Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus


Superlilje

Anbefalte innlegg

Da starter jeg endelig min egen prøverdagbok, etter å ha lengtet etter å begynne å prøve i over et år.

Jeg kan jo kaskje begynne med å skrive litt om meg selv. Jeg er 21 år gammel, og bor sammen med min kjære på 25. Vi har vært sammen i litt over tre år, og bodd sammen i 2,5. Han jobber, mens jeg går siste året av en bachelor, og jobber ca 50% i butikk ved siden av. Planen nå er å begynne å prøve i slutten i oktober, sånn at vi forhåpentligvis kan få en baby neste høst. Da kan jeg søke meg inn på et nytt studie som jeg tar permisjon fra, og så får jeg penger både fra lånekassen og NAV. Da vil jeg få ganske mye penger sannsynligvis, så vi kommer ikke til å ha det trangt.

Nå er det to-tre uker siden jeg kom med dette forslaget til min kjære, og han sa faktisk ja! Det hadde jeg aldri trodd han kom til å gjøre, fordi han alltid har vært veldig bestemt på at jeg skal bli ferdig med studiene og få meg jobb før vi begynte. Men nå blir det ikke slik. Men hvem vet, det er jo ikke sikkert det klaffer fort nok, så kanskje jeg får begynt i jobb først likevel? Men vi prøver ihvertfall. Ferdig med pillebrettet og pillemensen 14. oktober, og tenker at jeg ikke begynner på nytt brett da. Gleder meg!

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg sløst vekk en hel helg på å gjøre ingenting istedenfor å begynne på en oppgave som skal leveres om to uker. Istedenfor har jeg sittet mye på internett og lest om svangerskap og prøving og alt sånt. Tenker altfor mye på det! Prøver å si til meg selv at jeg bare skal ta det som det kommer, men jeg kommer nok til å bli en "testetøs".

Håper bare jeg kommer fort inn i syklus igjen. Før jeg begynte på p-piller for ca tre år siden hadde jeg en syklus på ca 30 dager tror jeg. Med p-pillene har jeg hatt nøyaktig 28 dager, men det er jo fordi pillene har regulert ting.

Drømte faktisk i natt at jeg var fire måneder på vei. Men så var jeg på fest og drakk alkohol, men det gjorde ingenting fordi det var ingen som visste at jeg var gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei!!! Og velkommen hit :kose:

Så spennende at dere blir prøvere :jepp: Godt å se det er andre enn bare meg som er student her :ler:

Dere må ha masse løkke te! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Gleder meg kjempemasse, men er redd jeg blir altfor opphengt i det. Jeg har inntrykk av at det er mange som får barn når de studerer, hver dag på skolen ser jeg flere gravide som tusler rundt. Og jeg vil bli en av dem! Selv om vi egentlig kunne ventet mindre enn et år, så hadde jeg vært ferdig å studere. Men vi har begge veldig lyst på barn, spesielt siden søsteren hans får om bare en måned! Det blir kos! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som prøver! :blomst:

Skal følge med videre.. :nigo:

Så kjekt at folk skriver i dagboken min allerede samme dag som jeg har registrert meg! Men må innrømme at jeg har vært her som gjest i en gooood stund før jeg fant ut at jeg skulle registrere meg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det mandag og ny uke! Skal snart på skolen og få litt informasjon og hjelp til å komme i gang med en oppgave, men den er det over en måned til skal leveres, så tenkte at jeg skal begynne på den som skal leveres om to uker senere i dag. Tror denne uken kommer til å gå fort, for har det travelt med skole hver dag og jobb tirsdag, onsdag og torsdag kveld i tillegg til hele lørdagen.

Tiende dag jeg tar folat i dag! Det føles igrunnen litt uvirkelig at vi faktisk skal prøve å lage en liten baby :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg en dame med en søskenvogn med en jente på ca 3-4 år og en gutt på kanskje 2 oppi. Men ikke nok med det, i den andre hånden hadde hun en tvillingvogn med tvillingbabyer! Må innrømme at jeg tenkte da at det hadde jeg aldri klart. Ihvertfall ikke med så kort tid mellom så mange barn. Men tiden vil jo vite hvor mange barn jeg får selv :gjeiper:

I dag har jeg en lang dag. Har akkurat kommet hjem fra skolen og spist middag, og så skal jeg snart på jobb. Men liker tirsdager på jobb, får gjøre ting jeg liker da :)

Det eneste som er dumt er at jeg har senebetennelse i den ene hånden, og det er veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Det går nok helt fint å være student og få barn. Det var mange som fikk barn da jeg studerte og det var ikke noe problem. Alle fikk studiet tilpasset helt som de ville og klarte seg bra økonomisk.

Håper dere får full klaff raskt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Det går nok helt fint å være student og få barn. Det var mange som fikk barn da jeg studerte og det var ikke noe problem. Alle fikk studiet tilpasset helt som de ville og klarte seg bra økonomisk.

Håper dere får full klaff raskt :klem:

Hehe, og jeg kommer jo egentlig til å være ferdig som student når jeg får barn, men bare søke meg inn på nytt studie for å slippe å vente med å begynne å prøve til neste sommer :sjenert:

Litt for utolmodig kanskje?

Men vi får nå se om det idet hele tatt klaffer.. Prøver å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt her :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres veldig lurt ut :ler: Hørte me skolen og slik da vi ble prøvere om hvordan det var i forhold til pengestøtt og barn.. Og den var visstnok veldig bra fortalte hu derre rådgiveren jeg prata me :jepp:

men håpe på full klaff og spire!!!

*BaByStØv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres veldig lurt ut :ler: Hørte me skolen og slik da vi ble prøvere om hvordan det var i forhold til pengestøtt og barn.. Og den var visstnok veldig bra fortalte hu derre rådgiveren jeg prata me :jepp:

men håpe på full klaff og spire!!!

*BaByStØv*

Hehe, takk! Men PP1 begynner egentlig ikke før midten av oktober. Vil lage baby nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, sender over masse BaByStØv uansett jeg så hjelper det kanskje ennå bedre?? :ler:

Og ikke minst, øvelse gjør mester :lur::fnise:

Tar imot alt jeg kan få! :fnise:

Hmm.. Øvelse er alltid bra! :sengekos:

Synd at jeg jobber så mye at vi nesten aldri har tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. kjenner te den jah! Er sånn hos oss oxo,.. Men vi fant fort ut at vi måtte lage oss tid for å få det til.... Da blir det fort hete dusjer og middagslaginger, en kjapp en her og en der og litt midt på natta eller rett før skole/jobb :ler:

Ting ble på en måte litt gøyere liksom, litt mer spenning :jepp::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres kjekt ut :fnise:

Men jeg tør liksom ikke mase så mye om prøving og sånn, for jeg er litt redd for at han plutselig skal ombestemme seg(selv om jeg vet han virkelig vil dette). Så i begynnelsen kommer vi sikkert til å bare leve som før, bortsett fra at jeg ikke går på p-piller :)

Puh! I dag har vært litt av en dag. Har først vært på skolen og så på jobb, så dro hjemmefra klokken syv og kom hjem for en halvtime siden nå.. Stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er morsomt.. Og det trengs ingen mas :ler: Bare å snike seg bakfra :lur:

Stress det, skole, jobb og sent hjem.. I know the feeling.. Tirsdag hadde jeg sånn dag.. Skole 08-00-1430, jobb fra 1515-2300.. vakke hjemme før 0030.. Hardt å jobbe og studere samtidlig.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist jeg har skrevet her nå. Har det veldig travelt med skole og jobb for tiden, så blir ikke så veldig mye tid til annet enn å sove. Men nå er det nesten bare to uker igjen til jeg er en ekte prøver! Yay! Var hos en venninne i dag som har en sønn på 1,5 år, og han er bare så skjønn! Og så er det maks fem uker til jeg får en nevø. Det blir koselig, så kan vi passe han av og til og "øve" oss til vi får en selv :rødme:

Og nå har jeg nettopp spist sinnsykt god kveldsmat! Omelett med pølse og løk i med tomatbønner og brød ved siden av. Men kan ikke akkurat spise sånt hver dag, da kommer jeg til å bli trill rund til slutt :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og skal liksom skrive oppgave, men det er vanskelig! Første oppgaven dette semesteret, så er lenge siden sist. Og så har jeg vondt! Har et problem med en slags skjevhet i kroppen, sånn at jeg får smerter etter belastning. Og nå har det vart siden jeg løp til bussen på mandag. Det hjelper hvis jeg tar masse ibux, men vil helst ikke ta det så mye nå som vi skal prøve å bli gravid, siden det står i pakningsvedlegget at det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Ikke har jeg vært hos lege heller, selv om jeg har slitt med det i flere år nå.. Men liker ikke leger, og har ikke så mye tid til å gå til behandling heller :snurt: Men burde jo sikkert gjøre det. Men må skifte fastlege først.

Måtte bare syte litt i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...