Gå til innhold

plutselig skal jeg bli mamma...


Dulcess

Anbefalte innlegg

- merkelige greier... har gått en ukes tid nå og følt meg rar.. Trodde det var pms, med diverse symptomer og svingende humør. Men tante rød kommer jo aldri.. En negativ test fikk jeg, men det var før forventet mens, så den var vel ikke korrekt. Så nå 4 dager over tiden så tenkte jeg det var best å få negativ test igjen for å tenke på noe annet.. men nei... Gravid stod det..

Dette var jo ikke helt planlagt da..:) Vi giftet oss for 1 1/2 mnd siden, og før den tid har vi vært veldig flinke med prevensjon. Men den første lykkelige ekteskapsmåneden var vi litt slurvete.. :sengekos: og resultatet er en liten mini.. jeg gleder meg og gruer meg..

Håper å få litt tips og råd fra dere i forumet. Kan jo ikke fortelle nyheten til noen andre enda!!

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk:)

er jo supertidlig enda, så mye kan skje..!

tok enda en test, just in case-og den var positiv også, så da antar jeg at det stemmer... har hørt at testene sjeldent viser gravid når man ikke er det.

heldigvis er mannen min glad også! det blir en spennende tid- kommer til å være livredd for SA de første ukene nå kjenner jeg.. Håper det blir et søtt maibarn! passer glimrende!

andre som skal ha barn i mai? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Gratulerer med en liten bebis i magen!! Å bli mamma er det største som finns! :Nikke: Du har masse å glede deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk takk;)

føles virkelig rart, uvirkelig foreløpig!

første gang vi egentlig bare slurver med prevensjonen.. så blir jeg gravid. så lett for noen, tydeligvis..

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å være kvalm fra 5. uke? synes jeg har mye symptomer for å være så tidlig gravid! ekstremt trøtt og i natt våknet jeg av kvalme.. kan jo være noe annet jeg brygger på;)

når er det vanlig å dra til første sjekk hos legen/jordmor?

skulle ønske de første 12 ukene gikk FORT..liker ikke usikkerhetsperioden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!:duskedame:

Så koselig da!

Ja, det er vanlig å være kvalm de første 3 månedene svangerskapet.

Leser også at de fleste opplever å være kvalm frem til uke 16-20.

Du kan lese mer om dette her!

Hva med å oppsøke en lege/jordmor, så kan han/hun evt. sette av time til deg når det blir aktuelt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[takk for svar:-) får bare smøre meg med tålmodighet, og håpe kvalmen og trøttheten gir seg etterhvert.. er jo et godt tegn, egentlig da!

ha en fin dag!

klem fra meg og bittelille i magen!

ps! ifølge noen kinesiske tegn skal jeg ha jente...:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med lett kvalme i uke 5, og derfra ble det bare verre... Den ga seg i ca uke 12-14, og var skikkelig ille i tre uker. Var heller ikke så heldig at jeg var bare var kvalm på morgenen, her var det som en 2 måneders sammenhengende bakrus. (Og det blir ei jente på oss!)

Er ikke så mye å gjøre med annet enn å prøve å få i seg litt mat med jevne mellom rom og hvile når du er trøtt! Det er et lite helvet når det står på som værst, men jeg skal love deg at når det er over, så er det også (nesten) glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) er ikke så kvalm i dag. føler meg bare litt bilsyk! men så lenge jeg kjenner noen symptomer så trøster jeg meg med at spiren er der inne!

har lest at kvalmen setter for fullt inn i uke 6-7 så nå gleder jeg meg virkelig! hehe..

er virkelig hormonell også. jeg er superfølsom ifht hormoner, pms osv.. så dette kan bli en hard tur for min stakkars mann;-))

håper de neste 7 ukene går fort-fort -fort!

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh. jeg har for mye fritid altså! har friuke, og det var jo denne uka jeg fant ut om lille knøttet.. og fri uten planer = masse tanker..

burde ikke lese så mye om SA og MA på nettet. jeg blir seriøst nervøs og urolig..

i morra MÅ jeg virkelig tenke på noe annet!!:)

åssen erfaring har dere med trening under 1.trimester? jeg blir kvalm og litt uvel jeg, kjenner at pulsen er mye høyere nå også. Men trene, det klarer jeg ikke slutte med. Intensiteten er bare redusert 10 hakk..

Nå er jeg alene hjemme. Mannen har reist vekk for helgen.. Hehe, lurer på om han tenker like mye på dette som meg. Tviler, men er jo litt søtt at han nusser på magen- og snakker om at vi må kjøpe større bil... (typisk mann- unnskyldning for stor bil!)

får fortsette rugingen jeg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- merkelige greier... har gått en ukes tid nå og følt meg rar.. Trodde det var pms, med diverse symptomer og svingende humør. Men tante rød kommer jo aldri.. En negativ test fikk jeg, men det var før forventet mens, så den var vel ikke korrekt. Så nå 4 dager over tiden så tenkte jeg det var best å få negativ test igjen for å tenke på noe annet.. men nei... Gravid stod det..

Dette var jo ikke helt planlagt da..:) Vi giftet oss for 1 1/2 mnd siden, og før den tid har vi vært veldig flinke med prevensjon. Men den første lykkelige ekteskapsmåneden var vi litt slurvete.. :sengekos: og resultatet er en liten mini.. jeg gleder meg og gruer meg..

Håper å få litt tips og råd fra dere i forumet. Kan jo ikke fortelle nyheten til noen andre enda!!

:skravle:

Plutselig! :)

Gratulerer! Tror du har mest å glede deg til forresten :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Gratulerer så mye med en liten spire i magen! :rødme: Jeg venter også et lite maibarn (eller alle tror det er to da :fnise: ) Det skal bli gøy å bli naboen din om noen uker (tør ikke starte graviditetsdagbok enda :sjenert: )!!!!! :nigo:

Gleder meg til å følge veien din mot mai! :klemmer:

P.S. Jeg har vært kvalm siden jeg var 3+6, men i går slo den til for fullt så nå har jeg hatt to dager med kvalme fra jeg våkner til jeg sovner :sukk: Men det er jo et fint symptom da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

å så koselig!

vet det, er ikke lurt med graviditetsdagbok før uke 12 egentlig.. men jeg må virkelig få lufta det ut litt! hehe.. Men så koselig at vi er ca like langt på vei:))

mamma ringte istad og bad meg hjem i morra (hun bor i annen by): ....hun vil drikke vin og ta boblebad.. åneeeei! hva skal jeg gjøre??? det er ikke aktuelt å si at jeg er gravid.. er bare 5+2..

noen gode unnskyldninger for ikke drikke, og ikke velvære please!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du går på penicilin! Da er det ikke lurt å drikke alkohol iallefall :) Hmm.. Ellers vet jeg ikke. Men er det ikke greit å ta boblebad om man er gravid forresten? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg skal " glemme" badedrakta rett og slett, og så kan jeg jo heller bare si at jeg har lyst på noe alkoholfritt.. moren min er lege, så det er vanskelig å si jeg går på penicillin! haha.. da ville hu garantert ha hørt det fra meg tidligere;)

satser på at det går bra!

ha en fin dag alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg sa det til mamma nesten med en gang jeg - det var litt herlig å ha sagt det. Trenger å snakke med noen andre enn mannen min liksom :fnise: (og hvis det skulle gå galt er det godt å ha mammaen sin synes jeg...)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...