Superlilje Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #521 Del Skrevet 7. oktober 2010 I dag har vi vært ute og gått tur igjen Gikk bare i ca en halvtime, for jeg merker at bekkenbunnsmuskulaturen ikke er helt på plass enda. Blir øm av å gå for mye. Så vi tar en rolig tilvenning. Men etterhvert skal jeg gå både fortere og lengre, så jeg kan forbrenne litt mer Jeg har gått ned 12kg hittil og har 4 igjen til der jeg var før jeg ble gravid. Og så har jeg minst 14 til jeg vil bli kvitt Så jeg må slutte å spise sjokoladekjeks istedenfor mat sånn som jeg har gjort i dag I dag er jeg alene heeele dagen. Mannen dro på jobb klokken syv, etter jobb drar han rett og fikser på bilen, og så på revyøving. Så han er vel hjemme i 22-23 tiden i kveld Synd jeg ikke får dratt på posten og hentet moby wrapen min. Den hadde vært fin å ha nå, så jeg kunne fått gjort noe. Vi har fremdeles tonnevis å pakke ut etter flyttingen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #522 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg må lære meg at bh med innlegg er det første jeg må ta på meg etter at jeg har dusjet Hvis ikke blir det melk utover hele gulvet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. oktober 2010 #523 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvordan går det å være alene hele dagen, synes du? Jeg skal det i helga, for da starter sambo jobbing igjen. Er spent på hvordan det skal gå, for jeg får jo mye hjelp av han nå. Ja, bæresele er kjekt å ha, håper du får hentet den snart! Jeg forsøkte en sånn slynge jeg har lånt i dag, men følte ikke at tulla satt så godt i den. Vi får trene litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #524 Del Skrevet 7. oktober 2010 I dag har hun vært rolig, så det går egentlig greit. Hun har klart å sove litt i vippestolen sin, så da har jeg fått gjort litt annet enn å amme og ha henne sovende på meg Men man blir jo litt bundet likevel, for jeg liker ikke å gå ned når hun er alene oppe i stuen. Jeg kunne jo kanskje brukt babycallen da, så hadde jeg hørt om hun våknet. Og når katten er inne slipper jeg henne ikke av syne. Man vet aldri hva en katt kan finne på. Heldigvis liker han seg ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #525 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg ble litt sur på mannen i går kveld. Han kom hjem litt over ti, og så sier han såvidt hei til jenten sin før han setter seg og spiller playstation helt til leggetid Han kunne jo i det minste tatt henne litt, etter at jeg hadde vært alene med henne HELE dagen! Og når han sitter og spiller kan jeg ikke si noe heller, for han spiller over nettet med to kompiser, og de har sånn headset så de kan snakke sammen. Og jeg vil ikke at de skal høre meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #526 Del Skrevet 8. oktober 2010 Da har vi fått dato til dåpen. 12. desember ble det. Ville egentlig ha før, men det var fullt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 8. oktober 2010 #527 Del Skrevet 8. oktober 2010 mannfolk! helt utrolig noen ganger,man er to om å få baby,og det virker av og til som om det bare er vårt liv som skal endres,de skal fortsette som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #528 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg tror ikke de helt skjønner hvordan det er for oss mammaer. Jeg føler ihvertfall at siden jeg ammer er hun mye mer avhengig av meg enn av han, og da er det lett for han å bare melde seg litt ut siden hun som oftest er sulten når hun gråter, og da er det jeg som må ta henne uansett. Men hun liker best å bli holdt uansett om hun sover eller er våken, så det er jo noe han kan gjøre likevel Jeg kjenner at jeg faktisk er litt misunnelig på han som bare kan dra avgårde akkurat når det passer han. Jeg slipper liksom ikke unna. Og jeg føler meg litt slem som tenker sånn, men det er jo ikke det at jeg ikke er glad i barnet mitt, det er bare det at det er utrolig slitsomt å ikke få et sekund for seg selv i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 8. oktober 2010 #529 Del Skrevet 8. oktober 2010 Kjære deg, klart du har lov å tenke sånn uten at det betyr at du er mindre glad i henne Jeg også får sånne stunder hvor jeg tenker "oj, nå er jeg bundet til tulla døgnet rundt i lang tid framover". Det er klart det er en stor overgang! Jeg synes det blir feil av disse pappaene å melde seg ut fordi det er vi mammaene som ammer altså. Og det er uhørt å gå og spille dataspill når du har hatt hele dagen alene Jeg hadde bare gått og satt jenta i fanget hans, tror jeg. Og ja, vi ammer, men det er da mange ting de kan bidra med likevel. Her er det iallefall masse kos og det hender hun må roes ned pga luft i magen, i tillegg til bleiskift og bading. Ta en prat med mannen din om det, for det er nå i starten hans forhold til henne begynner også. Jeg tror de har igjen for å være med fra begynnelsen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. oktober 2010 #530 Del Skrevet 8. oktober 2010 Syns du skal si til han at du trenger avlastning jeg hadde et lite utbrudd for en stund siden, og sa at han bør ta babyen fra 17.30-23.30 hver kveld, og jammen gjorde han ikke det Så nå kan jeg sove på kveldene, eller dra på shopping, hvis jeg vil. Pumper meg, så han har mat til lille babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #531 Del Skrevet 11. oktober 2010 Mannen har heldigvis vært flinkere til å hjelpe til i helgen Og nå har hun ligget og sovet på han siden litt over fire! Tror hun sliter litt med magen for tiden, for i helgen har hun skreket masse. I tillegg har vi vært på besøk hos folk både lørdag og søndag, så det har vært litt slitsomt. Det gjør så vondt å se at hun tydelig har vondt, hun har vært helt utrøstelig noen ganger, og fektet desperat med armene Dagen i dag har vært bedre, men hun har ikke sovet noe særlig før mannen kom hjem. Ikke engang når vi gikk tur i over en time! Nå er det snart fire timer siden sist hun spiste, og det merkes i puppene ja! Hun smilte forresten til meg for første gang i dag :rødme: Jeg holdt henne nærme ansiktet mitt og snakket til henne, og da smilte hun tre ganger på rad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. oktober 2010 #532 Del Skrevet 13. oktober 2010 Å, så koselig med smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. oktober 2010 #533 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Godt å lese at mannen er kommet litt mer på banen Det er herlig å se når babyen ligger på brystet til pappaen da Så herlig med smil da :rødme: Her er det bare smil i søvne og sånt foreløpig, men det kommer nok. Endret 13. oktober 2010 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #534 Del Skrevet 14. oktober 2010 I går var mannen flink og malte litt mer her. Og så fikk vi satt litt ting opp på loftet. Så det begynner sakte men sikkert å se fint ut her. Men det er fremdeles endel igjen å pakke ut da. Nå skal jeg være flink og ikke spise godteri midt i uken, bare i helgen. Fredag regnes som helg, så jeg gleder meg til i morgen! For nå er jeg så godtesyk at jeg holder på å bli gal Vekten kryper sakte men sikkert nedover. Nå har jeg 3kg igjen til startvekt, men jeg vil ned totalt ca 17kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #535 Del Skrevet 15. oktober 2010 I dag fikk jeg endelig lille A til å sove i sjalet. Hun pleier alltid å bli så sint, for hun vil ikke ha hodet inni sjalet, hun vil holde det oppe og se seg rundt. Men i dag fikk jeg gjort litt husarbeid mens hun sov på meg For å sove alene er visst uaktuelt om dagen. Men i kveld har hun utrolig nok sovet litt i vippestolen sin Så fikk jeg og mannen litt tid for oss selv Jeg har visst en jente som er utrolig sterk i nakken. Når jeg legger henne på magen løfter hun hodet høyt og holder det lenge. Hun løfter gjerne hele overkroppen og holder seg oppe lenge også. Og i kveld snudde hun seg fra magen til ryggen Men det var sikkert bare tilfeldig at hun klarte det, de gjør jo som oftest ikke det bevisst før de er ca fire måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #536 Del Skrevet 16. oktober 2010 Godt med helg! Ihvertfall når mann og barn står opp klokken ti mens mammaen får sove til tolv Det var en slitsom natt, så jeg trengte virkelig de to timene. Hun ville ikke roe seg, og spiste oftere enn vanlig, så det ble bare ca fire timer søvn på meg i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #537 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvordan kan det være så mye luft i en så liten mage?! Lillegull driver å promper som en voksen mann her I dag er det meldt snø, og det liker vi dårlig! Men foreløpig er det faktisk sol og blå himmel Tenk at det er en hel måned siden jeg fødte :rødme: tiden går fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. oktober 2010 #538 Del Skrevet 20. oktober 2010 Tenk at lillejenta di er en måned alt!! :dåne: På lørdag er det jenta mi som bikker en måned, det er helt utrolig. Vi får nyte dagene så det holder, for tida kommer til å gå kjempefort! Og ja, de promper som godt voksne, mannfolk Det er i grunn ganske imponerende. Snø er ikke gøy allerede nå nei, men det er greit med kaldt, klart høstvær da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 20. oktober 2010 #539 Del Skrevet 20. oktober 2010 1 måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #540 Del Skrevet 20. oktober 2010 Da var snøen kommet, og mannen har skiftet dekk. Så det betyr at jeg har sittet på sofaen med en urolig jente. Hun har skreket masse i dag, tror det er luft som plager henne. I kveld har hun skreket og krevd pupp, så har hun fått pupp, spvnet og våknet igjen etter ca ti minutter for å spise mer. Og sånn har vi holdt på. Heldigvis roet hun seg nede på stellebordet isted, så nå ligger hun å koser seg på leketeppet sitt Men det spørs jo hvor lenge det varer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå