Gå til innhold

Alternativ julefeiring - reise bort, men hvor?


Drua

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har lyst til å droppe familiejulen i år og reise bort noen dager, men vi vet ikke helt hvor? Har noen gjort noe liknende? Hvordan er det for eksempel å feire jul i en storby?

Får dessverre ikke ordnet meg mer enn kanskje tre-fire dager fri, så sydentur etc utgår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboeren min har lyst til å droppe familiejulen i år og reise bort noen dager, men vi vet ikke helt hvor? Har noen gjort noe liknende? Hvordan er det for eksempel å feire jul i en storby?

Får dessverre ikke ordnet meg mer enn kanskje tre-fire dager fri, så sydentur etc utgår.

En glimrende ide. Skulle ønske jeg kunne gjøre det også.

Tror jeg ville valgt noen dager med Hurtigruta. Eller så syns jeg ideen om en storby er bra. Stockholm??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En glimrende ide. Skulle ønske jeg kunne gjøre det også.

Tror jeg ville valgt noen dager med Hurtigruta. Eller så syns jeg ideen om en storby er bra. Stockholm??

Hm... Stockholm er kanskje ikke så dumt forslag, tror det er veldig fint der i juletider :)

en koselig hytte på fjellet da?

hvor i landet bor du sånn ca?

Hytte er også et godt forslag, så lenge det ikke blir altfor dyrt.

Jeg bor på Østlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til Danmark og feiret jul for noen år siden. Hotellet var sånn tilknytning til badeland, og passer kanskje for dem med barn.

Men hva med København? Kan tenke meg å feire jul der ei gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på hytta (på fjellet) fra lillejulaften til 2.-nyttårsdag. Kjempekoselig! Ellers også tilbrakt noen nyttårshelger på hytta. :)

Til TS: Hva med å tilbringe jula på et høyfjellshotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri feira jul noe annet sted enn hjemme, men pleier hvert år å dra til London før jul. Og da er vi der gjerne bare 3-4 dager, og det er akkurat passelig. Det er så utrolig koselig i London før jul, de pynter litt mer overdådig til jul enn vi gjør her hjemme, og alle de små pubene er så koselig pynta.

Dessuten har de et kjempestort julemarked ved Hyde Park, det er også verd å få med seg, og man kan ikke unngå å komme i julestemning der man går blant alle barna, salgsbodene og karusellene som er julepynta, og ikke minst den koselige julemusikken. Er man heldig er det snø, og man kan gå vott i vott ;) gjennom gatene og nyte alt det pene som er å se på.

Åååå, nå fikk jeg lyst til å dra... Må droppe Londonturen i år jeg, for jeg er så gravid innen den tid at det er ingen som vil sleppe meg inn på et fly! :fnise: Litt dumt, det er en så koselig tradisjon... :sur:

Så ja, jeg vil absolutt anbefale London om man skal feire jul et annet sted enn gode, gamle Norge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London er absolutt et alternativ, også har jeg begynt å snuse litt på Roma :)

Men, jeg er litt opptatt av om alt er stengt og sånn pga høytiden, det er jo litt dumt.. Noen som vet? Litt kjedelig å ikke kunne få seg et måltid ute på julaften f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...