Gå til innhold

Er i engasjementstilling,mistrives og vil søke nytt


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Er for tiden i en engasjementstilling ut året, i første omgang fikk jeg beskjed om. Men fra min side er det ikke aktuelt å fortsette her etter året er omme. Det er en jobb jeg trives så lite i, jeg kjeder meg rett og slett og sliter med å komme meg gjennom arbeidsdagen! Ikke finnes det sosialt her heller, så dagen går med til å sitte inne på et lukket kontor i 8 timer og prøve å gjøre noe fornuftig. til tider er det så tøft at jeg har mangel på lyst til å jobbe og bruker mer tid på å surfe på nettet..... uansett hvor mye jeg tarmeg sammen

Jeg ønsker å finne meg noe nytt. Men lurer på hvordan reglene er, elelr hva som anbefales. MÅ jeg vente til engasjementet er over eller kan jeg begynne å søke? *Hvordan er det med oppsigelsestid når jeg kun har vært her en måned og det ikke foreligger prøvetid. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er én måneds oppsigelsestid uansett, hvis det ikke står noe annet i kontrakten din.

Det tror jeg også!

Sjekk kontrakten din først, og hvis det ikke er noen klausuler der, er det bare å søke nye stillinger. Husk at du må si opp skriftlig.

Se arbeidsmiljøloven §§15-3, 15-4.

http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-015.html#15-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...