Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Nå er det overstått :hoppe: Er så glad for å ha klart å gjennomføre det. La kortene på bordet og sa jeg var veldig nervøs og hvilke vondter jeg slet med. Jeg gråt av nervøsitet da jeg la meg ned. Vanskelig å forklare hvorfor det ble sånn, men skamma meg faktisk ikke over det. Gynekologen var såååå grei. Vi tok alt steg for steg og det gikk bra. Synes det var vondt da kan dro no greier tilbake for å se livmoren bedre (?) :vetikke: Men ellers gikk det greit. Har t.o.m fått tatt celleprøve. Gjorde det sist for 7 år siden. Han kjente med fingeren og på magen, samt. ultralyd. Synes bare det var veldig rart at han ikke tok det redskapet lengre inn. Får man sett eggstokkene av å ha den så langt ut? Kanskje kjente jeg ikke riktig :klø:

Han sa at alt så normalt ut :duskedame: Det eneste var at muskelaturen kjentes spent ut. Veldig godt å høre det. Hvordan har de tatt ultralyd på dere som har blitt påvist cyster på eggstokkene? Og hvor fort så de det?

Fikk den kjipe beskjeden om å "vente å se" og å komme tilbake i juni. Bestilte da så tidlig i juni som mulig :lur::fnise: Da skal vi evt undersøke mer. Han spurte og om jeg slanka meg. Det gjør jeg ikke, men kan være dårlig med å få i meg nok. Kanskje kan det være en grunn? Skal være flinkere til å spise ordentlig mat mer regelmessig og slappe mer av. Han ville ikke at jeg skulle stresse med EL-tester heller. Da jeg sa at ikke fikk positive tester, så synes han dette var rart. Han sa jeg burde ha fått det. Nå har jeg kanskje ikke gjort de riktig eller vært så flink til å ta det hver dag. Får se hva det blir til.

Så da fortsetter vi med :sengekos: 2-3 ganger i uka og ser hva som skjer. Juni er ikke såå lenge til heller.

Ang at jeg spurte mannen om sædprøve: Vi har en sånn greie med at vi alltid spør hverandre. F.eks når vi skal ut, så spør vi ofte "er det greit at jeg drar ut med vennene på lørdag?" Vi får alltid "ja" til svar, men det viser at en tenker på hva den andre mener. Det kunne hende det var veldig sårt for ham å skulle avgi an sånn prøve, så da ville jeg spørre av respekt for det. Vil ikke bare forvente. Regna med å få "ja" og det fikk jeg :) Men er enig i at menna våre slipper billig unna alt dette ;)

Igjen, takk for all støtte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte at gynekologen sa at det var veldig vanlig det problemet jeg hadde. Han synes og jeg hadde vært veldig flink og sa at "nå kan du bare dra hjem å sprette champagneflaska!" :ler: Så da har kjøpt meg kos sjokoladepudding og cola light :ler:

Nå venter kafèbesøk. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at gynekologen var så grei og at det gikk greit. :klemmer:

Jeg synes ikke det kjennes ut som om den UL dingsen blir ført så veldig langt inn hvertfall, men kan godt hende den er lengre inn enn det kjennes ut. Man så med en gang at mine eggstokker var full av små cyster, jeg så det klart og tydelig selv også.

Kjedelig med "vent og se" beskjed, men det er jo ikke sååå lenge til juni, det er jo straks mai! :)

Mmm cola light og sjokoladepudding hørtes godt ut, det fortjener du! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Jeg skrev da vitterlig et innlegg her tidligere i kveld - skjønner ikke hva som skjedde med det :vetikke:

Må ha glemt å poste det da kanskje... :sjenert:

Skrev iallfall at gynekologen så det med en gang at eggstokkene var fulle av cyster, så det også enkelt selv. Så virket ikke som det var særlig vanskelig å oppdage.

Kommer sterkere tilbake i morgen - leggtid, supertrøtt etter slitsom dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også mine cyster selv, men jeg følte virkelig at den dingsen var langt oppi der, synes det var dritvondt. Men ganske kult å se mine egne eggstokker da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente nesten ikke UL-apparatet en gang jeg :fnise:

Men så hadde han jo begynt moroa forut for UL'en med mye annet rart som var mindre godt :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Tinio, Zia, Alabama og Iril. Dette er høyaktuelt emne for meg, så fint med forskjellige svar. Jeg kikka ikke etter på skjermen da han tok innlendig ultralyd. Var mest opptatt av hvor lang tid det skulle ta :fnise: Men han tok den ikke helt inn. Det hadde jeg kjent. Men siden dere sier at dere så cystene med en gang, så får jeg tro at jeg ikke har det. Han sa jo: inget fel på dej" :fnise: Jeg spurte t.o.m: "ingen syster på eggstokkene". Da sa han nei, så får tro det er greit. Vet ikke hvorfor jeg tviler :klaske:

Begynner å merke at puppene begynner å bli EL-aktige, men har veldig lite sekret. Får bare "vente å se..." :fnise:

Godt å være tilbake på yogaen i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste han deg ikke? Gynekologen min pekte og forklarte, synes det var veldig greit.

Nei, han var vel mest opptatt at det skulle gå så fort som mulig, mens jeg lå å konsentrerte meg om å slappe av og puste riktig. Var vel ikke så veldig mottakelig for å se på skjermen, for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var stikk motsatt av deg jeg - lå og nistirret på skjermen i et desperat forsøk på å glemme at en fremmed mann pirket rundt i underlivet mitt... :sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var stikk motsatt av deg jeg - lå og nistirret på skjermen i et desperat forsøk på å glemme at en fremmed mann pirket rundt i underlivet mitt... :sjenert:

:fnise:

:ler:

Jeg tror det er EL på gang her :hoppe: Merker det på puppene og sekret. Tok test istad og den var negativ. Får så svake streker på de testene og, så de er vanskelige å lese av ordentlig. Dumme meg, jeg skulle jo ikke teste :klaske: Da begynner jeg bare å bekymre meg over om jeg i det hele tatt får EL. Må jo bare satse på at jeg får det, da jeg pleier å få mensen 14 dager etter EL-symptomer.

Er sååååå trøtt nå da. Orker egentlig ikke :sengekos: i det hele tatt nå :fnise: Har litt småtteri jeg må rydde nå og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: EL! :duskedame:

Håper den kommer - kanskje du rett og slett bare hoppet over en runde liksom? :klø:

Jeg fikk heller aldri klare EL-tester (i den ene syklusen jeg rakk forut for monstersyklusen jeg er inne i nå :filer:), så nå tenkte jeg rett og slett å bestille noen digitale tester fra Billigetester. Bruker billig-stripsene til vanlig, men om jeg får en som er veldig tvilsom, som kanskje kan være positiv, så er det greit å ta en digital som gir et klart svar. Det er iallfall planen min (som den planleggings-psykoen jeg er :ler:)

Tror bare det kostet 199 for 7 digitale tester - det er jo billig så lenge man ikke skal bruke de hver dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for EL! :hoppe:

Det høres jo ut som du bare hoppet over en gang og det er jo helt normalt, så dette høres bra ut!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller aldri klare EL-tester (i den ene syklusen jeg rakk forut for monstersyklusen jeg er inne i nå :filer:), så nå tenkte jeg rett og slett å bestille noen digitale tester fra Billigetester. Bruker billig-stripsene til vanlig, men om jeg får en som er veldig tvilsom, som kanskje kan være positiv, så er det greit å ta en digital som gir et klart svar. Det er iallfall planen min (som den planleggings-psykoen jeg er :ler:)

Tror bare det kostet 199 for 7 digitale tester - det er jo billig så lenge man ikke skal bruke de hver dag :jepp:

Det hørtes ut som en god plan. Jeg er og planleggings-psyko blitt på mine eldre dager :fnise: Tror bare ikke psyken min har helt godt av å evt bare få negative tester. Kanskje det er bedre at jeg lever i den tro at tegnene jeg har faktisk er EL. Blir deppa og smågal (kanskje jeg snart skal kutte ut "små" :klø: :fnise: ) av å tenke for mye og å ikke vite.

:hoppe: EL! :duskedame:

Håper den kommer - kanskje du rett og slett bare hoppet over en runde liksom? :klø:

:hoppe: for EL! :hoppe:

Det høres jo ut som du bare hoppet over en gang og det er jo helt normalt, så dette høres bra ut!! :klemmer:

Hvis man hopper over en EL, skal den komme på samme tid som neste EL skulle ha vært? I såfall, skulle den ha kommet om 1-2 uker. Håper uansett det er EL som er i gjære :jepp:

Får uansett bare fortsette med jevnlig :sengekos: og håpe det treffer. Orker ikke tro og håpe noe nå. Klart å bli relativt avslappa igjen nå, og godt er det *puh*. Synes det er så godt når mensen kommer. Da slapper jeg av igjen. Lurer på om stresset forblir i kroppen den dagen jeg får positiv test, eller om det gir seg så snart jeg vet hva som skjer. Mistenker at jeg kan være ganske stresset i 1. trimester, for da er ingenting sikkert ennå. jaja, den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde å finne ut litt om dette med å hoppe over EL og slikt da syklusen min begynte å bli lovlig lang, men fant vel ikke noe fornuftig, så vet ikke helt hva som er "vanlig" mtp EL i enn sånn situasjon :klø: Kan vel kanskje dukke opp når som helst? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt fort gjort å bli stresset i 1.trimester, men man bør jo prøve å få stresset litt ned iallfall sånn som du gjør med yoga og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle bli superstresset i 1. trimester, men det ble jeg ikke. Da vi prøvde var jeg stresset, for da følte jeg at jeg kunne påvirke utfallet.

Var redd for å ikke ha sex ofte nok, eller for ofte, eller for at mannen ikke hadde sædceller, eller for at sædcellene ikke skulle komme seg opp til egget og alt mulig rart.

Nå vet jeg at det er ingenting jeg kan gjøre for å påvirke noe mer, jeg må bare håpe og tro at dette går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt fort gjort å bli stresset i 1.trimester, men man bør jo prøve å få stresset litt ned iallfall sånn som du gjør med yoga og sånt :)

Stress er noe jeg jobber med hele tiden, så alt grunnarbeidet jeg har gjort hjelper nok når den tid kommer ja :fnise:

Jeg trodde jeg skulle bli superstresset i 1. trimester, men det ble jeg ikke. Da vi prøvde var jeg stresset, for da følte jeg at jeg kunne påvirke utfallet.

Var redd for å ikke ha sex ofte nok, eller for ofte, eller for at mannen ikke hadde sædceller, eller for at sædcellene ikke skulle komme seg opp til egget og alt mulig rart.

Nå vet jeg at det er ingenting jeg kan gjøre for å påvirke noe mer, jeg må bare håpe og tro at dette går bra. :)

Godt poeng. Kanskje jeg klarer å tenke sånn da jeg og :)

Ellers så er det mulige EL-slimet borte. Fader heller, hvorfor måtte mannen avvise meg med at det var for seint med :sengekos:

på tirsdag. Jeg visste at EL var i gjere. Vi fikk gjort det på søndag og onsdag da. Den mulige EL var på onsdag. Synes det er litt knapt jeg da, men får håpe det evt holder. Skulle helst ha gjort det på tirsdag. Kan være vi akkurat missa det.

Jaja, ikke sikkert jeg hadde EL en gang for alt jeg vet. Det får gå som det går nå. Det ordner seg vel til slutt :)

Mye å gjøre på jobben om dagen *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...