Gå til innhold

Beckys dagbok

Becky1

Anbefalte innlegg

VI prøver ikke enda, og helt ærlig kan jeg ikke si om jeg noen gang blir en prøver igjen, men hater jo i grunn tanken å aldri få oppleve det igjen!

Jeg og mannen har snakket om det, om vi får kjøpt neste høst som er planen så kunne vi i grunn begynne å prøve, utfordringen blir jo å se da om jeg blir like dårlig som sist.......og en evt vanskelig graviditet/tidlig fødsel. Det har satt dype spor hos oss og kroppen min er heller ikke på plass for å kunne prøve(føler det er uansvarlig å ikke gå ned i vekt først mtp hva som skjedde sist).

Spiralen min kan sitte 3 år til, så jeg har sagt også at når den skal ut om vi ikke har blitt prøvere før det så skal jeg ta stilling til det.

Det som jeg synes er ganske fantastisk er at mannen har sagt at om jeg aldri tørr prøve igjen er han åpen for å adoptere, han har sagt hvor fantastisk det hadde vært å ha en liten kinesisk jente eller noe sånt........bare at han har engang vurdert adopsjon synes jeg er fantastisk, men da vil jeg aldri få prøve det med amming igjen og du vet hvor mye det betydde for meg......tror det er en av de tinga jeg savner mest fra småbarnstiden hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du virker gjennomtenkt og reflektert i forhold til søsken jeg. Dere får bare føle dere frem - man merker vel når man er motivert for å begynne å prøve igjen. Og dere tenker kanskje at to barn er greit også? (mener å huske det fra en gang, men mulig jeg husker feil). Men i såfall så er det jo ingenting å stresse med heller. Hadde vi kun ønsket oss 2, så hadde vi nok ventet litt lenger. Men vi vil gjerne ha minst 2, helst 3, og jeg utelukker ikke 4 ;) Så da er det bare å sette i gang for vår del!

Regner med at det tar litt tid for oss denne gangen og, så da ligger vi ann til å bli prøver-buddies :)

Tusen takk :) Ja, vi ønsker 2 barn, så er jo ingen hast sånn sett. Vi snakket i stad om fordeler og ulemper med å begynne nå til våren eller neste år der igjen. Mye var til fordel for å vente til 2014, men vi tenkte og at det var greit "å bli ferdig med det". Fælt å si igrunn, men graviditet har for meg vært ganske pyton. Mannen sa faktisk at "da blir vi ferdige med den baby-tiden. Det er jo mye morsommere når den blir så stor som M, ikke når den er baby og bare er der". Ærlig sak det i grunn. Han visste jo ikke hva han skulle gjøre med M da hun var baby. Nå er han vedig engasjert og deltakende. det sa han jo forsovet den gang og, men husker det var veldig frustrerende.

Har dere forresten soverom nok til 4 barn, eller satser dere på at de skal dele rom? Det går nok fortere denne gangen skal du se :klemmer: Nå vet du jo mer om hvordan kroppen din fungerer. Hvor lang tid tok det før dere fikk det til etter at du begynte på medisiner? Nå kom jeg til å tenke på at jeg husker veldig lite om fødselen din. Tror jeg var for opptatt med M på den tiden. Fødte du rundt termin og gikk den greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI prøver ikke enda, og helt ærlig kan jeg ikke si om jeg noen gang blir en prøver igjen, men hater jo i grunn tanken å aldri få oppleve det igjen!

Jeg og mannen har snakket om det, om vi får kjøpt neste høst som er planen så kunne vi i grunn begynne å prøve, utfordringen blir jo å se da om jeg blir like dårlig som sist.......og en evt vanskelig graviditet/tidlig fødsel. Det har satt dype spor hos oss og kroppen min er heller ikke på plass for å kunne prøve(føler det er uansvarlig å ikke gå ned i vekt først mtp hva som skjedde sist).

Spiralen min kan sitte 3 år til, så jeg har sagt også at når den skal ut om vi ikke har blitt prøvere før det så skal jeg ta stilling til det.

Det som jeg synes er ganske fantastisk er at mannen har sagt at om jeg aldri tørr prøve igjen er han åpen for å adoptere, han har sagt hvor fantastisk det hadde vært å ha en liten kinesisk jente eller noe sånt........bare at han har engang vurdert adopsjon synes jeg er fantastisk, men da vil jeg aldri få prøve det med amming igjen og du vet hvor mye det betydde for meg......tror det er en av de tinga jeg savner mest fra småbarnstiden hehe

Takk for at du delte dette meg meg :klemmer: Husker du snakket om at du endelig hadde bestemt deg for å få et barn til, en gang i fremtiden. Jeg husker jeg hadde en lang periode der jeg ble helt kvalm bare av tanken på å bli gravid. Har nok glemt nå hvor dårlig jeg var og hvor slitsomt det var...

Har vekt noe med det som skjedde sist eller føler du at du burde være i best mulig form for at du skal unngå komplikasjoner? Hvor mye tenker du at du evt bør gå ned? Jeg tenkte og på å adoptere en gang i tiden husker jeg. Tenkte at det var en fin ting å gjøre, og det er det jo :) Det er jo utrolig spennende, men tar tid og koster vel en del. Men nå er du jo ung (er ikke du yngre enn meg?) så det er ingen hast. Om du bestemmer deg for å "bare" ha en, så er nok det veldig fint og. Vi (mest mannen) vurderte lenge å ha ett barn og jeg kjenner flere som har bestemt seg for å ha det. Skjønner det med amming, spesielt for deg, men tror du kan oppnå veldig god kontakt og nærhet med flaske og. Har hørt at det gir vel så god nærhet for barnet som amming. Den koser seg jo, suger og ligger å armkroken til mor eller far. Dessuten får den kanskje bedre kontakt med far siden han gjerne kan være mer deltakende.

Mannen sa faktisk i stad "tenk om vi kunne fått en 1-åring nå og sluppet spedbarnstid og graviditet". Da svarte jeg at det kan være fordelen med å adoptere ;) Noen får jo barnet så sent.

Håper du får en fin lørdagskveld. Jeg og mannen har vært ute og spist indisk i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen mindre risk å utvikle det jeg fikk igjen, men heller ingen mer. Det er dok en fordel mtp svangerskapsforgiftning å ikke være overvektig, noe jeg er.....så jeg bør vel gå ned 20kg tenker jeg........har tenkt å se litt på kostholdet for jeg tenker at jeg muligens burde kutte ut lactose. SKal ta det opp med legen.

Adopsjon er noe jeg ønsket lenge før jeg fikk barn, mest fordi det finns mange barn som trenger det. Men det er nok noe i det å få sitt eget også. Jeg er 84 model så har nok tid på meg uansett men...

Nærhet er nok ikke helt derfor mtp ammingen, det er beste følelsen jeg fikk når alt annet ikke gikk som planlagt, og så lenge jeg ville hatt mulighet(da med egne barn) ville jeg ammet om alt gikk som sist :)

Tror du ikke at mannen din ville vært anarledes nå som han vet hva det innebærer? Ofte blir menn sånn når de vet ikke hva de skal gjøre, men klart fleste jeg har møtt sier det samme......"gleder meg til barnet blir så stort at man kan leke ordnlig"

ohh Indisk er så godt, finns ingen sånne restauranter rundt her, litt surt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ja, vi ønsker 2 barn, så er jo ingen hast sånn sett. Vi snakket i stad om fordeler og ulemper med å begynne nå til våren eller neste år der igjen. Mye var til fordel for å vente til 2014, men vi tenkte og at det var greit "å bli ferdig med det". Fælt å si igrunn, men graviditet har for meg vært ganske pyton. Mannen sa faktisk at "da blir vi ferdige med den baby-tiden. Det er jo mye morsommere når den blir så stor som M, ikke når den er baby og bare er der". Ærlig sak det i grunn. Han visste jo ikke hva han skulle gjøre med M da hun var baby. Nå er han vedig engasjert og deltakende. det sa han jo forsovet den gang og, men husker det var veldig frustrerende.

Har dere forresten soverom nok til 4 barn, eller satser dere på at de skal dele rom? Det går nok fortere denne gangen skal du se :klemmer: Nå vet du jo mer om hvordan kroppen din fungerer. Hvor lang tid tok det før dere fikk det til etter at du begynte på medisiner? Nå kom jeg til å tenke på at jeg husker veldig lite om fødselen din. Tror jeg var for opptatt med M på den tiden. Fødte du rundt termin og gikk den greit?

Skjønner jo hva mannen din mener. Selvom babytida har en magisk sjarm, så er det jo artigere når de begynner å bli mere små mennesker liksom.

Vi har 3 soverom nå, og vil ikke at barna skal dele rom. Vi tenker uansett å flytte til noe større etter hvert, så det skal gå fint om vi hadde vært så heldige (og orker) å få 3-4 barn! :)

Jeg tok jo pergotime 3 ganger, uten suksess, men så satt spiren på første FSH-stimulering, så vet ikke om det var flaks eller hva, men tok jo absolutt ikke lang tid da, når det først ble medisiner!

Jeg gikk på overtid, og ble satt i gang 8 dager over termin. Fødslen gikk greit og fort når det først løsnet. Fikk en modningspille, og så tok de vannet noe senere, og et par timer etter det igjen begynte riene. Etter halvannen time med rier var det 10 cm åpning, og så 40 min ellerno senere var han ute. Rakk ikke noe smertestillende, så da fikk jeg erfare det og :fnise: Gikk veldig greit egentlig, og var i fin form igjen med en gang etterpå - rakk jo ikke å bli skikkelig sliten, så oppe og gikk uten problemer rett etterpå. Ingen problemer i etterkant heller, hverken med fødsels-ettervirkninger (måtte sy litt) eller amming. Alt fløyt på skinner, nesten for godt til å være sant... Litt av en fødsel å prøve å kopiere med nestemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

:lete:

Hehe, ja, jeg lever fortsatt :hallo: Har det veldig hektisk om dagen. Gøy å lese om graviditeter her :) Gleder meg til det blir min tur, men tror ikke vi begynner å prøve før mai 2014. Føles veldig lenge ut, men snart er det bare et år til. Får jeg ikke den jobben jeg håper på tror jeg at jeg vil prøve å pushe på for å gjøre det før. Får se. Har nevnt før at jeg håper på ny jobb til høsten. Vet det nok forhåpentligvis i løpet av mai. Hadde det ikke vært så stor fare for at mannen omtrent blir alenepappa når jeg er gravid, så hadde vi nok ikke tenkt å planlegge så nøye. Bør uansett trene mer før en ny graviditet. Har kommet litt i gang, men har lang vei igjen.

Ellers styrer vi fortsatt med tvisten vi er i med entreprenøren vi kjøpte huset av. Vi vant fullt ut i tingretten, men fyren anket og han fikk den faktisk igjennom. Tror feilen er at det ikke ble prøvd megling, så det må vi prøve nå. Tror ikke det kommer noe ut av det og da venter ny rettssak våren 2014... Dette tar mye tid, krefter og ikke minst penger fra oss. Gleder meg til å ha det ut av verden. Men en baby oppi dette kan gjøre det ekstra slitsomt. Samtidig, vi vil jo ikke at dette skal styre livene våre.

M er over 2 år nå. Hun skravler som en foss. Sier 5-ordsetninger, så jeg synes hun er veldig flink. Noen ganger skravler hun så mye at vi blir litt smågale her. Da må vi be henne om å gi seg litt, for det samme går på repeat om og om og om igjen :fnise:

Håper alt er bra med dere :klemmer:

PS: Takk for fødselhistorie, Zia. Får håpe at den går like bra neste gang :jepp: Og god jul til deg og, Småkjekset :fnise: Neytiri: Jo, det kan hande mannen tenker annerledes nå som han vet hva det vil si å ha en baby. Eller, kanskje det er nettopp derfor han ikke tenker annerledes nå... ;) Han holder uansett igjen, så vi får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Liten oppdatering. Er virkelig ikke flink til å skrive her, men følger mye med i deres bøker. Jeg blir som den som lytter til hemmeligheter og aldri forteller noen selv :P

I dag sa jeg opp jobben min. Har fått et vikariat i den jobben jeg snakket så mye om (:duskedame:) og jeg fikk ikke permisjon. I det offentlige får man ofte permisjon når man vil teste noe annet, men skolene og kommunene har forskjellig praksis. Her fikk jeg det altså ikke og det er forsåvidt greit. Det er bare det at ting ble og har blitt litt ubehagelig. Sjefen ble ikke veldig blid over at jeg fant meg noe nytt etter ett år og dette kom egentlig bardust på meg. Vi har hatt en god tone hele veien, så ble litt skuffet der. Men det var vel kanskje det hun ble og. Hun sier hun forstår det, men legger til at hun likevel skulle ønske jeg valgte å vente litt. Så det jobbgreiene her har blitt med en liten bismak, men det går seg vel til etter hvert. Er superhappy over å endelig ha fått en fot innenfor den jobben jeg ønsker, så får vi håpe jeg får mer etterhvert. De sier ihvertfall at det bare er et spørsmål om tid før jeg får noe fast. Jeg får høyere lønn, kortere arbeidsdager og kortere reisevei. Ganske smooooth sier nå jeg :jepp: det eneste som er dumt er hvis jeg ikke får noe videre der neste år. Da må jeg kanskje utsette barn nr. 2. Den tid, den sorg.

Ellers har vi hatt det litt vanskelig med alt det rettsakgreiene. Eller, det vel mannen det har gått hardest innpå, men det går igjen utover meg. Så, nå går ting mye bedre, heldigvis :jepp:

M er fantastisk, som vanlig ;) Noen ganger trassetroll, andre ganger ikke. Nå om dagen høres hun ut som en østeuropeer. Hun tester ut N-lydene og det høres veldig nasalt ut pluselig :ler: Da jeg forsøkte å tulle med det til barnehagedama i dag fikk jeg beskjed om å ikke stille så høye krav til datteren min :daaner: Blir litt sprø noen ganger. Hun sier så mye rart.

Håper dere får en fin 17.mai dag. Her stiller jeg med bunad for første gang. Har valgt den lokale fra her jeg bor nå. Ikke helt riktig kanskje, men det var den som var finest. Mannen er herfra og vi kommer til å bli her alltid, mest sannsynlig. Er veldig glad i dette stedet. Aller helst skulle jeg ønske at jeg hadde familie fra Sogn. Synes det definitivt er Norges fineste bunad.

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en liten oppdatering!! Og gratulerer med ny jobb!! Får håpe bismaken forsvinner så snart du kommer i gang med jobben. Mer penger, kortere dager og kortere reisevei høres ut som en no-brainer spør du meg!! :tommelopp:

Jeg husker ikke hva rettssaken dreide seg om, men uansett skjønner jeg godt at det er stressende å være oppi! Jeg vet jo det fra egen jobb at selv det å skulle vitne, uten selv å være part i saken i det hele tatt, ofte oppleves som veldig stress for en del folk. Så hvis saken er ferdig nå, er det veldig bra!!

Håper du også får en fin 17. Mai! Kanskje vi får se en festpyntet M på Facebook?? :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny jobb! :)

Kjekt å se deg her igjen. Jeg er som deg, flink med å holde meg oppdatert hos andre men utrolig dårlig på å oppdatere selv :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med ny jobb!! Det har du snakket om en stund, så det er hyggelig at du endelig får deg en fot innenfor der du vil. Og som du sier, ta de andre problemstillingene etterhvert og bare kos deg med muligheten du har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jobb, den har du snakket om lenge ja :klem: Hyggelig med oppdatering fra deg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en liten oppdatering!! Og gratulerer med ny jobb!! Får håpe bismaken forsvinner så snart du kommer i gang med jobben. Mer penger, kortere dager og kortere reisevei høres ut som en no-brainer spør du meg!! :tommelopp:

Jeg husker ikke hva rettssaken dreide seg om, men uansett skjønner jeg godt at det er stressende å være oppi! Jeg vet jo det fra egen jobb at selv det å skulle vitne, uten selv å være part i saken i det hele tatt, ofte oppleves som veldig stress for en del folk. Så hvis saken er ferdig nå, er det veldig bra!!

Håper du også får en fin 17. Mai! Kanskje vi får se en festpyntet M på Facebook?? :) :) :)

Tusen takk :) Bismaken begynner å forsvinne nå. Kollegene har fått vite det nå og alle har sagt at de forstod. Har dog blitt kalt "Judas", men bare på gøy :fnise: Nå begynner jeg å glede meg ordentlig. Bare en måned igjen i denne jobben nå.

Vi skal i rettmegling nå på mandag, så får se hvordan det ender. Vi blir saksøkt for flere hundre tusen, så er ikke bare bare. Vi vant på alle punkt i tingretten.

Skal legge ut bilde av en bunadspyntet familie på fb etterhvert :) Venter bare på at svigermor skal sende de. Så fin lille A var på 17. mai. Vi orket å la henne få tuten den dagen vi... Vi lot henne få det noen av dagene før. Hun kaller den for "oh-oh". Gøy hvordan hun lager seg ord for å gjøre seg forstått :jepp:

Gratulerer så mye med ny jobb! Koselig med oppdatering ;)

Tusen takk :)

Gratulerer så mye med ny jobb! :)

Kjekt å se deg her igjen. Jeg er som deg, flink med å holde meg oppdatert hos andre men utrolig dårlig på å oppdatere selv :sjenert::fnise:

Tusen takk :) Jeg har planer om å oppdatere meg litt oftere nå, men vi får nå se... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med ny jobb :hoppe::klem:

Tusen takk :) Håper du koser deg med dine to små. Gøy å se bilder på fb :jepp:

Gratulerer så masse med ny jobb!! Det har du snakket om en stund, så det er hyggelig at du endelig får deg en fot innenfor der du vil. Og som du sier, ta de andre problemstillingene etterhvert og bare kos deg med muligheten du har fått :)

Tusen takk :) Ja, den har jeg mast om leeenge :fnise: Blir spennende å se om den er så bra som jeg har forestilt meg. Har realistiske forventninger altså, men tror det blir veldig bra. Så bra som en jobb kan bli. Aller helst skulle jeg jo hatt ferie hele tiden :fnise:

Gratulerer med ny jobb! :blomst:

Tusen takk, Marmot :)

Grattis med jobb - høres jo supert ut! Det ordner seg sikkert med fast etter hvert :)

God 17. mai i morgen :)

Tusen takk, Zia :) Ja, det tror jeg og. De har sagt at det mest sannsynlig bare er et spørsmål om tid. Håper bare det ikek er så lang tid ;)

Gratulerer så mye med jobb, den har du snakket om lenge ja :klem: Hyggelig med oppdatering fra deg :nigo:

Tusen takk, Pupsi :) ja, har vel tenkt på den jobben i 3-4 år nå, så får håpe den blir så bra som jeg har håpet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...