Kamikatze Skrevet 2. oktober 2009 #41 Skrevet 2. oktober 2009 Men hva når jenta vil ha slike dukker som alle leker med å ikke får det? Skal de bli holdt utenfor da? For det kan fort skje. Jepp! Det kalles foreldreansvar. Det innebærer faktisk også å tenke noen år frem i tid, og ikke la seg viljeløst kastes rundt i øyeblikkenes ville dans, og stadig ta minste motstands vei.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #42 Skrevet 2. oktober 2009 Jepp! Det kalles foreldreansvar. Det innebærer faktisk også å tenke noen år frem i tid, og ikke la seg viljeløst kastes rundt i øyeblikkenes ville dans, og stadig ta minste motstands vei. Jeg er bare redd foer mobbing. Noe jeg desverre ble.
canya Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #43 Skrevet 2. oktober 2009 På hvilken måte? At ungen skal ha de samme klærna som alle andre, samme tinga, samme sminka, samme oppførsel, samme drikkevarer, samme røykevaner, samme tidlig seksuelle debut.. ja, the list goes on. Det er jo noe mange sliter med til og med i voksen alder, det å klare og tørre å skille seg ut og være den man egentilg er. Nå er det snakk om noe enkelt som en dukke, men det er prinsippet jeg snakker om. Jeg vil lære mitt barn at h*n er akkurat god nok som hun er, og om hun har en annen dukke som ikke har ti tonn sminke på seg og høye stripperhæler med kort skjørt og lange unaturlig bein, så er hun kul for det..
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #44 Skrevet 2. oktober 2009 At ungen skal ha de samme klærna som alle andre, samme tinga, samme sminka, samme oppførsel, samme drikkevarer, samme røykevaner, samme tidlig seksuelle debut.. ja, the list goes on. Det er jo noe mange sliter med til og med i voksen alder, det å klare og tørre å skille seg ut og være den man egentilg er. Nå er det snakk om noe enkelt som en dukke, men det er prinsippet jeg snakker om. Jeg vil lære mitt barn at h*n er akkurat god nok som hun er, og om hun har en annen dukke som ikke har ti tonn sminke på seg og høye stripperhæler med kort skjørt og lange unaturlig bein, så er hun kul for det.. Jeg tror ikke noe på at barna begynner å drikke, røyke og ha sex tidlig kun fordi de har lekt med de dukkene. Det går vel an å lære dem om ting og tang selv om de leker med de dukkene. Jeg vil lære mitt barn at h*n er akkurat god nok som hun er, og om hun har en annen dukke som ikke har ti tonn sminke på seg og høye stripperhæler med kort skjørt og lange unaturlig bein, så er hun kul for det.. Det vil jeg også lære mitt barn. Dessverre så ser ikke små barn det på den måten bestandig. Jeg ville så klart aldri tilatt at mitt barn å røyke bare for å være med i gjengen. Men de dukkene ser jeg på som leker, og jeg liker stilen. De fører ikke noe vondt med seg. Akkurat som film og tv-spill ikke fører til vold. Noe det ikke gjør.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #45 Skrevet 2. oktober 2009 Og er det et problem at jentene skulle kle ser utfordrende i en alder av 10, hvorfor ikke nekte dem det i stedenfor å nekte dem dukkene? Bsrn er barn, jeg tror ikke en gang de tenker det samme om dukkene som en del voksne gjør. Forresten, bare lurer. Nekter dere barna å se på Hannah Montana, og Disney Channel generelt også? Selv tror jeg mer på å snakke med barna i stedenfor å bare nekte dem og nekte dem. Barn er barn, ja. Og det skal de få lov til å være. Barn er lett påvirkelige. Det er blant annet derfor det ikke er lov med reklame rettet mot barn. Om "helten" til barnet gjør noe, så vil barnet ofte kopiere dette. Om barnet får dukker hvor hele konseptet er å fremme sexy posering, sminking, vulgær påkledning, sykelig synnhet og svære pupper, så er ikke dette i tråd med at barn skal være barn. For slike ting skal ikke ha noe med barn å gjøre. Jeg lar ikke barna se på Disney channel ukritisk, nei. Det samme med andre tv-kanaler. En del programmer er rent søppel. Til og med på tv2 sender de Barbie-filmer o.l. Noe av det verste var vel en episode med noe charlie's angels lignende greier, hvor hele plottet var at den ene av de syltynne pene heltene ble forhekset så hun ble det de kalte for feit (eller normalvektig, som en lege ville sagt...). Og det var såååå krise, og lenge leve slankehysteriet. Rettet mot barn. Sykt og ekkelt. Skal du la barnet ditt gjøre absolutt alt som alle andre gjør, bare for at barnet ikke skal bli mobbet? Om "alle andre" i klassen begynner å røyke og drikke i tolvårsalderen (slik var det på min skole...), skal du da forsyne barnet ditt med røyk og øl? Så det ikke skal bli mobbet? Det er faktisk viktig å lære barna at vi ikke trenger gjøre alt som alle andre gjør. Tenk deg om: liker du voksne som dilter etter, ikke har egen smak eller egne meninger, og bare snakker andre etter munnen? Neppe. Da vil du sikkert ikke oppdra barnet ditt til å bli slik heller.
canya Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #46 Skrevet 2. oktober 2009 ja, jeg ser ikke helt hvordan man skal si til barna at hvordan de ser ut er ok, mens man gir dem dokker som ser ut som de photoshoppa jentene i bladene/reklamene. Bratz ser mer ut som parodier og pene karikatur tegninger i trynet. Det er forstyrrende at de må ha så store hoder slik at produsenten kunne dekorere ansiktet deres med de botox leppene og de store uskyldige dådyrøynene og lange bambi-vippene. Action speaks louder than words.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #47 Skrevet 2. oktober 2009 ja, jeg ser ikke helt hvordan man skal si til barna at hvordan de ser ut er ok, mens man gir dem dokker som ser ut som de photoshoppa jentene i bladene/reklamene. Bratz ser mer ut som parodier og pene karikatur tegninger i trynet. Det er forstyrrende at de må ha så store hoder slik at produsenten kunne dekorere ansiktet deres med de botox leppene og de store uskyldige dådyrøynene og lange bambi-vippene. Action speaks louder than words. Det går nå fint an å la barna leke med de og oppdra dem til at det er leker eller hva man velger å si. Selv så ser jeg ikke problemet med den klesstilen. De er kule og populære, akkurat hva jeg vil min datter skal være. Skolen mest popluære jente. Det er bedre enn min sjebne med mobbing og alt. Bare se hvordan jeg har blitt.
Eplefe Skrevet 2. oktober 2009 #48 Skrevet 2. oktober 2009 Fordommer kaller dere det, fornuft kaller jeg det."Fornuft er bare summen av alle fordommene en har opparbeidet seg når man blir voksen" - Albert Einstein.
Kamikatze Skrevet 2. oktober 2009 #49 Skrevet 2. oktober 2009 Det er ikke hva slags dukke du har, eller hvilket merkenavn som står på buksa som gjør at du blir mobbet, men måten du reagerer på mobbing.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #50 Skrevet 2. oktober 2009 Det er ikke hva slags dukke du har, eller hvilket merkenavn som står på buksa som gjør at du blir mobbet, men måten du reagerer på mobbing. Det varierer veldig. Det var en som gikk i klassen min som begynte å gråte for den minste ting. Sa noen at han gjorde noe feil så gåt han, så ble han mobbwt. I gjennom hele barneskolen ble han mobbet og han hylskreik hele tiden, for den minste ting. Kanskje det var derfor han ble mobbet, eller at de fortsatte? Jeg ble også mobbet, jeg brydde meg ikke. Jeg tok i gjen noen ganger. Jeg slo en mobber en gang og han slutta. Så var det på'n i gjen. Jeg har oversett det fulstendig, men fortsatt blitt mobbet. Mobbere finner alle mulige gunner til å mobbe også. Så hvordan man reagerer har ikke alltid noe å si. De finner alltid en grunn.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #51 Skrevet 2. oktober 2009 Så spørsmålet er jo, hvordan skal man reagere på mobbing for å ikke bli mobbet? Det finnes ikke noe fasit, eller hva?
canya Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #52 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Man må innrette seg etter hvordan verden utvikler seg, barna må idag vokse opp så fort at de neste ikke rekker å bli født før vi tvinger på dem mote og hvordan man skal se ut for å bli lykkelig og godtatt. Dere ser jo hvor fucked vi voksne er og hvor mye vi higer etter å leve etter standarden som bransjen setter. Fint hus, fin bil, fin make, fin kropp, tynn og slank... Det er noe vil alle vil ha fordi vi vil være en av gjengen. Akkurat som i skolegården der vi alle stod en gang. Ja, det finnes selvsgt unntak, men jeg snakker om folk flest generelt. Jeg vil ihvertfall unngå å hjelpe bransjen til å tatovere dette budskapet i hodet på barna mine permanent. INGEN av de bimbo-dokkene skal inn i mitt hus i mine barns leketøyskasse. Der skal det kun ligge Ole Brum og Donald Duck, bare gamle Disney klassikere, ikke de nye veslevoksne Disney figurene de har seksualisert mer og mer. Som snappet rett ut fra Red light District... Snart begynenr dem vel å selge dokkene med stang og scene og spesial tanga og minipenger de kan putte oppi dem.. http://inconvenientbody.files.wordpress.co...6/bratzum02.jpg http://inconvenientbody.files.wordpress.co.../bratz-um02.jpg Endret 2. oktober 2009 av vimse
Gjest Hater Bratz Skrevet 2. oktober 2009 #54 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Hester hører jo med til galskapen .... sjekk hesteskoene. Er det mulig? Og med de store, groteske øynene ser de ut som fluer! http://thewordwarrior.files.wordpress.com/.../06/struts2.jpg Img-tagger fjernet, se reglene. vimse-mod. Endret 2. oktober 2009 av vimse
Gjest Gutt18 Skrevet 2. oktober 2009 #55 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Hester hører jo med til galskapen .... sjekk hesteskoene. Er det mulig? Og med de store, groteske øynene ser de ut som fluer! http://thewordwarrior.files.wordpress.com/.../06/struts2.jpg Img-tagger fjernet, se reglene. vimse-mod. hahaaha kødder du!? Ser de faktisk sånn ut!? Stakkars hester, det er da ingen hover som har godt av de skoa der! Men jeg tror uansett at disse dukkene har minimalt med påvirkningskraft. Hvordan dere som mødre kler dere forann barna deres tror jeg har 100 ganger mer å si. Tenk heller på det før dere sier "Nei mamma må bare ta på ansiktet sitt før vi kan gå på butikken", eller lignende sminke-relaterte utsagn. Endret 2. oktober 2009 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #56 Skrevet 2. oktober 2009 Som snappet rett ut fra Red light District... Snart begynenr dem vel å selge dokkene med stang og scene og spesial tanga og minipenger de kan putte oppi dem.. Det hadde jo vært kult. Har faktisk veldig lyst på ei slik dukke selv, men tør ikke kjøpe.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #57 Skrevet 2. oktober 2009 De dukkene ser jo ikke ut som mennesker heller. Kan jo bare si til barna at de er fra en annen planet. Eller kanskje ikke, det kan jo kanskjhe gjøre sånn at barna får fordummer mort de som kler seg slik og det må vi ungå.
Gjest Hater Bratz Skrevet 2. oktober 2009 #58 Skrevet 2. oktober 2009 hahaaha kødder du!? Ser de faktisk sånn ut!? Det er ikke en Bratz-hest, men jeg tenkte jeg skulle ta den med her fordi den passet så godt sammen med resten av suppedasen av sminke og høyhælte sko Men hvorfor i all verden har disse Bratz-drittngene slike enorme føtter? Er det moderne og sexy å bruke størrelse 70 i sko, eller er det rett og slett slik at de trenger så store pailabber for å holde balansen pga de overdimensjonerte hodene?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #59 Skrevet 2. oktober 2009 eller er det rett og slett slik at de trenger så store pailabber for å holde balansen pga de overdimensjonerte hodene? Det er nok det sisste.
Gjest Hater Bratz Skrevet 2. oktober 2009 #60 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Se på dette bildet her: http://www.blog-city.info/en/img1/1213_Bra...ntertime[1].jpg Om jeg hadde hatt slike enorme føtter ville jeg ikke klart å bevege meg! Img-tagger fjernet, se reglene. vimse-mod. Endret 2. oktober 2009 av vimse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå