Pupsilure Skrevet 25. mai 2010 #261 Del Skrevet 25. mai 2010 Gratulerer!! Så deilig det må være å være ferdig! Ta sommerferie med goood samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 25. mai 2010 #262 Del Skrevet 25. mai 2010 Gratulerer En fantastisk følelse! Nyt den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #263 Del Skrevet 26. mai 2010 Takk for gratulasjoner alle sammen Da var feiring unnagjort også. Hele klassen var ute og spiste i går, og så hadde vi fest etterpå. Kjempekoselig! Selv om jeg var den eneste som ikke drakk. Men det var litt vemodig også, for vi kommer sikkert ikke til å se hverandre så mye mer Og nå vet jeg ikke hva jeg skal finne på om dagene. Jeg må jo begynne å være sosial igjen ihvertfall Og så skal jeg strikke noen søte babytøfler, og sy mei tai. Og kanskje leketeppe og ammepute også. Må bare få mamma til å finne ut om farmor sin symaskin virker, for hvis den gjør det skal jeg få den Og i dag skal jeg ut til en venninne og gå gjennom babytingene hennes og ta det jeg vil ha. Men hun har gutt da, så sikkert ikke så masse klær som kan brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. mai 2010 #264 Del Skrevet 26. mai 2010 Det er alltid trist å være ferdig i en gruppe, og man vet jo at det ikke blir lett å holde kontakten med alle Så fint at du nå har tid til babyforberedelser Du skal nok få dagene til å gå skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #265 Del Skrevet 26. mai 2010 Dagen i dag har ihvertfall gått. Men angrer på at jeg gikk så lang tur, for nå har jeg skikkelig vondt i ryggen. Har også fått to poser med babyklær i størrelse 62-74 av en venninne, pluss leketeppe med babygym, uro og ammepute Men jeg har jo ikke noe sted å ha alt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #266 Del Skrevet 27. mai 2010 Nå skal det ryddes og gjøres fint her før babyen kommer! Ja, jeg må begynne allerede for å bli ferdig til september Husarbeid er det verste jeg vet, og vi er ikke så flink til å holde det fint her, så det er ganske masse å rydde. Vi skal også på ikea en dag for å kjøpe kommode til babyklær, en bokhylle som erstatning for det skrivebordet som bare blir brukt til å oppbevare rot på, vegghengt stellebord, skittentøyskurv til soverommet, en hylle til å ha på veggen på badet, pluss litt småting. Så nå skal det bli fint her altså! Men det tar nok litt tid ja Men i ettermiddag skal vi passe nevøen vår på syv måneder, og det blir koselig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #267 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg fikk B på hjemmeeksamen i pedagogikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. mai 2010 #268 Del Skrevet 27. mai 2010 Gratulerer jeg venter fortsatt spent på resultatet av min hjemmeeksamen i pedagogikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. mai 2010 #269 Del Skrevet 27. mai 2010 Gratulerer med B! Så flink du har vært Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #270 Del Skrevet 27. mai 2010 Takktakk Er kjempefornøyd, var ikke sikker på om jeg hadde svart på oppgaven engang. Men gruer meg til de to siste karakterene. Følte det gikk dårligere på de to skriftlige, men aner egentlig ikke. Har passet nevøen vår i dag, og han skrek i nesten en time. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre jeg Men så kom mammaen tilbake, og da kom smilet med en gang. Så han er nok en mammadalt ja :gjeiper: Og så er han jo bare så utrolig skjønn :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. mai 2010 #271 Del Skrevet 27. mai 2010 Wow! Gratulerer med B Skjønner du ble fortvilet av en gråtende unge i en time! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #272 Del Skrevet 27. mai 2010 Fikk så lyst på vafler med brunost i kveld, så da måtte mannen opp til besteforeldrene (som vi bor i kjelleren hos) å stjele litt brunost, så jeg kunne lage det Jeg synes katten min er så rar! I begynnelsen når jeg var gravid ville han omtrent ikke ha noe med meg å gjøre, men nå de siste ukene har han vært skikkelig kosete. I kveld skulle han absolutt ligge tvers over magen min å male. Og den lille jenten min sparket som bare det akkurat der han lå I morgen skal jeg til frisøren. Men vet ikke hvordan jeg skal klippe meg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 30. mai 2010 #273 Del Skrevet 30. mai 2010 Gratulerer med ferdig studie og flott B! Må være utrolig deilig å bare skulle ha fri fremover. Nå må du nyte dagene med magen og bygge rede Katten din skjønner nok at det foregår noe i magen din, de er skjønne disse dyra. Hunden min er også veldig oppmerksom og jeg tror han forstår at det er noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #274 Del Skrevet 31. mai 2010 Gratulerer med ferdig studie og flott B! Må være utrolig deilig å bare skulle ha fri fremover. Nå må du nyte dagene med magen og bygge rede Katten din skjønner nok at det foregår noe i magen din, de er skjønne disse dyra. Hunden min er også veldig oppmerksom og jeg tror han forstår at det er noe. Takk Ja, det er deilig, men det blir litt kjedelig også. Men nå skal det ryddes og ordnes som aldri før! I dag skal jeg til jordmor for første gang. Er litt spent, håper hun er grei. Men aner ikke hva vi skal snakke om, jeg har ikke så mange spørsmål. Og jeg skal være der i en time. Men mannen skal være med, så det går sikkert greit Vet ikke om jeg skal nevne tankene mine rundt dette med vekt. Ha gått opp tre kilo på fem uker nå, og haaater det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 31. mai 2010 #275 Del Skrevet 31. mai 2010 Hun kommer nok til å fylle ut et helsekort, hvis du ikke har det fra før av.. Så får du høre hjertelyden, mål av livmoren, generell info om barnet, uken du er i og hva du kan forvente. Kan hende du må avgi urinprøve, det skal være med hver gang. Så tar hun blodtrykket ditt, og måler hjerterytmen til den lille Måler og veier deg gjør hun og forteller litt om hva som er forventet vektoppgang og slikt. Timen kommer nok til å gå fort - regner også med at du får broskjyrer og bøker, hvis du ikke har fått dem fra legen da. Min jordmor var meget merkelig i starten, veldig opptatt av sex og at ingen svangerskap var like Men det har nå godt seg til og vi har fått et bedre jordmor-pasient-forhold. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #276 Del Skrevet 31. mai 2010 Helsekort og sånn har jeg fått hos legen Fikk noen flere brosjyrer, og hun snakket litt om hvordan kontrollene fremover blir og sånn. Og informerte om fødselsforberedende kurs. Så da skal vi på det i august. Jeg syntes hun var litt rar. Og hverken jeg eller mannen visste helt hva vi skulle si, så følte det ble litt sånn pinlig stemning. Men hun er jo sikkert grei og sånn, så skal tilbake om fire uker. Jeg orker ikke dra hele veien til legen. Jeg følte at hun snakket til meg litt som jeg var ganske dum og uvitende i begynnelsen, sa sånne ting som at det ikke er vits å gå på masse ekstra ultralyder, fordi man likevel ikke har noen garanti for at alt er i orden og at man ikke må tro på alt man leser på nettet og sånt Jeg er kanskje ung, men jeg er en veldig fornuftig og oppegående jente som er fullt klar over akkurat det! Og jeg stresser ikke med noenting, og jeg er fullt over at man kan leve som normalt selv om man er gravid! Og jeg følte at hun ikke likte at jeg ikke jobber lenger.. Men for all del, hun var jo hyggelig, sikkert bare jeg som overreagerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 31. mai 2010 #277 Del Skrevet 31. mai 2010 Di første to møtene med min jordmor satt jeg igjen med den samme følelsen som deg.. Jeg har brekt meg og vært dårlig siden uke 4 av graviditeten og spurte meg til råds hos jordmor som bare lo og sa "Ja, enn om du bare hadde spydd og vært ferdig med det" Det var liksom trøsten. Å når jeg valgte et annet sykehus en det nærmeste lokale, pga ME'n min. Lurte hun på hvorfor i allverden ikke ville føde på lokalsykehuset som var så bra. Hun ville nemlig ikke høre på at det ME som er kronisk utmattelsessyndrom og fødsel hadde en sammenheng.. For i følge henne hadde di altså ikke det.. Jeg bestemte meg da for å ta problemene med lege, og kosepraten til henne. Nå i ettertid har vi fått et bedre forhold.. Jeg står fortsatt på mitt at jeg vil føde på sykehuset i barteby og ikke på det lille lokale sykehuset.. For ikke å snakke om aller første gang når jeg var der, og hun nærmest sa at, det var så tidlig i graviditeten at det gikk sikkert ikke bra... Vi kan krysse fingrene for at neste gang sitter du igjen med et bedre inntrykk av henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #278 Del Skrevet 31. mai 2010 Får satse på det Neste gang skal vi visst snakke om amming, så det tror jeg blir litt mer spennende også. Og hun kjenner meg jo ikke, og det er vel mange unge gravide som stresser mye mer enn meg og går på ultralyd i tide og utide Jeg liker henne sikkert litt bedre når vi blir litt bedre kjent og sånn tror jeg Hun jordmoren din hørte jo også litt rar ut. Og det det er jo fritt sykehusvalg, så de skal jo ikke legge seg opp i hvor man vil føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 31. mai 2010 #279 Del Skrevet 31. mai 2010 Mye rare jordmødre, skjønner jeg! Håper du får et bedre inntrykk av din når du får vært der flere ganger Jeg likte min jordmor med en gang og tok opp dette med vekt med henne første gangen. Sliter fælt med det jeg også, så greit at jordmor vet om det. Hun var veldig forståelsesfull og sa vi kunne følge det opp om det fortsatte å bli vanskelig. Selv om det jo er en grunn til at man legger på seg, er det jammen ikke lett når alt skjer sånn helt av seg selv liksom! Så jeg føler med deg der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #280 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg bare prøver å tenke på at etter fødsel skal jeg klare å slanke meg masse! Har fått litt for mange kjærlighetskilo de siste årene ja. Før jeg møtte mannen for snart fire år siden trente jeg kjempemasse, men så ble jeg forelsket og brukte all tiden med han istedenfor. Så da ble det å ligge på sofaen og spise chips og se på film istedenfor trening. Og det resulterte i at jeg gikk opp 20kg på tre år. Og nå går jeg opp enda mer Men jeg var egentlig litt for tynn før da, så trenger ikke gå ned igjen alt Og etter fødsel skal jeg gå laaange trilleturer, og prøve å begynne med styrketrening. Så sommeren 2011 skal jeg være en hot mama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå