Gå til innhold

Søke jobb under vikariat - bruke nåværende sjef som referanse?


Gjest Funnet drømmejobben

Anbefalte innlegg

Gjest Funnet drømmejobben

Hei!

Jeg er for tiden i et vikariat som går ut medio januar. Begynte i sommer, altså er jeg sånn ca midt i vikariatet. Har hele tiden holdt øynene oppe for ny jobb uten å finne noe interessant å søke på. Nå har imidlertid selve drømmejobben dukket opp, og jeg skal hive meg rundt og søke og håper inderlig jeg får denne.. Spørsmålet mitt er om det er det teit av meg å be min nåværende sjef være referanse på denne søknaden? Jeg vet jeg vil få gode skussmål av henne, men kan det virke uproft å kikke etter ny jobb allerede nå? Selv om jeg har en bestemt sluttdato å forholde meg til?

På den ene siden må hun jo bare forvente at jeg søker nye jobber med tanke på at jeg bare har vikariat, men vil ikke hun skal føle jeg er utakknemlig/uinteressert i jobben jeg har nå.. Jeg kunne jo søke uten hennes referanse, men med mindre hun tar det "ille opp" er jeg helt sikker på at hun vil snakke positivt om meg. Hva ville dere gjort?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du faktisk slutt-dato i januar er det jo ikke så rart du leter etter nye jobber nå?

Så jeg hadde definitivt brukt nåværende sjef :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde det ja? :) Jeg kan jo forsåvidt søke jobben først, og så be henne om referanse dersom det etterspørres. Er kjempegira på denne jobben, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis kommer på intervju en gang.. Men kryss fingrene for meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...