Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Oi, du må bo skikkelig på landet med sånne busstider :gjeiper: Her går det busser hver time, så jeg føler meg ganske mobil egentlig. Også har jeg venner som gjerne kommer hit, og som også gjerne hjelper meg med kjøring. Så jeg er heldig. Også er jeg jo litt eldre enn deg, så vennene mine har alle barn og noen av dem går også hjemme.

Du skal vel begynne på lappen etterhvert du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg bor ganske på landet :ler: Men det er bare ca 4 mil til Bergen sentrum da. Tenkte å begynne på lappen snart ja, men jeg gruer meg litt. Jeg tenkte å begynne over nyttår. Da er jeg kanskje litt mer vant til å være vekke fra lillegull, sånn at ikke det stresser meg i tillegg til kjøringen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ta lappen, men venter jeg også, til tulla er litt større. Men tenkte å kansje øvelseskjøre litt privat allerede nå, få foreldrene mine tilå passe på tulla en time mens sambo kjører med meg. Det blir greit å ha, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt å øvelseskjøre litt med mannen først, men vi må få oss ny bil først. Og vi sliter litt med å få solgt den vi har :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg flink og trente litt igjen! Jeg prøvde meg til og med på det letteste programmet på tredemøllen, og det gikk veldig bra, så nå vil jeg gjerne prøve meg på et litt tyngre program :jepp:

Etter at jeg hadde trent i nesten en time fikk jeg til og med gjort litt husarbeid, fordi lillegull hadde sovnet i vippestolen mens jeg hadde musikken på full guffe og løp på tredemøllen :ler: Men det er ikke lett å støvsuge når det sitter en femmer fast i støvsugeren! Mannfolk :kjefte::fnise:

På kvelden badet vi lillegull, og klippet negler. Men jeg klarte å få tuppen av tommelen hennes inni negleklipperen! Det ble ikke sår da, men hun fikk vondt. Og hun var ikke den eneste som gråt da :tristbla: Mannen kom inn og lurte på hva som hadde skjedd siden jeg stod med en skrikende baby, med bare bleie på, i armene og gråt.

Og jeg må bare skryte litt av mannen, for selv om han er sliten etter jobb så jobbet han med trappen i hele går kveld :jepp: Jeg gleder meg sånn til den blir ferdig, for da tror jeg gangen blir kjempefin!

Og nå skal vi snart på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper alt gikk bra på helsestasjonen i dag! :)

Så flink du er som har begynt å trene. Jeg får vel komme i gang igjen jeg også, har motivasjon til det så det er bare å sette i gang! Vi får forsøke å motivere hverandre litt :tommel:

Jeg klipper ikke neglene til tulla enda, jeg river av det som blir løst. Også fikk jeg tips fra en jordmor om å file med papir/engangsfiler istedet for å klippe, så jeg tenkte å prøve det. Neglklipper på så små negler er skummelt, så det tror jeg at jeg vil unngå så lenge jeg kan! Forstår godt at du ble lei deg da ja!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempebra på helsestasjonen :nigo: Hun var så sterk og flink å smile. Hun er nå 5120gram og 55,5cm lang. Så hun har vokst 6,5cm og lagt på seg nesten nøyaktig 2kg på 7 uker og 2 dager! Så hun var stor og fin :jepp:

Her funker det ikke å rive neglene, for de knekker ikke så lett. Hvis jeg ikke klipper de klorer hun meg til blods på puppene når hun spiser :sukk: Jeg tror hun har arvet mammaen sin sine supersterke negler :ler: Men kanskje jeg skal prøve å file dem da :jepp:

Ja vi må bare motivere hverandre med treningen :danse: Akkurat nå er jeg supermotivert, men hvem vet hvor lenge det varer. Det kan hende jeg er motivert fordi vekten går nedover. Jeg har bare 1kg igjen av gravidvekten :biggrin: Men jeg vil gjerne ned 10-15kg til da :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo flott da - at hun har vokst så mye!! Så de målte lengde også hos dere altså, det gjør de ikke på helsestasjonen hos oss.

KJenner til den grafsinga på puppene når babyen spiser ja :fnise: Så hvis hun har sterke negler forstår jeg at du må gjøre noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går koste vi oss masse i byen. Det var så deilig å komme seg ut litt, og lillegull oppførte seg kjempefint. Vi dro hjemmefra i 12-tiden og kom hjem litt før 18, og hun var bare våken en times tid hele den tiden, for å spise og sånn. Vi var syv mammaer og syv kjempesøte babyer :nigo: Jeg fikk til og med kjøpt en fleecejakke i farsdagsgave til mannen.

I dag har jeg løpt og gått på tredemøllen i 30 minutter, og det gikk faktisk overraskende bra! Så har jeg laget ostekake til svigerfar sin 50-årsdag i morgen. Det blir stooor fest med nesten 80 gjester!

Jeg gruer meg litt til å være borte fra gullet mitt for første gang. Men mamma og pappa skal passe henne, så det går nok fint. Jeg har tross alt fem søsken, så de vet nok hva de driver med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin dag :nigo:

skjønner at du gruer deg litt for å være vekk fra henne,akkurat klart å være vekk noen timer for første gang selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det da? Er jo spennende å ha barnevakt sånn for første gang!

Jeg synes du er tøff jeg, som dro i bursdagslag uten lille gullet ditt. Jeg hadde nok tatt tulla med meg, skulle jeg på fest nå. Vi skal i bryllup i februar, og jeg har ikke tenkt tanken å ha barnevakt engang :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra :) Hun hadde visst vært kjempesnill med besteforeldrene sine, og bare spist en gang på de 5-6 timene jeg var borte. Det var ikke akkurat en fest der det passet å ha baby med, masse alkohol og høy musikk.

I begynnelsen føltes det som jeg hadde glemt noe, men jeg klarte å kose meg likevel. Jeg drakk et par øl og dro hjem i tolv-tiden. Mannen var ikke like smart og drakk masse og kom hjem i fire-tiden :sukk: Jeg blir litt irritert når han aldri klarer å begrense drikkingen, så jeg synes ikke litt synd på han engang i dag. Men jeg prøver å være snill siden det er farsdag :ler:

Jeg bare håper han er litt smartere neste gang han skal drikke, for det er på julebord den 10. desember. Og vi skal ha dåp den 12. så vi har masse å gjøre den 11. Og da kommer jeg til å klikke hvis han drikker så mye at han er i dårlig form dagen etter! :kjefte:

Men i går gikk det så bra, så vi skal nok ha barnevakt for henne igjen snart :jepp: Jeg vil gjerne at hun skal bli vant med å være med andre mennesker enn meg og pappaen. Dessuten må jeg se Harry Potter på kino :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at det gikk bra :tommelsmil: Det gjør som regel det for babyen, det er mor det er verre med ;) Jeg vil også gjerne at min baby skal bli vant til å være sammen med andre :jepp: Tror alle har godt av det! Både babyen, oss som foreldre, og de som får passe, og knyttet bånd til den lille. Tror det er lettere for besteforeldrene å bli kjent med babyen når de får ha den alene. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk bra! Og disse mannfolka tenker nok ikke like mye på konsekvensene av å drikke mye som det vi gjør. Vi er jo blitt ansvarlige mammaer nå :sjarmor:

Jeg har ikke kommet i gang med pumping enda, så vi har ikke fått testa flaske på vesla enda. Jeg merker at jeg må få gjort det snart, så vi får sjekka om hun tar flaske sånn at jeg også kan få kommet meg ut uten tulla etterhvert. Det er nok av folk i kø for å være barnevakt, for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror foreldrene mine syntes det var kjempekoselig å passe henne :jepp: Og her er det også folk i kø for å passe :ler:

Det er nok sikkert lurt å prøve flaske snart ja, jeg ser for meg at det kan bli vanskeligere å få dem til å ta flaske jo eldre de blir. Vi begynte å gi flaske en gang i uken for en måned siden med tanke på i går, og det skal vi nok prøve å fortsette med sånn at hun ikke glemmer det. Det er jo veldig greit å ha muligheten til å være borte litt lenger enn et par timer.

I morgen skal jeg til legen, og det blir en lang tur. For jeg har nemlig ikke byttet fastlege etter at jeg flyttet sammen med mannen. Men drar når han skal på jobb og er hjemme hos foreldrene mine frem til legetimen :) For derfra er det bare fem minutter å gå :jepp:

Endret av Superlilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene bare forsvinner denne uken! På mandag var jeg hos legen, og hjemme hos familien min resten av dagen. Lillegull fikk endelig vist fram det fine smilet sitt til tantene og onklene sine :) Hos legen var alt bra, men hun skulle absolutt ta en GU, og det ville egnetlig ikke jeg :glare: . Alt var helt fint der nede, men det visste jeg jo. Jeg fikk resept på cerazette, så nå har jeg begynt på de. Så nå blir det snart trygt med :humpe: igjen :nigo: Vi har jo egentlig utfordret skjebnen litt i det siste, men jeg har ikke tenkt å bli :gravid: igjen helt med en gang.

I går trente jeg i en time :trene: , og ryddet masse siden onkelen og besteforeldrene til mannen skulle komme på besøk.

I dag har jeg vært hos en venninne av mannen som har en jente født i juli. Det var to andre der også, hun ene har en jente som er født 6 dager før min og hun andre har en gutt født i juni. Det var kjempekoselig og babyene lå på gulvet og så på hverandre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GU ja..... :sjenert:

Det er syv år siden sist her, og jeg gruer meg så inderlig til å sprike med føttene å vise frem dåsa.... :dåne:

Men jeg ble jo til gangs undersøkt på sykehuset di to dagene fødselen sto på.. Men ikke etterpå, og ingen celleprøve..

Førerkort er kjekt å ha, jeg har hatt mitt i tre år nå, men det er brukt minimalt.. Jeg liker ikke å kjøre bil... Litt merkelig sånn jeg, men jeg ble påkjørt å det sitter i enda.. selvom jeg har kjørt bil etter det..

Høres ut som du koser deg om dagen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fødselen syntes jeg det var helt naturlig at folk holdt på oppi der :ler: Men jeg likte ikke å sprike med beina hos legen. Men det er jo greit å vite at alt er i orden da. Det var første gang for min del. Det er heldigvis 3 år til jeg bør begynne å ta celleprøve.

Jeg synes det er skummelt å kjøre bil, men nå har jeg ikke noe valg med mindre jeg vil gå 9km til der det går buss til byen fra :fnise:

Jeg koser meg masse :rødme: Ihvertfall nå de siste dagene når jeg har fått vært litt sosial :jepp: Jeg tenkte å kanskje invitere barselgruppen fra helsestasjonen hjem til meg en gang også, men først skal vi møtes på helsestasjonen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad :danse: For nå blir jeg snart rik :fnise: Jeg har jo søkt om foreldrestipend fra lånekassen, og nå er det gått 4 uker siden jeg søkte. I forgårs fikk jeg et brev som jeg ikke skjønte noe av, så i dag ringte jeg. Etter 20 minutter på telefonen pga mye venting :frustrert: og med en sutrende baby på fanget (det er vanskelig å amme med bare en ledig hånd) fikk jeg beskjed om at de skulle ringe meg opp igjen når de hadde sett på saken min.

Etter en time fikk jeg telefon om at det hadde skjedd noe feil med søknaden min pga jeg ikke hadde betalt semesteravgift (noe jeg ikke skulle siden jeg hadde reservert studieplassen min), men de ordnet det manuelt og søknaden var invilget. Så da får jeg MASSE penger om ca 10 dager :nigo: Jeg får jo etterbetalt fra 1. september :biggrin:

Det er så deilig å endelig slippe å bekymre meg over om vi har råd til julegaver i år :Nikke: Så da blir det en bra jul i år :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...