Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Du som kan litt om den telefonen :ler:

Hvordan får jeg midtstilt bildet av lille Poppel på telefonen min?

Det legger seg til den ene og den andre siden så jeg får bare halve ansiktet hennes..

Hmm.. det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Jeg vet ikke alt om den dessverre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har rett og slett ikke orket å skrive noe her de siste dagene jeg. Jeg har slitt sånn med søvnen, og ikke sovet mer enn 3 timer hver natt. I tillegg har mannen vært syk, så jeg har måttet ta meg av lillemor hele alene hele dagen, i tillegg til å gjøre masse husarbeid som hadde hopet seg opp i julen. Jeg har rett og slett vært svimmel og slapp fordi jeg var så trøtt, og følt meg skikkelig dårlig. Så jeg følte egentlig at det var veldig urettferdig at mannen fikk sove til 12 hver dag og i tillegg ligge på sofaen hele dagen, for jeg følte meg jo ikke bra jeg heller :sukk: Og så måtte jeg stå opp veldig tidlig for jeg følte at jeg ikke kunne la babyen plage han. Jeg satt jo bare i stuen og gråt hver morgen.

Men i går fikk jeg et lite sammenbrudd forran mannen og fikk ut endel av det som plagde meg (blant annet at jeg gruer meg sånn til å begynne å ta kjøretimer, men jeg må virkelig komme i gang!), og i natt har jeg faktisk sovet bedre, selv om jeg har slitt med hoste :) Og mannen gikk på jobb i dag, så da fikk vi en rolig morgen. Så i dag føler jeg meg mye bedre, selv om jeg fortsatt er veldig sliten.

Men egentlig så er jeg veldig dum, for han har jo faktisk tilbudt seg å gjøre litt, men jeg har sagt at han må slappe av.. Han måtte jo bli frisk til å gå på jobb igjen, jeg er jo bare hjemme. Og så skal jeg jo liksom være supermamma :fnise: Men det er jeg ikke. Så jeg må bli flinkere både til å be om hjelp og til å ta imot hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag så lo jenta vår for første gang :nigo: Det var morsomt :fnise:

Vi sliter med dagsovingen her. Hun sover max 30 minutter i strekk, selv om hun trenger å sove mer enn det. Jeg har jo ikke mulighet til å hvile på dagtid sånn som det er nå, og det trenger jeg virkelig!

Når mannen kommer hjem har han med seg en ny babygym jeg bestilte i romjulen :jepp: Den vi hadde var ikke noe god, så da har jeg bestilt en fra Tiny love. Jeg tenkte på at det kanskje var litt dumt å bruke masse penger på den siden den sikkert ikke blir brukt så veldig lenge, men da har vi ihvertfall til nestemann.

Jeg har også bestilt siklesmekker med navn på fra lillemille.dkOg jeg er imponert over hvor raske de er! Mindre enn to timer etter jeg bestilte fikk jeg mail om at de var sendt, og de måtte jo bli trykket også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn på den siden å se :sjenert: er avhengig av siklesmekker her!

Men jeg skjønte ikke helt hvordan man gjør det jeg;må alle ha samme tekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge en og en i handlekurven med forskjellig tekst på. Men hvis du velger flere før du legger i handlekurven må de ha samme tekst. Hvis du skjønte?

Dansk moms blir forresten trukket fra beløpet, så det blir litt billigere enn det står først. Jeg kjøpte 6 stykker, og det kom under 200kr, så slipper moms og fortollingsgebyr :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønte det,takk :) bare jeg som ikke klarte å tenke et øyeblikk,får skylde på at det er på dansk :fnise:

Hehe, det er en god unnskyldning det :gjeiper:

Jeg har visst blitt avhengig av netthandling igjen denne uken. Og jeg som har vært så flink det siste halvåret! Men det har jo vært fordi jeg ikke hadde råd.. Men nå har jeg nettopp fått stipend for januar, så nå har jeg masse penger :nigo: Selv om strømregningen kommer på over 7000kr for de to siste månedene :kjefte:

Men i går bestilte jeg meg en ny amme-bh, og i dag har jeg bestilt noen ansiktsprodukter fra strawberrynet. Rens, maske og fuktighetskrem fra MD formulations. Jeg sliter med både tørr hud, sorte prikker og litt kviser, så håper det hjelper litt :jepp: Jeg har behov for å gjøre noe for å føle meg litt fin nå som alt håret detter av :sukk: Jeg har jo fått viker allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille mannen har bestemt at vi skal på kino i kveld :jepp: Så da skal lillesnupp være med farfaren sin og konen hans. Jeg håååper det går bra! Hun er jo ikke akkurat vant til å være med andre enn meg. Men jeg har tatt melk opp av frysen, og skal til å kjøpe billetter, så det må jo bare gå :)

Jeg tror igrunnen det er dette jeg trenger for tiden. Rett og slett litt tid til å være meg selv, og ikke bare mamma. Selv om jeg elsker å være mamma :rødme: Men det har vært slitsomt i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok helt sikkert bra for henne å være hos farfaren sin :)

så kjekt at dere skla på kino,tror helt sikkert at uansett hyor mye man elsker babyen sin og det å være mamma er det godt å bare være seg selv av og til og! *bare å få tatt det skrittet og gjort dt*

Kos dere masse :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig med kino da :) Man trenger sånne stunder uten barn av og til, det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Går sikkert kjempefint hos farfaren, er nok verst for deg ;)

Kos dere masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte likegodt 6 stk jeg også :ler:

Gleder meg til vi får dem ;)

Jeg bestilte mine på mandag og fikk dem i går, så det er nok ikke så lenge til :) Og de var kjempefine!

Det var koselig å gå på kino, og litt deilig med litt voksentid. Og småen min hadde vært kjempesnill :jepp: Hun var visst blid hele tiden, spiste hele flasken med melk, og var lett å få til å sove. Men jeg tenker at vi må være litt flink til å ha henne hos andre litt, sånn at hun ikke plutselig blir kjempevanskelig når hun blir passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bestilte vi oss endelig ringer :jepp: I hvitt gull, med en stripe gult gull rundt på midten, og en diamant i min. Min er 5mm, hans er 6mm. Kjempefine! :rødme:

Men det blir nok leng til vi får de, for først får vi en "prøveboks" med fingermålere og et par av ringene som vi kan se på, så må vi sende tilbake og skrive hvilke størrelser vi må ha, og så er det 4-5 ukers leveringstid..Men jeg gleder meg :nigo:

I går fant vi frem igjen nintendo wiien vår, og spilte mario. Og det er lenge siden vi har hatt det så gøy sammen :) Vi hadde nemlig en diskusjon på lørdag om at han bare spiller ps3 og ikke gidder å være med meg, men det var visst fordi jeg aldri finner på noe vi kan gjøre.. Så da sa jeg at vi kunne spille litt mario noen kvelder også :ler:

Og nå skal jeg bare mate det lille matvraket mitt, så skal jeg trene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så fint med ringer da :rødme: Det blir nå mer virkelig når dere har ringene på fingeren ja :jepp: Jeg fikk alliansering til jul av samboeren min (kanskje det nærmeste jeg kommer forlovelsesring, tror jeg :fnise: ) og venter på å få den tilbake, for den var altfor stor.

Koselig å finne på ting å gjøre sammen, det spiller jo mindre rolle hva det er. Gøy å spille da, jeg har lyst på wii eller noe lignende, for jeg synes sånn spilling er gøy.

Så flink du er til å trene, dagens økt her blir trilletur med vogn og hund :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå var det litt over en måned siden sist treningsøkt da ;) Men likevel gikk jeg faktisk ned 1kg i julen!

Allianseringer er fine! Det er sånn man kan sette i flere diamanter i etterhvert, sant? Fikke et alliansesmykke forrige jul. Kanskje jeg skal ønske meg en ny diamant til bursdagen :ler: Mannen klager på at jeg har bursdag så nært jul (om en måned), for det er vanskelig nok å finne julegave til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, en treningsøkt i måneden er kanskje ikke sååå imponerende :fnise: Men det er en mer i måneden enn meg da ;)

Ja, alliansering er sånn du kan bygge på flere stener. Min er i hvitt gull med tre stener på, den er utrolig fin. Også er det jo flott å kunne ønske seg en ny diamant sånn innimellom, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes synd på mannen i dag morges! For her er det masse snø og slaps, det regenr og snør om hverandre, så han kjørte seg fast i innkjørselen vår. Etter ca 1,5 time med måking og stress kom en nabo for å hjelpe han, og nesten 1,5 time etter det igjen kom han seg på jobb!

I dag har jeg gitt sviskemos til småen. Hun sliter sånn med magen for tiden, presser og presser så hun blir helt rød i fjeset uten at det kommer noe. Hun syntes det var litt godt tror jeg, men veldig rart :ler:

Jeg er litt bekymret for tiden jeg. Har vært kvalm hver kveld siden torsdag. Satser på at det bare er fordi jeg er trøtt. Men har bestilt graviditetstester på nettet bare for å slippe å tenke på om det kan være grunnen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen er håpløs her nå også! Sleit meg gjennom med barnevogna i stad :sukk:

Sviskemos gjorde underverker her! Virket mer effektivt enn sviskesaft.

Får håpe det bare er fordi du er trøtt da. :klemmer: Bruker dere prevansjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar cerazette. Men vi hoppet av i svingen i noen uker før jeg begynte på de, pluss at jeg glemte en en dag vi hadde :sengekos: Men tror jeg akkurat rakk å ta den innen 12 timer. Så muligheten er der, men veldig liten da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke er gravid da eller? kanskje litt fort ;)

Er nok ikke det,er vel lett å bli kvalm når man er sliten og får for lite søvn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...