Nilla Skrevet 4. august 2011 Forfatter #2861 Del Skrevet 4. august 2011 Har snekkere i hus, og de ligger ikke utpå om mårran... Og de jobber rett utenfor soveromsdøra vår, så jeg må nesten stå opp før de starter og. MÅ prøve å legge meg tidligere om kveldene. *noterer meg bak øret, og håper jeg husker det når kvelden kommer...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 4. august 2011 #2862 Del Skrevet 4. august 2011 For noen nyyyyydelige tepper! Du har jammen gjort en god jobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 4. august 2011 Forfatter #2863 Del Skrevet 4. august 2011 Takk for det, Pysepusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 4. august 2011 #2864 Del Skrevet 4. august 2011 Kjempeflotte tepper! Supermamma får det til hun Lager du forresten kanskje en link til tippelisten din så vi får se hvordan vi ligger an...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2865 Del Skrevet 5. august 2011 Linken står da ovenfor tickeren min den, Ruccola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. august 2011 #2866 Del Skrevet 5. august 2011 God morgen! Hvordan er det med den vordende mammaen idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2867 Del Skrevet 5. august 2011 I dag blir en flott dag i Nilla-land! Antakelig litt vel varm for min del, men man har da sine metoder for å holde seg avkjølt. Ble veldig lite strikking i går, da det ble besøk og kryssord i stedet. Men satser friskt i dag igjen, målet er å strikke opp et nøste. Så får vi se. Ellers; snekker i dag også, så... Vi greier ikke å slukke lys og legge oss til å sove før klokka passerer 00.30 om kveldene, det er ALT for sent, Nilla! Men så var det så deilig på verandaen utover kvelden i går kveld, og det er så sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2868 Del Skrevet 5. august 2011 Ellers registrerer jeg at det er uke 33 i dag. Og bare 12 brikker igjen i ticker-puslespillet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 5. august 2011 #2869 Del Skrevet 5. august 2011 Psssst: Eg trur forresten at gutane kjem 21. august. *masekråke* Nå såg eg nettopp på tickeren din. Det er jammen ikkje mange puslespelbrikker igjen nå! Kos deg med strikketøyet i dag. Det trur eg at eg også skal gjera. (Når først helgevasken er unnagjort... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2870 Del Skrevet 5. august 2011 God morgen! Hvordan er det med den vordende mammaen idag? God dag, MarianneE! Jo da, den vordende mamman er trøtt og blid. Har all skyld i trøttheten selv, og da er det så få å klage på. Får stadig noen sånne "Qwææh, nå er det ikke lenge igjen! Snart skal de UT! " Har ikke gruet meg noe til fødselen, men kjenner det begynner å bli mer virkelighetsnært nå, og da blir det straks litt skumlere også. Men jeg er ikke så redd smerte, og jeg vet at selv om fødselen skulle ta litt tid, så er det kort tid i det store og hele likevel, og en pris jeg så absolutt er villig til å betale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 5. august 2011 #2871 Del Skrevet 5. august 2011 Og bare 12 brikker igjen i ticker-puslespillet. Nå såg eg nettopp på tickeren din. Det er jammen ikkje mange puslespelbrikker igjen nå! Og der kom du meg i forkjøpet. Great minds think alike. Eller noko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2872 Del Skrevet 5. august 2011 Og der kom du meg i forkjøpet. Great minds think alike. Eller noko... Det er helt sant! Du er herved registrert i lista, beklager at det ikke har skjedd før! Har vært litt feriemodus i Nilla-hodet (=fraværende) ei stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 5. august 2011 #2873 Del Skrevet 5. august 2011 Så fine teppene ble Nilla! Jeg er selv i ferd med å avlutte et mor signe teppe jeg har strikket på i sommer. Jeg er totalt grønn på stikking (måtte faktisk se video på youtube for å lære å legge opp masker ), så her har det blitt rettstrikk horisontalt hele veien. Nå må jeg bare bli enig med meg selv om når jeg skal stoppe. Hvor stort strikker du ditt? Så er neste utfordring å lage heklekant til teppet. Youtube neste... Jeg tipper forresten at hurraguttene kommer 26.august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. august 2011 #2874 Del Skrevet 5. august 2011 Hei Nilla og gratulerer med 33 uker. Har ikke tippet enda, men kan prøve. Jeg fødte guttene mine uke 36 pluss 5, men har litt magefølelse på at du går lengre en det. Jeg tror uke 38 blank, men vet ikke helt hva slags dato det blir? Gruet meg som en hund til fødselen, men når det kom til stykket så gikk det forholdsvis greit og var over på 2,5 timer, uten keisersnitt eller bedøvelse. Masse folk involvert, så jeg følte meg veldig trygg. Det var ikke mye privat opplevelse med alle legene og jordmødrene som løp ut og inn, men sånn er det vist med tvillingfødsler... Studenter var det også der, både sykepleierstudent, legestudent og jordmorstudent så her ble det dobbelt opp. Jeg ga litt blanke, bare ungene kom ut friske og raske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2875 Del Skrevet 5. august 2011 Så fine teppene ble Nilla! Jeg er selv i ferd med å avlutte et mor signe teppe jeg har strikket på i sommer. Jeg er totalt grønn på stikking (måtte faktisk se video på youtube for å lære å legge opp masker ), så her har det blitt rettstrikk horisontalt hele veien. Nå må jeg bare bli enig med meg selv om når jeg skal stoppe. Hvor stort strikker du ditt? Jeg tipper forresten at hurraguttene kommer 26.august Jeg er ikke helt sikker på hvor store de blir enda, men kanskje jeg begynner å felle når jeg har kommet til 170-180 masker. Eller at jeg bare strikker til jeg har brukt to nøster. Får se. På teppet mitt blir det en hullkant hele veien så jeg slipper å hekle rundt. Kan evt tre et bånd slakt gjennom hullene. Får se. Tippinga registreres straks! PS: Det er ikk hvor avansert man legger opp til som gjelder, men kjærligheten man legger i teppet. Barna våre blir like glad i teppene sine uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2876 Del Skrevet 5. august 2011 Hei Nilla og gratulerer med 33 uker. Har ikke tippet enda, men kan prøve. Jeg fødte guttene mine uke 36 pluss 5, men har litt magefølelse på at du går lengre en det. Jeg tror uke 38 blank, men vet ikke helt hva slags dato det blir? Gruet meg som en hund til fødselen, men når det kom til stykket så gikk det forholdsvis greit og var over på 2,5 timer, uten keisersnitt eller bedøvelse. Masse folk involvert, så jeg følte meg veldig trygg. Det var ikke mye privat opplevelse med alle legene og jordmødrene som løp ut og inn, men sånn er det vist med tvillingfødsler... Studenter var det også der, både sykepleierstudent, legestudent og jordmorstudent så her ble det dobbelt opp. Jeg ga litt blanke, bare ungene kom ut friske og raske Uke 38 blank blir fredag 9. september. Skal legge deg inn etterpå her nå. Er egentlig veldig innstilt på en fødsel uten bedøvelse, evt litt lystgass - det syns jeg hjalp så godt sist. Det som uroer meg er at ingen av gutta enda viser tegn til å legge seg med hodet ned, og de har stort sett ligget på tvers siden uke 13. Så jeg har en følelse av at de liker det sånn. Og legene virker veldig åpne for at jeg godt kan ha en dobbel setefødsel. De syns nok jeg er robust nok, og det er jeg kanskje, men setefødsel føles LANGT mer skremmende enn vanlig fødsel. Nå har jeg jo vært gjennom en akutt fødsel før, og DA var det mye folk da! To fødselsteam med jordmødre, leger, studenter m.m., samt to barnelegeteam som sto klar til å intubere de to små. Så jeg ser ikke for meg ei fødestue med noen få personer og panfløytemusikk. Det får bli så mange folk som det trengs, er ikke stressa for noe sånt. Men jeg syns guttene kan være greie med mamman sin og legge seg med hodene ned. Ihvertfall førstemann som skal bane vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. august 2011 Forfatter #2877 Del Skrevet 5. august 2011 Da har jeg endelig fått tippet selv også, endte opp på 27. august. Da er jeg 36+1. Akkurat i dag, med hovne ben, kynnere, luft i magen og myggstikk jeg ikke greier å klø sjøl, føles det som en evighet til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. august 2011 #2878 Del Skrevet 5. august 2011 Linken står da ovenfor tickeren min den, Ruccola. ser det jo nå når du sier det Lette UNDER tickeren din jeg Er det lov å skylde på ammetåken.....? GOD helg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. august 2011 #2879 Del Skrevet 5. august 2011 Uke 38 blank blir fredag 9. september. Skal legge deg inn etterpå her nå. Er egentlig veldig innstilt på en fødsel uten bedøvelse, evt litt lystgass - det syns jeg hjalp så godt sist. Det som uroer meg er at ingen av gutta enda viser tegn til å legge seg med hodet ned, og de har stort sett ligget på tvers siden uke 13. Så jeg har en følelse av at de liker det sånn. Og legene virker veldig åpne for at jeg godt kan ha en dobbel setefødsel. De syns nok jeg er robust nok, og det er jeg kanskje, men setefødsel føles LANGT mer skremmende enn vanlig fødsel. Nå har jeg jo vært gjennom en akutt fødsel før, og DA var det mye folk da! To fødselsteam med jordmødre, leger, studenter m.m., samt to barnelegeteam som sto klar til å intubere de to små. Så jeg ser ikke for meg ei fødestue med noen få personer og panfløytemusikk. Det får bli så mange folk som det trengs, er ikke stressa for noe sånt. Men jeg syns guttene kan være greie med mamman sin og legge seg med hodene ned. Ihvertfall førstemann som skal bane vei. Ja, du har jo vært gjennom dette før, så det blir ikke nytt og ukjent. Setefødsel, ja. Håper de snur seg nå, hvertfal nr 1. Husker ikke helt når mine gjorde det, men begge lå med hode ned til slutt. Alikevel ble det hodefødsel på nr 1 og "dra-ut-etter-bena" med nr 2, det er vist ikke så uvanlig det heller. De jeg kjenner som har født i sete sier det gikk veldig greit, men da er sikkert epiduralen god å ha. De rakk det ikke på meg siden det gikk så fort, og jeg var litt gretten for det et øyeblikk husker jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 5. august 2011 #2880 Del Skrevet 5. august 2011 Samme dag som jeg har trua på jo Skal se de kommer da ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå