Gå til innhold

Dagboken min

Nanella

Anbefalte innlegg

:klem: til Sandra og La Traviata! Takk for at dere stikker innom dagboken min!

Da skal jeg sende deg noen bilder på e-post jeg Sandra så hjelper du meg med å få lagt ut et par bilder av Maren.

Helt enig med deg La Traviata- vi er noen ordentlige helter alle sammen. Tenk så heldige vi er som får lov til å oppleve dette!!

I natt har Maren ikke villet sove like mye. Hun har ikke skreket eller noe, bare ligget å sett på mamman sin og vært selskapsyk. Jeg la henne i senga si og satt og snakket med henne der jeg, da kan det hende hun syns det er litt ok å ligge der også. Må jo bli litt kjent med senga, ikke bare å legge henne så hun våkner på ukjent sted. Jeg er kanskje litt rar, men innbiler meg at det er lurt :roll: Hun er så søt, ser ut til at hun suger til seg alt av inntrykk når jeg sitter sånn å snakker med henne. Hun sovnet med smokken to ganger i natt, ser ut til at hun skjønner poenget med den mer. Hun vil jo ikke ha den om hun er sulten så det er jo godt å vite. Eneste er at man må jo putte den på plass hele tiden for hun veiver den jo ut av munnen eller mister den veldig ofte. Kunne trengt en god oppfinnelse for å holde smokken på plass jeg nå :wink:

Nå ligger hun å sover i vogga si da. Om dagen ser jeg jo nesten ikke noe til henne, da er hun et skikkelig sovedyr- hun har jo vært det om natta også da, bare i helgen det har vært litt annerledes. Tror hun har hatt endel luft i magen som har plaget henne også. Stakkars.

Huff, tenkte jeg skulle ut å trille idag jeg.. Er - 9 grader ute... Det går jo akkurat da men er litt redd for at det skal bli for kaldt for henne. Jeg får se det ann etterpå når hun våkner igjen tror jeg.

Nei, nå skal jeg prøve å få sendt noen bilder til Sandra her.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann XsiljeX! :vinke:

Jeg vet en kan få kjøpe en slik liten sak som skal hjelpe babyen slik at smokken ikke detter ut hele tiden.. Vet ikke hva de heter, men den er formet som en liten smikke, men den har en formelig kant som en former til smokken slik den ikke faller ut. Men alikavel så klarer Maren fint å spytte den ut om hun ikke vil ha den der, så den er ikke farlig på noen måte.. Jeg vet en får kjøpe det på babybutikker ihvertfall. Bare et lite tips! :wink: Har hørt om mange som er fornøyd med den...

Dere får kose dere på trilletur om det blir! Brr... :frysesmiley: -9 grader. Her har snøen forsvunnet og vi er på plussiden igjen! :wink:

Gleder meg til å få se bilder av din lille skatt! :hoppe:

Mange :klem2: fra Sanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og :klem: til deg også Sanna! :-)

Finnes det virkelig noe som holder smokken på plass?? Hmm, da skal jeg jammen se meg om etter det. Godt hun kan spytte den ut da, for hun sover ikke med den, bare bruker den til hun sovner. Takk for tipset. Kanskje sjekke ut med Babyshop da. Er vel en stund til jeg kommer meg dit men.. Ja ja, får finne ut av det. :-)

Da har jeg fått sendt ett bilde til Sandra foreløpig så får vi se når hun får lagt det ut. Nesten litt spent selv jeg :wink:

Nei, skal jeg prøve å få gjort litt :husarbeid: mens Maren sover da.. Blir ikke så mye av det om dagen, men det går jo ingensteder... :roll::tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XSiljeX! Kjempespent på å se bilder av Maren! Håper Sandra får lagt det ut! :hoppe:

Høres lurt ut med noe til å holde smokken på plass, må jo dytte den inn x antall ganger før han faller til ro!

Av og til spytter han den ut, men andre ganger bare mister han den, og vil så gjerne ha den på plass igjen! Han er veldig glad i smokken sin nå.

Jeg tenkte også å gå tur i dag, men uheldigvis har migrenen min kommet tilbake så jeg orker ikke så mye i dag.

Sikkert lurt å gjøre ting litt gradvis når man skal venne disse små til nye ting, og veldig bra hvis de klarer å sovne i sin egen seng! Av og til går det greit å bare sitte ved senga til Brage og prate og synge litt, hvis han har smokken og han er tilstrekkelig mett og trøtt, så sovner han greit. Men noen ganger er han veldig sutrete på kvelden, og vil ikke legge seg, virker lys våken og selskapssyk! Vi fikk tak i en slags "prosjektør" som spiller rolig musikk og kaster lys opp i taket med stillbilder som går rundt i rolig tempo, den er faktisk ganske fin. Han kan ligge og se på den en stund, og til slutt sovner han (virker søvndyssende på foreldrene også!).

Ha en fortsatt fin dag! Får gjøre litt :husarbeid: selv jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjelper å sitte å prate litt når hun ligger i senga si. Ser hun blir trøttere og trøttere da. Det er jo bra at de lærer seg til at det er der de skal sove. Må innrømme at blir hun grinete tar jeg henne opp til meg. Hun gråter jo aldri så da innbiler jeg meg at hun har vondt i magen eller noe. Trenger jo litt kos da.

Det blir jo uansett mye synsing da, for det tar jo litt tid å bli kjent med disse små.

Tydelig at Maren er trøtt etter natten med ikke så alt for mye søvn. Hun sovnet kl. halv ti ca. og nå er kl. fire!!!!! Lurer på om jeg må vekke henne snart jeg, hun må jo få mat! Jeg måtte pumpe meg litt i sta jeg, men tok ikke alt for regnet jo med hun skulle våkne snart. :ler: De styrer virkelig sitt eget døgn disse små. Jeg kunne nok tenkt meg at hun var litt mer våken på dagen jeg da.

Prøver å få til disse bildene, men har litt startproblemer. Men jeg gir ikke opp så lett nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Silje :klem:

ENDELIG fikk jeg oppdatert meg i dagboka di!Utrolig masse kjekt å lese og jeg gleder meg til å se bilder av vidunderet! Skal få litt hjelp med bilder av Martine jeg også (er jo helt grønn på data!!! :oops: )

Kos deg masse med lille Maren!

Stor :klem: fra Charmina

:babyjente: MARTINE 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig jente du har :hjerter:

Flott at du koser deg sammen med lillejenta di. Hun høres jo helt eksemplarisk ut synes jeg. Men det tar litt tid å bli kjent med disse små ja. Min pjokk blir 3 mnd neste uke og enda synes jeg liksom at vi ikke helt forstår hverandre bestandig. Men det kommer seg nok med tiden. Herlig å følge utviklingen de har nå framover iallefall. Snart er hun mer våken på dagen også, det kom over natten synes jeg. Nå er stort sett Torstein våken fra han står opp på morgenen til han sovner om kvelden, kun avbrutt av et par dupper på 30 minutter :wink:

Kos deg masse med frøkna di!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk Susanna, La Traviata, Monja, Charmina, Madden og ikke minst Sandra som hjalp meg med å få lagt ut bilde :klem: :bukke:

Må si meg ganske enig, hun er til å spise opp! :wink:

Idag har vi vært på sykehuset igjen, jeg hadde kontrolltime og ser ut til at kroppen ordner opp selv. Det er ikke mye rester igjen nå, og det som er kommer ut av seg selv. Så det var bra!! Maren var kjempesnill og sov hele tiden som vanlig hun, sov seg gjennom litt shopping etterpå også, men når vi skulle hjem måtte jeg stanse i en avkjørsel og amme litt.

Jeg tordde Maren skulle være mye våken i natt jeg, men hun var så vidt våken en gang for å få litt mat ellers har hun sovet hele natten gjennom. For en liten engel! :hjerte:

I går kveld var vi på besøk hos svigerinne for sambiss og en murer begynte å mure opp peisen i stua. Blir mye ut og inn av huset da, så da er det best for oss og holde oss unna. Mureren kommer igjen idag, så må nok finne på et sted å dra noen timer da også. Ingen fare, nok av de som vil ha Maren på besøk :-) Blir utrolig godt å få peisen i hus nå, for noen dager kan jo være utrolig uggene. Vi har ventet på peisen siden slutten av aug. Han som egentlig skulle mure den opp var litt upålitelig kan man si så nå fikk vi endelig en annen til å gjøre det og da skjedde det fort. Noen håndtverkere er bare så :sur: De respekterer jo overhodet ikke andre jo!

Hmm, må si jeg er fryktelig fanasiløs på middagsfronten for tiden, har gått litt matlei jeg etter svangerskapet. Spiste nok alt for mye da :ler: Får prøve å finne på noe til sambiss kommer hjem igjen. Stakkars, det går litt i ett for han om dagen. Håper vi kan slappe av litt til helgen sammen.

Hei og hopp for nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei XSiljeX, så godt å høre at kroppen din ser ut til å ordne opp selv! Og så deilig at Maren finner seg i å være med "overalt"! Ikke mye gøy når de skriker i ett sett i butikken... :(

Grattis med begynnende peis! Det er utrolig godt å ha peis, når man bor i hus, vi har fyrt masse i det siste, begynner å gå tom for ved alt :o

Dumme håndverker som ikke tenker på andre! :fy: Spesielt når det er kaldt og man har baby i huset!

Håper peisen bli ferdig fort så dere kan kose dere og bli varme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at kroppen ordner opp Silje :rosasmil: ingenting er bedre!

Høres kjekt ut med peis ja - selv er jeg en skikkelig frossenpinn og fikk satt inn både peis og klebersteinsovn i huset vi flyttet til! Elsker å kose meg foran peisen!

MEN - jammen kan man bli irritert på ulike håndtverkere :frustrert::frustrert::frustrert: Enkelte har rett og slett ikke respekt for folk! Har ikke tall på alle de gangene jeg har ventet og ventet og de ikke har kommet som avtalt! Eller de mangler noe når de først kommer ARG :sur::sur::sur:

Maren er jo rene engelen! Skulle ønske Martine sov like mye :roll: Broren hennes var rene murmeldyret - han sov faktisk hele natten fra han var 5 dager gammel han :o Og alle har ledd og sagt at man får ikke to slike barn! Jammen fikk de rett!

Kos deg!

:klem: fra Charmina

:babyjente: MARTINE 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei La Traviata og Charmina, så hyggelig at dere stikker innom dagboken min :klem:

Blir utrolig godt å få peis i huset ja, den har vi ventet leeeenge på! Jeg er også en skikkelig frysepinne som elsker vinterkvelder foran peisen.

Når man snakker om engler har Maren vært våken nesten hele dag! :o Har nok hatt en økedag, jeg har sittet med puppen fremme hele tiden og ikke fått gjort noen verdens ting. Nå sovnet hun endelig. Stakkars, hun må jo være sliten, hun har aldri vært våken så lenge i strekk hun. Jeg må nok si jeg er litt sliten jeg også, men det må man jo bare regne med.

Når det gjelder kroppen som ordner opp er jeg veldig glad for det ja, fikk vite at hvis det hadde satt seg ordentlig infeksjon i livmoren hadde det blitt sykehusopphold på en til to uker med intravinøs (hvordan skrives det tro :klø: ) og det hadde ikke vært noe særlig nå nei!

Huff, begynner virkelig å bekymre meg for julegavene i år jeg, har ikke fantasi i det heletatt og jeg burde absolutt vite hva jeg skal handle før jeg drar, ikke så greit for vesle Maren å være med på julestresset. Får se om ikke jeg skal lage til en liten ladning slik at hun og pappan hennes skal være hjemme mens jeg ordner det. Tror ikke pappan hennes har noe imot det hvertfall..

Nei nå lurer jeg på om ikke jeg skal benytte sjansen til å hvile meg litt jeg også. Godt og ta en liten halvtime. Sambiss og murer driver idag også, men jeg fant ut at jeg ikke orket og dra meg og vesla ut siden dagen har vært som den har. Vi får heller holde oss i 2. etg. vi da.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :-)

Her er huset fullt av snekkere som monterer trappen opp til loftet! Endelig kan vi komme opp der!

Martine har omsider sovet litt en natt og sover igjen nå etter en god skvett melk! Storebroren er syk og hjemme fra skolen (astma) så det er nok ikke mye annet en ungekos jeg får gjort i dag! Men det er nå deilig det også da :hjerte:

Ha en fin dag :klem:

Klem fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Charmina! Du har snekkere i huset, vi har murer. Ser ikke ut her nå og jeg klør i fingrene etter å få gjort rent!! Ikke ofte jeg klør i fingrene etter det, men nå skal det bli godt å bli ferdig med peisen så jeg slipper mer murpuss, stein, rusk og rask som følger med.

Skal få sendt sambiss og Maren ut en tur i ettermiddag jeg tenker jeg så skal jeg svinge meg med vaskekosten :tunge1:

Maren er som vanlig, kanskje litt mer våken i løpet av døgnet enn hun var før, men det må man jo bare regne med.. Veldig koselig da. Kan liksom ikke se seg mett på henne. Ellers går dagene med til bleieskift og tørke gulp. Skjønner ikke helt jeg. Hun bæsjer jo til hvert skift omtrent og gulper en god del. Jeg syns synd på henne jeg da, men hun skriker jo ikke så hun kan vel ikke ha så vondt da??? :klø:

Og der er frøkna våken ja, så da får jeg skrive mer siden.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Skjønner godt at du blir frustrert over rot og murpuss overalt, her i Traviata-heimen er det kjøkkenet som aldri blir helt ferdig, det står verktøy og materialer i en krok, og progresjonen har vært så som så etter Brages ankomst... :wink:

Jeg husker også at han ble mer våken på dagtid etter noen uker, og jeg fikk ikke gjort like mye andre ting lenger. Særlig om kveldene var han lys våken, og ville ha mat hele tida.

Tror det er veldig vanlig å gulpe en del, det betyr vel bare at de har spist litt for mye? Og når det gjelder hyppigheten av bæsjebleier har jeg hørt at det er like normalt å ha det ofte som å ha det med flere dagers mellomrom! Nå for tida har vi som regel en eller to bæsjebleier i døgnet.

Ønsker deg en riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...