Gå til innhold

Dilemma, trenger synspunkt-kjøpe røyk eller ikke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

mens det er helt ok å frata meg, som ett voksent menneske, tydeligvis uten rett til å bestemme over hva som er rett for meg i mitt eget liv, retten til å bestemme over MITT liv og hva jeg vil gjøre i mitt liv?

Neida aline, du har full rett til å bestemme over dine egne bevisste valg, også når de gjør deg til et ondt menneske. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida aline, du har full rett til å bestemme over dine egne bevisste valg, også når de gjør deg til et ondt menneske. :nigo:

så det å ikke føle seg komfertabel med å kjøpe røyk til ett menneske med kols, gjør en til ett ondt menneske...

vi har helt klart forskjellig syn på ting skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med at dødsstraffen ble avskaffet her til lands, er at vi slipper å oppleve det grusomme ved å henvise til røykeloven når den dødsdømte ønsker sin siste sigarett.

Å ta valg og verdighet fra folk, er kanskje verre enn å ta pusten fra dem. Hvem er du til å leke Gud? Det er de selv som løfter sigaretten til munnen og tenner den. Resultatet av bevisste valg. Kan tenke meg at som åttiåring så klamrer man seg til den lille flik av verdighet en har igjen, etter at en mister bevegelsesfrihet, trenger hjelp til å legge seg og til å stå opp, og fem forskjellige ukjente kommer og vasker deg i rævsprekken. Der finnes verre ting enn døden.

Jeg håper i alle fall når jeg blir åtti - nitti, og ikke lenger leer meg fritt, at jeg får en hjemmehjelp som følger mine handlelister, også om jeg skulle bestemme meg for å begynne å røyke igjen, eller å bedøve nederlagsfølelsen av å bli behandlet som et barn med alkohol. Og ikke noen som setter sine egne nykker over min personlige frihet og retten til egne valg, selv om føttene visner. Da faller jeg heller mot sverdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du til å leke Gud?

hvem er du til å bestemme hva andre mennesker skal gjøre, når det strider imot deres syn og tro på hva som er rett for DEM og ikke?

jeg leker ikke gud, men jaggu som det virker som du gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...