Gå til innhold

torarin sin


torarin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempebra jobba, torarin.

Tror du klarer dette med glans jeg, men det kan vel hende at du skal ha noen skrubbsår på knærne og kuler i panna før du er ferdig med denne lange og harde veien du befinner deg på. Men det gjør jo ikke noe det - et menneske uten arr er et kjedelig menneske... i mine øyne i hvert fall.

Ha en fantastisk dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Håper du fikk sortert litt i dag.

Klart- det er du som har ansvar for hva du gjør i og med ditt liv, men rett som det er trenger man litt hjelp.

Og du har valgt en linje - å kutte ut de som bruker noe, for akkurat nå er du for sårbar til å takle akkurat det. Håper du kan få et "alternativt nettverk" også, for å stå alene, det er ikke lett.

Ønsker det fortsatt lykke til - med en dag om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dorian, Litago, mysan, Bettie, stine - tusen takk for hilsener. Ble glad da jeg så dem. :)

Jeg har vært hos psyk i dag. Hadde mye på hjertet, pratet som en foss så han måtte stoppe meg litt innimellom. Men det var godt.. føler meg helt tom nå! Prøver å se det som at det ikke er noen skade skjedd, en sprekk.. hva så? Eneste skaden er på selvtilliten min, og den kan jeg fikse igjen - hvis jeg er flink fremover.

Vi snakket en del om hva som trigget det, så jeg kanskje kan kjenne det igjen neste gang. Jeg tror det bygget seg opp over tid.. jeg begynte å bagatellisere alt sammen inni hodet mitt.. og tenke at jeg sprekker før eller siden likevel, så jeg kan like godt spare meg selv for alt strevet og gjøre det med en gang.. Og jeg ville så gjerne dele det med Tom, enda så teit det høres ut. Litt som i gamle dager, jeg og han... Den gangen var det ganske ok - fremdeles - jeg følte det slik, selv om jeg var narkoman da også.

Psyk foreslo et sånt ettervernsted for meg, sa han ville søke for meg. Jeg nektet. Jeg orker ikke å havne langt ute på landet, vekk fra alt. Jeg har det så travelt med å komme tilbake, samtidig innser jeg at ting tar tid, men jeg tror ihvertfall ikke noe på å sitte uti gokk og stelle dyr eller noe sånt. Hva skal jeg med en sånn erfaring? Psyk mener at jeg stresser meg selv med at jeg har det så travelt, at jeg krever for mye av meg selv.. Jeg vet ikke helt hva som er riktig, men jeg vil ha et vanlig liv. Ikke masse spesialopplegg for narkomane. Kanskje det er dumt. Det blir jo spesialopplegg sånn som jeg har det nå også. Men jeg føler ihvertfall at det er her jeg må lære å leve, det er det som er nyttig for meg.

Litt forvirret, men man er da sta i det minste. ;)

Har pantet flasker og kjøpt mat for det som var.. ikke mye. Jeg må gjøre noe med penge-problemet snart, men utsetter det en liten stund til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra jobba, torarin.

Tror du klarer dette med glans jeg, men det kan vel hende at du skal ha noen skrubbsår på knærne og kuler i panna før du er ferdig med denne lange og harde veien du befinner deg på. Men det gjør jo ikke noe det - et menneske uten arr er et kjedelig menneske... i mine øyne i hvert fall.

Ha en fantastisk dag!!

Jeg har nok av arr, både fysiske og psykiske. Godt å vite at jeg ikke er kjedelig da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har valgt en linje - å kutte ut de som bruker noe, for akkurat nå er du for sårbar til å takle akkurat det. Håper du kan få et "alternativt nettverk" også, for å stå alene, det er ikke lett.

Ønsker det fortsatt lykke til - med en dag om gangen.

Takk. :) Nettverket går seg til litt etter litt heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag skal jeg en liten tur bort til venninnen min. Jeg skal klippe håret hennes. Å klippe hår er jeg faktisk ganske flink til, selv om jeg aldri har lært det. Hun skulle til og med betale meg hundre kroner for det, også får jeg middag der. :)

Mitt eget hår klippet jeg selv i morges. Jeg har langt hår, så det er lett å bare dra frem og klippe av det som er slitt. Dyre frisørtimer får vente litt. Men det pleier å bli bra når jeg gjør det sjøl også.

Forresten oppdaget jeg mitt første gråe hår i dag! Er ikke det tidlig, jeg er ikke fylt 30 enda?! Jeg nappet det ut og lette rundt etter fler, men det var bare det ene. Men jeg følte meg plutselig veldig gammel da.

Ellers ser jeg ikke så veldig gammel ut. Jeg ser yngre ut nå enn for et år siden synes jeg. Nå ser jeg ganske sunn og frisk ut og jeg ser sikkert ut til å være akkurat så gammel som jeg er. Da jeg hadde sett ferdig i speilet sminket jeg meg og lakket til og med neglene.

Forfengelig og selvopptatt i dag, men det har vært godt å tenke på noe annet enn rus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mye tid til overs, skriver noen linjer til om meg:

Jeg droppa ut av skolen rundt jul i tredje gym. Da hadde det gått dårlig lenge, jeg skulket mye og hang nesten ikke med i noen fag. Jeg tok amfetamin nesten hele tiden og sovemedisin, valium og hasj på nedtur. Det var en evig runddans. Jeg klarte ikke å fungere uten amfetamin, fikk ikke gjort noe som helst. Så jeg startet dagen med en dose og følte meg i fin form. Jeg var radmager på den tiden, for man mister matlysten av amfetamin.

Jeg hadde fremdeles kontakt med de guttene som jeg fortalte om tidligere. Ofte dro jeg bare dit istedenfor å dra til skolen. Så visste jeg i det minste hvordan dagen ville bli, istedenfor å gå rundt og være engstelig for å bli hentet på skolen. Men på den tiden var det blitt helt greit alt sammen.. jeg var vant til det og de ble en slags venner. Vi festet og drakk og rusa oss og innimellom var jeg med og gjorde innbrudd, men som oftest gjorde de det alene. Jeg fikk min del av utbyttet og betalte med sex.

Da karakterbøkene skulle deles ut til jul fikk jeg ikke noen, og fikk beskjed om at jeg ikke var velkommen på skolen mer. Jeg hadde skulket for mye og lærerne mente at de ikke maktet å lære meg noe. Så da sluttet jeg, men fortalte ikke noe hjemme før lenge etterpå.

En kveld satt jeg på en bar og så kom det en mann bort til meg og spurte hva jeg kostet. Det var et lite sjokk! Husker at jeg lurte på om det syntes utenpå hva jeg var for en.. Senere forsto jeg at dette var en bar der sånt var vanlig. Men vi avtalte pris og dro hjem til han. 3000 kroner ble det for en natt husker jeg, mye penger for meg den gangen! Men det var også ganske motbydelig. Han hadde problemer med å få den opp og skulle ha meg til å gjøre all slags akrobatikk for å få det til. Selv om han var ekkel tok jeg imot telefonnummeret hans og møtte han mange ganger til. Men det var bare nå og da.. Speed er ikke så fryktelig dyrt, så det var ikke veldig mye penger jeg trengte vanligvis.

Dette var ikke første gang jeg solgte meg sånn direkte, men det var begynt å gå opp for meg at dette var noe som tiltrakk meg på en måte. Jeg nøt det, ikke seksuelt, men på en annen måte. Etter å ha blitt misbrukt mot min vilje var det plutselig jeg som bestemte. Mennene betalte og jeg bestemte hva jeg gikk med på. Det var nytt og mye bedre enn å være noens leketøy! Det var som en rus, jeg ble hekta ganske fort! Minst like hekta på det som på stoffene.

De guttene begynte å gå litt hver til sitt. Noen begynte med heroin og andre gikk på fylla.. To ble satt i fengsel. Det ble sjeldnere og sjeldnere jeg så noe til dem, og jeg var veldig glad for det. Jeg fortsatte min runddans med rus og fyll. Fremdeles festet jeg med flere av de skikkelige venninnene mine, de som bare brukte noe i helgene. Til dem sa jeg ikke så mye om at det var helt dagligdags for meg, men de fleste visste det kanskje likevel.

Jeg brukte ganske mye forskjellig 'partydop' og kokain var en av favorittene. Og da jeg fikk en type som solgte kokain ble det til at jeg gikk over på det. Det var godt, endelig klarte jeg å sove nok litt mer og spise nok. Jeg la på meg og folk trodde jeg var kommet på rett kjøl igjen. Pappa var glad. Jeg trodde på det selv også. Jeg har tatt heroin mange ganger, men det traff meg aldri helt.. kokain derimot ble min store kjærlighet.

Og brått var det store summer som trengtes! Og å selge seg ble en dagligdags gesjeft. Plutselig dreide det meste seg om å skaffe kunder, skaffe penger, skaffe dop.. Varsellampene begynte å blinke, men jeg klarte ikke å bremse. Jeg følte at jeg fikk som fortjent og gjorde det eneste i verden som jeg var bra nok til. Jeg hadde type etter type som var reneste 'forretningsforholdet' og i tillegg andre som jeg møtte på barer og på nett. En liten stund jobba jeg på et massasjeinstitutt, men ble kastet ut da sjefen oppdaget at jeg brukte stoff på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over måten du skriver på. Du er faktisk veldig sterk og det mener jeg du skal ta til deg på en skikkelig positiv måte :)Ser jo ut i fra det du skriver at du har vært langt nedi avgrunnen og rota, men du er jammen ikke langt i fra å nå toppen nå altså! :D Synes du er dyktig jeg! Selv om man må kysse mange frosker for å finne prinsen, så finner man som regel prinsen til slutt. Dette tror jeg gjelder deg og livet ditt også! Du kan hvis du vil! Stå på!!!! :D :D

*kjempe klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sessa! Jeg er flinkere til å skrive enn å snakke. ;) Men jeg føler meg faktisk ganske sterk nå, selv om jeg akkurat hadde en glipp.. kanskje det er derfor, at jeg har fått tilfredstillt noe av suget nå..

Jeg har kyssa nok frosker, den siste het Tom. Håper jeg slipper å møte flere med det første. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare skrive en liten hilsen til deg og ønske deg lykke til videre. Leste dagboken din for første gang i dag og jeg syns du er flink, du skriver godt og det virker som du har tro på deg selv....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha. Troen på meg selv går litt opp og ned og ned og opp. Men innimellom tror jeg på at jeg skal klare dette.. Så får man ta et minutt om gangen når troen svikter. :)

Jeg er glad for å lese at flere mener at jeg skriver godt! Jeg var alltid flink til å skrive da jeg gikk på skolen, men det er jo lenge siden.. var veldig usikker før jeg begynte å skrive dagbok om jeg ville klare å gjøre meg forstått skriftlig, har jo ikke gjort det på veldig mange år. Men det går greit, og jeg liker det veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var innom på morgenen i dag og vekket meg allerede klokka 9. *gjesp* Han hadde med noen kartonger røyk og et par store poser med godteri + en kartong vin! For en snill fyr. Det hjalp på humøret. :)

I dag er det litt tåkete og litt yr i luften. Jeg elsker sånt vær, når man kan lage en kopp te og bare holde seg inne uten å føle at man går glipp av all verden. Nå solen skinner og folk er ute føles det veldig ensomt å sitte alene inne og liksom ikke være med på noe av det som skjer. Men i dag er det koselig. Jeg tror jeg skal se litt på tv, Ricky Lake og Doktor Phil og Opera og hva de nå heter alle de showene som går på dagtid. Også skal jeg til psyk på ettermiddagen, jeg er i gang med to ganger i uka igjen nå som han er hjemme fra ferie. Heldigvis. Han får ikke lov å reise bort igjen! ;)

Jeg har litt fredagsfølelse i kroppen og skulle gjerne dratt på en skikkelig fest i dag. Ender sikkert opp med å drikke meg full alene isteden. Det skulle ikke være noe problem å klare det med en kartong rødvin. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skriver visst enda mer. ;)

Venninna mi ringte og inviterte meg på en liten 'sammenkomst' i kveld.. Han der som jeg drev og flørta med på forrige fest hos henne kommer visst også. Jeg har litt lyst å gå, men så har jeg bare en kartongvin og ikke noe penger. Er det ultraharry å dra med seg en kartongvin? Jeg er så usikker på 'reglene'. Venninna mi sa at det var greit, men det ville hun sikkert sagt samme hva jeg spurte om...

Og så har jeg begynt å lure på hva jeg skal ha på meg. Jeg har sinnsykt masse festklær, kjoler og skjørt og strømper og hofteholdere.. Problemet er at alt sammen er 'horeklær'. Det er det jeg forbinder dem med altså, tror ikke andre ser det. Men jeg føler at jeg blir 'sånn' når jeg går i de klærne, vel, jeg føler igrunnen at jeg er 'sånn' hele tiden, men eda mer med de klærne på..

Når jeg en dag blir rik (sannsynlig) skal jeg bytte ut hele garderoben og brenne alle de klærne.

Men hva med kartongvin.. er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartongvin er helt greit. Bare sett kartongen i kjøleskapet eller på kjøkkebenken hos venninnen din og gå inn dit og fyll opp glasset ditt når du trenger :) Da vil du også merke litt hver gang du reiser deg opp hvor mye du har drukket. Sjansen for å styre alkopholinntaket er jo også lettere da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessa, jeg tar med kartongen min og går. Som du sier trenger man jo ikke ha den stående i stua heller.. Jeg har sikkert godt av en gåtur innimellom. :)

Nå grue-gleder jeg meg til i kveld, men det blir heldigvis ikke så veldig mange som kommer og alle sammen var på den forrige festen, så det går sikkert bra. Men først av alt skal jeg til psykoen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessa hadde et glitrende forslag der - det hadde ikke jeg tenkt på. Der ser man - lærer noe nytt på KG hver dag.

Kos deg masse i kveld, torarin, du får det sikkert hyggelig.

Og du - ting tar tid. man vil ikke det og gjør alt for å få tiden til å forte seg - men dessverre - sånn er det bare. Jeg skjønner du har det travelt, selvsagt har du det. Men det er neppe noen som kan trylle det for deg. Jeg har ingen erfaring med det som du har, men med endel andre ting som jeg gjerne ville skulle gått lettere og fortere - og det er det som er dritt - det gjør bare aldri det...

Men så få man til likevel - og da er man glad for at det ble ganske greit likevel til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...