Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det samme som deg, og hadde planer om å se Narnia på kino i romjulen, men nå kjenner jeg at jeg ikke er klar for å la babyen være hos barnevakter likevel. I tillegg har han ingen fast rutine på amming ennå, det kan like gjerne gå en time som tre timer mellom hvert måltid, og jeg vil ikke gi flaske, så da går det ikke uansett.

Men hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt bilettene, og heller latt ham ta med en kompis om du føler du ikke vil, eller du ikke kan av andre grunner. Skulle ønske vi kunne gå på Top Gear vi også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg var det ikke noe problem å ha barnevakt så tidlig. Han var hos svigermor i 6 timer en lørdag da han var 1 mnd, og jeg og mannen var på kino og restaurant. Men folk er veldig forskjellige på det området. Syns det er en god ide at han kan ta med seg en kamerat isteden hvis du ikke vil dra fra snuppa! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Iril og Pupsilure :nisse: . Ser det ikke er noe fasitsvar. Kan uansett kjøpe billettene, så får han evt dra med en kammerat. Er det forresten dumt å begynne med flaske så tidlig? dette kan jeg ingenting om. Tenker at om man ikke begynner med flaske så blir babyen helt avhengig av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt svare deg uansett om jeg kan ikke sammenlignes helt med "så kort tid etter fødsel" da jeg var såvidt kommet hjem etter en måned på sykehuset.

Dette er jo veldig avhengig av om du ønsker å amme, for de sier man skal ikke introdusere flaske før ammingen er vel ettablert. For noen betyr det noen få uker, mens hos andre kan det ta faktisk et par måneder. Noen barn tar flasken fint når den er introdusert etter amming, mens andre (sånn som min) NEKTER fullstendig!

Så det jeg mener er at det er sikkert bra å kjøpe billettene men ha det i baktanken at det kanskje ikke går for deg å dra ;)

koselig gave er det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst å være med på showet til TopGear, synes de er litt sjarmerende de "tre guttene" :fnise: Også er det samboerns favorittserie. Meeeen liksom.... terminen er liksom 12mars :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søren, skal det være et Top Gear show?? Det hadde vært Perfekt gave til min mann og!! Og jeg visste ikke om det!! :dåne: jaja, for sent nå. Eller, han har bursdag i februar da, så kanskje det hadde vært noe til den dagen. :lur:

Anyway: God jul til deg og dine! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, han har bursdag i februar da, så kanskje det hadde vært noe til den dagen. :lur:

Tror du bør kjappe deg litt i så fall, er vel ikke så veldig mange biletter igjen? :klø:

Sier God jul en gang til jeg, Becky! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig god jul til deg, lille minien og resten av familien!

Ps. Satser på at tippedagen din, i dag, ikke fører til noen fødsel og at du tar heeelt feil :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt svare deg uansett om jeg kan ikke sammenlignes helt med "så kort tid etter fødsel" da jeg var såvidt kommet hjem etter en måned på sykehuset.

Dette er jo veldig avhengig av om du ønsker å amme, for de sier man skal ikke introdusere flaske før ammingen er vel ettablert. For noen betyr det noen få uker, mens hos andre kan det ta faktisk et par måneder. Noen barn tar flasken fint når den er introdusert etter amming, mens andre (sånn som min) NEKTER fullstendig!

Så det jeg mener er at det er sikkert bra å kjøpe billettene men ha det i baktanken at det kanskje ikke går for deg å dra ;)

koselig gave er det da!

Takk for nyttig info :jepp: . Billettene er kjøpt, så da får jeg ta det som det kommer. Går det ikke så går det ikke. Mamma var uansett innstilt på å stasjonere seg et sted i Oslo om nødvendig, så vi skulle få til dette her. Hun synes det var utrolig tøft at jeg planla barnevakt allerede etter en mnd. Så da får vi håpe at det går :nisse:

Jeg hadde lyst å være med på showet til TopGear, synes de er litt sjarmerende de "tre guttene" :fnise: Også er det samboerns favorittserie. Meeeen liksom.... terminen er liksom 12mars :sjenert:

Blir kanskje litt vel tett opptil fødsel ja. Mannen er og veldig fan og er ikke så lett å få med han på kini,teater, show o.l, men dette ville han - særingen :fnise:

Ønsker deg en riktig God Jul!

a070.gif

Gooood jul til deg og :klemmer: . Hvor får du alle de kule smilefjesene dine fra?

God jul :nisse:

Masse god jul til deg og, Småkjekset :klemmer:

GOD JUL BECKY :nissevink:

Håper du får en fin feiring

:klem:

I lige måde, Kenghuru :klemmer: . Og tusen takk for pm. Nå er det faktisk ikke ti uker igjen, men ni!!! :bolledeig:

Ønsker deg en riktig god jul til deg, lille minien og resten av familien!

Ps. Satser på at tippedagen din, i dag, ikke fører til noen fødsel og at du tar heeelt feil :gjeiper:

Må forte meg inn å sjekke i dagboka di nå :popcorn: . Det er jo så spennende. Håper selvsagt jeg har feil. Hadde ingen førlse for julaften. Bare tippa for å tippe.

Håper du og får/har en strålende jul :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, skal det være et Top Gear show?? Det hadde vært Perfekt gave til min mann og!! Og jeg visste ikke om det!! :dåne: jaja, for sent nå. Eller, han har bursdag i februar da, så kanskje det hadde vært noe til den dagen. :lur:

Anyway: God jul til deg og dine! :klemmer:

Tror du bør kjappe deg litt i så fall, er vel ikke så veldig mange biletter igjen? :klø:

Sier God jul en gang til jeg, Becky! :klemmer:

Jeg fikk bare billetter på torsdagen. Det meste var utsolgt. Hørte en reklame på stotify her om dagen, ellers har jeg ikek fått med meg at de skal ha show. Så tors 24/3 er en mulighet, Cypress :jepp: . Mannen hadde tydeligvis hørt om det, for han sa: Å er ikke det utsolgt da? Ble til at han måtte bestille, for var noe surr med kortet mitt. Så da ble det julegave til oss fra oss. Hadde ellers bare kjøpt smågaver til hverandre.

God jul til dere begge :vinke:

____

Tickeren har byttet bilde :bolledeig: . Trodde ikke den kom til å gjøre det før på mandag, for da er det 2 mnd til termin. Kanskje tickeren regner dagene litt annerledes enn i Norge.

Ellers har jeg hatt en fin og avslappende jul :nisse: . Ferdig med juleselskaper for i år. Skal bruke resten av jula til å slappe av, rydde og få bevegd litt på skrottet :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har hatt en fin jul med dine nære becky :klemmer: Har dessverre ikke fått vært her inne rett før jul og rakk ikke å si god jul, men da kommer hilsenen i etterkant :sjenert:

Kos deg og slapp av i jula :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin jul med dine nære becky :klemmer: Har dessverre ikke fått vært her inne rett før jul og rakk ikke å si god jul, men da kommer hilsenen i etterkant :sjenert:

Kos deg og slapp av i jula :klemmer:

Hei Lillipop :vinke: . Takk for hilsen og i lige måde. Jeg skal komme meg inn i boka di i løpet av ferien :popcorn: . Gøy at du er tilbake i prøvebøkene igjen :jepp::klemmer:

___

Har hatt et par gråtedager nå der ALT er galt. Merker jeg litt panikk for at jeg ikke har alt under kontroll. Hadde bedre kontroll på ting da jeg ikke måtte jobbe. Føler at dette tar all energien min og at jeg ikke får forberedt meg ordentlig.

Var hos jordmor i formiddag. Alt så bra ut, "bortsett" fra at symfysemålet mitt hadde gått litt opp. Den lå fortsatt innenfor normalen, men lå ikke på linja mer :kjefte: . Har stort sett ligget på linja, bortsett fra første og siste måling. Og de gangene har jeg spist endel sukker. Nå, pga julen, da, pga kvalmen. 2 uker på kos og rett opp. Jordmora mente det kunne være at barnet lå annerledes eller at den vokste i rykk og napp. Vet med meg selv at kostholdet og treninga mi ikke har vært den beste i det siste, så skal ikke skylde på noe annet. Merker at jeg er så redd for å måtte føde en stor unge. Har, av en eller annen grunn, alltid sett for meg at jeg skal få en liten baby.

Så nå må godteriet vike for en periode. Jeg prøver ihvertfall. Men merker at jeg er så godtesyk og sulten hele tiden. Er og vanskelig å skille sult og halsbrann. Tar sånne tyggetabletter, men det hjelper ikke så mye. Puh, begynner å bli sliten av dette. Har for øvrig gått opp 11 kg til nå. Håper jeg klarer å holde meg under 15 og at strekkmerkene fortsetter å holde seg unna. Huff, jeg er så forfengelig :dåne:

Fikk trent litt aerobic, styrke og yoga i går og det var sååå deilig. Hjelper skikkelig på rygg- og bekkenvondt. Har ikke klart å sykle i det siste pga magen. Den er skikkelig i veien :fnise: . Dessuten har jeg ikke orket når jeg har vært i jobb. Skal ta en liten treningsøkt nå og.

Fikk for øvrig råd om å vente med en evt ny gravidtet til dette barnet var 3-4 år, siden jeg mest sannsynlig ville få bekkenproblemer igjen og ville få problemer med å løfte barnet. Synes dette hørtes ut som en god plan egentlig. Er noe sånt jeg kan tenke meg, om vi skal ha et barn nr 2.

Sorry, sutrete innlegg. Jeg er hormonell, sliten, lei, sulten og godtesyk :ler: I say no more :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ser bra ut da :) Det er ikke noe gøy å gå opp i vekt, men det er dessverre nødvendig :klemmer: Du skal ha litt å ta av til ammingen også vet du. Jeg gikk opp 15, og fikk ikke strekkmerker.

Skjønner godt at du ikke har fått trent så mye i det siste. Syns du er superflink jeg, som jobber selv om du egentlig ikke orker det! :tommelsmil::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig flink du er til å trene becky! :klemmer: Jeg er helt imponert, etter alt du har vært igjennom og sånn som situasjonen din er nå, det er rett og slett imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å trene becky! :klemmer: Jeg er helt imponert, etter alt du har vært igjennom og sånn som situasjonen din er nå, det er rett og slett imponerende.

Tusen takk, Lolipop :klemmer: . Nå ble jeg glad. Trenger å fokusere på det bra jeg gjør. Har fått trent en 4-5 ganger så langt i ferien, så bør klappe meg selv på skulderen istedenfor å være så kritisk. Når det er sagt så er det lett trening. Noe mer får jeg ikke til. Men er veldig fornøyd. Når jeg starter har jeg ofte kjempevondt. Jeg blir nesten alltid bedre etterpå :jepp:

:klemmer:

:klemmer: tilbake ;)

____

Nyttårsaften i morgen. Vi skal til søstra mi og samboeren hennes. Blir rolig kveld med kortspill, middag og spising av pepperkakehus. Vi har hatt slike rolige nyttårsaftner de siste 4-5 åra. Synes det er koseligst. Var vel mest da jeg var fjortis at fest var gøy den dagen. Nå er det bare kaldt :fnise: .

Mannen har vært så flink til å ordne og styre her hjemme i det siste. Han er alltid flink, men nå har han ferie. Skjønner ikke hvor han tar energien sin fra. Han sier han ikke blir sliten og at han må gjøre noe for å kunne slappe av. Å ligge på sofaen hele dagen er ikke avslapping for han. Dessuten har han gått skiturer nesten hver dag i det siste. Igjen, skjønner ikke hvor han tar energien sin fra. Han har fått begynt på noe av den oppryddinga som har stressa meg i det siste. Litt av hvert som må ordnes før den lille kommer. Tror vi skal bli ferdige innen utgangen av januar nå :jepp: .

Vi diskuterer forresten en ting: Skal vi kjøpe lenestol til barnerommet? Skikkelig verdensproblem ja, vet det :fnise: . Jeg tenker at jeg vil ha babyen ut av soverommet vårt ganske fort. Da er det dumt å ta henne med tilbake til soverommet igjen for å amme. Jeg tenker det beste er å bli på rommet hennes. Da hadde det vært fint med en behagelig stol å amme i. Mannen mener vi ikke skal bruke penger på noe vi kommer til å trenge i kort tid og som opptar så mye plass. Jeg mener vi kan fortsette å ha stolen på rommet hennes også når hun blir større. Er fint for oss å ha et sted å sitte når si skal lese historier/synge osv. Vi får uansett brukt den til noe.

Vi har ikke avgjort dette verdensproblemet ennå. Har bestemt oss for å prøve uten først og evt kjøpe om vi ser at behovet er der. Hvordan gjør dere det med amming om natta?

Vi har fått hamstra en masse bleier og barnemat. Fornøyd med det :jepp:

I morgen er jeg 32 uker på vei :strix: Om to uker prøver de ikke å stope fødselen :jepp: . Fikk forrsten vite her om dagen at begge mamma sine fødseler tok ca 2 timer :hakeslepp: . Fra vannet gikk altså. Alle var før termin. Jeg kan jo håpe, men mamma hadde heller ingen svangerskapsplager... :sjenert: Håper for øvrig ikke det går så fort at jeg ikke kan få epidural, for jeg håper å kunne ta det.

Ellers håper jeg dere alle får et godt nytt år :vinke:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke:

Innom for å ønske deg en finfin nyttårsfeiring i morra! :strix:

Og WOW så flink du har vært til å trene! :hoppe: Keep it up og du vil være kjempeglad for det!!

Snakkes! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...