Gjest Bianca26 Skrevet 22. oktober 2009 #41 Skrevet 22. oktober 2009 Herregud! Jeg er en mor, og har en datter på fire. Hun kommer nesten hver natt opp i sengen til meg, og kryper inntil meg. Og jeg holder rundt henne. Jeg tvangskoser aldri. Eller, jo, det kan hende at jeg i en lekesituasjon tar tak i henne og plasserer henne på fanget og holder henne tett og nært, mens vi begge ler. Og så slipper jeg henne når hun synes det ikke er greit å være på fanget. Jeg gjør jo det samme som faren i dette innlegget, men jeg er da langt fra en overgriper! det blir jo ikke helt det samme da du gjør det på tøys han tvangskoser på ordentlig og blir sur og sjalu om ungen gir andre oppmerksomhet. skjønner ikke at du kan sammenligne engang
Gjest Bianca26 Skrevet 22. oktober 2009 #42 Skrevet 22. oktober 2009 Da får du bare være rystet! For en far som tvangskoser datteren sin, vil at hun skal ligge i armene hans om natten og kose, tvangsholde henne på fanget, bære henne over alt, bli sjalu på sin egen datter fordi hun liker hans kjæreste og vil sitte på hennes fang, drar hjem fra kjærestens hus for å få henne og hennes oppmerksomhet for seg selv igjen - høres verken sunt eller normalt ut. Jeg sier ikke at han er en seksuell overgriper, men at han utøver en slags psykisk overgrep (bevisst eller ikke) virker nå nærliggende spør du meg! jeg tror ikke det er seksuelt overgrep jeg heller selv om tanken streifa meg en smule men det er likevel et slags overgrep fordi han behandler henne som en baby og lar ikke henne få mulighet til normal mental utvikling
Sissan Skrevet 22. oktober 2009 #43 Skrevet 22. oktober 2009 Nå er du faktisk helt på viddene her. Da beklager jeg. I dette konkrete tilfelle har jeg reagert pga den veldige intime kontakten som typen min krever av sin datter. Datteren er veldig klengete på voksne ja, men da mot både meg og han, spesielt mot meg. Hun har dårlig selvtillit og spørr om hjelp til alt, dette fordi hun alltid har blitt hjulpet av far. Jeg har snakket med far om å løsrive seg med tanke på mestringsfølelse som hun burde ha og han har føyd seg litt der men intimiteten holder han fast ved. Det høres kanskje ut som om mannen din dekker sine behov for å vite at han er viktig ved intimitet med datteren. Det er jo ikke riktig, men ikke lett å endre eller få forklart av andre heller. At barnet har dårlig selvtillit kan jo ha med både han og mor og andre ting å gjøre. Kanskje har hun ikke dårlig selvtillit heller, kanskje er hun bare uvant med å gjøre ting selv? Tror ikke du skal være bekymret foreløpig, hun er bare 4 år. Men dersom han stopper henne i å ta egne valg, bør det jo endres.
Gjest nobilian Skrevet 23. oktober 2009 #44 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) *** Fy faen så kvalm man kan bli av enkelte mennesker. Det er nesten så det virker som dere vil at faren her skal være en overgriper, mer å grafse i, mer bekreftelse på at det bor en overgriper i alle menn, enda en mulighet til å si "Hva var det jeg sa?". Det finnes ingen holdepunkter noe sted i TS´ historie for engang å antyde at det er misbruk med i bildet. Far overbeskytter åpenbart i usunn grad, og setter sine egne behov for sitt barns kjærlighet og hengivenhet høyere enn han setter barnets behov for å utvikle seg til å bli selvstendig og for å oppleve mestring. Javel. Det kan bety et utall ting, kanskje noe så enkelt som at han rett og slett ikke vet hvordan han bør te seg. Men neida, ikke på KG. Jeg er selv pappa, og jeg opplever noen ganger at det er sårt når min sønn søker kontakt med andre heller enn med meg. Jeg holder ham riktignok ikke fast, men min kjærlighet til ham er så sterk at jeg aller helst ville hatt ham på mitt fang om så kongen var der. Jeg tilbringer mengder av tid med ungene mine, og det er den beste tiden jeg har. Når de sover, savner jeg dem, og når de våkner er jeg der før de har rukket å rope pappa for andre gang. Jeg står opp med dem før jeg skal på jobb, og forsøker å få med meg leggetid så ofte jeg kan. Jeg kysser dem begge god natt, og kan sitte i timer med dem i armene om tiden tillater det. De er det viktigste og beste jeg har i mitt liv, og om en skitten munn skulle antyde at mitt behov for nærhet bunnet i perversiteter, hadde jeg slått vedkommede ihjel. For ikke mange år siden ble menn kritisert for ikke å ta del i barneoppdragelsen, og i barnefordelingssaker var det kun unntaksvis at mor ikke fikk omsorgen. Når menn så blitt, både frivillig og tvunget, omsorgspersoner på lik linje med mor, blir man faen meg saumfart for å finne tegn til misbruk. For å ha det sagt, det finnes et stort antall mødre der ute som sitter med hovedomsorg som aldri burde ha vært i nærheten av barn, som mangler enhver evne til å se barnets beste, og som er direkte skadelige for sine barns utvikling og mentale helse. Dere vet sannsynligvis alle om en eller flere slike. Hva kommer det da av at uansett hvor ille ungene har det, antydes det ALDRI at mor tukler med dem? I tilfelle man mistenker noe, er det far eller en onkel eller en trener eller fyren i barnehagen. Dere kan si det så mye dere vil; det er menn som er overgriperne her i verden, but just saying it doesn`t make it so. Det er nesten umulig å ikke svare på oppgulpene fra noen i denne tråden med forakt. At mannen ikke oppdrar ungen sin helt som han burde er åpenbart, men det er like forbanna åpenbart at han burde få muligheten til å skrive dette på "keitete-overdrevet omsorgsfull-pappa"-kontoen i første omgang, i stedet for å umiddelbart mistenkeliggjøres som pedofil. Beklager til dere moderate og fornuftige i denne tråden for dette frustrasjonsutbruddet. Endret 23. oktober 2009 av nobilian
Gjest bestemor Skrevet 24. oktober 2009 #45 Skrevet 24. oktober 2009 *** Fy faen så kvalm man kan bli av enkelte mennesker. Det er nesten så det virker som dere vil at faren her skal være en overgriper, mer å grafse i, mer bekreftelse på at det bor en overgriper i alle menn, enda en mulighet til å si "Hva var det jeg sa?". Hvem er "dere"? Du mener nok kvinnene som har svart her.. Patetisk. Hvis du har lest hele tråden ser du vel at det var en mann som hentydet om dette kunne være pedofili... (Noe det forøvrig sikkert ikke er).
Phaedra Skrevet 25. oktober 2009 #46 Skrevet 25. oktober 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Phaedra, mod
thumbalina Skrevet 25. oktober 2009 #47 Skrevet 25. oktober 2009 Dersom du føler sterkt at det er noe galt her, så følg magefølelsen din. Men vær veldig forsiktig med å anklage for noe offentlig om du ikke er 100% sikker. Men det finnes andre måter å ta det opp på enn gjennom offentlige instanser frem til du er sikker på hva dette går på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå