Mazilla Skrevet 2. juli 2011 #2621 Del Skrevet 2. juli 2011 Så herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 2. juli 2011 #2622 Del Skrevet 2. juli 2011 Overlegen tipper at jeg må settes i gang, la oss håpe det går sånn. (Sjølv om eg håper du går i fødsel av deg sjølv. I akkurat passe tid før termin. Det er vel egentlig det som er å foretrekka. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 2. juli 2011 #2623 Del Skrevet 2. juli 2011 Super-ruger-snuppa Herlige ord fra overlegen Jeg er så utrolig glad på dine og mannen sine vegner, og ikke minst hurraguttene som får slike herlige foreldre som dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. juli 2011 #2624 Del Skrevet 3. juli 2011 Fantastisk lesing her inne! Jeg blir så rørt og glad.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 3. juli 2011 #2625 Del Skrevet 3. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2011 #2626 Del Skrevet 3. juli 2011 Litt forsinket (har vært på ferie) hurra for 3. trimester og passerte 28 uker, stabil livmorhals, aktive hurragutter ... og i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 4. juli 2011 #2627 Del Skrevet 4. juli 2011 Så godt at du har nådd tredje trimester Nilla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 4. juli 2011 #2628 Del Skrevet 4. juli 2011 Tredje trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #2629 Del Skrevet 5. juli 2011 I går ble det en liten handel. Vi er ikke så veldig opptatte av at alt babyutstyr må være helt nytt og tipp topp moderne. Vi tenker jo f.eks. å bruke sprinkelsengene vi selv sov i som små, dynetrekkene som vi selv brukte (de er jo like fine!) og spisestolene vi selv har brukt. Syns det er mye sjarme i det. Og i går dro jeg og mamma hjem til ei som har tvillinger på ca 10 år nå. Der ble det kjøpt vogn og stellekommode. Jeg og Nilla-mannen har jo vært og sett på tvillingvogner på butikker a la Barnas Hus, og fant egentlig ingen som vi syntes var helt tilfredsstillende. Særlig var det bagene som vi ble skuffa over. Ca 26 cm bredde pr bag er ikke stort når man skal ha små vinterbabyer. Men den her brukte vogna som vi nå har kjøpt, har dobbelbag, tykt godt stoff i sidene på bagen og kalesejen, og ei stor kurv under som er kjempelett å komme til i. (Mange av de nye vognene vi har sett har bittesmå kurver som man omtrent må åle hånda nedi når bagene er på.) Den er selvfølgelig ikke helt moderne å se til, men likevel langt bedre enn jeg hadde forestilt meg. Den er mørkegrønn, med okerfarga ruter her og der. Men det den mangler av "modernitet" tar den igjen i funksjonalitet i mine øyne. Og når vi fikk vogna med to vognposer, madrass, stelleveske, regntrekk og insektstrekk, samt lekegrind og stellekommode for 2000,- , da syns jeg det er helt greit. Så blir det heller ei knasj sportsvogn til vårs, når bagene allikevel er for små. Så nå sitter jeg her og har både vogn og stellekommode ved siden av meg, samt 4 kasser med babyklær, stoffbleier, sengesett og dyne. Det er visst noe stort som snart skal skje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #2630 Del Skrevet 5. juli 2011 Vi har et luksusproblem her i Nilla-heimen. Fryseren er stappfull! Nå skal det sies at fryseren ikke er av de største, men det er likevel masse mat oppi der. Så - atter en gang - har jeg starta på prosjekt "Ete ut av fryser". Så i dag blir det løvstek og kjøttboller med hjemmelaga potetmos til middag. Jeg fant også 2,5 kg frosne jordbær oppi der, som nå har blitt til rørt jordbærsyltetøy og jordbærgrøt. (Syltetøyet må riktignok fryses igjen, men så godt å ha! ) Ser at tidligere runder med ovennevnte prosjekt har gjort at vi nå ikke har så mye middagsmat i fryseren, men heller mye bakst og is. Har jo bakt en del selv, samtidig som isbil og venner har bidratt med diverse oppi der. Mye som blir kjekt å finne utover høsten når barselbesøka strømmer på tenker jeg. Av bakst som befinner seg i fryseren kan jeg nevne; - gulkake - smultringer - toscakake - vanlig lys skuffkake - sitronmuffins - sjokolademuffins - kanelboller - hveteboller - fylte vannbakkels (disse er kjøpt da, men akk så gode!) I tillegg MASSE bær- og fruktmiks som ble innkjøpt i en periode med smoothie-dilla. Smoothie er kjempegodt, men det blir ikke laget så ofte, så et sånt lager er strengt tatt ikke nødvendig. Må vel se om jeg kan finne på noe annet lurt med alle de pakkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. juli 2011 Forfatter #2631 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Bare 20 brikker igjen til puslespillet er komplett... Endret 5. juli 2011 av Nilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 5. juli 2011 #2632 Del Skrevet 5. juli 2011 Bare 20 brikker igjen til puslespillet er komplett... Håper du får en fantastisk dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 5. juli 2011 #2633 Del Skrevet 5. juli 2011 Så herlig med masse babyutstyr uten at det koster skjorta, for det er DYRT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 5. juli 2011 #2634 Del Skrevet 5. juli 2011 Høres flott ut med en skikkelig "retro" tvillingvogn. Jeg kjørte den moderne varianten, men bodde midt i Oslo da tvillingene kom, så lite og nett var viktig for meg. Mine var også sommerbabyer, da... Da vinteren kom var det overhode ikke plass til dunpose og unger i de små bagene, så jeg skjønner godt at du heller ville ha noe stort og solid. Neste sommer kan dere jo kjøpe en snerten sports-sak til ungene, mye snasent på maredet når de er ute av bagene og vil opp å se.. Jeg kjøpte også en del brukt, på nettet. Jeg hadde jo barn fra før, men trengte mye ekstra til nr 2 og fikk kjøpt og lånt masse ekstra. Det er veldig greit med internettet.... Mine beste "tvilling-gadgets" var Baby Bjørn vippestoler. Jeg fikk aldri helt til dobbeltamming, så da kunne jeg vippe den ene med foten mens den andre fikk pupp... Unngikk mye hyl og skrik på grunn av de stolene. Har prøvd en annen type stol også, men kun BB fungerte her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. juli 2011 #2635 Del Skrevet 5. juli 2011 Så deilig at du er kommet inn i 3. trimester! Enig med Caramba, de babybjørn vippestolene hadde jeg aldri greid meg uten! Var vel hun som tipset meg om dem og synes jeg å huske.. Man har jo ikke armer nok til to babyer når man er helt alene med dem, men de vippestolene var virkelig til stor hjelp. Etterhvert så greide de å lage fart selv også, woohooo så gøy det var! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. juli 2011 #2636 Del Skrevet 5. juli 2011 Fryseren vår er også full. Men her har svigermor vært og putta litt av sitt eget oppi for det er jo så kjekt når hennes egen er full, og putte oppi vår. Har ingenting i mot og låne bort litt plass, men når det blir liggende og vi begynner og få et plassproblem... Ikke helt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 5. juli 2011 #2637 Del Skrevet 5. juli 2011 Blir glad av å lese her nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2011 #2638 Del Skrevet 5. juli 2011 Så kjekt at det nå blir tid og lyst til forberedelser. Det er stilig med retrovogn synes jeg. Jeg er glad i god design - men dersom jeg må velge mellom stilig ytre design mot god ytelses design så vinner ytelsen HVER GANG. Og når man kan kjøpe brukt for en så god sum er det et varp når det også er gode funksjonelle ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 5. juli 2011 #2639 Del Skrevet 5. juli 2011 Har ikke vært her inne siden midten av mai jeg, og her har det skjedd ting. Har måttet lese 15 sider, og det var gripende lesestoff... Takk for alle gode tanker. Så er den her, dagen jeg har sett fram til å passere. På et vis er den allerede passert. Hele fødselen foregikk i "går kveld" forrige gang, og gutta kom til like over midnatt. Så nå har jeg faktisk kommet lengre i svangerskapet enn jeg gjorde med engleguttene! Men det skal likevel bli godt å se 23+3 i stedet for 23+2... Ble en fin lørdagskveld i går. Min kjære var her til etter alle klokkeslett fra fødselsnatta var passert, og helt til jeg hadde pusset tenner og var under dyna. Av alle ting så kom nattvakta og banket på døra sent i går kveld. Og så sa hun at hun hadde syntes at det var noe kjent med meg, så hun hadde sjekket journalen min litt ekstra. Og så viste det seg at det var den jordmora som hadde nattevakt den skjebnesvangre natta og som var med oss under fødselen og hadde ansvar for meg hele den natta. Jeg hadde helt glemt ansiktet hennes, helt til vi begynte å prate igjen. Og hun husket så mye. Helt fra hun møtte meg ved helikopteret, hele fødselen, hvordan førstemann kom med det samme Nilla-mannen reiv opp døra og løp bort til meg, og mye mer. Så mens vi ventet på at klokka skulle bli 00.01 og 00.05, satt vi her på sykehuset, to rom bortenfor der vi bodde sist, og snakket med den samme jordmora som var med oss den gangen. Og plutselig ser jeg at jeg har på meg akkurat den buksa og den toppen jeg hadde den kvelden! Det ble en veldig sterk opplevelse, men en god. Klokka ble 00.01 og 00.05 og ingenting skjedde. Og her sitter jeg og det er fortsatt ingen skumle varsel om tidlig fødsel. Bare masse små sprell her og der, som slettes ikke er skumle. Jeg tør fortsatt ikke å se langt frem, men akkurat nå er jeg litt i feirehumør likevel. dette hørtes ut som en god markering av hva som skjedde sist. Det virker som personalet på sykehuset er veldig flinke. Kanskje ekstra flink med deg. Huff, jeg hadde en skikkelig fæl opplevelse i dag. Jeg sto på kjøkkenet og prata med svigerinna mi som sto utenfor kjøkkenvinduet. Så kjenner jeg at jeg blir så uvel, skikkelig kvalm. Regner med at hun skal gå snart, så jeg sier ikke noe om det. Blir bare mer og mer rar og kjenner at jeg ikke helt greier å følge med på samtalen. Til slutt går hun videre og jeg går i retning do da jeg antar at jeg er skikkelig uvel fordi jeg må kaste opp. Men kommer aldri til dodøra. Ute i gangen klarer ikke beina å bære meg mer, og jeg stuper forover og skaller i ytterdøra. Segner om og sitter plutselig i gulvet. Nevøen min er inne og kommer og lurer på hva som skjer. Jeg prøver å si til ham at han må løpe inn til bestemor og hente en voksen. Jeg hører ikke hva jeg selv sier og det han sier er som langt, langt borte. Han løper av gårde, og svigermor og svigerinna mi kommer løpende. Jeg sitter der i gulvet og svetten bare renner. Jeg er bokstavelig talt helt våt nedover armene og hendene, og det pipler i panna. Stakkars svigermor er helt forstyrra. Blir raskt bedre når jeg har sittet litt, og småsjangler inn i stua og opp i lenestolen. Har ikke hatt noe vondt i magen eller ryggen, så jeg har nok bare hatt et blodtrykksfall. Men fysj, det var skremmende! Er fortsatt skjelven, så det blir nok en rolig ettermiddag og kveld. Dette tullet hadde jeg også. Gravid med nummer 2 var jeg med med eldstejenta på handletur. Midt i butikken svimler det totalt for meg og jeg måtte sett meg ned på gulvet. Så sikkert skikkelig dumt ut. Med en gang det hjalp bittelitt kastet jeg fra fra meg handlevognen, tok jenta under armen og løp ut for å få luft. Blodtrykksfall, lavt blodsukker etc... Klokken var 13 og jeg hadde ikke rukket å spise frokost eller noe den dagen. Hurra for 25 uker! En viktig milepæl i dag, og jeg er veldig spent på hvor mange fler milepæler vi rekker å passere... Var på sykehuset igjen i dag, og livmorhalsen miner halvert på 9 dager. Så nå er den på 25 mm, noe som er på kritisk grense. Dersom den blir noe mindre, er det STOR sjanse for fødsel. Huff, jeg har ikke gjort annet enn å gråte i dag. Er fortsatt hjemme, da legen sier at 25 mm er trygt, bare den ikke blir noe særlig mindre. Han klemte godt på magen min, og det ga ingen forandring så den lille livmorhalsen som fortsatt er, den er godt lukket. Skal inn på mandag igjen for ny måling, og så på fredag. Men jeg må si at akkurat nå er jeg så redd for at vi ikke kommer så langt. Legen sier at det er 95-97% sjanse for at jeg IKKE føder de neste to ukene, men jeg kjenner at det beroliger meg ikke noe særlig. Vi har vært i de 3-prosentene før vi... Det fins også eksempler på damer som har gått med nesten ingen livmorhals, og t.o.m. åpning i mange uker og måneder og som har gått til termin. Men de har ikke nødvendigvis hatt med seg en historikk som oss. Sjansene er langt bedre for barn født i uke 25-26 enn for barn født i uke 23, men det er fortsatt ekstremt prematurt. Det er fortsatt store sjanser for alvorlige og livstruende komplikasjoner. Jeg vet virkelig ikke hvordan vi skal komme oss gjennom et sånt tap en gang til... Med Minstemelona gikk jeg med 5 cm åpning i halvannen uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 6. juli 2011 #2640 Del Skrevet 6. juli 2011 Blir glad av å lese her inne jeg også, så koselig å høre om utstyrshandling Hørtes ut som en super vogn, kjempekupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå