Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Pusla: Han er ikke så flink til det sånn helt av seg selv da, men når jeg klager på hvor lite fin jeg føler meg er han flink til å muntre meg opp :jepp:

Jeg holder på å bli gal av katten min akkurat nå! Det regner og regner, dag ut og dag inn, og han blir så humørsyk av det! Han elsker å være ute, men han hater regn. Så nå er han rastløs og leken, og jeg prøver å rydde. Det ender jo bare med at han går i beina på meg, biter meg i armene og på hendene og oppfører seg helt utrolig irriterende! :sukk: Det hele endte med at jeg tok katten under armen og kastet han ut. Stakars pus, han synes jo bare det er dumt at det regner, og vil ha det gøy inne istedenfor.. Men han skjønner ikke at det ikke er gøy når han biter. :nei:

I går begynte vi så smått å pakke til flyttingen :) Pakket ned alle filmene våre, og endel bøker og litt småting. Og så vasket jeg første maskin med babytøy. Vasket alt sengetøyet. :rødme: Så nå henger det ute og skal tørke, noe som kommer til å ta en evighet siden det er så vått ute (det henger under tak da). :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal vi på Muse-konsert :nigo:

Først skal vi spise på Big Horn, bare jeg og mannen, og så skal vi møte noen venner etter det og sikkert sitte på et eller annet utested en stund så de andre kan drikke øl (litt misunnelig :sjenert: ).

Så blir det konsert i noen timer. Jeg bare håper jeg orker å stå i så mange timer.. Kan ikke akkurat sette meg ned heller, siden det er utekonsert og det har regnet masse de siste dagene. Men i dag er det :sol: Men typisk at jeg har vondt i bekkenet i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjekt på konsert, og de spilte mange av de gode gamle sangene sine også :nigo:

Men, det var IKKE behagelig å stå i nesten tre timer. Jeg hadde så vondt etterpå at jeg kunne ikke legge hele kroppsvekten på venstre foten uten at den sviktet. Men i dag er bekkenet faktisk bedre enn det har vært hele uken! Merkelige greier..

Men det var en fin kveld, selv om jeg følte jeg ødela litt for mannen siden jeg ikke orket å dra ut for å møte noen han jobbet med før etter konserten. Men han skjønte heldigvis det, snille mannen :yvonne:

Han har forresten bestemt at han skal ut og drikke for siste gang 21. august, for da skal han i et utdrikningslag. Han var nesten redd for å gå ut da også, men det er jo fire uker før, så jeg tror det går heeelt fint :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten for tiden jeg.. Jeg er konstant trøtt, selv om jeg sover til klokken er tolv hver dag. :natti: De siste dagene har det vært mye å gjøre da, så det har kanskje litt med det å gjøre :)

På lørdag var vi på en fest, men vi dro hjem i tolv-tiden, for det var ikke så mange vi kjente der. Og på søndag var jeg med "gjengen" min fra ungdomsskolen. Vi satt og skravlet i mange timer, og det var kjempekoselig! :rødme:

På mandag var broren min på besøk, og overnattet til tirsdag, og i går var jeg med to venninner i byen, og etterpå dro vi opp til hun ene og lagde middag og så Harry Potter :ler:

Jeg merker at babyen begynner å bli stor nå! Det strekker og stikker, og jeg har mye kynnere. I går føltes det faktisk som hun prøvde å presse seg ut av rompen min :fnise: Og på søndag fødte en venninne av mannen, jeg gleder meg til å se babyen hennes :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Øver seg vel på å finne nødutgangen, men ut rompa :skratte:

Kjipt at formen ikke er så bra, jeg vet alt om det. Husk å lytte til kroppen din og hvil når du kan :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å være med på mye sosialt, særlig nå som det er sommer og hvem vet hvor sosial man får vært til høsten! Men du får passe på og slappe av litt innimellom slagene også da :klem1:

Ja, det begynner å vokse seg til der inne; merker at bevegelsene har forandret seg litt. Det merkes bedre når babyen flytter seg enn før ja! Men det er koselig da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får håpe hun finner riktig utgang når hun skal ut :ler:

Jeg slapper masse av også! Og alt det sosiale har en tendens til å hope seg opp over noen få dager, og så sitter jeg bare hjemme i mange dager uten å gjøre noenting etter det.

I dag var vi og kjøpte en stooor rull med bobleplast, så nå kan vi pakke glass og sånne ting :jepp:

Siste maskin med babyklær er også vasket, så snart er alle babyklærne pakket ned. Bortsett fra noen få plagg i den minste størrelsen. Jeg tenker å pakke sykehusbagen samtidig som vi pakker for å flytte, så vet jeg hvor jeg har alt i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å pakke sykehusbaggen mens du flytter høres lurt ut, det blir gjerne litt kaos når man flytter..

Vi har fremdeles en hel haug stående til svigermor, som jeg ikke har hatt ork til å gå gjennom :sukk: Men det aller viktigste har vi da fått med oss til den nye residensen :ler:

Jeg regner med hun finner den rette veien ut, når den tid kommer :ler:

Lilletrulta har fått det for vane å ta spenntak i ribbeina mine og skru seg ned i bekkenet.. Det er en merkelig følelse :ler:

Men det aller merkeligste er når man er på do og tømmer blæra og man kjenner at hode synker i takt med blæra.. Det er egentlig mye rart man får oppleve med kroppen sin som gravid :sjenert:

Edit: skrivefeil..

Endret av Icing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen, og alt var bra med både meg og babyen :) Jeg fikk bekreftet det jeg trodde selv, at hun ligger med hodet ned :jepp: Men fyyy så vondt det var når legen skulle kjenne etter hodet! Jeg hadde visst litt rusk i urinen, men de skulle dyrke den til i morgen og ringe hvis det var noe.

Var på shopping etterpå og kjøpte meg en finkjole til 80-årsdag og konfirmasjon, 89kr på cubus!

Jeg kjøpte selvfølgelig litt babyting også da :ler: Fant kjempesøte disney bodyer på nille til 29,50! Så kjøpte en med nasse nøff på. Og så var jeg hjemme hos mamma og de en tur, og da fikk jeg noen babyklær som de hadde kjøpt i Kina i forrige uke.

Og jeg trenger ikke tenke på at vi trenger vaskemaskin og tørketrommel, for det ordner de! :danse:

Vi får en vaskemaskin som står i farmoren min sitt hus, den var ny i vinter, og så kjøper de ny tørketrommel til oss! Snille foreldrene mine :hjerte:

Og nå er jeg sliten og har vondt i hodet og bekkenet, så snart leggetid på meg! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper veldig ja :jepp: Jeg tror nesten de prøver å gjøre opp for at de ikke hadde så god råd da vi var små, og nå tjener begge ganske godt.

I går og i dag har jeg strikket en kjempefin lue! Jeg er så stolt av meg selv, fordi den ble så fin :ler: Luen er mørkerosa, og så strikket jeg en blondekant som jeg sydde på, og heklet en blomst. Kanten, blomsten og knytebåndene er mørkeblå. Nå holder jeg på å strikke ammeinnlegg i ull. Jeg har tenkt å klippe i stykker en flanellsklut og sy på innsiden av dem, så de ikke skal klø.

Forresten stikker det noe helt vannvittig der nede for tiden! (I musen.. :fnise: ) Det er utrolig ubehagelig, og ganske vondt egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager igjen nå så er jeg høygravid! Og på søndag overtar vi huset vårt! :danse:

I går feiret vi 80-årsdagen til morfaren min. Jeg fikk endel kommentarer på magen da ja! Noen av de fikk meg til å føle meg feit.. Men skjønner jo at de ikke mente det på den måten. Men jeg har gått opp 11kg til nå, og det gjør jo at hjernen min lett tolker kommentarene på feil måte.

Lillemor i magen er aktiv som bare det om dagen. Jeg lurer nesten på om hun aldri sover :ler: Og mannen gleder seg sånn til å bli pappa! :rødme: Han sier stadig vekk at når han er hjemme må han passe på å ta seg mye av henne, sånn at hun skal bli godt kjent med han også! For det har han lest i en av bøkene vi har fått. :Nikke: Jeg tror han blir en flink pappa.

I går snakket jeg med min svigerinnne som er jordmor, og sa til henne at jeg gjerne vil føde på Storken (den alternative fødeavdelingen på Haukeland), men at alle mente at jeg nok kom til å angre og ville ha epidural. Men hun støttet meg helt på at jeg kunne klare det, og mente at det viktigste var at jeg trodde jeg kunne klare å føde uten epidural. Og det tror jeg! Ihvertfall foreløpig ;) Så da har jeg nesten bestemt meg for det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker det gjør meg mye tryggere å ha henne i familien altså! Hun vil også gi oss en privat omvisning på føden hvis vi har lyst, og det hadde jo sikkert vært greit. Ihvertfall for meg som virkelig hater ukjente steder. Jeg liker å vite akkurat hvor ting er og sånn for at jeg skal føle meg trygg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! Flytting er slitsomt! Har pakket tre kasser i dag, og den siste var sengetøy som jeg måtte brette fint før jeg pakket. Kjente kynnerene ganske godt da ja! Så nå skal jeg slappe av og kanskje strikke litt :jepp: Holder på med første paret med ammeinnlegg. Og burde jo ihvertfall strikke to par til tenker jeg.

Jeg har også lyst å strikke en kjole, men lurer på om det kan bli litt for krevende for tålmodigheten min :ler: Men den er i str 4-8 måneder, så har jo egentlig god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet en (forhåpentligvis) stor nok ammebh til en grei pris, så da er den på vei i posten til meg. Håper bare den passer, for de vokser og vokser. Nå er snart 75G for lite :sjokkert:

Jeg har også bestilt avent manuell pumpe, febertermometer og termometerbeskyttelse :) Så da kan jeg stryke ut et par ting på listen ihvertfall :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med alt som er i hus, ja! Jeg veksler mellom å stresse med at vi mangler noen småting til å tenke at jeg har goood tid. Mest sannsynlig går jeg over termin og da er det jo faktisk nesten to måneder igjen for meg. Men vi mangler madrass til vogna som kanskje må bestilles; så den bør vi vel få ordna snart.

Jeg kjøpte også amme-bher på nett av merket Bravado, for jeg ga opp å finne noe som passet i butikken. Kjøpte to stykker som er helt perfekte og jeg har litt å vokse i også ;) Så da blir det nok flere sånne etterhvert.

Tøft å pakke for å flytte ja; går det greit å bøye seg synes du? jeg sliter skikkelig med det om dagen, så tror ikke å pakke i esker hadde vært noe for meg om dagen.

Herlig å lese om mannen din som er så klar for å bli pappa :rødme:

Jeg har også tenkt å føde uten smertestillende, iallefall er det utgangspunktet mitt. Så vet jeg jo ikke hva som skjer underveis, men det er det jeg tenker nå. Synes det høres flott ut med Storken, jeg, når du har en sånn mulighet!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøying er ikke noe problem, det er bare å sette esken på en stol det :fnise: Nei, det er ikke så lett å bøye seg. Magen er i veien, og det låser seg i ryggen.

Vi mangler også noen småting, men jeg stresser ikke med det egentlig. Men blir nok litt mer stresset etterhvert, når vi skal pusse opp, flytte, og gjøre alt klart til babyen bare noen få uker før termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...