Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

Vi hadde vårt første økedøgn i går! Herregud så slitsomt! Hun sov nesten ikke hele dagen, og spiste annenhver time frem til klokken fem. Etter det spiste hun hver time frem til klokken ti, og etter klokken ti hang hun i puppen nesten konstant til klokken halv ett :dåne: Da gikk vi og la oss. Hun sovnet halv to, og sov til halv seks :nigo:

Men så var det mat og uro frem til åtte, så mat igjen, og så sov hun til 11. Men jeg sov bare til ti.

I dag bygger mannen og farfaren rekkverk på trappen vår. Så da kan vi snart få malt den hvit og lagt gulvbelegg som ser ut som stein i den (det er steingulv nedenfor trappen). Det skal bli sååå fint! Nå er trappen mørkegrønn med grått teppe :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi koser oss ja :) Takk, jeg synes jo selvfølgelig at hun er verdens nydeligste jente :rødme: Men din jente er jo veldig søt også da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en helt forferdelig kveld :tristbla:

Først var vi på barseltreff på helsestasjonen, og det var jo koselig. Men da vi kom hjem var hun sulten, så jeg la henne til for å spise. Hun spiste en liten stund før hun begynte å hyyylskrike! Hun ville ikke ha puppen engang. Vi bysset og bærte i en evighet, så prøvde mannen å legge henne ned i vippestolen. Der roet hun seg etterhvert. Så virket hun sulten igjen, så jeg la henne til puppen igjen. Hun spiste fornøyd i kanskje ett minutt før hun begynte å skrike igjen. Så var det samme runde om igjen, før jeg prøvde å legge henne til puppen igjen, og det samme skjedde enda en gang :sukk: Da fant jeg ut at jeg skulle prøve en annen ammestilling, og da sluttet hun å skrike med en gang og sugde ivrig ivei! Så etter timesvis med skriking fant jeg ut at problemet var at hun lå vondt når hun skulle spise, så hun var sikkert kjempesulten stakkar :trist: Jeg fikk litt vondt i mammahjertet mitt da ja. Tenk at jeg ikke hadde skjønt det før hun hadde hatt vondt og vært sulten så lenge! Men etter det roet hun seg og sovnet endelig på brystet mitt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja det er ikke så greit å skjønne hvorfor de skriker alltid. Godt dere fant ut av det da. Litt vondt i mammahjertene våre må vi nok regne med innimellom, det er mange år med dårlig samvittighet og bekymringer foran oss nå!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag koste vi oss med litt vin, mens lillegull fikk flaske. Det gikk veldig bra, og hun slukte 130 ml på kort tid og sovnet :ler: Med litt alkohol i blodet ble jeg litt modig og klarte endelig å gjennomføre :sengekos::fnise: Vi har prøvd før, men jeg har feiget ut. Det var litt vondt, men det var jo godt også. Og mannen sier han aldri kommer til å glemme den kvelden :rødme: (ikke at jeg tror på han da :fnise: )

I går var familien min på besøk, og mamma mente at hun ligner mer og mer på pappaen sin nå. Men det gjør jo ingenting, for jeg liker jo pappaen hennes :rødme: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! Da har jeg hatt årets første treningsøkt :trene: Og det var hardt! Trente til en dvd med et styrkeprogram, men klarte ikke å gjøre alle repetisjonene på alle øvelsene. Og nå klarer jeg nesten ikke å stå på beina :fnise: Tenker å prøve å få trent det programmet to ganger i uken. Så skal jeg bli så fin så :jepp:

Jeg har funnet ut at det faktisk er beina mine det gikk hardest utover å være gravid. Jeg har strekkmerker som begynner øverst på midten av låret, går nedover inn mot innsiden av låret og ned på baksiden av leggen. Kjempefint! Men magen er fin, ikke ett strekkmerke, og nesten like "flat" som før jeg ble gravid :laugh: Så jeg får gå i bikinioverdel og piratbukse til sommeren jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg gleder meg til vi kan prøve på litt :sengekos:

Så kult at du har begynt å trene.. Jeg har wii fit liggende, men så var det å bryte seg på det å starte da.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er en tann på vei her jeg! Hun har begynt å sikle endel, og spiser konstant på hendene sine om hun ikke har smokk. Når smokken er i munnen høres det ut som hun tygger på den. Og jeg kan se en liten hvit prikk på tannkjøttet oppe, i tillegg til at det kjennes hardere ut på den ene siden enn den andre. Jeg synes godt hun kan vente litt med tenner altså, for hvis hun slekter på sin mor begynner hun å bite :ler: Mamma måtte slutte å amme meg når jeg fikk tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent igjen i dag :jepp: Og det gikk mye bedre i dag!

Ellers har jeg hatt en grinete liten jente på meg konstant hele dagen.. Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt våknet jeg med en steinhard og kjempevond pupp. Måtte vekke lillejenta så hun kunne spise, men hun spiste ikke så mye så det hjalp egentlig ikke. Da gikk jeg og pumpet masse for å prøve å tømme brystet. Etter det gikk jeg og la meg, men jeg fikk ikke sove, for jeg frøs sånn :sukk: Så da hadde jeg fått feber. Nå driver jeg å prøver å tømme brystet ofte, men jeg har fortsatt vondt og feber. Hvis det ikke er bedre til i morgen tror jeg at jeg må ringe legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at man kan få feber ved tette melkeganger også, så jeg håper det bare er det siden jeg ikke har hatt noe særlig høy feber. Men det kan jo utvikle seg til betennelse hvis man ikke får løst det opp :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra :) Jeg hadde feber i natt, men ikke nå lenger, og har nesten fått vekk alle de harde områdene i brystet :jepp:

Mannen var så flink i går! Han ryddet i stuen og på kjøkkenet og laget middag ( :sjokkert: ) mens jeg bare lå på sofaen. Men det måtte et lite sammenbrudd og noen tårer til for at han skulle skjønne at jeg ikke hadde det så bra.

Denne uken skal vi på 6-ukerskontroll på onsdag. Synes det er litt spennende å se hvor stor hun har blitt. Vi har ikke veid henne siden hun var 11 dager gammel. Og på torsdag skal jeg møte en gjeng med mammaer og babyer fra et annet forum i byen :biggrin: Jeg gleder meg! Jeg kan ikke akkurat si at jeg ser mye til folk, annet enn mann og baby.. Jeg er igrunnen litt ensom her ute i ødemarken :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at brystet er bedre :tommelsmil:

Så fint at du skal møte andre mammaer og babyer :jepp: Jeg har to barselgrupper, og jentene her inne. Er hyggelig å møte andre i samme situasjon :nigo: Har helsestasjonen din ordnet barselgruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem Icing :)

Brystet er nesten helt bra igjen :nigo: men jeg vurderer å kjøpe noe som heter lecitin. Ifølge ammehjelpen skal det være forebyggende mot tette melkeganger. Og jeg vil IKKE ha det der igjen, for det var vondt og slitsomt. Har ammet og pumpet og massert og hatt på varme omslag.

Helsestasjonen har barselgruppe ja :jepp: Skal møte de om to uker. Og hun ene i barselgruppen skal også være med på torsdag. Det er kjekt å møte litt folk med barn, for ingen av mine venner har i det hele tatt tenkt tanken på å få barn enda. De er fremdeles på "studere-og-feste-hver-dag"-stadiet.. Det var kanskje litt overdrivelse, men de har ikke mye tid til å prioritere å være med meg etter jeg fikk barn. Det er bare to av dem som har sett lillejenta enda! Og huset. Og vi har bodd her i over to måneder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at formen er bedre :) Det er ikke gøy hvis man skulle få brystbetennelse eller tette melkeganger nei, så det gjelder å passe på!

Skjønner godt at du har behov for å møte andre mammaer og babyer. Det blir jo fort litt isolert hvis man bare går hjemme med knøttet, både du og jeg blir jo litt mer stillesittende når vi ikke kjører bil. Blir spennende med barselgruppe på helsestasjonen da, skal møte dem neste uke jeg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat nå skulle jeg virkelig ønske at jeg kjørte bil, så jeg slapp å planlegge lenge på forhånd hvordan jeg skal gjøre det for å komme meg noe sted. For her går siste morgenbussen klokken 8, så går det ingen før ettermiddagen. På mandag, onsdag og fredag går det en mellom ett og to da, men jeg vil heller ha en som går i 11-12-tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...