Gå til innhold

plutselig skal jeg bli mamma...


Dulcess

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Så spennende :)

Jeg fortalte det tidlig til mamma og pappa forrige gang. Jeg tenkte som så at dersom det skulle gå galt, er det veldig greit å ha noen andre en samboeren å snakke om det med. ...

Lykke til, blir moro å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei igjen!!

det gikk heldigvis veldig bra! ingen dumme situasjoner som kunne avsløre noe:) det ble en tur i skog og mark og brus til middag, som forøvrig var helt fantastisk! (mamman sin det:) )

nå er det jobb for min del, i kveld og i morgen tidlig. Kommer til å være stuptrøtt!

jeg merker trøttheten veldig i 14-15 tiden. I går måtte jeg ta meg en blund! :) I tillegg synes jeg at jeg er ør og lite konsentrert! glemmer nøklene i bildøra osv.. i dag på butikken tok jeg en annen dame sin handlevogn!! hjeeelp. Håper det går over..! Kvalmen er litt av og på, men ikke fryktelig, enda..:P Nå slår snart hjertet på knøttet mitt! :rødme:

lurer på om jeg skal bestille ekstra ultralyd i uke 10-11.. for å se at alt er greit! er det noen som har erfaring med dette!

Ha en bra lørdag! jeg må skjerpe konsentrasjonen før jeg går på jobb!!

:lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...det siste innlegget ditt er som å høre meg selv! :ler: Helt håpløs for tiden jeg også. Vet du hva jeg presterte å gjøre forrige fredag, altså den 11. september? Jeg spurte mine kollegaer om hvordan vi skulle gjøre det med valget og sånt, for siden det er en butikk kan man ikke gå alle samtidig å stemme. Jeg kom faktisk så langt som til å spørre: "kan du stemme i lunchen i dag eller?"..... :klaske:

Kjenner også igjen den ørheten - plutselig går øynene rundt en ekstra gang. Hehe..

Helt normalt, men litt pinlig når andre ser på.. :rolleyes:

Det er veldig mange som pleier å ta tidlig UL nå for tiden, men det pleier som regel å skje i rundt uke 12. Selv om jeg har min historie (som du vet om), så blir det ikke noen sjekk eller UL på meg før 12. uke. Men igjen, hvis man vet om en lege eller lignende som har apparatet til UL, så kan det godt hende at man får tatt en sjekk tidligere.

Det er som regel vanskelig å få sett noe før uke 12 også, men hvis man er litt nervøs så kan det berolige å se hjertet som banker. :happy:

Men slikt må man ta privat da, så fremt man ikke har sær-tilfelle eller annet.

Jeg har funnet ut at hvis jeg bare trekker pusten dypt og hvisker "Skjerp deg!!" til meg selv, så kommer konsentrasjonen tilbake! :ler:

Ha en flott lørdagskveld/-natt og søndag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello:)

endelig ferdig med arbeidshelg! klarte heldigvis å skjerpe meg femti hakk fra handleseansen! :kaklehone: - det var da en liten trøst!

nå er jeg som spådd ganske trøtt, og føler jeg trenger en liten blund.. gamlemor. men samvittigheten forteller at jeg burde komme meg på trening snart. er vant til å trene nesten hver dag, så jeg får dårlig samvittighet for at jeg bare har fått til 4 ganger denne uka :sur:

Skal til legen på onsdag for min 1. sjekk! det blir litt artig. jeg ville være tidlig ute, for jeg grenser til lavt stoffskifte og dårlig regulert stoffskifte er ikke bra for babyen! så just to be safe..

synes forøvrig tida går sakte, ok.. litt fortere når man er på jobb. Men jeg syne den 12 ukers streken ser langt fram ut.. jeg tror ikke jeg kommer til å føle dette er virkelig før jeg får konstantert en sunn, frisk baby på ultralyd! :gravid:

idag kommer mannen min hjem også! :strix: det blir godt! kanskje jeg skal bake en eplekake.... hvis jeg får ut fingern og er husmorlig nok..!

ha en koselig kveld alle!

Arhirwen: godt å høre at susinga ikke bare gjelder meg!!! hehe.. artig.. nå går vi inn i uke 7 blir det vel snart, satser på å unngå den verste kvalmen vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen på onsdag om vi ikke snakkes før! :happy: Hvis du ikke vet det i fra før, så vil jeg bare si i fra om at det mest sannsynlig vil bli tatt en del blodprøver på første time. Og urinprøve er viktig å huske på. Man får kjøpt glass på apoteket. (har opplevd at det ikke er alle leger som sier i fra om det, men faktisk tar det som en selvfølge at man vet det..)

Ble det eplekake?

Har du mye kvalme altså? :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blei eplekake:) synes jeg er flink! hehe.. mannen har fortsatt ikke kommet hjem, så jeg sitter og leser skremselpropaganda om graviditeter på nett.. kjempesunt!!

har ikke vært mye kvalm, bare sånn bølger av kvalme innimellom. Men jeg leste at kvalmen ofte kommer i uke 6-8, så jeg bare håper på å slippe! Men hvis jeg er LITT kvalm vet jeg at det kanskje er Ok i magen:))

nei, får ta meg sammen og gjøre det koselig for mannen!

vi snakkes plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditet! Så spennende! Og tiden kommer nok til å gå fortere enn du tror, plutselig er du halvveis! Selv går jeg bare og venter på å begynne prøvingen. Bare ca tre uker igjen! Og tre uker siden vi ble enige om å begynne å prøve i høst, men de ukene har gått så fort at det føles som det var i går. Så håper det fortsetter sånn, og at tiden går fort for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Da har jeg vært hos legen og fått det bekrefta, dvs en ny test og blodprøver:) var ikke noen svangerskapskontroll, for den skal jeg ha i uke 9. Får håpe alt går bra til dag. Heldigvis har jeg endel å gjøre til den tid, mange baller i lufta- så går tida fort. merker det var tungt å ha fri forrige uke uten en plan, for da ble jeg sittende og lese om alle sa og ma rundt omkring og engstet meg for det... legen sa forøvrig at sjansen for sa er størst mellom uke 6-10 så fingers crossed!!

Formen er helt OK:) puppene mine har vokst no sykt.. og det er ikke bra.. Mannen min kom hjem fra helgetur og man kan si det ble kommentert.. :hakeslepp: men de er vonde så no touch! hehe... ellers synes jeg at jeg ikke er såå trøtt lenger, og er ikke altfor plaga med kvalme. håper ikke det er et dårlig tegn. jeg bekymrer meg for mye. innimellom må jeg bare tenke at jeg er sunn og frisk, samme med mannen min, så hvorfor ikke sunt og friskt barn?

nå er det nok en jobbeøkt for tur.. så har jeg invitert jobben på fest i morra.. (ja.. det var føør jeg ble gravid) så jeg har endel å henge fingrene i! må bare finne en sykt god unnskyldning til hvorfor jeg ikke drikker.. sukk....

Ha en flott dag!!

og så kan dere jo få gjette om det blir gutt eller jente? hehe.. jeg har min formening, men det svinger litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er helt OK:) puppene mine har vokst no sykt.. og det er ikke bra.. Mannen min kom hjem fra helgetur og man kan si det ble kommentert.. :hakeslepp: men de er vonde så no touch! hehe... ellers synes jeg at jeg ikke er såå trøtt lenger, og er ikke altfor plaga med kvalme. håper ikke det er et dårlig tegn. jeg bekymrer meg for mye. innimellom må jeg bare tenke at jeg er sunn og frisk, samme med mannen min, så hvorfor ikke sunt og friskt barn?

og så kan dere jo få gjette om det blir gutt eller jente? hehe.. jeg har min formening, men det svinger litt.

Hehe... Mennene legger som regel veldig fort merke til sånne endringer! :fnise: Men det er ikke noe godt, og vær forsiktig når du dusjer og sånt. Lett å komme med et hyl eller værre når dusjstrålen treffer på de "riktige" stedene! :ler:

Ikke bekymre deg for mye - selv om det er enklere sagt enn gjort! Hvis du tenker på dette for mye, så kan du faktisk ubevisst bli stressa (dvs du tror du ikke tenker på det, men gjør det allikevel), og da blir man utmattet. Og det igjen kan jo føre til kvalme osv.. Håper jeg ikke gjør deg mer stressa eller bekymra nå, men prøv å tenk positivt. :happy:

Jeg strever med det selv, med tanke på det som skjedde med oss, så jeg vet godt hva du mener! Men jeg har, som du, mange baller i lufta og det hjelper! Da tenker man ikke på det hele tiden i det minste.

Og KOOOOOOS deg med graviditeten, og med tanken på at du skal bli mamma. Du kan dessverre ikke kontrollere noe av det som skjer framover, og vi har alle en innebygd kontrollfreak som piper og varsler om at man må få kontroll. Derfor blir det til at man sitter og leser seg opp fordi man føler at "nå kontrollerer man dette". Og så er det egentlig helt motsatt, fordi man føler seg enda mer ukontrollert etterpå.

Ble mange ord dette, men håper du skjønner hva jeg mener. :happy:

:klemmer:

Forresten: jeg tipper på at det blir en gutt! :babygutt:

Endret av Arhirwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Gratulerer så mye med graviditeten! Det var virkelig fort gjort for dere :) Så kjekt! :)

Ser at jeg ligger nøyaktig 10 uker foran deg på tickeren :fnise:

Blir kjekt å følge deg videre! :) Selv om jeg er flinkest til å lese andres oppdateringer, og kommer med få kommenterer selv :flau:

Tipper jente :babyjente:

Endret av tyttebær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hola!

nok en dag er overstått! :)

har igrunn hatt en lite ålreit dag. katten min er borte vekk!! det er den skjønneste katten i verden, og hu kommer ikke hjem. i tillegg til at det skjedde så mye på jobb i vaktskifte at jeg måtte gå overtid og dermed rakk jeg ikke bussen og måtte gå hjem i mørket.. ikke gøy!*furte*

takk arhiwen; jeg vet man må bare slappe av og la naturen gjøre jobben, men jeg er kontrollfreak, og etter jeg har forsonet meg med mamma-tanken virker det som en utrolig koselig oppgave foran meg!! vi satser på det beste for oss begge! :klemmer:

gøy at dere fleste tenker gutt i mitt tilfelle!:) er vel det jeg tenker også egentlig! men jeg blir så glad uansett hvilket kjønn!

nei, nå må jeg sove. blir fryktelig travelt i morra!

ps! har dere prøvd chai latte? mmmm bør prøves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Hvis du ser i dagboka mi så er det mindre avskrekkende tall der enn hva legen din sa - for det syntes jeg ikke var snilt sagt! ;)

Ha en fin helg! :klemmer:

Håper forresten katten din kommer snart hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå!

helgen går altfor fort!!!! :( har hatt en travel travel helg.. har vært i oslo på besøk hos ei venninne, tror du ikke jeg presterte å sovne på sofaen tidlig på kvelden da? ;) (har ikke fortalt henne om knøttet- er for tidlig) i tillegg til at jeg måtte komme med flere hvite løgner om diverse. liker det IKKE! det er ikke gøy å lyve:(, men jeg føler ikke at jeg vil annonsere nyheten før i uke 12. (da har jeg bestilt privat UL og :hoppe: )

kjenner mer til kvalmen nå og.. kommer og går om kapp med trøttheten! trening er ikke så lett lenger for pulsen er høy og jeg svetter som en gris. huff. føler meg rett og slett ekkel:( føler jeg spiser mye og trener lite, samt er trøtt og uopplagt.. grrrrrrr. hvis magen vokser så er det nok ikke bare baby!

Ny uke, mer stress.. føler jeg bare vil soooveeee!! huff, nei nå klager jeg fælt. Det er jo verdt det- lille knøttet i magen:))) gleder meg til at jeg får se at alt forhåpentligvis er greit og at det blir mer virkelig! nå føler jeg meg bare lat!

nå er det tid for ingefær-te (jepp, kvalm) og no salt mat:)

kos dere :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synd å høre at du føler deg så uopplagt for tiden! Men du kan trøste deg med at det mest sannsynlig vil gå over - hos meg (nå tenker jeg mye på min forrige gang) så var det hormonene som regjerte når det gjaldt selvfølelsen.

Jeg husker spesielt en gang:

Plutselig fikk jeg for meg at jeg var så syyykt stygg på håret, og begynte faktisk å gå med lue - sånn over natta. Dro lua langt nedover ørene og tok den ikke av meg så lenge jeg var ute blant andre. Kontaktet ei veninne av meg som er frisør som skulle klippe meg og farge håret. Dette skulle skje allerede en dag etter innfallet. Så får jeg melding av henne samme dag som "frisørtimen" skulle være, der hun skriver at hun ikke føler seg bra og lurer på om vi kan ta det en annen dag.

Jeg hiver meg på telefonen til samboeren min og kjefter og smeller og synes det var helt idiotisk at hun liksom skulle bli syk sånn.. (hormoner, hvor da?!).

Det hele ender med at jeg tramper inn til nærmeste frisør og spør når de har ledig time til klipp, de sier halv to dagen etter, jeg sier SETT MEG OPP! og nærmest snur på hælen og går ut igjen.... :fnise:

Bare et lite eksempel på hvor heavy disse hormonene kan ta over. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr jo her inne! :) Husker så godt det stadiet i graviditeten som du er i nå.. (som om jeg er så veldig mye lenger på vei :fnise: ). Men det er en tid med masse tanker, følelser forventning til å se magen vokse og kjenne sparkene til nurket..

Jeg var sist på ultralyd i uke 11 pga. en blødning, og da var det utrolig beroligende å se lille bebisen sparke og herje inni magen min. Det hjalp veldig på nervøsiteten og uroligheten min :Nikke:

Noen leger/jordmødre skriver til og med henvisning til ultralyd så du slipper å betale. Det er ofte hvis den gravide er veldig bekymret. Men det virker jo som om ditt svangerskap går strålende! Og symptomene er jo også på plass mtp. puppene :rødme: Her har de også vokst seg store kan du si... Og akkurat som deg så er mine utrolig ømme.. :fnise:

Ha en fortsatt fin torsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...