Superlilje Skrevet 30. september 2010 Forfatter #501 Del Skrevet 30. september 2010 Hehe, ammetåke er en god unnskyldning Man blir litt surrete ja! Jeg er litt stolt av meg selv som klarte å gjennomføre fødselen uten smertestillende Jeg kommer nok til å velge det samme neste gang, for nå når jeg tenker tilbake var det jo ikke så ille. Jeg lurer på om babyen kan bli lat ved puppen når melken bare renner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #502 Del Skrevet 1. oktober 2010 Trøtt! Vi la oss i tolv-tiden i går, mem tror dere hun hadde tenkt å sove da? Det hadde hun ikke. Så mannen bysset og prøvde å få henne til å sove i et par timer, men hun bare våknet igjen med en gang han la henne i vuggen. Så til slutt måtte hun få mat igjen, og etter det, klokken halv fire, sovnet hun. Så våknet hun igjen halv syv og var sulten, og etter det har vi ikke sovet noe særlig.. Om tre timer skal vi til helsesøster. Håper hun har lagt på seg masse, hun bør det så mye som hun spiser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. oktober 2010 #503 Del Skrevet 1. oktober 2010 Slitsom natt! Har noen sånne vi også. Spennende å se hvor mye hun har gått opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. oktober 2010 #504 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det var en litt slitsom natt, ja. Vi har ikke hatt noen sånne enda, men det kommer nok! De klarer jo ikke skille på natt og dag enda. Godt du har mannen til å hjelpe deg da! Høres ut som hun spiser veldig godt ja, så blir spennende å høre om vekta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #505 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg fikk mannen til å ta henne en times tid, så jeg fikk sove. Så nå skal jeg bare spise, stelle og mate, så er det avgårde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #506 Del Skrevet 1. oktober 2010 400gr opp på en uke er ikke dårlig! Men det er ikke rart så mye og ofte som hun spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. oktober 2010 #507 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det var bra! Hva veier hun nå? Min har på det meste gått opp 300 gram i uka, og nå var det 300 på to uker. Han veier 4640 nå Og er 6 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #508 Del Skrevet 1. oktober 2010 Nå er hun 3550gram, og hun var 3110gram da hun ble født. Så hun går ihvertfall fint opp i vekt Men hun går forhåpentligvis ikke opp så mye hver uke Men jeg var ganske rund selv da jeg var baby, så det kan jo hende hun har det etter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #509 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har så vondt i ene puppen! Så nå sitter jeg med varme omslag og ammer, og etterpå skal jeg pumpe for å prøve å få tømt brystet. Jeg har alfor mye melk, så hun klarer ikke å tømme brystet selv uansett hvor lenge hun spiser. Jeg er så redd for å få brystbetennelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 3. oktober 2010 #510 Del Skrevet 3. oktober 2010 Så dumt med vondt i brystet da Jeg sliter også med at tulla ikke tømmer brystet mitt ved amming, så jeg fikk beskjed om å pumpe meg tom etter hver amming. Har fått et par harde kuler i ene brystet, så frykter litt det samme som deg. Men etter jeg begynte å pumpe + ta varme dusjer og massere litt, så føles det bedre. Håper det bedrer seg Håper du unngår brystbetennelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #511 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det er bra igjen i dag La henne til først på den vonde siden hver gang jeg ammet i går, og da ble det bedre etterhvert I dag har hun vært helt hysterisk og bare roet seg ved puppen. Vet ikke hva som plager henne. Men nå sover hun på brystet mitt, så endelig er hun rolig. Jeg må bare skryte av mannen. Han er så flink med henne, bysser og bærer om kvelden for at hun skal sovne, og om morgenen tar han henne ofte opp i stuen så jeg kan sove litt lenger siden jeg er mye våken om natten :rødme: Noen dager skifter han til og med flere bleier enn meg Jeg gruer meg til han begynner på jobb i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 3. oktober 2010 #512 Del Skrevet 3. oktober 2010 Godt å lese at det er bedre Og det kan jo være økedøgn hun har, hvis hun bare vil på puppen din i dag? Herlig med en hjelpsom mann da Jeg får også sove litt ekstra på morgenen mens samboeren tar tulla. Det er utrolig godt å få litt tid å sove uforstyrra på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #513 Del Skrevet 4. oktober 2010 Tror hun hadde vondt i magen i går og at det var derfor hun skrek så mye. For etterhvert gikk det både to og tre timer mellom hvert måltid. Jeg synes det virker som hun spiser hele tiden på formiddagen, og så roer det seg utover dagen. Jeg trodde det skulle være omvendt I dag har vi vært ute på vår første trilletur. Jeg har vært så forkjølet siden et par dager etter vi kom hjem, så jeg har holdt meg inne, men i dag gikk vi ut i regnet Hun skrek nesten hele tiden, så vi var bare ute i 20 minutter. Jeg merket at hosten min ble værre av å være ute også, så det var like greit. Etterpå tok jeg meg en dusj mens hun lå på gulvet, og da var hun helt rolig! Og nå må jeg klare å skrive middagsplan og handleliste for hele uken. Det er ikke lett når man er matlei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. oktober 2010 #514 Del Skrevet 4. oktober 2010 Smart med middagsplan og ukeshandling. Det er nemlig innført i dette huset også Matlei, er du ikke alene om å være - heldigvis finner jeg inspirasjon fra kokebøker.. Så i dag blir det pud moo phrik-thai til middag Ser i allefall veldig godt ut på bildet.. Regner med at poppelen min og lillesnuppa di, veier omtrent like mye nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #515 Del Skrevet 4. oktober 2010 De gjør vel gjerne det ja Burde kanskje se litt i kokebøker og bli inspirert, men orker liksom ikke lage noe avansert heller. For det er noen som alltid vil ha mat når mammaen er opptatt, uansett om hun nettopp har spist eller ikke Og så er jeg redd for at hun får vondt i magen av den maten jeg liker best. Her i huset elsker vi nemlig mat med masse hvitløk og chili. Og løk er veldig godt også Så da blir det bare kjedelig mat om jeg ikke kan spise det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. oktober 2010 #516 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg trodde også det var sånn at babyene spiser oftere på kvelden for da er produksjonen ofte dårligere. Sånn er det her iallefall. Men snuppa di gjør nok ting på sin måte ja Fint å komme i gang med trilleturer da, selvom det ble en kort tur til å begynne med. Her har vi trillet siden første dagen vi kom hjem, men så har jeg også vært i flott form og tulla sover kjempegodt i vogna. Smart med ukeshandling ja, vi har ambisjoner om det vi og, men det har sklidd helt ut nå i det siste Matlei må være noe som går for oss nybakte mammaer, sliter med matlysta jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #517 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hehe, jeg har alltid hatt kjempegod matlyst, men etter vi kom hjem fra sykehuset tror jeg at jeg har spist opp middagen min hele TO ganger! Og på sykehuset spiste jeg kun frokost og middag. Men søtsuget veier opp for matlysten da Har bare lyst på sjokolade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. oktober 2010 #518 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har mest lyst på godteri jeg og. Sitter og ammer mens jeg gumler lakris og sånt Har du forresten hørt noe angående sjokolade og amming?? På sykehuset sa en av jordmødrene at sjokolade typisk var en ting babyene reagerte på, så det skulle man ikke spise. Krise Jeg tenker at jeg vel kan prøve meg fram her og, jeg merker jo fort om hun reagerer på det. Ha en fin onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #519 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har hørt de kan reagere på det, men jeg har spist sjokolade omtrent hver dag siden hun ble født, men det er bare de siste dagene hun har hatt vondt i magen. Så det er rart om hun plutselig skal reagere på det. I natt har vi hatt en urolig natt. Hun har sovet, men våknet innimellom og sutret og gryntet pga magen. Og da har jo jeg også våknet, så det har blitt lite søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #520 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nå sover hun så søtt i vippestolen sin :rødme: Litt deilig at hun sover der for en gangs skyld og ikke på meg, så får jeg gjort noe også! Har fått ryddet litt på kjøkkenet, puttet klesvasken i tørketrommelen og bakt sjokoladekjeks. Gleder meg til kjeks! Mannen holder endelig på å fikse bilen sin så vi kan få solgt den og kjøpt mer familievennlig bil. Og det var jammen på tide siden vi har hatt planer om det siden jeg ble gravid. Eller før det til og med Men det betyr jo at han ikke er hjemme i dag, og ikke i går, og på søndager og torsdager skal han på øving for en revy der han skal styre lyd og lys.. Så han er borte hver søndag og torsdagskveld i en måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå