Superlilje Skrevet 19. april 2010 Forfatter #221 Del Skrevet 19. april 2010 Da var ultralyd overstått! Og alt så bra ut. Den lille lå der og sprellet med beina over hodet. En liten turner var det visst Og vi får mest sannsynlig en liten jente :rødme: Det er jo det jeg har hatt på følelsen i mange uker nå. Terminen ble flyttet en dag, så nå er den 20.09 istedenfor 21.09. Om en måned skal jeg på hjerteundersøkelse av babyen siden jeg har en bror som har hjertefeil. Fikk tilbud om en ekstra undersøkelse, og takker jo selvfølgelig ikke nei til det Kjøpte to rosa pysjer etterpå, selv om det ikke var helt 100% sikkert at det var en jente. Hun var jo nesten sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 19. april 2010 #222 Del Skrevet 19. april 2010 Så bra med vel overstått ultralyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 19. april 2010 Forfatter #223 Del Skrevet 19. april 2010 Haha, litt morsomt at jeg har termin på dagen et år etter at jeg ble medlem her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. april 2010 #224 Del Skrevet 22. april 2010 Så flott at alt var bra på ultralyd Og tenk, ei lita jente Skjønner godt at du måtte handle litt rosa etterpå ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 25. april 2010 Forfatter #225 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg er litt lite aktiv her for tiden merker jeg. Er mye inne og leser og sånn, men det er tiltak å skrive noe. Jeg er sliten og sliter litt med vondt i hodet. Og i går hadde jeg en helt forferdelig dag på jobb.. Jobbet i ni timer, og etter fem timer hadde jeg så vondt i ryggen og i hodet at jeg ikke visste hvordan jeg skulle orke fire timer til. Jeg var også veldig stresset, siden det var masse å gjøre og masse kunder, men vi var få på jobb. Merket jeg fikk kynnere når jeg stresset mye, så var i tillegg bekymret for det. Men kom meg nå gjennom dagen på et vis Men i morgen har jeg endelig legetime. Så får vi se om jeg klarer å be om sykemelding. Jeg føler det som et stort nederlag å måtte sykemelde meg. Og på en måte føles det feil også, for jeg er jo ikke syk. Jeg er bare sliten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. april 2010 #226 Del Skrevet 25. april 2010 Ikke gøy å være så sliten, nei I tillegg får man jo høre til det kjedesommelige at graviditet ikke er en sykdom. Og det er det jo ikke, men det skjer jammen mye rart med kroppen som ikke føles normalt! Godt at du har legetime i morgen, håper du får fortalt hvordan du har det og at legen og du finner den beste løsningen for deg. Skjønner at sykmelding føles som et nederlag, for sånn tenker jeg og, men når du har det som du har det nå kan det nok være lurt. Ta godt vare på deg selv i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 25. april 2010 Forfatter #227 Del Skrevet 25. april 2010 Bare slapper av i dag. Og har spist pinnekjøtt til middag Folk maser hele tiden om at jeg må ta det med ro, og at ingen kommer til å takke meg for at jeg sliter meg helt ut, men det er vanskelig å høre på de som sier det synes jeg. Jeg føler jo egentlig at jeg har et veldig fint svangerskap uten for mye plager, det er bare jobben som er tung. Men tenker at hvis jeg kan være 50% sykemeldt til jeg er ferdig med skolen, så kanskje jeg klarer å jobbe fullt i juni igjen, og så er det bare to måneder igjen til permisjon. Og da føler jeg det er "lov" å bli sykemeldt Jeg synes det hjelper så mye å kunne si akkurat hvordan jeg har det her og møte forståelse for det :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. april 2010 Forfatter #228 Del Skrevet 26. april 2010 Da har jeg vært hos legen, og alt var bra, men må begynne å ta jerntabletter. Jeg fortalte hvordan jeg hadde det på jobb, og hun mente jeg kunne få svangerskapspenger. Så da fikk jeg et skjema der hun skrev hva som gjør at jeg får vondt i ryggen og sånn, og at det måtte tilrettelegges for meg, hvis ikke skulle jeg ikke jobbe. Dro innom jobb på veien hjem og snakket med sjefen, og vi ble enige om at jeg ikke skulle jobbe mer. Så da skal jeg på NAV i morgen og søke om svangerskapspenger Føler meg litt lettet nå igrunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 26. april 2010 #229 Del Skrevet 26. april 2010 Så bra at du fikk hjelp hos legen i dag! Ja, det med svangerskapspenger er en fin ordning når man får plager over lengre tid i svangerskapet. Håper du nå får hentet deg inn og får mulighet til å nyte graviditeten også Jeg synes det hjelper så mye å kunne si akkurat hvordan jeg har det her og møte forståelse for det :rødme: Det synes jeg også; det er jammen flott å ha andre her inne i samme situasjon. Det blir jo liksom ikke det samme å dele med venner og familie, det føles jo fort som man syter og klager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 26. april 2010 #230 Del Skrevet 26. april 2010 Så bra det ordnet seg hos legen,og på jobb! Skjønner at du er lettet Jeg er også veldig glad for å ha dere å lufte problemer og tanker til,prøver veldig å ikke snakke så mye om det til venninner og sånn,vil ikke at folk skal bli lei det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 26. april 2010 Forfatter #231 Del Skrevet 26. april 2010 Håper bare det ordner seg på NAV også. Har lest litt om avngerskapspenger nå, og det står at man får det hvis man har en jobb som kan føre til fosterskader. Det har jeg jo ikke. Men legen mente jeg hadde rett på det, så satser på det går bra. Jeg har ingen nære venninner som i det hele tatt har tenkt tanken å få barn enda, de fleste er i grunnen singel. Så det er fint å ha noen i samme situasjon å snakke med her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. april 2010 Forfatter #232 Del Skrevet 27. april 2010 Da har jeg vært på NAV og søkt, selv om damen der ikke engang hadde hørt om svangerskapspenger. En av de andre visste heldigvis hva det var, så da blir søknaden forhåpentligvis sendt riktig sted. Har også ringt på en 2010-modell emmaljunga city bag som ligger på finn. Sparer ihvertfall en tusenlapp på å kjøpe den fremfor helt ny. Så skal dra å se på den i morgen, og forhåpentligvis hente den. Så da er jeg virkelig igang med å skaffe utstyr :rødme: Har også bestilt en easygrow dunpose som jeg regner med kommer en av de nærmeste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 29. april 2010 Forfatter #233 Del Skrevet 29. april 2010 Da har jeg fått i hus en city bag, en easygrow dunpose og et acta graco logico s bilsete En på jobben til mannen tipset han om at de hadde bilsetet på tilbud i en butikk ikke så langt herfra, så da slo vi til. 1600kr for bilsete med base. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. april 2010 #234 Del Skrevet 29. april 2010 Så gøy at dere har begynt å kjøpe utstyr Jeg gleder meg til vi kan starte med det jeg og! Bilsete på tilbud er ikke så dumt nei, for det er jo ganske dyrt og en av de tingene vi ikke ønsker å kjøpe brukt. Greit å ikke gamble med sikkerheten, tenker jeg. Kos dere i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 29. april 2010 #235 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Det gleder jeg meg til og har tittet og vet hva jeg vil ha men venter litt med å få ting i hus. Stas med tilbud! Endret 29. april 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 29. april 2010 Forfatter #236 Del Skrevet 29. april 2010 Hadde egentlig tenkt å kjøpe maxicos cabriofix, men det er jo dobbelt så dyrt med base. Og det vi kjøpte virker nå bra. Og fint var det og. I rød og brun. Ja, det er kjempekoselig å handle inn ting :rødme: Det er jo ikke så lenge til du kan begynne heller nå da. Må bare prøve å få plass til alt på soverommet, for vil ikke at katten skal ligge oppi babyen sine ting. Og kose oss skal vi gjøre ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #237 Del Skrevet 1. mai 2010 Har vært helt sprengt og støl i magen de siste dagene. Det er tydelig at den vokser ja! 20 uker i dag, halvveis i morgen! Tiden går fort! Men jeg syns den kan gå enda fortere, gleder meg sånn til å holde babyen min i armene :rødme: På mandag begynner eksamen. Hjemmeeksamen i pedagogikk fra mandag til fredag. Så det vil si at jeg kommer til å være mye her inne Nei, jeg skal prøve å være flink og skrive effektivt. Men det er jo egentlig bare en vanlig oppgave som skal skrives, 3500 ord mener jeg det var. Så tror det går fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #238 Del Skrevet 3. mai 2010 Da var eksamen i gang. Men jeg har såvidt sett på oppgavene, har ikke valgt enda. Må kanskje stå opp først I går kveld fikk mannen kjenne babyen sparke for første gang :rødme: det var så koselig. Jeg kjente at det begynte å romstere der inne, så da sa jeg ifra til han. Og når han la hånden på magen min kom det flere kraftige spark akkurat der han holdt! I går var vi hjemme hos familien min på besøk. Da kom mamma med en kjempesøt strikkejakke i angora som hun hadde funnet. Den strikket farmoren min til meg :rødme: Det er så fint at babyen får noe som oldemoren har laget. Men jeg synes det er litt trist også, for farmor kommer ikke til å få møte oldebarnet sitt, selv om hun lever enda. Hun har demens, så hun husker ikke så mye. Og jeg tror hun bare blir forvirret om jeg plutselig kommer der med en baby. Vet ikke om hun husker meg engang Nå har jeg ikke sett henne på to år, og jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil besøke henne. Jeg vil huske henne sånn hun var, som farmoren min, ikke som en gammel skrøpelig dame som ikke husker hvem jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 3. mai 2010 #239 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Så stas med spark skjønner deg godt med tanke på farmor,har akkurat de samme tankene selv om dagen... Lykke til med eksamen Endret 3. mai 2010 av *dream* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. mai 2010 #240 Del Skrevet 5. mai 2010 Å, så skjønt at dere kan kjenne sparkene på magen nå :rødme: Jeg vet fortsatt ikke om jeg virkelig kjenner liv jeg, trodde jeg gjorde det, helt til ul i går når babyen hadde full fest der inne og jeg kjente ingenting Men det kommer vel! Forstår tankene dine ang. farmoren din. Min mormor var dement og på hjem i fire år før hun døde. Jeg valgte å besøke henne selvom det var tungt. Har ikke angret, for jeg klarer å huske henne som den mormoren hun var likevel. Etter en tid så husker man det positive. Det var min erfaring iallefall, men jeg dømmer absolutt ikke deg. Det er vanskelig med sånne situasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå