Gå til innhold

plutselig skal jeg bli mamma...


Dulcess

Anbefalte innlegg

Tida flyr jo her inne! :) Husker så godt det stadiet i graviditeten som du er i nå.. (som om jeg er så veldig mye lenger på vei :fnise: ). Men det er en tid med masse tanker, følelser forventning til å se magen vokse og kjenne sparkene til nurket..

Jeg var sist på ultralyd i uke 11 pga. en blødning, og da var det utrolig beroligende å se lille bebisen sparke og herje inni magen min. Det hjalp veldig på nervøsiteten og uroligheten min :Nikke:

Noen leger/jordmødre skriver til og med henvisning til ultralyd så du slipper å betale. Det er ofte hvis den gravide er veldig bekymret. Men det virker jo som om ditt svangerskap går strålende! Og symptomene er jo også på plass mtp. puppene :rødme: Her har de også vokst seg store kan du si... Og akkurat som deg så er mine utrolig ømme.. :fnise:

Ha en fortsatt fin torsdag! :klemmer:

Hei!:)

Ja, er en spennende tid! helt utrolig hvor stor forandring det gjør på kroppen. jeg trener endel fra før, og nå er det som om jeg er blitt satt skikkelig tilbake. jeg har så høy puls under trening at jeg må moderere meg skikkelig. Det er jo litt negativt, men jeg tenker da mest på knøttets helse! I tillegg til alle humørsvigningene, kvalmen og ømme og store pupper! .. sånn sett uroer jeg meg ikke! men når jeg leser på kg og andre forum om den ene sa etter den andre så er jeg veldig klar over at det kan gå den gale veien også.. men vi må bare tenke positivt!

jeg har bestilt UL i uke 12 bare for å sjekke at alt er ok føe vi forteller familie og venner nyheten. Gleder meg veldig til det. Så skal jeg til legen i uke 9 igjen, og hvis hun har muliget til å høre hjertelyd vil jeg spørre om det. jeg leste at det var bra sjans for at embryoet overlever hvis det er hjertelyd etter uke 7..:)

Kvalmen har intensivert seg de siste dagene. Jeg blir uvel av å gå i butikken, og finner IKKE hva jeg skal spise for alt blir så kvalmende. men det hjelper å spise, så det blir da mat i kroppen:)) I tillegg er jeg sykepleier og blir skikkelig kvalm av luktene på jobb.. superbra..! gleder meg til å si det der, så slipper jeg kanskje de tyngste stellene!

Ha en god dag videre, og en super helg!

jeg skal forhåpentligvis få til en fjelltur hvis det ikke blir for dårlig vær! gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det flere enn meg som føler seg ufresh og lubben? :sjenert:

hadde visst ikke gått opp i vekt, men føles sånn ut! æsj, nei føles ut som konstant pms dette! iiiik, håper det går over etterhvert!!

magen min står ut, ser ut som jeg er gravid i 5.mnd! men tror det er ganske normalt med luft i magen. herlig.. :fise:

nei, får bare finne meg i kroppens forandringer..og holde meg sunn og sprek! må bare få ut litt frustrasjon! :kjefte:

Ha en super helg alle gravide :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
er det flere enn meg som føler seg ufresh og lubben? :sjenert:

(...)men tror det er ganske normalt med luft i magen. herlig.. :fise:

nei, får bare finne meg i kroppens forandringer..og holde meg sunn og sprek! må bare få ut litt frustrasjon! :kjefte:

Ha en super helg alle gravide :skya:

Til tider føler jeg meg rett og slett stygg.. :fnise: Det er nok en ganske så konstant og varig PMS. :roll:

Jeg har også mer luft i magen enn ellers.. :sjenert: Veldig pinlig på jobb..!

Frustrasjonen må ut, og det er bedre å få det ut her inne enn på disse stakkars kommende fedrene! :fnise:

Ha en flott helg! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg føler meg feit, ekkel, grønn... ja... ikke akkurat sexy. Og i tillegg har jeg begynt å vralte siden bekkenet ikke er enig med meg...

Men om ikke lenge så blir vi så fine igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

atsjooo

jeg er blitt syk:( vondt i halsen, snufsete og typisk høst-syk.. håper ikke det er svineinfluensa:S neida, så ille er det ikke! men kombinert mned graviditets-sympt som trøtthet og kvalme synes jeg ganske synd på meg selv. gruer meg til å ringe jobb og si jeg er syk.. jeg hater det, virker som om det bare er et ork for dem når noen ringer og sier det.og det skjønner jeg jo :tristbla:

i natt følte jeg plutselig at gravidsymptomene gikk vekk. kan være med at jeg var helt tett i hals og nese og at de ikke ble så framtredene da, men jeg ble litt redd for at det kunne være noe galt... farga håret i går. har lyst hår, og så farget jeg i noen askeblonde striper, fordi jeg ikke kan bleke håret så mye nå når jeg er gravid- tenkte det ble godt med en liten forandring. ble ganske fornøyd. Men tilbake til symptomene. jeg tenkte at oh noo nå har kjemikaliene fra fargen ødelagt knøttet.. man må ikke bli hysterisk vettu! men nei- reiste meg fra senga, så slo kvalmen inn og puppene var like gigantisk ekle som før :fnise: - da satt jeg pris på det! mitt lille nurk har det sikkert bra! skal til legen på tirsdag for kontroll. det blir sikkert bra! vet dere om fastlegen har sånn hjertelyd-ting så man kan høre hjertet? kanskje litt tidlig enda, i uke 9? det hadde hjulpet masse å høre litt liv!

har jobbehelg jeg.. men som sagt, ser litt trist ut foreløpig! :nei: lyst til å trene og være aktiv- som jeg gjør som regel uansett om jeg føler meg litt uggen. men nå må jeg være litt flink og passe på meg selv-og ikke minst knøttet :rødme:

Juhuu det nærmer seg 12 uker!!:) vet ikke om vi skal fortelle folk det da, men UL er den samme uka, så da ser vi om alt er OK. Hadde jo vært kjekt å få barneutstyr til jul!

Ha en topp helg jenter!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille baby! er det liv i deg? skulle ønske jeg kunne sjekka hver dag at alt står bra til! nå er det hmm 3 uker til jeg skal sjekke at hjertet slår:) tenk hvis ikke, alt dette forgjeves! føler livet mitt har forandret seg jeg. mye man må ta hensyn til osv...

i går var mannen min ute og pilsa, mens jeg var syk hjemme og syntes fryktelig synd på meg selv! så kom han hjem i natt med en påfølgende bakrus.. ahh herlig:S jeg blei litt frustrert da ja:)

:kjefte:

har ringt inn syk i dag og i morra også... suuukk! dagene går uutholdelig sakte når man bare kan sitte inne og glo i veggen. Men formen kommer seg:-) gleder meg til trening på mandag! oh yeah! Jeg prøver å være mer fornuftig ifht helsa! så kanskje spiren min trives og ser dagens lys!

nå skal jeg lage bakt potet!! yummm!

i dag har jeg følelsen av at jeg skal ha jente:-) bare synd vi er skråsikre på guttenavnet, men ikke jentenavnet.. er ikke så mange fine jentenavn! noen som har noen forslag?

jeg har tenkt Mathea, Alma, Sophia. (liker a-navn)

hmmm... :filer:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dulcess!

Liker også de samme jentenavnene som deg, spesielt Alma. Sofia/ Sofie liker jeg også, men det er kjempemange i familen som har navn som begynner på S, orker vi ett til? :fnise:

Ha en fin kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann!

Ville bare si hei og at jeg også venter et lite Mai barn ;) Foreløpig termin 1.mai!

Håper formen snart blir bedre for deg!!! God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heisann!

Ville bare si hei og at jeg også venter et lite Mai barn ;) Foreløpig termin 1.mai!

Håper formen snart blir bedre for deg!!! God bedring!!!

Koselig:)) håper alt er bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...