Gå til innhold

Brukt stasjonsvogn: Opel vectra eller toyota avensis?


Gjest Gjest_Selma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Selma_*

Skal bytte ut min gamle toyota carina stasjonsvogn (1994 mod), den har virkelig kommet i reparasjonsalderen...

Viktig med god plass i baksetet til bilstoler til minst to barn og så stort bagasjerom som mulig til barnevogn, hundebur osv.

Tenker på 2002-2004 modell ca, max 150 000 kr, gjerne mindre hvis man kan få en driftsikker og god familiebil til den prisen.

Bensin eller diesel har ingenting og si, synes automatgir er kjekt men ikke et krav.

Har opel vectra og toyota avensis som favoritter foreløpig, evt ford mondeo? Hvem av disse (eller evt andre lignende modeller) har størst plass i baksetet og bagasjeplass og er gode biler til en slik pris?

Bor i trøndelag, med lang og kald vinter, kjekt at den fungerer godt på vinterføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor stort hundebur hadde du tenkt å ha i bagasjen?

Det er grenser for hva man får plass i bak i en stasjonsvogn (du sier hundebur OG vogn)

Jeg har en stor volvo med ekstremt god bagasjeplass, men får aldri i verden plass til både bikkjebur OG vogn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Selma_*
Hvor stort hundebur hadde du tenkt å ha i bagasjen?

Det er grenser for hva man får plass i bak i en stasjonsvogn (du sier hundebur OG vogn)

Jeg har en stor volvo med ekstremt god bagasjeplass, men får aldri i verden plass til både bikkjebur OG vogn :P

Hehe, nei, jeg forventer ikke å få plass til begge deler samtidig, men vil ha så stort bagasjerom som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst.

Jeg har ikke så mye peiling på bil generelt men denne skulle visst være den største i sin klasse, så det er masse plass og en god familiebil. Så jeg anbefaler Opel Vectra for det du ønsker ut av bilen.

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et generelt grunnlag er Toyota veldig gode biler. De holder i en evighet. Opel har jeg litt dårlig erfaring med (rust), men det begynner å bli veldig mange år siden vi hadde Opel i familien så det kan hende de har blitt bedre. Ford Mondeo er klassens største og du får plass til både hundebur i normal størrelse samt barnevogn i bagasjen. Pass på rust i dører på Mondeoer. Ellers har du VW Passat som er i nær familie med Ford Mondeo, men denne har jeg ikke noe særlig erfaring med.

I og med at sikkerhet på vinterveier og økonomi er viktig ville jeg godt for en bil som har fulgt alle servicer, få kilometer på telleren og elektronisk stabilitetskontroll. Hvis du skal bruke lastekapasiteten i bilen vil jeg anbefale å kjøpe en med 2,0l motor så du slipper å gire ned i hver eneste bakke. Eventuelt kan du kjøpe 1,8l men den er ikke noe særlig å trekke fullastede biler eller tilhengere med.

Eksempelbil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18904026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Subaru Legacy, og har plass til både ganske stort hundebur (bestilt etter mål), og vognunderstellet i bagasjerommet. Vognbaggen har vi i baksetet. Driftssikker, stabil, god å kjøre, men dessverre ikke særlig bensingjerrig, og relativt høyt priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg å kanskje ville gått for toyota av de du nevner.

Men en bil som er stor er Vw Touran.

Denne vectraen har stort bagasjerom

Opel vectra 2004 mod

Avensisen er mindre.

avensis

Passat er større enn avensis.

Stor plass

Ta med deg vogn og hundebur, og prøv......

Lykke til:)

P.s Bildene er henta fra finn annonser for å vise forskjellige str på bagasjerom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest hundeeier

Jeg vil bare si: Mercedes E-klasse....

Jeg har i mange år kjørt en gammel (82-mod) E-klasse, i tillegg har vi en "nyere" (87-mod)

Så ble det litt mye å fikse på min gamle, så da byttet jeg til Opel Omega, som jeg trodde skulle være en stor stasjonsvogn.

Mitt dobbeltbur gikk greit inn, og det var fortsatt mye plass bak buret. (Har dobbelbur fast bak forsetene, for jeg har ingen barn, men mange hunder...)

Så skulle jeg ha med flere hunder og ville da bruke min varikasse, som jeg hadde brukt i flere år sammen med dobbeltburet, i mercedesen...

Men den gikk ikke inn... Skal fortelle at jeg ble lang i maska da jeg ikke klarte å få kassen inn i Opelen, prøvde til og med flere ganger... ;-)

Måtte derfro ut å låne en mindre varikasse for å få med meg hundene...

Dobbeltburet, pluss to små bur går greit i Opelen, som i merc'en. Men vari XL-kassen kan jeg nå bare bruke når jeg tar samboers merce....

Så min neste bil blir definitivt en mercedes E-klasse.... Om jeg ikke da kan kjøpe en så ny bil som om jeg valgte en Opel eller Toyota pga pris, så velger jeg likevel heller en eldre E-klasse, fremfor mindre bagasjeplass i nyere Opel/Toyota....

Og hadde jeg visst om alt som ville ryke på min 93-modell Opel, ville min gamle mercedes vært som ny for innkjøpsprisen og alle delene jeg har kjøpt de 2 årene med Opelen....

Så om jeg måtte velge mellom Opel og Toyota, ville jeg valgt Toyota....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...