Gjest Sukkerlise Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Jeg har begynnt i et forhold med en mann som har en datter på 4 år og jeg stusset litt over denne intimiteten som de har sammen og lurer på om dette er normal adferd. Jenta henger hele tiden rundt han, sitter på fanger, blir båret hele tiden.Han hjelper henne både opp og ned trapper , bærer henne inn og ut av bilen og på butikken, selv om hun ikke ber om det selv.. Da de var på besøk hos meg og skulle overnatte for første gang så ble jentungen veldig glad i meg. Hun ville være mye sammen med meg og sitte på mitt fang osv... Reaksjonen fra faren var sterk..Han tviholdt ungen på fanget selv om hun ikke ville det. Han spurte og maste om ikke hun skulle sitte på fanget hans og kose. Han hadde ungen i dobbeltsengen da vi skulle sove og han holdt rundt henne hele natten og levnet ikke meg et blikk. Da jenta ble urolig på natta så spurte han om hun ikke kunne være så snill åp legge seg inntil han i armkroken og kose med han. I etterkant spurte jeg om hvorfor han var slik at han ville tvangskose m ungen og tviholdt på henne og da svarte han at han savnet kosen med henne og at han skulle dra hjem for å få kontakt m ungen sin igjen.. Han var rasende fordi ungen foretrakk meg.. Jeg ble lei meg fordi jeg trodde det var en fin ting at ungen ble glad i meg og kjent med den nye kjæresten til faren, men han syntes tydeligvis ikke det... Jeg anser ikke dette for normal adferd hos en mann og hans følelser for sin datter. Jeg hars elv en sønn og har aldri opplevd å føle dette. Jeg er jo bare glad for at min sønn har fin kontakt med min kjæreste.. Er dette virkelig normal adferd?..Han snakker også til henne som en baby og hjelper henne i ett og alt..Det kan da ikke være normalt å ville kose med ungen hele tiden?
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Nei, det er ikke normalt at en forelder tvangskoser og tviholder på en 4-åring. Hun er jo en stor jente og må få litt luft rundt seg og kunne gjøre valg med hensyn til når hun vil kose. Det var også en svært umoden reaksjon på sjalusi. Dette ville ikke vært gjort av en forelder som var trygg i foreldrerollen. Barn eksperimenterer og kan være veldig nære helt nye personer, det betyr ikke at hun er genuint glad i deg eller foretrekker deg. Slikt tar tid. Hvis han er så umoden og sjalu, kan det være vanskelig å nå inn med budskapet at hun også trenger andre ting enn kos. Kjenner du noen som han har mer tillit til som kan prate med ham? Barnet trenger jo at ting løsner litt opp.
Gjest sukkerlise Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Nei jeg synes også at dette er veldig drøy..føler at han er for intim når det gjelder datteren. Han er også veldig overbeskyttende og er snar til å kjefte andre unger opp hvis det skjer noe som rammer datteren, feks ake ulykke i bakken.. SeLV OM INEGN kan klandres for det så går han på de andre ungene-
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Ikke normal adferd i det hele tatt. Man skal jo gjøre barna til selvstendige individ som kan stå opp for seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Kontaktsøkende barn, sjalu far som ser ut til å ikke ha respekt for at hun vil ha sine egne fysiske grenser. Nei. Det er noe her som skurrer, og forhåpentligvis er det ikke så ille som det høres ut som.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Absolutt ikke normalt nei. *grøsser*
Anaconda Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Synes han virker veldig overbeskyttende jeg. Kanskje han har blitt "fratatt" mye tidligere i livet og er redd for at dette skal skje igjen. Kanskje har han slitt med å få samvær med jenta? Er barnet kontaktsøkende utenom det vanlige, siden hun var så åpen mot deg? Noen barn er sånn, andre er relasjonsskadet. Det er ofte et godt tegn at barn er mer skeptiske til andre enn mamma/pappa. Jeg synes det høres rart ut. Men ting er sammensatte og det er ikke sikkert det er slik som jeg insinuerer nå.
Gjest sukkerlise Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Barnet er veldig klengete på voksne ja selv om hun ( ifølge faren) ikke har vært imøtekommende med andre enn meg , så ser jeg jo at etter at hun er blitt kjent med feks venninnene mine så henvender hun seg veldig mye til voksne og evner ikke å leke selvstendig for seg selv..Dette sliter veldig på forholdet siden vi aldri får et pusterom, ungen er oppå oss hele tiden og vil ikke leke alene
Gjest sukkerlise Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 jeg må ærlig innrømme at tanken pedofili har streifet meg,,men vet ikke om det er slik da, men har en vond følelse i magen pga all den overbeskyttelsen og intimiteten som han krever fra datteren sin
Gjest Gutt18 Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Ok, jeg må bare få fjernet den enorme elefanten som lurker rundt i tråden her uten at noen tørr å nevne den.... Kan det være et tegn på overgrep?
Gjest Gutt18 Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 DU HAR TENKT PÅ DET og har en dårlig følelse og du er fortsatt sammen med den mannen?!? Varsle barnevernet og get the hell out of there
MissCoverdale Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Ok, jeg må bare få fjernet den enorme elefanten som lurker rundt i tråden her uten at noen tørr å nevne den.... Kan det være et tegn på overgrep? Det var første tanken som streifet meg også. Er vel ikke normalt å ha et såå intimt forhold med et barn. Men samtidig tenker jeg at hvis det var overgrep så hadde kanskje jenten vært mer "redd" faren? Men våre tolkninger kommer utifra hvordan TS har beskrevet situasjonen, vi vet ingenting utennom det. Hadde jeg vært TS så hadde jeg fulgt ekstra godt med på forholdet dem imellom (far og datter). Prøv å legg merke til om han er alene med henne på rommet o.l. og i såfall hvordan hun er etter det. De fleste er redd for å i det hele tatt tenke slikt om noen, men bedre det enn at barn utsettes for overgrep.
Gjest Gutt18 Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 Det at hun er så kontaktsøkende i forhold til fremmede voksne kan vel nettop være et tegn på at hun er redd for faren? - Men at hun er smart nok til å gjøre som han sier for det og ikke tørr å lage dramaskrik. Hvordan er typen din når det kommer til sex? - De fleste pedofile har nok problemer med å prestere eller få særlig ut av vanlig "a4-sex".
Sussen Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Tror jeg ville ha avsluttet dette forholdet og kontaktet barnevernet... Det er absolutt IKKE normalt...
Gjest Bambi Bell Skrevet 2. oktober 2009 #15 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg hadde faktisk det samme problemet med eksen min. Men jeg vet 100% sikkert at det ikke handlet om pedofili. Vi bodde i en liten 2 roms og var sammen hele samværet. Hos min eks handlet det om usikkerhet rett og slett han taklet ikke at ungen valgte å kose med meg istede for han. Han var rett og slett sjalu på meg og barnets relasjon. Jeg brukte mye tid og omsorg på ungen så hennes tilknytting til meg var en reaksjon på det. Mens han var ikke flink til å gjøre stort annet enn å sitte og holde rundt henne i sofaen foran tegnefilm. Når bruddet mellom oss oppstod og vi måtte bo sammen en stund. Så jeg hvor usikker han var, han brukte datteren voldsomt. Lente seg på henne hadde henne i armene 24/7. Når han ikke hadde henne ordnet han damer på byen. Utad virker han som en stor macho og sterk mann, men ivirkeligheten er han redd for å sitte alene og trenger mye kos.
Gjest imli Skrevet 2. oktober 2009 #16 Skrevet 2. oktober 2009 *grøss* Jeg hadde i alle fall avslutta det forholdet.
Gjest Også en mamma Skrevet 2. oktober 2009 #17 Skrevet 2. oktober 2009 Synes han virker veldig overbeskyttende jeg. Kanskje han har blitt "fratatt" mye tidligere i livet og er redd for at dette skal skje igjen. Kanskje har han slitt med å få samvær med jenta? Jeg tror flere fedre er slik som du beskriver, pga å ha slitt for samvær, dårlig samvittighet overfor barnet for at forholdet mellom foreldrene er over, og ønsker om å beskytte barnet så mye som mulig.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #18 Skrevet 2. oktober 2009 hadde dette vært like unormalt om det var snakk om MOR og ikke FAR?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #19 Skrevet 2. oktober 2009 Det var første tanken som streifet meg også. Er vel ikke normalt å ha et såå intimt forhold med et barn. Men samtidig tenker jeg at hvis det var overgrep så hadde kanskje jenten vært mer "redd" faren? Men våre tolkninger kommer utifra hvordan TS har beskrevet situasjonen, vi vet ingenting utennom det. Hadde jeg vært TS så hadde jeg fulgt ekstra godt med på forholdet dem imellom (far og datter). Prøv å legg merke til om han er alene med henne på rommet o.l. og i såfall hvordan hun er etter det. De fleste er redd for å i det hele tatt tenke slikt om noen, men bedre det enn at barn utsettes for overgrep. Nei, han er fortsatt faren hennes og hun vil uansett være glad i han. Små barn som er utsatt for overgrep pleier ofte å være kontaktsøkende og klengete på voksne. De kan mangle (intime) grenser, skal klemme og kose mye, stryke på deg, er kanskje litt for opptatt av kjønnsorganer osv. Så små barn vil ikke helt forstå hva de blir utsatt for. Når de blir litt eldre og forstår mer, kommer alle de vanskelige følelsene, og da er det mer normalt å trekke seg unna overgriper. Jeg ville nok fulgt nøye med i dette tilfellet her. Noe stemmer ikke. En far som "tvangskoser" dattera si, og vil ha henne for seg selv, virker å ha usunne følelser for sitt eget barn. Å ha en 4 åring liggende i sengen sin, for å ha nærhet og kos, er også ikke greit. Det virker som far tenker mer på sine egne behov og ikke dattera sine. Det betyr ikke at han utsetter henne for overgrep, men dette er heller ikke et sunt far/datter forhold..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #20 Skrevet 3. oktober 2009 Herregud! Jeg er en mor, og har en datter på fire. Hun kommer nesten hver natt opp i sengen til meg, og kryper inntil meg. Og jeg holder rundt henne. Jeg tvangskoser aldri. Eller, jo, det kan hende at jeg i en lekesituasjon tar tak i henne og plasserer henne på fanget og holder henne tett og nært, mens vi begge ler. Og så slipper jeg henne når hun synes det ikke er greit å være på fanget. Jeg gjør jo det samme som faren i dette innlegget, men jeg er da langt fra en overgriper!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå