Gå til innhold

A Breath of Snow and Ashes

Nótt

Anbefalte innlegg

En dag av gangen er nok.

Ikke se deg tilbake over fortiden, den er forbi.

Ikke la den tære, men la deg lære.

Ikke vær bekymret over fremtiden,

for den har ikke vært enda.

Lev nå og gjør det så vakkert at det blir verdt å huskes.

-ukjent-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dag og ny side så passende. :fnise:

I dag har Mannen malt taket på barnerommet alt og jeg har sovet lenge. Formen er litt bedre enn i går så vi prøver oss på en liten tur ned til sentrum for å ordne et par ting. Skal se etter knotter til kommodeskapet til mageboeren, Mannen skal ha seg en ny bok og jeg skal ha meg en ullstrømpebukse (fryser jo masse for tiden). Takk og lov for at han har fått lønn for jeg har ikke penger for tiden.

I går så strikket jeg nesten ferdig luen til settet som broder'n skal få når de har født barnet sitt. Mangler bare å strikke det ene båndet som utgjør knytingen. Og når det er ferdig skal jeg strikke et par votter, så er den barselsgaven helt ferdig. Legger ut bilde når settet er ferdig.

Har funnet ut hva niese L skal få til jul også, må bare se om jeg klarer å strikke den ferdig til da. Må ha garn først og det skjer når jeg får lønn til uka. Må bare finne ut hvilken farge jeg skal velge. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Så mye dere hadde fått gjort så tidlig på dagen! Eller, som Mannen hadde fått gjort. Imponert :jepp:

Ble det bytur på dere? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss en tur til by'n, men fikk ikke alt som vi skulle der så det ble en tur på Maxbo etterpå. I by'n fikk vi tak i bok til Mannen og film: Nattseilere" til meg. Vi måtte på Maxbo for å få tak i mer lakk til taket + en liten pensel så Mannen kunne ta kantene på taket, og der fant vi også knotter til kommodeskapet så det skal jeg gjøre ferdig i morgen. Og så fikk vi handlet litt mat - det må jo også til. :fnise: Uten mat og drikke duger helten ikke.

På vei hjem fra sentrum, før Maxbo, spanderte Mannen senlunsj/tidligmiddag på meg og det ble sushi. :sikle: Veldig godt altså.

Etter at vi kom hjem gjorde Mannen ferdig taket, mens jeg krøp oppi sofan og slappet av. Ble nemlig veldig sliten av all den fartingen, merker at formen ikke er helt på topp. Lille luen er ferdig og jeg har strikket den ene votten til settet, nr 2 blir tatt i morgen.

Tror jeg skal ta meg en liten strikkepause når den er gjort for jeg merker at skulderen min ikke er helt med på ting, men har ikke veldig lyst til å ta en slik pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du gjemt linken til dagboka di?? :klø: Mulig du har skrevet det tidligere her, men jeg har ikke vært innom på to-tre dager, og VIPS 5 nye sider. :dåne: Ja, det sier seg selv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du gjemt linken til dagboka di?? :klø: Mulig du har skrevet det tidligere her, men jeg har ikke vært innom på to-tre dager, og VIPS 5 nye sider. :dåne: Ja, det sier seg selv.. :fnise:

Har jeg gjemt linken??? Den ligger i signaturen min rett over tickeren min.

Sier det seg selv at jeg skal få 5 nye sider på et par dager??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fine:

Mannen har kalket ferdig taket på barnerommet

Mannen spanderte god lunsj på meg i dag

Fikk tak i knotter til kommodeskapet

Sett "Nattseilere" *minner*

Fin lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gjemt linken??? Den ligger i signaturen min rett over tickeren min.

Sier det seg selv at jeg skal få 5 nye sider på et par dager??? :klø:

Dårlig formulering. Pms.humør her igården, folk skal skjønne av seg selv! :regler:

:fnise:

Nei, sier seg selv at jeg ikke orker å bla gjennom for å lese om du har fortalt hvorfor. Men det er visst bare jeg som er blind da. :ler: Sorry...

Ah.. Den lå så tett nedtil at jeg trodde det bare var en overskrift, og at jeg ville komme inn på en tickerside om jeg trykket på den. Well, ja, om du skjønte det...

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig formulering. Pms.humør her igården, folk skal skjønne av seg selv! :regler:

:fnise:

Nei, sier seg selv at jeg ikke orker å bla gjennom for å lese om du har fortalt hvorfor. Men det er visst bare jeg som er blind da. :ler: Sorry...

Ah.. Den lå så tett nedtil at jeg trodde det bare var en overskrift, og at jeg ville komme inn på en tickerside om jeg trykket på den. Well, ja, om du skjønte det...

Skjønner da ja... :lol: Skal ikke være så lett alltid. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du smile til ditt eget speil, er du på den rette vei.

Men tro meg,

Alle du smiler til er et speilbilde av deg.

Sårbare er vi alle på denne jordiske sti.

Men noen gir alt bort til andre,

Mens andre har ingenting og gi.

Målet er å finne balansen i dette livets spill.

Derfor møter vi hverandre helt til vi får det til.

For bakom denne frakken, eller forsvar om du vil,

er frykten for og ikke lykkes.

Barnet i vårt sinn.

For både den som gir og får trenger møtet like sårt,

Og først når alles gaver trer frem stilner den lilles gråt.

-Åse Karlsen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute en søndag, er litt lei KG akkurat nå og har andre ting å gjøre så da blir det ikke til at jeg er her så mye hver dag. Men en tur innom blir det jo. :fnise: Må jo skryte av hvor flink jeg er. :lol:

Her er oversikten jeg laget tidligere denne uken over hva som skulle være gjort ved ukeslutt:

- male ferdig kommodeskapet :jepp:

- kalke taket (det gjør Mannen) :jepp:

- vaske klær :jepp:

- rydde hylla under stuebordet :jepp:

- vaske gulvet i gangen, på badet og kjøkkenet :riste:

- skrive permisjonssøknad :riste:

- svangerskapsyoga :jepp:

- bassengtrening :jepp:

Og som dere ser er det meste gjort, gulvvask utgår pga bekkenet. Tar det til uka - orker ikke å stresse over noen få hybelkaniner. Og permisjonssøknaden skal jeg ta tak i straks.

Ellers er faktisk det meste gjort og deilig er det. I dag har jeg vasket og hengt til tørk 2 maskiner med klær, håndklær og sengetøy. En tredje maskin er i gang nå med ullklær og da er all klesvasken tatt. Ellers har Mannen vasket opp. Jeg har montert gave til søstra mi, ryddet hylla under stuebordet og kastet masse, montert knotter på kommodeskapet (det ble veldig bra) og lagt sammen og ryddet bort det rene tøyet før det nyvaskede ble hengt opp. Klokka er ikke 1500 engang og jeg har supergod samvittighet på en søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Prøver å finne ut det med permisjon nå...frustrerende...skal vi velge 100% dekning og 46 uker med permisjon og spare ca 20% slik at vi/jeg kan ta 2 1/2 måned ulønnet permisjon etterpå eller skal vi velge 80% dekning og 56 uker med permisjon uten å måtte ta ulønnet permisjon etterpå???? Aner virkelig ikke - vondt i hodet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fine:

Vasket alt av klesvask

Rent sengetøy

Biffmiddag

Ferdig med kommodeskapet

Ferdig med et par gaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne ut det med permisjon nå...frustrerende...skal vi velge 100% dekning og 46 uker med permisjon og spare ca 20% slik at vi/jeg kan ta 2 1/2 måned ulønnet permisjon etterpå eller skal vi velge 80% dekning og 56 uker med permisjon uten å måtte ta ulønnet permisjon etterpå???? Aner virkelig ikke - vondt i hodet nå...

Det der er ikke lett. Sist valgte vi 100% for så å gå ut i full jobb når den tiden var ute. Det gjør jeg ikke igjen, for det syntes jeg var alt for tidelig å dra fra lille gutten, pluss at det var nesten umulig å finne barnehage eller dagmamma.

Dere må regne litt på hvordan det blir for akkurat dere, men jeg har hørt at man oftest får mer penger totalt dersom man velger 100% lønn. Klarer dere å spare de pengene er det jo en bra ting. Selv tror jeg at jeg foretrekker å få inn penger hver måned, selv om vi er flinke til å spare også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller du år blir livet kort

Teller du år blir livet kort,

teller du dager, går livet fort,

teller du timer, varer livet en stund,

men lengst varer livet

om du nyter hvert sekund.

Per Kvalvik

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider