Gå til innhold

Livet i dalen med mann, barn og pus

Superlilje

Anbefalte innlegg

I dag pakker jeg klær! Har jo ikke akkurat så mye som passer lenger, så da kan jeg bare pakke ned det jeg ikke bruker. Og så prøver jeg å kaste endel som jeg sikkert aldri kommer inn i igjen. Har nesten en bossekk full nå!

I går hadde jeg veldig mye kynnere. Hele dagen, til ihvertfall etter middag, var magen min steinhard. Og jeg satt på sofaen hele dagen :sukk: Men på kvelden sluttet det, så da bakte jeg muffins :ler: Måtte bare ha noe å tygge på!

Jeg har tenkt litt på fødsel og sånn i det siste, og det er en ting jeg ikke klarer å bli enig med meg selv om. Og det er om jeg vil at min svigerinne skal være jordmor under fødselen eller ikke. På en måte hadde det vært kjempekoselig at hun hadde fått ta imot niesen sin, og det er jo betryggende at jeg kjenner henne, men på en annen måte vet jeg ikke om jeg er komfortabel med det. Men hun har ihvertfall sagt at det er helt opp til meg om jeg vil ha henne der eller ikke :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var vi en tur oppe med huset og snakket med han vi kjøper det av. Da ble det plutselig litt mer virkelig at det faktisk skal bli vårt hjem! Og så fikk vi vite at han lar en gammel fryseboks stå (den er umulig å få ut) og at han lar gressklipperen stå :) Pluss noen materialer og stiger han hadde liggende. Og det er jo kjempefint å få med litt sånt :jepp:

Jeg regner ikke med at vi flytter inn før om ca to uker, for vi må blant annet rive opp parketten i stuen og legge ny. Og det blir jo litt jobb. Og så er det endel maling som må gjøres. Og jeg tror ikke jeg kan hjelpe så mye til, for jeg får kynnere og låsninger i korsryggen bare av å bevege meg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått nøklene til huset vårt, og kan begynne å pusse opp :nigo: I dag skal vi få kjøpt gulv og maling, og forhåpentligvis komme i gang. Jeg skal male soverom mens mannen legger gulv i stuen. Det blir nok slitsomt med kynnere, nedpress og hovne, ømme føtter, men jeg klarer ikke å bare sitte hjemme mens mannen gjør alt. Og vi vil jo flytte så fort som mulig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det bare en måned igjen til termin! :sjokkert: Tiden går fort! Og jeg har vært sammen med mannen i 4 år i dag :hjerte: Men det blir ikke noe feiring.. Vi har ikke tid og råd til sånt nå :sukk:

I dag er planen å bli ferdig med å legge gulv i stuen, så kan jeg begynne å male soverom i morgen. Og så må vi kjøpe lister til stuen og veggplater til spisestuen. Så blir det så fint så :jepp:

Jeg håper vi får flyttet inn neste helg, for da er jeg 37 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 4 års dag :hjerte:

lykke til med oppussing,håper dere får flyttet snart,godt å komme litt i orden før den lille kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AU! Hun presser seg sånn nedover, og det gjør vooondt! I tillegg har jeg vondt i bekkenet etter å ha malt i dag.. Men det blir veldig fint, og det er godt å føle at jeg bidrar litt :jepp: Får så dårlig samvittighet overfor mannen som er på jobb hele dagen, og så jobber i huset i fem timer på ettermiddagene mens jeg nesten ikke gjør noe :sukk:

I dag hadde vi besøk av broren min som hjalp til med malingen, men jeg var så trøtt og sliten at jeg var bare sur hele tiden. Han er jo autist, så han kan være ganske slitsom å være med. Men har litt dårlig samvittighet, for han synes jo det er så kjekt å være med oss, og han kan jo ikke noe for at han er sånn han er.

Når vi var og hentet han hjemme his mamma og de spurte jeg søsteren min på 10 om hun ville kjenne hvor rumpen til babyen var, men det ville hun ikke, for hun trodde at babyen ikke likte å bli pillet på rumpen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøsteren din er ikke dum; jeg tror ikke babyen liker å bli klådd sånn på jeg heller altså :ler:

Skjønner at du kan få dårlig samvittighet når mannen din jobber på både på dagtid og kveldtid, men da skal du tenke på at du bærer fram deres barn og det er jammen en jobb det og :hjerte: Synes det ser ut som du bidrar bra jeg, så du skal være stolt av det!

:klemmer:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke godt å vite hva de tenker der de ligger inni magen. Kanskje de synes det er kjempeplagsomt når jeg driver og dytter i henne for at hun skal flytte seg fra ribbeina mine :ler:

Ja, jeg bidrar jo jeg også. Det er bare veldig uvant å ikke kunne stå på og gi 100%. Jeg er en sånn person som ikke er redd for litt hardt arbeid, men nå er det såvidt jeg kan bevege meg engang uten at det er vondt et sted eller jeg får kynnere :sukk:

Men jeg gjør jo egentlig den viktigste jobben da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er bare et par dager siden jeg skiftet sengetøy, men nå må jeg visst skifte igjen! Har hatt litt lekkasje fra ene puppen i natt, dynetrekket mitt er blitt helt flekkete. Jeg bør kanskje begynne å sove med singlet på da, så jeg slipper å grise til sengetøyet hver natt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg lei av at mannen sitter og spiller Battlefield hver eneste kveld :sukk: Han spiller med kompiser over nettet, og da har han ikke noe tid til å være med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det World Of Warcraft som var det store for noen år siden.. Jeg sa i fra ganske hardt om at hvis vi skulle bo sammen, var det fint om han kunne prioritere forhold fremfor å sitte oppe om nettene og spille..

Han spiller ikke WoW i dag for å si det sånn ;)

Du må bare si i fra at du ikke finner deg i å bli nedprioritert - og ta det gjerne nå før den lille kommer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sitter heldigvis ikke oppe om nettene å spiller da, men blir fort noen timer hver kveld. Men sa ifra i kveld at det ikke er noe gøy når han spiller hele tiden, og da spilte han bare i en time :jepp: Og når han er ferdig å dusje nå snart skal jeg kose meg i armkroken hans om han vil det eller ei :ler:

Når babyen kommer har han sagt selv at han skal prioritere å bli kjent med henne. Eller som han sier det selv, han må passe på at jeg ikke tar henne hele tiden, for hun må jo få bli kjent med pappaen sin også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke sove! Sovner ikke før klokken er ihvertfall to, og blir vekket av mannens vekkerklokke klokken syv. Og innimellom det er jeg oppe for å tisse en gang eller to. Og så får jeg ikke sove igjen når mannen har gått! Må som oftest stå opp og spise litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg lest gjennom heile dagboka di nærmast i eitt strekk, så då vil eg berre sei hei :vinke: og ønske deg masse lykke til vidare med flytting, oppussing, fødsel og alt anna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være. Imponert over at du har lest gjennom hele, det begynner å bli noen sider etterhvert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg er ein tålmodig person, hehe :gjeiper: Neida, graviditetsdagbøker er jo så spanande, alle er ulike! :) Tusen takk for svar i boka mi, forresten! Det var kjekt :)

Kor har du kjøpt bh-ar forresten? Eg kjøpte no til bryllupet vårt i vår, i ei undertøysforretning, men der var det største I-cup da (i vanleg bh, eg har ikkje sjekka ut amme-bh-utvalget endå). Men dei kostar jo jammen 1000 kr, så det er svindyrt! :tristbla:

Eg er litt usikker på kor lang syklusen min har vore (eg har aldri telt og merka av på kalender og sånn :gjeiper: ), men viss eg reknar 28 dagar, så er termin 3. april, og eg er 8 veker og 5 dagar på veg i dag :rødme:

Og du har jammen ikkje lenge att! Hurra! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler endel på figleaves.com, der har de litt utvalg i større størrelser også. Men det er jo selvfølgelig et sjangsespill å bestille på internett, men jeg har et stykke til nærmeste undertøysbutikk.. I tillegg er det billigere å bestille fra utlandet!

April er jo en fin måned å bli mamma i, da slipper du jo å gå høygravid på sommeren. For det er varmt og slitsomt! Men ikke lenge igjen for meg nå nei :rødme: Jeg bare håper hun kommer ca til termin, har ikke lyst til å gå over. Og hvis jeg går mer enn 10 dager over termin får jeg ikke føde på Storken(alternativ fødeavdeling på Haukeland), og det er der jeg helst vil føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til jordmor. Det skal bli greit å få vite om alt fortsatt står bra til, men annet enn det gleder jeg meg egentlig ikke. Føler ikke jeg får noe ut av jordmortimene, annet enn at hun sjekker at alt er bra.. Det blir vel kanskje litt snakk om fødsel i morgen.

I morgen kveld er første kveld av foreldreforberedende kurs som går over fire kvelder. Håper det er litt lærerikt, for vi har jo egentlig ikke tid til å være der :ler: Men før vi drar dit skal vi endelig på besøk til en venninne av mannen som fikk baby for en måned siden :rødme: Gleder meg til å holde en bitteliten jente og vite at om bare en måneds tid kommer jeg til å holde min egen jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske spesielt å se og holde små babyer om dagen ja :rødme: Tenk at det er snart er oss!!

Her er også mannen ganske fjern om dagen; han har to hobbyer som opptar han mer og mer, svarer med enstavelsesord og sitter opp i 2. etg så mye han kan. Jeg forsøker å si fra, men samtidig tenker jeg at han får benytte sjansen nå og han trenger sikkert den tida for seg selv. De kommer nok på banen når de blir pappaer :tommel:

Fire kvelder på kurs; det var jammen omfattende! Vi var på fødselsforberedende kurs på sykehuset, men det var en kveld (4 timer). Vi var veldig fornøyd.

Håper alt er bra på kontroll i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...