Gå til innhold

torarin sin

torarin

Anbefalte innlegg

heisan

Fint at du fikk sortert litt.

Men du vet at det finnes ettervern i byer også?

jeg vet at noen steder fungerer ettervernet sånn at du har et sted å gå til, du har mulighet til noen samtaler og til aktiviteter, og du har et fast anker i hverdagen. Det kan også være et sted som kan hjelpe deg med å planlegge framtiden etterhvert - når du er klar til å takle mer en hverdagen hver dag. De har kontakt med A-etat og kan hjelpe til med skoleplass eller jobbtrening.

På slike steder møter du også proffe folk som vet hva du kjemper med, og som ikke løfter pekefingeren (for det klarer du godt nok selv)

Å stå alene i dette her kan bli veldig tøft, selv om du er sterk.

Ville bare nevne det, for å vise at ettervern kan være noe annet enn et sted langt borit skauen et eller annet sted.

Ha en fortstt god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!

Jeg har blitt syk.. forkjøla med feber.. føler meg helt elendig og har ikke orket å sitte foran datamaskinen på en stund. Er fremdeles dårlig, men det går heldigvis rette veien.

Festen på fredag var morsom. Jeg har fått veldig god kontakt med han der mannen fra forrige gang, vi snakket masse sammen denne gangen også.

Nå skal jeg tusle tilbake til senga.. skriver mer i morgen tenker jeg, hvis jeg føler meg bedre.

Takk til dere som har skrevet hilsen i boka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ville bare slenge innom å sjekke hvordan det står til med sjuklingen! At du ikke har vært her på et par dager, kan jo tyde på at det er ille! Håper du blir frisk snart, krya på dej!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Torarin,

Jeg har ikke skrevet i dagboken din før, men jeg har vært en ivrig leser. Synes det du har opplevd og forteller om, er veldig interessant.

Fant ut at jeg måtte skrive en hilsen til deg da jeg er bekymret for hvorfor du ikke har skrevet noe her på snart en uke. Håper alt står bra til med deg, og at du klarer å streve deg tilbake til et nytt og bedre (?) liv.

Tenker på deg.

Klem fra SD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Håper virkelig ikke du ligger med influensa enda... Det er jo så ufattelig kjedelig å være sjuk!!!

Men håper vi snart får høre mer fra deg - tror det er flere enn meg som er innom og kikker i dagboka di ganske ofte, uten å skrive så mye...

Du skriver veldig godt, og det er spennende og følge med!

God bedring iallefall (hvis du er syk ennå da), og god helg!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Hvor lenge er det siden jeg har vært her nå? Jeg orker ikke finne det ut..

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. sprakk igjen og denne gangen skikkelig. Hele pakka. Jeg var syk og fant ut at jeg ville ha noe 'medisin'. Heroin først, man føler seg frisk fra hva som helst med det i kroppen. Men så ble det annet også.. Har vært i amster med en jeg kjenner.. gammel kunde. NÅ er jeg bare kjempesliten og lei og skuffa over meg selv. Og fortvila over at det skal være så vanskelig. Jeg har mest lyst å gi opp eller bare dø. Det er så hardt, hvordan skal jeg orke dette?

Jeg nekta å legge meg inn enda alle maser om det.

Men pappa har tatt affære og flytta inn her "til jeg tenker klart igjen" som han sier. Jeg er ganske forbanna over det. Jeg vil ikke ha noen barnevakt. Men det er lite å gjøre med det akkurat nå for jeg har ikke krefter til å få fyren ut igjen. Før har han mer eller mindre sagt at hvis jeg ikke klarer det denne gangen så gir han meg opp.. jeg ønsker nesten at han gjorde det, men han gjør aldri det likevel.

Jeg får bare beklage overfor dere som leser her.. takk for hilsener.. trenger vel ikke si at jeg følte meg som en skikkelig dritt da jeg leste de, men det er jeg vant til. Jeg svikter folk hele tiden og alle er så fortvila over meg. Det er ikek deres skyld, jeg er glad for at noen bryr seg også.. jeg bare føler meg så liten og ubrukelig når folk heier på meg og jeg ikke klarer å gjøre de riktige tingene.

Den gamle kunden var glad for å se meg igjen da. Turen til amster var kjedelig, jeg har ikke sett så mye annet enn et råttent hotellrom, men jeg hadde i det minste nok dop til å hygge meg like vel. Så var vi ute og spiste på kveldene etter at han var ferdig med alle møtene sine og så tilbake på hotellrommet igjen. Jeg har sikkert vært på 50 like turer med han fyren her. Han liker meg og han driter i at jeg ruser meg. Eller han liker at jeg ruser meg, for når jeg ikke gjør det blir det jo ikke noe på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torarin,

Veldig koselig å se at du er tilbake :)

Jeg er inne her på KG og leser ganske ofte, og tenker selvsagt på deg, på hvorfor du ikke har vært her inne og hva som skjer med deg.

Jeg har aldri selv vært i din situasjon, og kjenner vel heller ingen nær meg (tror jeg?) som har/er det. Men likevel tror jeg at jeg kan forstå hvor vanskelig det må være for deg. Dette er jo noe som har vært livet ditt så lenge og jeg kan forstå at det ikke er enkelt å komme seg ut av det, og starte på nytt. Heldigvis virker det som du har mange støttespillere, og faren din virker som en fantastisk fin person. Selv om han irriterer deg, at du ikke vil ha barnevakt, så vil han bare ditt beste. Han vil hjelpe deg ut av dette. Det er kanskje enkelt for meg å si, men jeg syns du skal la han få lov til det. Kanskje han er den som kan få deg ut av dette, og la deg komme igang med ditt nye liv? Du virker som en veldig sterk person, og jeg er overbevist om at du vil klare det. Om man må ha hjelp til det, så gjør vel ikke det noe?

Ville bare sende deg en liten hilsen, og si STÅ PÅ - dette klarer du!

Stor klem fra SD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha SD.. jeg vil jo så gjerne. Bare en liten snus inn i det gamle livet mitt, som nå, er nok til at jeg husker hvor mye jeg hater med det. Jeg virkelig hater han der gamle kunden, en skikkelig fæl fyr, og jeg hater at tiden bare flyr fra meg, og jeg hater at det er så altoppslukende. Men jeg elsker dopet..

.. Og alt det jeg hater blir litt underordnet der og da. Stoffet betyr alt. Salget er en greie for seg selv det også. Det er litt godt for meg på en måte, ikke seksuelt, men det føles godt psykisk.. som makt. Jeg bestemmer. Jeg er altfor lite flink til å sette grenser ellers, det er en av de tingene jeg jobber/jobba med. Når jeg selger meg har jeg kontroll. Høres sikkert helt pervo ut for alle andre.

Akkurat nå er jeg mest forbanna på faren min. Han driver og lager middag. Jeg gir faen, gidder ikke hjelpe til, bare sitter foran datamaskinen og furter. Men jeg er sulten så kanskje jeg spiser litt av maten.

Kanskje jeg forteller litt mer om hva jeg har bedrevet de siste ukene med seinere i kveld.. jeg slipper sikkert ikke ut av dette fengselet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og ned og opp igjen. Akkurat nå har jeg lyst å fortsette kampen. For en time siden ville jeg bare stikke av herfra. Det går opp og ned.

Jeg har sittet på chatten på kg før i kveld. Hyggelig.

Dagen etter at jeg skrev på kg sistgang var det jeg fikk den lure tanken at jeg skulle skaffe litt "medisin".. Har selvsagt slettet alle nummer fra mobilen, men husker dessverre nummer til en fyr som kan skaffe det meste, en araber jeg kjenner ganske godt. Han bruker ikke noe selv, bare selger.. Det er en ting å slette nummer fra mobilen, men å slette fra hukommelsen er ikke like lett.

Han kom innom med greiene. Jeg var jo blakk, men vi ordnet betalinga på annen måte. At han gadd, jeg var syk med feber, men han om det.. han hadde vel savna meg, som kunde om ikke annet. Rart hvor snille sånne er når man har kommet seg litt og de er redd for å miste en helt.. men når du står der som et vrak og er blakk og har det jævlig, så er det ikke det aller miste goodwill å hente. Råttent, til å spy av.

Så var jeg i gang da.. trodde ikke at det ville være så lett, men det var veldig fort gjort.. dagen etter møtte jeg denne gamle kunden på en bar. Han er en patetisk faen. Og så gikk det slag i slag.. hjemme og noen dager i amster..

Pappa ringte og avslørte meg.. forferdelig følelse. Det tok en halv time så sto han på døra her med bag og sa at han skulle flytte inn. Ikke ødelegg alt du har bygget opp.. Jeg er litt glad og forbanna på en gang. Deilig å føle at jeg ikke må klare alt selv, at noen passer litt på meg også.

Her svinger det som sagt.. Men akkurat nå er jeg klar for å fortsette der jeg slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet verker litt i dag fordi jeg drakk for mye rødvin i går. Våknet tidlig av at jeg var tørst. Bør vel passe meg så jeg ikke erstatter en rus med en annen men noe skal man jo trøste seg med også.. :-?

Fylleangsten sitter i kroppen også.. skvetter høyt av alle lyder utenfra. Eller kanskje det ikke er fylleangst. Nervene er ganske frynsete uten at jeg drikker også. Erfaringsmessig tar det vel et par uker før jeg føler meg ok igjen etter en sånn sprekk som jeg har hatt. Det tar litt tid å lande og det tar mye lenger tid enn stoffet bruker på å gå ut av kroppen. Så inntill videre må jeg avfinne meg med nerver og deppetanker.

Tre dager siden faren min flyttet inn og han er her enda. I morgen skal jeg til psyk og jeg skal for første gang åpne for mer hjelp, kanskje det finnes plasser på et dagsenter eller at et av de andre tilbudene jeg har avslått står ved lag enda. Alt er bedre enn å bo med faren sin igjen. ;) Og dessuten har jeg vel bevist nå at jeg ikke er så flink som jeg trodde og kan klare dette nesten alene.

Også har jeg så lyst på å bare gi blaffen i alt sammen og flyte med strømmen.. Jeg er sliten og lei av denne kampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Ursula, og takk for chat i går.. kanskje vi kan gjøre det igjen en dag?

Jeg har det sånn passe. Har sovet lenge, og nå har jeg sett farmen. Skjønner ikke hvorfor for jeg klarer ikke å engasjere meg noe i det. Men dagen går og snart kan jeg gå og legge meg igjen. ;) Det er like greit å sove bort tiden.

Fatter driver og skal snakke med meg, alvorsprat.. Jeg ba han vente noen dager, jeg orker ikke akkurat nå. Det handler sikkert om leiligheten, han betaler ikke noe for meg hvis jeg ruser meg.. Det er siste sjanse, han har sagt det før. Han ble sint fordi jeg sa jeg ikke vil prate og jeg låste meg inn på soverrommet og satt meg her på kg. Klart jeg skjønner at han blir frustrert og forbanna men jeg kan ikke ta hans problemer akkurat nå. Kanskje dere synes jeg virker veldig egoistisk. Jeg er nok det. Men jeg klarer ikke noe annet.. jeg føler meg så skjør at jeg kan gå i stykker når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vi gjerne gjøre, ellers så er det bare å sende meg PM :)

Jeg kan skjønne faren din også. Han er naturlig nok veldig bekymra for deg, og vil bare ditt beste.

Og når du ikke vil prate blir han antakelig bare enda mer bekymra-også reagerer han med å bli sint.

Det hender man må være egoistisk selv om det kan gå utover sine nærmeste. Han har det vondt, du har det vondt.

Du trenger tid, og orker du ikke prate så orker du ikke.

Du er antakelig redd for at alt virkelig skal rakne om du setter deg ned og gir han inngående detaljer for tidlig ?

Kanskje du skulle prøve å forklare han at du trenger tid, at du skjønner han bekymrer seg, men at du må vente til du er sterk nok.

Kanskje han forstår litt mer om hvorfor du ikke vil prate da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt sjokkert når jeg logger på og ser hvor mange som har vært innom og lest i dagboken siden sist. :o Men morsomt er det jo også. Hei dere. :)

Takk for hilsen fra Ulrika! Jeg skjønner jo at faren min vil mitt beste.. men det er et komplisert forhold likevel. Jeg ønsker ofte at han bare kunne gi meg opp. Han bor forresten her enda. Nå går jeg snart på veggen. Jeg er et par år for gammel til å bo sammen med han. Heldigvis sover jeg mye, nesten hele tiden.. Er visst helt utladet etter den siste knekken. Suget er der også, men jeg er så trøtt at jeg ikke har så vanskelig for å holde det i sjakk. Jeg føler meg veldig 'utilpass' hele tiden, vet ikke helt hva jeg skal ta meg til for alt føles bare uutholdelig kjedelig og treigt. Gråter en del og er sint og oppfarende. Skulle ønske jeg kunne være alene og ikke ha faren min hengende rundt her! Det er vanskelig å oppføre seg ok mot han, for jeg har bare lyst å lage helvete hele tiden.

Jeg har ikke så mye å skrive om akkurat nå. Vaser som oftest rundt i morgenkåpe, bortsett fra at jeg fikk kledd meg for å dra til psyk i dag.. Han skal undersøke hva slags tilbud jeg kan få NÅ, ikke om to måneder liksom. Jeg skal tilbake på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torarin.

Ser at du sliter for tida, men at du er på rett vei igjen, heldigvis.

Og at du bor alene igjen - slitsomt med foreldre, særlig i en sånn situasjon, kan jeg tenke meg. Det toget er liksom gått for en del år siden... :wink:

Klem fra Vega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...