Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...

Nilla

Anbefalte innlegg

Fin stellematte dere har kjøpt.

Her er reflex-ull fra barnas hus en av favorittene, sammen med Janus sin silke-ull kombo. Reflex-ullen er skikkelig myk og god, mens silke-ull kombo'n til Janus er sval og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra for gode nyheter på kontroll! :strix: Og for shopping... :nigo: Lekker stellematte!

Vi er glade i Reflex, Joha og Janus når det gjelder ull. Nøstebarn er også supert, men det blir ikke brukt så mye når det helst skal håndvaskes. :sjenert:

Også et lite innspill på vaskefronten - vi har rett og slett brukt kluter, vi. ;) Har ikke savnet våtservietter eller engangskluter. Men vi bruker da også tøybleier, så vasking og oppbevaring av brukte kluter er ikke noe vi trenger å tenke så veldig over. Vi har Cheeky Wipes, som er veldig hendig. Enkelt å ta med seg ut på tur og veldig greit å vaske i nettet som følger med. I tillegg har vi en diger stabel av disse. Myke, gode og fine. Og miljøvennlig. :)

Åh, det er så godt å lese her om dagen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også kluter, har ikke hatt lyst til å utsette Vesla for våtservietter da jeg tåler lite sånne produkter. Sånne hvite tynne gaskluter med farget kant har vært helt uvurderlige her. Har også bare hatt kluter i bagen, i en ziplockpose - vann hadde jeg alltid med siden Vesla fikk flaske.

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittane mine når det kjem til ull:

* Janus bodyar, f.eks. Barnas Hus eller Obs. Enkle å tre over hovudet. :tommelsmil: Men str. 50 var aaaaltfor stort for pjokken som nyfødd, så då var Joha i str. 50 best. Dessutan likar eg også H&M sine bodyar, men det er vintervare

* Safa strømpebukser, kjøpt på Sparkjøp

* Pysjar frå Reflex, Barnas Hus

Enkelte merke likar eg ikkje, f.eks. ulla frå Cubus, nettopp fordi eg synst ulla er så lite stretchy og eit reint h*****e å tre over hovudet på ein gut som helst ikkje vil kle på seg. :roll:

Elles slår eg også eit slag for klutar framfor eingangs. Og ein wetbag til å ha dei brukte klutane i. Eg eeeelskar bambusklutane frå !bamboo, kjøpt på Krusedull på Bakklandet. Det einaste kjipe er at dei omtrent alltid er tomme for dei, sidan dei er så populære. *kunne tenkt meg fleire, men får ikkje tak i* :sur:

Edit: Og ammeinnlegga frå !bamboo vil eg også anbefala. Mykje bedre enn eingangs. :jepp:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og av erfaring veit eg at du får tak i det meste av stelleprodukt til babyane på sjukehusapoteket etter fødsel. Eg kom inn dit, lettare stressa, berre nokre dagar etter fødsel, for me hadde jo iiiiiingenting heime. Eg fekk god hjelp, og sjølv om eg sa eg skulle ha alt som trengtes til ein nyfødd, prakka dei ikkje på meg meir enn nødvendig. :tommelsmil: (Men eg anbefaler å handla inn MME og bleier på dagligvarebutikken, for på apoteket var det DYYYYYYRT! :daane: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at vi ikke hadde så mye stelleprodukter til Vesla når hun var nyfødt for man trenger jo igrunn ikke så mye. Det vi hadde og som er blitt brukt er: nesesuger (gullverdt på tette og snørrete neser), termometer, negleklipper, inotyol (til såre rumper) og stikkpiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shopping til flinke hurraguttene som vokser så fint i veksthuset til mamman sin :strix:

Herlig å se at det går så bra Nilla-pia :hug: 29 uker :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp på humøret å lese her inne. :klemmer:

Guttene mine brukte str 50 og 56 lenge, og det vil jeg tro dine også vil gjøre. Jeg har en del babytøy liggende hvis du vil ha noe.

Princess har fine kluter, tror de koster 20kr for fem stk.

Vi bruker masse ull! Nøstebarn har masse fint, men totalt ubrukelig for meg, det må håndvaskes. Har prøvd de i vaskemaskin, anbefales ikke.

Joha har mye fint, Reflex, Janus og Claire (tror det heter det, kjøpes på Reflex-butikkene). Bruker også ulla fra Cubus, syns den fungerer helt fint.

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Nøstebarn strøket av lista her i gården. Nilla og håndvask går ikke så godt ilag! :fnise:

Vet ikke om noen Reflex-butikk i Tro.ndheim, men Barnas Hus selger ihvertfall både jobo og reflex-ull. :)

Og angående våtservietter; tror vi satser på kluter eller engangs tørrkluter, Har hørt så mye skremmende om disse våtserviettene.

Sliter litt med ryggen i dag, og kjenner at det kanskje ikke var riktig dag for butikkrunde her i hjembygda. Inn og ut av bilen ørten ganger, det tar på! :daane: Så nå blir det enten godstol og strikking, eller powernap i senga. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Blir helt rørt her over at hurraguttene er over 1100 gram. De er blitt så store, og det er en glede å vite det.

Hurra for stabil livmorhals, 1100 gram og 29 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at alt står bra til! Det er godt å lese :)

Håper dere har en flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst litt i feriemodus for tida. Vi har feriebesøk på gården igjen, Nilla-gården er nesten et pensjonat om sommeren! Og da blir tida brukt mer til å være sosial med de. :)

Alt kjennes greit ut, gutta sparker og styrer på. :rodmer: Mamman sliter med hekseskudd igjen, på tredje dagen nå. Ikke godt. :rolleyes:

Så her er alle husmorlige aktiviteter (les: det lille jeg enda gjør) lagt på hylla inntil videre. Det er kun godstol og strikking, samt være sammen med gjestene som teller nå. Heldigvis kommer mange av gjestene inn til meg også, slik at jeg kan multitaske go'stol, strikking og gjester! :fnise:

I morgen er det kontroll, og i overimorgen er det sannelig blitt 30 uker!!!!! Kan ikke :hoppe: for 30 uker før vi kommer dit, men jeg :hoppe: litt for 29+5 og jeg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med så mye aktivitet i gutta :hjerte:

Kos deg og nyt dagene i go' stolen med strikking og :skravle: med de som kommer innom :)

Tenk snart 30 uker :strix:

Lykke til på kontrollen i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Snikleser melder seg! :vinke:

:hoppendeglad: for 29+5! Så herlig!

Go-stol, strikking og besøk hørtes deilig ut! Du får nyte det mens du kan :lur: Men når man har sånne små turboer så setter man ekstra pris på strikkestundene da :nigo: Hva lager du?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her strikkes det babytepper. :)

Teppet er avbildet som modell 10 her

Dette blir et tovet ullteppe, litt kraftig, men ikke så veldig tykt, men godt og varmt til to vinterbabyer. :)

Mangler ei rute til det første teppet nå, så det går virkelig framover. Dessuten har jeg strikket det som lange remser, i stedet for ei og ei rute, så det blir bare halve monteringa. :tommel:

Skal nålefilte figurene og i tillegg forbokstaven i navnene deres.

Må bare bestemme oss for navn først... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fint teppe! Gode og klare fargar :rodmer:

Eg har planar om et teppe i bestemorsruter, ala det på side 12 i Dales babytepper-katalog

Me er ikkje 100% sikre på kjønn (berre 98 :fnise:) så eg vegrar litt for å kjøpe garn ennå...

Kos deg i go-stolen med strikking og te og gjester :)

Endret av *Frida*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...