Gå til innhold

Påstand: pene mennesker er mindre morsomme


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sandra_*
Også innen humor og skjønnhet gjelder regelen om regresjon mot gjennomsnittet! Magisk!

Og selvsagt gjenkjennelsesbias og salience.

Hvem kan glemme Jon Skolmen? HAN var morsom, han. Og han var ikke akkurat noe fruktfat!

Var??? Er han også død? :cry3:

Synes så mange av de beste norske komikerne har gått bort de siste årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_angelina_*

Det er jo en kjent uvitenskapelig teori at "the short bald guy" er tusen ganger morsommere enn han kjekke, fordi han må kompensere for sitt vertikale handicap med å finpusse andre kvaliteter. F eks ved å være klassens klovn. Og jeg leser jo stadig på dette forumet folk som mener pene knapt har personlighet i det hele tatt, da de ikke har hatt et behov for å utvikle en.

De morsomste menneskene jeg kjenner er spredd ganske godt utover skjønnhetsskalaen, så jeg ser ikke sammenhengene helt i min lille bit av verden. Men nå er jo kanskje humor enda mer subjektivt og relativt enn skjønnhet. Jeg synes f eks Dylan Moran er søt og kjempemorsom, men mange vil nok være uenig i en eller begge av de karakteristikkene.

Den eneste tendensen jeg virkelig merker er at menn er morsommere enn kvnner, så kanskje det er noe i det at pene piker er sosialisert til å ha pen oppførsel og si pene ting. Men personlig mener jeg at jeg både er slående pen og hysterisk morsom, så det finnes jo unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er da ekstremt heldig, for jeg er både pen og morsom :sexy:

Kjæresten sier at jeg er et latterkick, og at jeg er både pen og deilig, så da er det nok sant :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
.

Hvem kan glemme Jon Skolmen? HAN var morsom, han. Og han var ikke akkurat noe fruktfat!

Var??? Er han også død? :cry3:

Synes så mange av de beste norske komikerne har gått bort de siste årene..

Jon Skolmen lever i beste velgående så vidt meg bekjent!

Han mottok bl.a komiprisen 2009, og var i alle fall ytterst oppegående da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg synes jeg er morsom...jeg ler iallefall av meg selv :ler:

Men jeg har sånn vannvittig tørr og teit humor. Mye sarkasme og ironi, men også av den barnslige typen til tider.

Husker kjæresten min "betrodde" meg at første gang han så meg tenkte han "jævla fin, men sikkert kjedelig som alle de andre" helt til jeg åpna kjeften. Han sa han hadde gitt opp å finne ei jente som fikk ham til å le, men VOILA! Der kom jeg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er litt sånn at dersom man er pen får man automatisk oppmerksomhet pga det, mens de som er litt mindre pene må ty til andre midler for å bli lagt merke til, og da er det jo greit å være morsom. Ingen regel uten unntak selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt så mye drittprat på en gang. Jeg er pen, er morsom og atraktiv i selskapslivet. Typen min er enda flottere og har utrolig humor. Selv mitt i elskoven kan vi stoppe og le så tårene triler. dette var bar 2 eksempler. Kjenner bare vakre mennesker. Aldri sett stygge mennesker. For en problemstilling!! Og så VIKTIG!!

Skråbligg og generaliseringer. Humor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke pene mennesker er mindre morsomme enn mindre pene, se fx på Jerry Seinfeld, Dagfinn Lyngbø og Jon Stewart (som vel alle er pene nok). Det er selvsagt noen som er lattervekkende fordi de har (eller kan lage)et komisk utseende, men disse regner jeg ikke med.

Når det gjelder menneskers evne til å være morsomme er det en forskjell som er langt mer interessant; nemlig forskjellen mellom kjønnene. Kvinner er uhyre sjelden morsomme enten de er pene eller ei. Og blant kvinner tror jeg det er mange som forveksler humor med humør. Det å være blid og lattermild har imidlertid aldri gjort noen morsom ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan begynne, så dikter du videre:

"Det var en gang en predikant, en kasse med vin og to søte nonner..."

Prestejævel'n kjørte analt med vinflaska. Nonnene ser oppgitt på hverandre, hvorpå den ene utbryter: "Dette her er ordentlig rævva humor!"

Sorry, ble for fristende, den der...

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prestejævel'n kjørte analt med vinflaska. Nonnene ser oppgitt på hverandre, hvorpå den ene utbryter: "Dette her er ordentlig rævva humor!"

Sorry, ble for fristende, den der...

sorry, jeg sa visst noe om at menn er morsommere enn kvinner. I rest my case ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry, jeg sa visst noe om at menn er morsommere enn kvinner. I rest my case ..
Kom det tørt fra den misogyne gjesten, som ikke bidrar med noe positivt i forumet, og kun sutrer over hvor forferdelig andre er. :opplyser:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom det tørt fra den misogyne gjesten, som ikke bidrar med noe positivt i forumet, og kun sutrer over hvor forferdelig andre er. :opplyser:

jo, men du kunne vel brukt litt mer tid på verset ditt ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, men du kunne vel brukt litt mer tid på verset ditt ....

Det står deg fritt å bevise at du kan toppe det. Enn så lenge har jeg ikke sett annet fra deg enn at du prøver å drukne andre menneskers deltakelse på forumet med magesyre. Det er litt morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Jeg vet at dette er generaliserende, men nå er vi jo tross alt i skråblikk-forumet, så hva mener du? :)

Det er mulig du ikke finner de peneste menneskene på stand-up scener eller på TV-skjermens "Du skal høre mye" fra Rorbua...

Pene mennesker har også humor, vet du. Men kanskje ikke den er for alle? Det finnes en del komiserier (amerikanske og britiske) som opp gjennom årene og i dag har mange pene mennesker som er morsomme.

Men mulig at de menneskene som synes en viss type humor er for avansert, at de derfor ikke ser på den, og dermed tror at pene mennesker ikke kan være morsomme?

Jeg kan ikke komme på noen stygge mennesker som er morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Har møtt flere pene og morsomme mennesker, men jålete mennesker er sjeldent morsomme synes jeg

Jeg tror faktisk du sa det der.

Jeg er helt enig med TS, men jeg tror faktisk at jeg og muligens også TS tenker på "pene mennesker" som folk som er over gjennomsnittet opptatt av hvordan de tar seg ut er mindre morsomme. For det er faaen meg fakta!

Om man biologisk sett er pen eller mindre pen tror jeg ikke har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_anonym_*
d.

Når det gjelder menneskers evne til å være morsomme er det en forskjell som er langt mer interessant; nemlig forskjellen mellom kjønnene. Kvinner er uhyre sjelden morsomme enten de er pene eller ei. Og blant kvinner tror jeg det er mange som forveksler humor med humør. Det å være blid og lattermild har imidlertid aldri gjort noen morsom ..

Jeg er jente, og får til stadighet høre at jeg er kjempemorsom. både fra gutter og jenter. MEN, det er mulig det er derfor jeg til stadighet havner i vennefella med gutter jeg kommer godt overens med? Skal liksom ikke jenter være morsomme? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente, og får til stadighet høre at jeg er kjempemorsom. både fra gutter og jenter. MEN, det er mulig det er derfor jeg til stadighet havner i vennefella med gutter jeg kommer godt overens med? Skal liksom ikke jenter være morsomme? :P

Veldig få kvinner er morsomme, og de som er det er stort sett tragikomiske.

Ta Linn Skåber i "Nytt på nytt" som et eksempel. Hun er ikke morsom. Det morsomme med henne er at hun tror hun er morsom, og mannfolka som ser på humrer, fordi vi vet at hun tror det på grunn av at menn har smisket seg til sengs med henne ved å si at hun er morsom. Derfor ler vi. Og når vi ler, ler også fruen i huset. Og dermed tror hun Linn er morsom, for ellers ville jo ingen ledd...

Anne Kath Hærland derimot, hun var morsom! - Tragikomisk. Fordi hun trodde hun var morsom ved å feike at menn løy på henne komipriser for sex, mens hun egentlig bare var litt småmorsom.

Kvinner er morsomme når tilstrekkelig mange menn forteller dem at de er morsomme uoppfordret. "Synes du jeg er morsom", gjelds ikke! Det kalles sengemoro.

Satiremerra Else Michelet "Hallo i uken", hun er genuint morsom, så trådstarter er muligens inne på noe. Linn Skåber er minst morsom, og fordrer ølbriller eller et par måneder i telt på svalbard. Anne Kath flirer vi litt av, og hun krever ølbriller klasse III med en neve valium. Mens grisemorsomme Else, hun må ha spritbriller, burka, spikerklubbe, og fortøyningsline for å få seg, men huhei så morsomt det kunne blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise-Lotte_*
Veldig få kvinner er morsomme, og de som er det er stort sett tragikomiske.

Ta Linn Skåber i "Nytt på nytt" som et eksempel. Hun er ikke morsom. Det morsomme med henne er at hun tror hun er morsom, og mannfolka som ser på humrer, fordi vi vet at hun tror det på grunn av at menn har smisket seg til sengs med henne ved å si at hun er morsom. Derfor ler vi. Og når vi ler, ler også fruen i huset. Og dermed tror hun Linn er morsom, for ellers ville jo ingen ledd...

Anne Kath Hærland derimot, hun var morsom! - Tragikomisk. Fordi hun trodde hun var morsom ved å feike at menn løy på henne komipriser for sex, mens hun egentlig bare var litt småmorsom.

Kvinner er morsomme når tilstrekkelig mange menn forteller dem at de er morsomme uoppfordret. "Synes du jeg er morsom", gjelds ikke! Det kalles sengemoro.

Satiremerra Else Michelet "Hallo i uken", hun er genuint morsom, så trådstarter er muligens inne på noe. Linn Skåber er minst morsom, og fordrer ølbriller eller et par måneder i telt på svalbard. Anne Kath flirer vi litt av, og hun krever ølbriller klasse III med en neve valium. Mens grisemorsomme Else, hun må ha spritbriller, burka, spikerklubbe, og fortøyningsline for å få seg, men huhei så morsomt det kunne blitt...

Linn Skåber ER morsom .. på en så avslappet og deilig måte.

Mange av de som SKAL være morsomme er ikke morsomme i det hele tatt. Dagfinn Lyngbø må være den mest oppskrytte komiker i dette land. Han er jo bare slitsom. Tror jeg lo 3 ganger i løpet av det siste showet hans ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk du sa det der.

Jeg er helt enig med TS, men jeg tror faktisk at jeg og muligens også TS tenker på "pene mennesker" som folk som er over gjennomsnittet opptatt av hvordan de tar seg ut er mindre morsomme. For det er faaen meg fakta!

Om man biologisk sett er pen eller mindre pen tror jeg ikke har så mye å si.

Det stemmer ganske bra. Man kan fint kombinere det å pynte seg med å være morsom, men jålete mennesker har en tendens til å være selvhøytidelige, og da blir de mindre morsomme. Det morsomste er jo når folk er morsomme på sin egen bekostning, og ikke på andres. Folk som gjør narr av andre, men er veldig opptatt av å selv fremstå som perfekte kan aldrli bli morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...