Superlilje Skrevet 26. august 2010 Forfatter #421 Del Skrevet 26. august 2010 Kurset er i regi av kommunen her, 1,5 time hver kveld. Tror det er to kvelder med jordmor, en med helsesøster og en med psykolog. I tillegg skal det visst være en eller to kvelder etter fødsel og! Så jeg synes det er et ganske godt tilbud for 1.gangsfødende Ja, jeg tenker også at mannen må jo få lov til å holde litt på med sitt nå, han jobber jo hele dagen og kvelden for tiden. Så synes han må få ha det litt gøy også! Og jeg vet at når babyen kommer så vil han ta ansvar :rødme: I går kveld ble jeg faktisk litt overrasket av han. Vi snakket litt om navn, og jeg viste han en liste jeg hadde skrevet med fine navn. På den listen stod det et navn som jeg har likt siden jeg var liten, og som jeg var ganske sikker på at mannen ikke kom til å like fordi det er litt uvanlig. Men gjett hvilket av navnene han nevnte at han også likte? Jo nettop det navnet Så kanskje jeg får en datter som heter noe jeg bestemte at jeg ville kalle barnet mitt allerede da jeg var 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. august 2010 Forfatter #422 Del Skrevet 26. august 2010 Da var jordmortimen unnagjort, og alt var bra Og endelig skjønte hun at den elektriske blodtrykksmåleren hennes måler helt feil på meg. Med den hadde jeg 145/95, mens når hun brukte den manuelle etterpå var det bare 110/75. Og det var mye mer riktig i forhold til det legen har målt på meg før. Syntes litt synd på babyen, for hun ble skikkelig stresset av at jordmoren kjente etter hodet. Når hun lyttet på hjertet etterpå slo det sikkert i 200 i begynnelsen, før det sakte men sikkert roet seg til 150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 29. august 2010 Forfatter #423 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg er faktisk støl i magen fordi jeg hadde så mye kynnere i går! Mistenker at det var fordi det ble litt før vi stod opp. Jeg ble nesten litt redd for at noe mer skulle skje, og det er vi IKKE klar for. Vi ble nå heldigvis så godt som ferdig med stuen i går, så da er det gang oppe og nede og trappen igjen. Og egentlig listene på soverommet, men jeg synes ikke vi har tid til det. Jeg vil flytte nå jeg! Men vi har ihvertfall merket at vi flytter langt ut på landet! På fredag da vi var på vei til huset møtte vi på tre kuer midt i veien. Og om kvelden sto det to hjort og spiste på en busk ca 20 meter fra huset vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. august 2010 Forfatter #424 Del Skrevet 31. august 2010 Nå begynner jeg faktisk å bli litt lei av å være gravid. Jeg sover lite, og har mye vondt. Jeg har noe feil i musklene på venstre side av kroppen (de er mye strammere enn på høyre side) som gjorde at jeg slet mye med smerter før jeg ble gravid, fra korsryggen og nedover hele beinet. Etter at jeg ble gravid har det ikke plaget meg, men nå gjør det det. Og paracet hjelper ikke i det hele tatt Jeg må ta enten fanalgin eller masse ibux for at det skal gjøre mindre vondt, og det skal man jo ikke. Så nå har jeg hatt store smerter siden søndag Men nå nærmer det seg i det minste flytting Vi satser på å flytte på fredag, selv om vi ikke er helt ferdig med det vi holder på med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 31. august 2010 #425 Del Skrevet 31. august 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. august 2010 Forfatter #426 Del Skrevet 31. august 2010 Takk for klem Jeg har det jo egentlig ikke så ille, i forhold til mange andre, men smerter gjør virkelig noe med humøret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 1. september 2010 #427 Del Skrevet 1. september 2010 Ja, Myk Start er super! Eg kjøpte den for mange år sidan, hehe Har sikla etter mykje der, og har strikka ei jakke, som ligg klar :gjeiper: Det er klart ein ikkje kan noko for kva ein drøymer, av og til drøymer eg jo heilt sprø ting sjølv :gjeiper: Trur ofte det er ting ein frykter veldig og tenkjer mykje på som kjem fram i draumane. Det blir jammen spennande med flytting, da! Tipper det blir kjempebra! Håper også at smertene gir seg snart Tenk, under tre veker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 2. september 2010 Forfatter #428 Del Skrevet 2. september 2010 Hehe, nå er jeg bare oppe for å spise meg noen knekkebrød, så skal jeg sove litt igjen Har ikke akkurat sovet mye i natt, og så lå jeg fra halv seks og var sulten. Så når mannen gikk måtte jeg ta meg litt mat. Håper jeg orker å pakke litt i dag, for i morgen blir det travelt om vi skal klare å få flyttet alt. Mannen har heldigvis snakket med sjefen og får betalt fri for å flytte Jeg håper bare han finner noen som kan hjelpe å bære, for det har ikke jeg tenkt å gjøre. Det gjorde jeg på tirsdag nemlig, og jeg kunne nesten ikke gå etterpå. I natt måtte jeg krype til korset og ta to fanalgin, for jeg orket bare ikke å ha så vondt lenger. Og når de begynte å virke var det bare helt fantastisk, selv om jeg ikke fikk sove siden de inneholder koffein. Satser på at det ikke er farlig for babyen, for i pakningsvedlegget står det bare at man skal kontakte lege ved mer enn tilfeldig bruk under svangerskapet. Og det er jo ikke noe jeg tar fast. Nei, nå skal jeg straks prøve å sove igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 6. september 2010 #429 Del Skrevet 6. september 2010 Hei! Korleis går det? Har du framleis vondt? Du kan trøyste deg med at no nærmar det seg med stormskritt! Eg mista dessverre min da, fann det ut no i helga.. Så no skal eg berre slappe av nokre dagar, før eg tek fatt på livet igjen, og så skal vi prøve igjen om eit par veker, og då går det forhåpentlegvis bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 7. september 2010 Forfatter #430 Del Skrevet 7. september 2010 Det går bra med meg Har endelig fått internett i huset her, har vært uten siden fredag! Og har heldigvis ikke så vondt lenger. Trist å høre at du mistet! Håper du blir gravid igjen fort da, og at det går bra da Jeg har visst fått fødetryne ifølge to av de jeg jobber med Jeg ser det jo egentlig selv også da, jeg er blitt mye breiere i ansiktet. Men tviler på at det blir noen fødsel de neste dagene av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 8. september 2010 Forfatter #431 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg er jammen glad vi ikke ventet lenger med å flytte, selv om gangen her er full av maskeringstape pg papiar på gulvet siden vi ikke er ferdig med malingen. For nå merker jeg at det blir tyngre og tyngre for hver dag omtrent. Og jordmoren sa på mandag at jeg måtte bruke de siste ukene til å slappe av, og sove akkurat når jeg følte for det. Jeg syntes det var litt greit at mannen var med og fikk høre det, for da slipper jeg å ha så dårlig samvittighet når jeg ligger på sofaen Neste time er dagen etter termin. Håper jeg slipper! I dag føler jeg meg ikke bra. Hadde en forferdelig halsbrann i natt, og sov dårlig. Så nå er jeg trøtt, uggen og tung i kroppen. Men det gjør vondt å ligge i sengen Begynner å se frem til å bli ferdig med å være gravid! Og så gleder jeg meg sånn til å få møte jenten min :rødme: Jeg har litt dårlig samvittighet for pusen for tiden jeg. Vi flyttet på fredag, men fikk han ikke med oss da, så vi hentet han på lørdag kveld. Da hadde han visst ikke hatt det så bra ifølge mormoren til mannen. Han skjønte jo at det skjedde noe rart. Han var livredd i bilen, og når vi slapp han ut tilbrakte han de første dagene under sofaen. Han begynner å bli mer vant til huset nå da, men han går ikke ned i første etasje så ofte. Og vi vet ikke når vi skal ta sjansen på å slippe han ut, vi vil jo ikke at han skal dra tilbake dit vi bodde før. Det er bare en mil herfra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 9. september 2010 #432 Del Skrevet 9. september 2010 Eg ville haldt pusen inne eit par veker kanskje, sånn at han blir kjend med huset og luktene..og så kanskje gå litt rundt huset saman med han, sånn han ser at joda, det er her de bur no Syns du bør få legge deg ned med GOD samvittighet, så kan mannen få måle litt, hehe Vi held på og pussar opp vi også, men eg har nok inga unnskyldning for å legge meg ned, så det var eg som måla heile stova vår :gjeiper: Men det er artig å pusse opp og sjå at alt blir så nytt og fint! Vi skal lage bibliotek no som neste prosjekt! :rødme: Elsker bøker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 9. september 2010 Forfatter #433 Del Skrevet 9. september 2010 Oppussing er jo gøy, og det er kjekt å vite at man har vært med på å gjøre sånn at huset ble akkurat sånn man ville ha det. Derfor synes jeg det er litt dumt at jeg ikke orker å hjelpe så mye til. Og mannen stakkars er så stresset. Han er jo på jobb hver dag, i tillegg skal han få ferdig malingen, flyttingen og vaske ut leiligheten. Han snakket om at han må finne noen som kan hjelpe han med vaskingen, for han synes ikke jeg skal gjøre det. Han er flink til å ta hensyn selv om han ikke aner hvordan det er å være gravid Nå har jeg så mye vann i kroppen at alle skoene mine er for små! Og det ene håndleddet mitt, som jeg har slitt litt med før pga belastning på jobb, verker. Sikkert vann som gjør det og! Synes det kan bli høst og kaldt ute jeg, for det hjelper Men det er jo deilig med sol og varme også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. september 2010 #434 Del Skrevet 12. september 2010 Nå har jeg lest gjennom mange av sidene dine. Ønsker deg masse lykke til med fødselen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 12. september 2010 Forfatter #435 Del Skrevet 12. september 2010 Takk for det Håper det skjer noe snart, for nå er jeg faktisk lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. september 2010 #436 Del Skrevet 12. september 2010 Tenk, nå nærmer du deg termin noe skikkelig Skjønner godt at du er lei, ser for meg at jeg blir det om et par uker jeg og, ja. Tror det er meningen jeg, at vi skal bli litt lei, så vi blir klare til fødsel! Har masse vann i kroppen jeg og, lurer på om jeg får på skoa til siste slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 12. september 2010 Forfatter #437 Del Skrevet 12. september 2010 Ja, nærmer seg veldig nå! Så hun kan jo egentlig komme hvilken dag som helst nå. Bare ikke i morgen, for da har mannen bursdag. Og jeg har ikke fått kjøpt gave til han engang.. Hehe, her passer skoene noen dager, men ikke alle. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noen billige sånne crocs-liknende sko i en større størrelse enn jeg egentlig bruker, så jeg har noe å gå med. Ja, vi må jo bli litt lei, sånn at vi har lyst å gå gjennom smertene man må gjennom for å bli ferdig Jeg får ikke sove uten å ta et par doser gaviscon i løpet av natten nå for tiden. Halsbrann er så vondt! Og i dag bare ligger jeg på sofaen og er trøtt og kvalm, mens mannen og en kompis prøver å få tømt leiligheten for de siste tingene. Jeg har fått somlet meg til å pakke ut babyklærne da, og gjort klar vuggen. Det er så koselig å se på den lille vuggen med rosa dynetrekk med bamse på :rødme: Men jeg ser at jeg trenger endel mer klær i 56. Kanskje jeg kan få mamma med meg på noen klesbutikker på onsdag når vi skal se etter tørketrommel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 14. september 2010 Forfatter #438 Del Skrevet 14. september 2010 Begynte nesten å tro at jeg lakk fostervann i natt jeg. Var på do i halv fem-tiden, og når jeg kom tilbake i sengen kjente jeg plutselig at trusen var helt våt. Så da gikk jeg og skiftet, men det kom ikke noe mer da. Så var jeg på do igjen i ni-tiden, da satte jeg meg ned i trappen for å kose litt med katten på veien, og da kjente jeg plutselig at det rant. Så da skyndtet jeg meg inn på badet. Men jeg tror ikke det var fostervann, for det var på en måte litt slimete (beklager detaljer :gjeiper: ) selv om det var helt tyntflytende. I dag skal svigermor komme på middag siden mannen hadde bursdag i går. Og så må vi bli ferdig med å vaske ut leiligheten. Jeg har egentlig ikke energi til noen av delene, men det går sikkert fint likevel Sov lite i natt på grunn av at katten var ute og sloss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 14. september 2010 #439 Del Skrevet 14. september 2010 Spennande! No kan ting skje NÅR som helst! Og i tilfelle det skjer når som helst da: lykke til! Det virker jo absolutt ut som om ting er på gang da, og det er vel berre 4 dagar igjen, i følge tickeren Eg kjem til å følge godt med her dei neste dagane :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. september 2010 #440 Del Skrevet 14. september 2010 Det kan ha vært utflod, Superlilje, jeg lakk endel væske for et par uker siden og kom fram til at det mest sannsynlig var utflod. Det er vanlig for gravide å ha ganske tyntflytende utflod på slutten. Det skal visst være mulig å se forskjell på fostervann og utflod, men jeg er litt usikker på hvordan. Uansett så må du følge godt med nå og ring heller føden en gang ekstra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå