem også. Men kanskje de bare har store sko? Ikke meningen å rakke ned på noen, men jeg klarer ikke å se på mennesker som er så tynn at de ser ut som skelletter, jeg synes det jeg får på en måte vondt inne i meg. Men av en eller annen grunn så synes jeg de dukkene er pene for det. Kanskje fordi jeg vet at de ikke virkelig. Eneste negative er at jeg synes leppene er litt for store.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #62 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg er 14 år, og jeg har lekt med Bratz som liten og barbiedukker og det har da aldeles ikke gjort noe galt med meg det! Tenkte ikke en gang over at det var noe galt med hvordan de kledde seg eller sminket seg, det var liksom sånn de dukkene var, husker jeg synes Bratzene var litt rare da med det giga hodet i forhold til kroppen. Men, ærlig talt når dere snakker om at det er horete og sånt å gå kledd sånn og at hvis barn leker med disse kan de få feil bilde, og det at Hannah Montana liksom gjør slik at alle unger blir oversminket og horete kledd hvis de ser på det og leker med Bratz, nå vet jeg ikke om jeg fikk akkurat det som har blitt sagt da, men det er det jeg husker.. Uansett, selvfølgelig alle barn reagerer forskjellig, men de fleste blir neppe slik at de kler seg horete når de blir eldre og oversminker seg så blir de voldtatt ute på byen eller hva enn eller annen sa, det synes jeg er å ta alt laaangt ut av proposjon, hva skjer med å overdrive da? :S De hestene var jo bare skjønne, tror barna skjønner at hvis de har hest trenger de ikke sminke dem og ta på dem slike sko altså!
canya Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #63 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Det er ikke snakk om overdrivelsene som fakta, det er snakk om prinsippet og at barn blir bombardert med kroppsfikseringer fra de går ut av barnehagen, det er de usagte beskjedene jeg snakker om. Hvor godt føler man seg når man blar gjennom motemagasiner etter å ha sett bilder av toppmodellene og kjendisene? Man kjenner seg jo ikke så fin i forhold når man er ferdig med å lese.?. Men det man kanskje ikke tenker over er at de bildene man selv ønsker å bli er photoshoppa og at de ikke er ekte mange av dem. Det er ikke sagt at barna blir kopier av Bratz dokkene, det er snakk om å lese mellom linjene og dempe dette kroppshysteriet så mye man kan for barna. Og det gjør man ikek ved å kjøpe dokker med gigantiske hoder for å få plass til de gigantiske leppene og de store øynene og vippene og bryna.. Endret 2. oktober 2009 av canya
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå