Gå til innhold

Gaver til meg eller oss?


Gjest Mubba

Anbefalte innlegg

Hei

Min samboer er jehovas vitne [ikke døpt], men er fast bestemt på ikke å feire jul.. Trist syns jeg, men spm. mitt da; bør jeg ønske meg gaver på vegne av oss? [sengesett, håndkler, kjøkkenting osv...] eller ville dere ønsket dere ting til dere selv? [hudpleie, massasje, gavekort....osv..]

Er ganske usikker. Er første jula han ikke feirer med oss,

HVA VILLE DU GJORT?;];]

Mvh Mubba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bliver väl lite falskt och hycklande om HAN inte vill ha gaver, och du önskar dig gåvor till ER.

Respektera hans önskan om att inte fira jul och önska dig saker till dig själv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ønsket meg det jeg ønsket - enten det var en kjøkkenting eller ting til huset - fordi det er til glede for meg.

Men hva sier han da? Vil han i det heletatt "bruke" ting som er gitt til dere til jul? Hvis ikke - kan det jo bli kronglete med en del ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville brukt de om de hadde vœrt til huset, om jeg hadde fått de, men han hadde ikke tatt imot gaver i jula.

syns bare det er greit jeg kan ønske meg ting til meg selv, syns hele jv-jul-og-gaver er trist, så blir det hvertfall noe positivt å se frem til. Han får sitte hjemme å se på TV da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Mulig jeg misforstår deg Furstina, men jeg syns det er mindre hyklende at hun ønsker seg noe felles (ting til huset) enn at HAN skal dra nytte av gaver fra en høytid han verken vil feire eller vedkjenne seg. Jeg ville ønsket meg det som passet meg. Om du ønsker deg et par pene lysestaker, sengetøy eller bare personlige ting får bli opp til deg. Men jeg ville ikke ønsket meg noe til mannen kamuflert som noe til oss - om du forstår hva jeg mener :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for øvrig det er litt merkelig at han virker veldig oppsatt på å ikke feire jul, for JV'er har ikke lov til å være samboere heller. Men siden han ikke er døpt, er det vel noen ting som betyr mer for han enn andre :)

For å svare på spm ditt, så ville jeg ønsket meg ting til meg selv. Eller ting som DU ønsker deg, selv om det kanskje er til huset/leiligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min samboer er jehovas vitne"

Noe skurrer her.

Ønsk deg ting til deg selv, du. Og om de tilfeldigvis skal brukes i huset (sengesett, håndklær, lysestaker, pyntedill), ja, så skal de vel brukes i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår deg Furstina, men jeg syns det er mindre hyklende at hun ønsker seg noe felles (ting til huset) enn at HAN skal dra nytte av gaver fra en høytid han verken vil feire eller vedkjenne seg. Jeg ville ønsket meg det som passet meg. Om du ønsker deg et par pene lysestaker, sengetøy eller bare personlige ting får bli opp til deg. Men jeg ville ikke ønsket meg noe til mannen kamuflert som noe til oss - om du forstår hva jeg mener :-)

Kanske gör du det, eller kanske inte.

Jag är enig både med mitt tidigare inlägg och med ditt :ler:

Jag tycker att hon ska önska sig saker till sig själv i första hand, om det sen är lysestaker, sengetöy eller något annat som de båda får nytta av må det vara.

Jag menar att hon inte ska önska sig saker med tanke på att HAN inte vill ha något eler får något.

Grunden bör väl vara en känsla av att kunna säga "Titta jag fick nya ljusstakar" mer än "VI fick nya ljusstakar". Svårt att se var den skillnaden är, det beror kanske på om han är intresserad i av att ha nya ljusstakar eller helt ointresserad.

Jag menar också att det är upp till den som ger gaven att respektera jv's önskan om att inte fira jul och att inte få julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...