Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...

Nilla

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok vaska endel av tøyet i størrelse 50. Snuppa her var 3540 gram og 50 cm da hun ble født, men vi brukte likevel 50 en drøy måned før vi begynte på 56.

Venninna mi hoppa over str 50, men så var jenta hennes 55 cm og 4,5 kilo også da.. Så store er det vel nesten ikke plass til at guttene dine skal bli? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har du jammen kommet langt! :klemmer:

Jeg ville også vasket en del tøy i str 50. :Nikke: Tvillingene mine lå faktisk over vekstkurven for enlinger hele veien de, men likevel brukte de 50 en god stund. Helt i begynnelsen kunne de faktisk bruke str 44 også, for selv om de var lange så var de veldig slanke. Men de ble født i uke 35/36 da (fikk flere forskjellige termindatoer, så egentlig vet vi ikke helt hvilken uke de ble født i).

Tviler på at du får så store tvillinger at de hopper over 50, selv om jeg faktisk vet om ei som fikk tvillinger på nesten 4 kg hver. Tenk det, 8 kg baby i magen! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask str 50 du, ungene kommer mest sannsynlig til å bruke det en god stund. Du har kommet så langt nå, og de er litt mindre enn normalen for enlinger, dvs at de blir neppe 4kg hver. Og det skal du prise deg lykkelig for. :fnise:

Alle mine unger har brukt str 50 i begynnelsen. Dog ikke like lenge alle sammen. Tvillingene brukte det kjempe lenge, men de var bare 45cm da de ble født.

Lykke til på kontroll i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll i morgen :klem: Jeg håper guttene venter til et stykke ut i september før de kommer og hilser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Høres ut som en heeeerlig dag :hjerte:

Jeg hadde også vasket babytøy i str. 50 :) Her var han 3600 g og 50 cm og likevel brukte han 50 i flere uker!

Lykke til på kontroll i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine ble født 36+5 og veide 2,3 og 2,6 kg. Begge brukte str 50 leeenge, 56 så helt enormt ut på dem i starten. Min førstefødte ble født på termin og veide 3,3 og han også brukte str 50 ganske lenge. Jeg hadde vasket str 50 :jepp:

Kos deg masse nå på slutten, du har så mye å se frem til. Tenkte på det her om dagen, tvillingene mine er nå 2 år og de er så søte og sjarmerende stort sett hele tiden. Jeg synes tvillinger er så gøy, de har en helt egen måte å være på i forhold til min enling. De er så flinke til å leke med hverandre, de krangler også, de synger og traller, de smiler og ler til hverandre, de koser med hverandre...... Bare gled deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi vel hjemme igjen etter nok en bytur. :)

Resultat:

- Fin urinprøve

- Høyt blodtrykk, men ikke noe de vil gjøre noe med siden jeg ikke har noen andre plager knyttet til det.

- Doppler-ul viste kjempefin blodgjennomstrømming i begge navlestrenger

- Glukosebelastningstesten var fin, ingen tegn til diabetes. :tommelsmil:

- Jeg har masse jern i kroppen! Jern-Nilla, that's me. :fnise:

- Begge gutta ligger i sete, med hodene høyt oppe. :forvirret:

Utover det, så tror jeg nok at jeg skal vaske en del av klærne i morgen. Dvs alt i str 56 og ihvertfall deler av det i str 50. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???? :hakeslepp:

Jeg er her. Og guttene har IKKE hilst på om det er det du tror. :fnise:

Aud Long, du må ikke skremme chico sånn! :skratte:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg blei litt småskvetten sjølv av kommentaren til Aud. :ler:

Fint at alt ser så bra ut. Sånn utanom sitjestillinga til hurragutta, då. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Så bra at alt så fint ut på kontrollen :)

Tror de at guttene komme til å snu seg eller hva tenker de om fødselen?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel egentlig at det virker som om guttene har godt med forstervann og greit med plass til å boltre seg rundt på, og at de derfro kan snu mye på seg enda.

Så ingenting er bestemt ift fødsel enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luringer som ligger med rumpa ned altså! Men det er faktisk bedre at begge ligger i sete enn at bare tvilling 1 gjør det, for da kan hakene deres hekte seg fast i hverandre slik som det skjedde hos meg. På mange sykehus blir det automatisk KS om de ligger slik.

Det beste for en tvillingfødsel er visst at TV 1 ligger i hodeleie, og TV 2 i sete. Du får krabbe rundt på gulvet i håp om at TV2 snur seg, det er et kjerringråd som skal hjelpe på at barn skal snu seg fra seteleie. :jepp: Jeg krabbet og krabbet på stuegulvet med den svære magen min på slutten av tvillingsvangerskapet, alt for at jenta skulle snu seg. :ler: Ikke at det hjalp da men.. :sjenert: Morsomt syn for mannen var det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst kjøpt oss bil i dag vi. :daane:

eller banken har kjøpt oss bil... :sjenert:

:hoppe: litt også da. Nå blir det romslig bil på oss! :strix:

Toyota Previa 7-seter, som vi primært skal bruke som 5-seter. :nigo:

Eneste aberet er at Nilla-mannen må reise et godt stykke for å hente den, og dvs at han blir borte i nesen ett døgn i neste uke! Tenk om det er akkurat da hurraguttene bestemmer seg for å komme ut! :redd:

Har lagt en nødplan med mamma da, men vil jo helst ha den vordende far til stede. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...