Superlilje Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #641 Del Skrevet 28. desember 2010 I natt ble det ikke mye søvn. Jeg fikk ikke sove når jeg la meg, og 1.30 var det noen som våknet og ville ha mat. Hun fikk spise til hun sovnet, så la jeg henne igjen, men da våknet hun selvfølgelig. Jeg prøvde å sove mens hun lå og maste, men det klarte jeg ikke, så litt før 2.30 tok jeg henne opp for litt mer mat. Etter det sovnet hun endelig. Så våknet hun igjen 5.15 for mat, sovnet igjen etter en liten stund, men våknet igjen 6.30. Etter det fikk jeg kanskje sovet en time tilsammen før vi stod opp Så jeg tror jeg har sovet mindre enn 5 timer i natt Jeg vet ikke om det var fordi jeg pumpet meg klokken 23 det ble så mye tull.. At det var for lite melk kanskje. Men jeg tenkte jo egentlig å begynne med det, for jeg får sånn spreng. Hun legger seg som oftest 20 nå, og da sover hun gjerne til 2-3 om hun ikke blir forstyrret av hosting eller snorking (mannen ) Men jeg pumpet 160ml i går, jeg kan jo kanskje nøye meg med 100ml. Er det forresten bare meg som synes det er teit når venner skriver fra "tante" og "onkel" på julegaven til babyen min? En venninne av meg gjorde det nemlig.. Hun brukte hermetegn da, men hun er ikke noe slags tante til min baby! Hun er ikke så god venninne lenger engang.. Men nå må jeg rydde, for jeg får besøk i ettermiddag. Og da skal jeg servere "gjør-det-selv-pizza" Jeg veier forresten 1 kg mindre nå enn for et år siden Bare 8 kg igjen til normal bmi! Uff, jeg høres jo feit ut når jeg sier det sånn Men jeg er igrunnen ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 28. desember 2010 #642 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg liker heller ikke at folk skal snike til seg titler Så du er i din fulle rett i å bli irritert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #643 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg liker heller ikke at folk skal snike til seg titler Så du er i din fulle rett i å bli irritert Så bra det ikke bare er meg da Tantene og onklene hennes er jo søsknene våre pluss kanskje partnere. Kommer litt an på hvor lenge de har vært sammen og sånn. Jeg ser ikke på min 21 år gamle bror sin 17 år gamle kjæreste som tante. Enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 28. desember 2010 #644 Del Skrevet 28. desember 2010 HELT enig i det med titler! Her kaller jeg bare broren min onkel,ikke dama (de er ikke så gamle,så får se om de holder sammen først). Jeg er "tante" til 2 barn,men der er det mora som begynte med det,ikke jeg. synes det ikke er helt naturlig heller jeg,men føler jeg ikke kan si fra meg tittelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. desember 2010 #645 Del Skrevet 28. desember 2010 Hvis du har veldig gode venninner som du synes det er naturlig å kalle for tante, så synes jeg det er greit. Men å kalle seg det sånn helt uten videre, synes jeg ikke blir riktig nei. Her er det kun søstrene våre og deres samboere som får tittel tante eller onkel. Er jo det som er det rette!! Og så flink du er med vekta Jeg er tilbake der jeg var før jeg ble gravid nå, det er ganske digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 28. desember 2010 Forfatter #646 Del Skrevet 28. desember 2010 Angående vekten så har jeg ikke gjort så mye for det akkurat. Har ikke trent i hele desember nesten, først pga dåp og så pga ryggen. Og så har jeg spist kjempeusunt! Men i januar skal jeg begynne å trene igjen håper jeg, og kanskje prøve å fokusere litt mer på kosthold! Jeg har igrunnen ingen gode nok venninner til at jeg vil kalle noen av dem tante. Har ingen bestevenninne lenger.. Vi har vokst fra hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. desember 2010 #647 Del Skrevet 29. desember 2010 Det blir litt sånn med venninner når man får barn, tror jeg. Iallefall for deg, som er såpass ung og har venner uten barn. Jeg merker iallefall godt at jeg nå omgås mer med enkelte og mindre med andre, etter at tulla kom. Og når jenta di begynner å gå i barnehage og på aktiviteter og sånt, så vil du møte nye venner, det er jeg sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #648 Del Skrevet 29. desember 2010 Ja, vi har jo ikke helt de samme interessene lenger Men jeg har heldigvis noen her i nærheten som jeg har fått mer kontakt med nå da, med barn. Men de er jo 2-3 år eldre enn meg alle sammen. Det blir nok helt annerledes når hun begynner i barnehage og sånn ja I natt har vi hatt den mest slitsomme natten noensinne! Hun var våken 00-00.30, 02.15-02.30, 03.30-05, 05.30-06, 06.15-07.30. Etter det har jeg ikke oversikt, for da gikk mannen på jobb og jeg hadde henne oppi sengen med meg og bare dro frem puppen hver gang hun våknet. Så da fikk jeg sove litt ihvertfall. Det må jo nesten være økedøgn, for hun roer seg når hun får pupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. desember 2010 #649 Del Skrevet 29. desember 2010 For en slitsom natt! Du har vel knapt sovet noe du da. Får mannen din sove? Det er nok økedøgn ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. desember 2010 #650 Del Skrevet 29. desember 2010 Oj, ja det høres ut som en økenatt Har hun spist like mye på dagen eller var det bare i natt? Når det gjelder andre med barn, så har vi motsatt problem. Du opplever at de fleste er eldre enn deg, mens jeg opplever at de fleste er yngre enn meg Håper natta som kommer blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. desember 2010 #651 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg opplever også at de fleste er yngre en meg, og det er ikke fordi jeg er så gammel, heller at de andre er veldig unge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 29. desember 2010 #652 Del Skrevet 29. desember 2010 jeg opplever og at de fleste er yngre enn meg. men jeg er så ung i sinn at det ikke gjør noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. desember 2010 #653 Del Skrevet 29. desember 2010 jeg opplever og at de fleste er yngre enn meg. men jeg er så ung i sinn at det ikke gjør noe Det samme sier jeg, enda jeg er gammal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 29. desember 2010 Forfatter #654 Del Skrevet 29. desember 2010 Hehe, men da er det bra at alder ikke betyr så mye da Jeg sov nesten ikke i det hele tatt i natt nei. Men mannen sov. Han hadde visst våknet et par ganger, men sovnet igjen fort. Hun har ikke spist så ofte på dagen i dag, men vært veldig urolig. Jeg tror hun er litt plaget med magen, for hun pleier å bæsje flere ganger om dagen, men i dag kom det ikke noe før om kvelden.. Og i tillegg er hun litt tett i nesen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #655 Del Skrevet 31. desember 2010 Forkjølet baby er slitsomt! I natt har jeg sovet hele 3 timer! Og nå tok jeg henne med opp siden hun bråkte sånn, så mannen får sove. For det er jo bare han som er sliten nemlig, for det er bare han som jobber Men hvem er det som får sove 6 timer i strekk hver natt?? Ikke meg ihvertfall.. Det er vel egentlig ikke det han mener, men min hjerne er flink til å vri på alt.. Og så skulle jeg ønske at han var flinkere å tilby seg å ta henne om morgenen, og ikke at jeg må begynne å gråte fordi jeg er så sliten før han skjønner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 31. desember 2010 #656 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er slitsomt å få så oppstykket søvn ja. Synes godt mannen din kunne resonnere seg fram til det selv, at du trenger litt søvn på morgenen. For det er jo ikke kult å måtte gråte seg til hjelp heller! Forkjølelse hos baby er slitsomt ja, hva gjør du for å fjerne snørret? Jeg kan anbefale Otribaby som du får på apoteket, jeg bruker saltvann først og så suger jeg ut snørret med den suge-greia. Tulla skriker som en gal da, men det er veldig effektivt. Håper dere får en fin nyttårsaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 31. desember 2010 #657 Del Skrevet 31. desember 2010 Mine beste ønsker for deg for det nye året! If your heart is in your dream No request is too extreme When you wish upon a star :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. desember 2010 Forfatter #658 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er slitsomt å få så oppstykket søvn ja. Synes godt mannen din kunne resonnere seg fram til det selv, at du trenger litt søvn på morgenen. For det er jo ikke kult å måtte gråte seg til hjelp heller! Forkjølelse hos baby er slitsomt ja, hva gjør du for å fjerne snørret? Jeg kan anbefale Otribaby som du får på apoteket, jeg bruker saltvann først og så suger jeg ut snørret med den suge-greia. Tulla skriker som en gal da, men det er veldig effektivt. Håper dere får en fin nyttårsaften Jeg har bare sugd ut litt med nesesuger, men det er liksom så langt inne hun er tett. Men det hjelper veldig at hun ligger med hodet hevet Jeg tror hun sliter mest med slim i halsen og sånn, hun er ganske surklete ihvertfall. Og så virker det som det hjelper at hun spiser ofte, at slimet blir løst litt opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 31. desember 2010 #659 Del Skrevet 31. desember 2010 uff da,god bedring til snuppa di ikke så mye annet å gjøre enn å prøve å holde det åpent. jeg har og snørrsuge rog saltvannsdråper. nå virker det som om hun har skjønt at det blir bedre når vi får sugd ut snørra,for hun er ikke sinna lenger når vi bruker den Disse pappaene altså har samme problem her,må alltid be om at han skla ta henne og sånn. Håper dere får en fin kveld. Godt nyttår til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 1. januar 2011 #660 Del Skrevet 1. januar 2011 Du som kan litt om den telefonen Hvordan får jeg midtstilt bildet av lille Poppel på telefonen min? Det legger seg til den ene og den andre siden så jeg får bare halve ansiktet hennes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå