Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

Uff så frustrerende å ikke vite noe over så lang tid... :sjenert: Da er det bedre å bare få TR og komme igang med neste eller få positiv test på tiden... Sender iallfall over en stoooor :klemmer: og håper selvfølgelig på at du får en positiv test en av disse kommende dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for lykkeønskninger, jenter :klemmer: Tror jeg trenger masse :klem: nå. Nå har optimismen lagt seg og jeg ser realiteten i øynene. Negativ test igjen. Var nok bare en skyggestrek jeg fikk sist. Kikker jeg veldig godt og legger godvilja til, så ser jeg noe nå og, men ikke nok til at det kan være noe.

Så nå får jeg bare se hva som skjer. Tror ikke jeg tør bestille legetime før jeg skal dit om ca 4 uker. Føler jeg har mast nok på de. Merker at jeg føler meg dum både som trodde at jeg var gravid og som ikke klarer å takle dette. Dessuten er jeg fryktelig sliten og lei meg for noe som jeg håpte/trodde var, men som ikke var noe likevel. Er og lei meg fordi jeg har hatt så mye sykdommer gjennom livet og jeg er redd for at jeg skal ha problemer med dette og. Orker ikkenoe mer som er i veien med meg nå. Er det som gnager verst. Ikke det at det ikke blir baby med det første. For 8-9 år siden var jeg innlagt med magesmerter. De trodde det kunne ha vært en vanncyste som sprakk. Den hadde jeg visst fått siden jeg gikk på p-piller. Har egentlig trodd det ikke var noe i dette. De fikk ikke sjekka ordentlig og det kunne være flere årsaker til smertene. Er dette samme type cyster jeg nevnte i forrige innlegg? Klarte ikke legge meg i går. Satt litt oppe og leste. Mannen ble sur for at jeg bruker så mye tid på dette og lar meg påvirke i så stor grad. *puh* skal ikke være lett dette her. Akkurat da var det ikke akkurat kjeft jeg trengte, men trøst.

Merker og at jeg er litt stressa over at det må klaffe innen en spesiell tid, siden jeg skal være forlover for søstra mi neste sommer. Kan ikke ha termin da akkurat.

Faen ta skyggestrek og mensmurringer ved IKM! :kjefte: Er det som har satt meg helt ut og gitt meg forhåpninger. Symptomene må bare ha vært innbilte.

Positivliste:

- Er bare 26 år (om en uke). Har ikke dårlig tid.

- Planen var egentlig å bli gravid våren om et år. Det kan fortsatt nås.

- Glad jeg begynte tidlig.

- Er det noe i veien, så kan man få hjelp.

- De fleste blir gravide til slutt.

- Jeg rekker å virkelig ønske dette barnet. Altså at ambivalensen gir seg.

- Jeg "slipper" julaftenbarn.

- Jeg kan faktisk bare ha hoppet over en EL.

Får fortsette å fylle på med positiveitet nå. Orker ikke tro at jeg er gravid mer, så ikke gi meg forhåpninger.

Nå er jeg for sein til jobben. Må forte meg.

Ha en fin dag jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, søte Becky :klem:

Fin positivliste du hadde skrevet :jepp:

Jeg tror faktisk jeg ville følt meg litt snytt hvis det hadde klaffet med en gang jeg :sjenert: Syntes det var veldig spennende å prøve, og barnet ble bare mer etterlengtet etterhvert :) Hadde jo sett for meg at jeg skule prøve litt først. Men det er lett for meg å si dettet nå, som allerede har en liten bolle i ovnen. :kose:

Håper :heks: kommer snart så du kan sette igang med neste PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Husk at mannen din ikke føler dette på kroppen på samme måte som du gjør, så det er kanskje ikke rart at han ikke er mer forståelsesfull. Selv om han burde prøve.

Skulle ønske det gikk an å prøve uten å vite at man gjorde det, så hadde vi sluppet unna all denne luringen og symptomene og alt. Håper virkelig virkelig det klaffer snart! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en kjempe flott dag på jobben Becky, og at du får nyte det flotte været når du kommer hjem :klemmer:

Skriveleif :)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

God helg! :briller:

Håper du ikke blir sittende inne og gruble over alt dette i finværet, men nyyyyyter våren, varmen og mannen! Det fortjener du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkars :troest:

Det er kanskje like greit å innse realitetene nå, og heller forsøke å se fremover. Synes du hadde mange fine punkter på positivitetslisten din. Du har jo hele 10 år på deg før fertiliteten din virkelig synker, så det er klart at dette skal ordne seg (og selvsagt i MEGET GOD tid før 10 år da :fnise:).

Mennene våre prøver vel sitt beste, men som nevnt over her så føler de det nok ikke på kroppen på samme måten. Tror også det er litt biologisk det hele - mennene vil også ha barn, men tror det som regel stikker dypere hos oss, derfor blir vi gjerne mer desperate og lei oss over at ting ikke klaffer heller.

Mensen kommer nok snart skal du se - dersom den har pleid å være ganske regelmessig er dette helt sikkert bare et engangs-stunt fra tanta :fnise:

God helg :klemmer:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener, jenter :klemmer:

Jeg tror faktisk jeg ville følt meg litt snytt hvis det hadde klaffet med en gang jeg :sjenert: Syntes det var veldig spennende å prøve, og barnet ble bare mer etterlengtet etterhvert :) Hadde jo sett for meg at jeg skule prøve litt først. Men det er lett for meg å si dettet nå, som allerede har en liten bolle i ovnen. :kose:

Ja, det er veldig koselig å prøve. Merker at vi har kommet nærmere hverandre denne perioden. Jeg var og innstilt på å holde på en stund. Har snart gått 7 mnd, så synes snart det har gått en stund. Har lange sykluser + at første syklus var ekstremt lang.

:klem: Husk at mannen din ikke føler dette på kroppen på samme måte som du gjør, så det er kanskje ikke rart at han ikke er mer forståelsesfull. Selv om han burde prøve.

Skulle ønske det gikk an å prøve uten å vite at man gjorde det, så hadde vi sluppet unna all denne luringen og symptomene og alt. Håper virkelig virkelig det klaffer snart! :kose:

Ja, han trenger litt kursing i forståelse noen ganger. Da må jeg snakke til ham som et barn :fnise: Han vil ikke at vi skal skal tenke noe særlig på det før det er en realitet. Og det er jo veldig fint det - i teorien :fnise:

Ja, et såkaldt "uhell" hadde kanskje vært greiere ;)

Håper du får en kjempe flott dag på jobben Becky, og at du får nyte det flotte været når du kommer hjem :klemmer:

Hadde det veldig fint på jobben i dag :jepp: Ei på jobben som var innom med babyen sin som var såååå søt. Merka at eggstokkene rangla da, men ellers har jeg ikke tenkt så mye på dette.

God helg! :briller:

Håper du ikke blir sittende inne og gruble over alt dette i finværet, men nyyyyyter våren, varmen og mannen! Det fortjener du! :klem:

Ja, jeg må virkelig finne endel å gjøre fremover. Har brukt alt for mye til på KG i det siste. Er ikke helt sundt tror jeg :sjenert: Man glemmer alt annet og tenker for mye på det å skulle bli gravid. *puh* det er veldig slitsomt. Så kan hende det blir litt KG-pauser fremover. Har ikke helt godt av å lese for mye om emnet. I kveld skal jeg ut å spise med jobben. Blir hyggelig :jepp:

Det er kanskje like greit å innse realitetene nå, og heller forsøke å se fremover. Synes du hadde mange fine punkter på positivitetslisten din. Du har jo hele 10 år på deg før fertiliteten din virkelig synker, så det er klart at dette skal ordne seg (og selvsagt i MEGET GOD tid før 10 år da :fnise:).

Mennene våre prøver vel sitt beste, men som nevnt over her så føler de det nok ikke på kroppen på samme måten. Tror også det er litt biologisk det hele - mennene vil også ha barn, men tror det som regel stikker dypere hos oss, derfor blir vi gjerne mer desperate og lei oss over at ting ikke klaffer heller.

Mensen kommer nok snart skal du se - dersom den har pleid å være ganske regelmessig er dette helt sikkert bare et engangs-stunt fra tanta :fnise:

Ja, bare å innse det. Og det går helt greit å ikke være gravid, det er den usikkerheten som gjør meg gal. Jeg må vite hva jeg har å forholde meg til. Her var det noen ting som gjorde at det virka sannsynlig. Spesielt når jeg fikk menssmerter ved IMK og ingen mens. Skjønner det fortsatt ikke. Det var ikke som tarmbesvær, men menssmerter. De andre symptomene må ha vært innbildte eller tilfeldige. Aller helst skulle jeg ha visst helt sikkert hva som var greia akkurat NÅ :fnise:

Ja, jeg har god tid på meg. Er glad jeg ikke har hastverk, selv om det noen ganger føles som jeg har det. Du beskriver veldig godt forskjellen på damer og menn på behovet for barn.

Nei, nå får jeg bare senke skuldrene og vente på legetimen som er slutten av mai. Da burde neste mens dukke opp om jeg har hoppet over en EL. Får ha litt lengre perspektiv på ting nå.

Takk igjen jenter for at dere har holdt ut med frustrasjonene mine i det siste :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Må bare si at jeg ikke synes du skal tenke på at du skal være forlover og at det skal hindre deg i å bli gravid. Søsteren din blir sikkert overlykkelig når du blir gravid, og det ødelegger ikke dagen hennes på noen som helst måte. Du kan fint være forlover selv om du har termin den dagen, dere må bare ha en backup-plan i tilfelle babyen dukker opp. Dersom du føder en uke før, så kan det hende du likevel orker å være forlover. Det vil tiden vise! Tenk så glad søsteren din blir dersom hun blir tante på sin egen bryllupsdag!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg en god helg becky :klemmer:

God helg! :sol:

Håper du får en flott lørdag Becky :)

:klemmer:

Tusen takk, jenter. God helg til dere og :goodbye:

Må bare si at jeg ikke synes du skal tenke på at du skal være forlover og at det skal hindre deg i å bli gravid. Søsteren din blir sikkert overlykkelig når du blir gravid, og det ødelegger ikke dagen hennes på noen som helst måte. Du kan fint være forlover selv om du har termin den dagen, dere må bare ha en backup-plan i tilfelle babyen dukker opp. Dersom du føder en uke før, så kan det hende du likevel orker å være forlover. Det vil tiden vise! Tenk så glad søsteren din blir dersom hun blir tante på sin egen bryllupsdag!! :jepp:

Hmm.. sånn har jeg ikke tenkt før. Kanskje jeg ikke skal stresse sånn med dette da. Det er jo og veldig liten sannsynlighet for at jeg føder akkurat på samme dag. Nå vet hun hvor frustrert jeg har vært i det siste, så hun blir vel bare glad om jeg får det til ja. Når dette er sagt, så hun tvillingssøsteren min og det vil bli veldig rart om jeg ikke kommer. Tror jeg hadde blitt lei meg for om jeg ikke kunne komme og. De skal og gifte seg utenlands. Vi trenger riktignok ikke å ta fly, men da blir det langs til lokalsykehuset. Den tid, den sorg. Men takk for tankevekkeren. Har ikke tenkt på det på den måten før. Hun vil at jeg skal synge i bryllypet hennes, men der kan de evt finne noen andre. Vet ikke om jeg kan synge som høygravid heller :vetikke:

• Dagens positivliste:
  • - Jeg hadde det superkoselig ute i går. Var først ute med jobben, så med mannen og vennene hans. Traff og mamma + svigermor og svigerfar.
  • - Det virker om tilrettelegginga på jobben kan fungere nå. Snakka med ei på teamet som var veldig instilt på at detet skulle vi få til. Var og godt å få ut litt frustrasjoner (generelt om jobben)som hun var enig i.
  • - Mannen er så søt om dagen.
  • - Mannen har lagt fra seg drømmen om å kjøpe sportsbil og vil nå ha samme bilen som meg. Vi skulle egentlig dra å prøvekjøre i dag, men bilforhandleren stengte tidligere enn vi trodde.
  • - Da jeg trodde jeg var gravid klarte jeg å begynne å spise supersundt på dagen.
  • - Flere snille og gode KG-venner :)
  • - Våren er her.
  • - Føler meg friskere enn på veldig lenge. Har vært mye syk i det siste og har derfor kun konsentrert meg om å komme meg tilbake i jobb. Nå føler jeg at jeg kan begynne å leve mer normalt igjen, siden jobben ikke blir like altoppslukende. PÅ den måten er det godt å ikke være gravid nå. Trenger en periode uten noen vondter eller plager der jeg bare kan leve og kose meg. Alt for lenge siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positivliste er bra, det burde jeg fortsatt med også. Synes ikke du skal bekymre deg for om du er gravid i søsteren din sitt bryllup, det skal jo litt til at du får termin akkurat rundt hennes dag da. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[*]- Mannen har lagt fra seg drømmen om å kjøpe sportsbil og vil nå ha samme bilen som meg. Vi skulle egentlig dra å prøvekjøre i dag, men bilforhandleren stengte tidligere enn vi trodde.

:skratte:

Har vi samme mann? :ler:

Forøvrig enig med innlegget til Alabama - å være gravid under bryllupet er jo ingen hindring! Det skal jo litt til at du føder på dagen liksom :fnise: Go for it - som det har vist seg her inne sitter spiren gjerne når man minst venter det, og når det passer som dårligst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivliste er bra, det burde jeg fortsatt med også. Synes ikke du skal bekymre deg for om du er gravid i søsteren din sitt bryllup, det skal jo litt til at du får termin akkurat rundt hennes dag da. :klemmer:

Ja, veldig fint med positivlister. Det hjelper en til å fokusere på det som faktsik er viktig.

Ja, det skal litt til å få termin akkurat på dagen. Det skal og litt til å få termin akkurat på julaften :ler:

:skratte:

Har vi samme mann? :ler:

Forøvrig enig med innlegget til Alabama - å være gravid under bryllupet er jo ingen hindring! Det skal jo litt til at du føder på dagen liksom :fnise: Go for it - som det har vist seg her inne sitter spiren gjerne når man minst venter det, og når det passer som dårligst :fnise:

Hehehe :ler: Tror ikke vi er de eneste med menn som ønsker seg sportsbil. Mannen innså nå at det var litt dumt med det i den fasen vi er i nå. Som jeg har sagt før, han trenger bare litt tid på ting ;)

Men da skal prøve å ikke tenke på bryllupet hennes. Det får gå som det går. Takk for råd. Hadde nok aldri tenkt sånn om ikke dere hadde sagt det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si du hadde en kjempe flott positivitetsliste i dag :)

Jeg tenker som så, så lenge spiren sitter kan den få komme akkurat når den måtte ønske :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så utrooolig koselig å komme inn her og lese den fine positive listen din! Så mye bra som har skjedd og er på vei til å skje! :klemmer: Det er virkelig godt, har tenkt masse på deg.

Også må jeg bare nevne det at min søster var gravid i mitt bryllup hvor hun var forloveren min og det var bare kjempekoselig! Hun sa det til meg en uke før fordi hun ikke ville at hennes nyhet skulle ta vekk oppmerksomheten fra bryllupsdagen vår, men jeg ble jo bare helt suuuperglad på hennes vegne!! :rødme: Så vi hadde det helt topp når vi satt hos frisøren og bablet om den lille i magen hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du hadde en kjempe flott positivitetsliste i dag :)

Jeg tenker som så, så lenge spiren sitter kan den få komme akkurat når den måtte ønske :jepp:

Ja, jeg er enig i det. Det viktigste er at den blir når den først kommer :jepp:

Åh så utrooolig koselig å komme inn her og lese den fine positive listen din! Så mye bra som har skjedd og er på vei til å skje! :klemmer: Det er virkelig godt, har tenkt masse på deg.

Også må jeg bare nevne det at min søster var gravid i mitt bryllup hvor hun var forloveren min og det var bare kjempekoselig! Hun sa det til meg en uke før fordi hun ikke ville at hennes nyhet skulle ta vekk oppmerksomheten fra bryllupsdagen vår, men jeg ble jo bare helt suuuperglad på hennes vegne!! :rødme: Så vi hadde det helt topp når vi satt hos frisøren og bablet om den lille i magen hennes :)

Takk for utrolig koselig melding. Så koselig at du har tenkt på meg :klemmer:

Ja, det er ikkeno problem å være gravid i bryllupet hennes. Vil bare ikke ha termin da.. Men vi får ta det som det kommer. Er nok lurt, som dere sier, å ikke stresse for mye med det. Så får den komme når den kommer, som Småkjekset sier. Litt godt å tenke sånn og. For til nå har jeg prøvd å planlegge i forhold til forskjellige ting, som f.eks jobb. Tror det har ordna seg greit på jobben nå, så nå kan jeg bruke så god tid jeg vil. Litt godt det og. Har ingen hast :)

Når dette er sagt, så gidder jeg ikke å dra det ut mer enn nødvendig :fnise: Har bestemt meg for å bestille time til privat gynekolog i morgen. Koste hva det koste vil. Vil finne ut av det med en gang. Må jeg på pergo, så vil jeg ikke måtte vente i evigheter på neste mens fordi jeg evt akkurat har hatt den.

Hvordan uttales forresten PCOS? Og er det forskjell på PCO og PCOS? Eller er det at s'en står får "syndrom"?

Positivliste:

- Snille og søte KG-venner :)

- Snill og søt mann.

- Snill og søt familie.

- Jeg stresser ikke med å få "sommerkroppen" selv om sommeren nærmer seg. Deilig følelse. Godt å bli mer forøyd med seg selv ettersom årene går.

- Har fire nye kjoler i skapet. Elsker å gå med kjoler. Går nesten aldri med olabukse.

- Stresser ikke med jobben på samme måte som før.

- Skal begynne på yogaen igien til uka, etter å ha vært borte noen ganger pga ørebetennelsen.

- Skal på kafè med venninner i morgen ettermiddag.

- Stor sannsynlighet for å få rask time hos dne private gynekologen.

- Er det noe i veien får jeg hjelp. Og det er godt at jeg evt får det nå isteden for om et halvt år (da det er gått mer enn 1 år som prøver).

- Jeg slipper eksamenstresset nå som jeg er ferdig utdanna.

- Jeg har snart bursdag.

- Det er vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...