-hild Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #61 Skrevet 21. januar 2004 I dag har jeg vært på kontroll - legen min er helt fantastisk, hun hadde satt av en halvtime til å prate om løst og fast :-) Det ble mye baby, men vi var innom mye annet også; mine dine våre barn - og hva det gjør med junior å skulle bli storebror, samliv og samlivsbrudd, nyttårsforsetter og kulda.. Babyen har det bra - jeg ligger helt på kurven - eller skal vi si at magen ligger på kurven.. 31+1 i dag etter egne beregninger.. men på helsekortet står det 31+3.. Nåja, akkurat det spiller vel ingen rolle, barnet kommer når h*n har tenkt det uansett!
Ruby Skrevet 23. januar 2004 #62 Skrevet 23. januar 2004 Hei Ragnhils! Så dumt at vi ikke fikk omvisning på SØF på samme dag, det hadde vært koselig å hatt noen "kjente" der i tillegg til Rubymannen! Gleder meg til å se hvordan det er der i alle fall, det er veldig bra at de har et slikt opplegg. Jeg skal til kontroll hos jordmor igjen på tirsdagen. Synes ikke det er lenge siden jeg var der, men sånn er det jo de siste månedene, da blir man ganske så godt kjent med jordmoren sin! Og hun er veldig hyggelig. Som deg, ligger jeg også akkurat på kurven, og hun sier bestandig at svangerskapet mitt har vært helt etter boken. Forresten så tenkte jeg på en ting, siden det er skuddår i år, må jo terminen vår beregnes en dag fremover den da.... Hm.... Ha en fin helg og kos deg masse! :blomst_opp: Klems fra Ruby og det lille nurket
-hild Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #63 Skrevet 30. januar 2004 Takk for nok en hyggelig hilsen, Ruby! Nå begynner det å bli en stund siden jeg har oppdatert.. Dagene og ukene går så fort, nå går det nesten litt for fort for meg, og jeg har innsett at jeg ikke har klart å tenke lenger enn til fødselen.. Bortsett fra vogna har jeg ikke handlet noe til babyen - loftet er fullt av arveting fra tantebarnet på snart 4. Det kommer til å bli kjemperart å få en liten baby med seg hjem fra sykehuset.. MIN baby!! HJELP!! :-) Etter en sjekk så har jeg skjønt at vi har det meste vi trenger av utstyr klart - det eneste vi må skaffe oss før babyen kommer er bilsete. Også tror jeg nok at den vordende mor kommer til å kjøpe i hvertfall et hentesett til sykehuset, men vi har arvet så masse klær at jeg venter med storhandlinga til jeg vet om vi får ei lita tulle eller en liten gutt. På onsdag var jeg på BIM treff - vi var ikke så veldig mange, men det var hyggelig å treffe noen andre jenter med mage, prate om løst og fast, og se at det ikke bare er meg som er hormonell og får merkelige innfall! Jeg innså også det som andre har sagt til meg - magen min er ikke så veldig stor, sammenlignet med de som har termin i mai var vi egentlig like store. Det gjør jo ingenting - jeg synes magen min er kjempefin jeg!! Klarer ikke å holde hendene borte på kvelden, sitter bare å stryker på magen og koser med nurket mitt!! Og om litt under 2 mnd har jeg termin - så det er ikke så veldig lenge igjen til jeg har et orntli lite nurk å kose med!! Gleder meg! God helg!
Ruby Skrevet 31. januar 2004 #64 Skrevet 31. januar 2004 Hei på deg, Ragnhils! Stikker innom for å ønske deg en koselig helg! Nå nærmer det seg for oss begge med stormskritt! Og jeg synes tiden går så utrolig fort også. Jeg må innrømme at jeg har blitt helt handlegal når det gjelder ting til babyen, må liksom innom her og der for å titte, og kommer som regel ut med noe også. Har det aller meste nå, så resten av klærne venter vi i alle fall med til vi vet om det blir en gutt eller jente. Vi har en del plagg sånn til den første tiden, som er helt nøytrale. Så heldig dere er som har arvet en del barneting, det er kjekt og man sparer i alle fall masse penger. Selv har vi fått barneseng, og den ser jo nesten helt ny ut, så det er ingen dårlig gave. Den skal pyntes i dag med himmel og greier. Det er mye moro med å ordne i stand til babyen skal komme. Kos deg videre, klem fra Ruby
-hild Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #65 Skrevet 2. februar 2004 Her er jeg igjen :-) Tusen takk for hyggelig hilsen, Ruby - det er så gøy å følge med på hva som skjer med dere :-) Vi har jo tross alt termin ganske så samtidig! I helga fikk mannen i huset et anfall av redebygging.. Han satt i hele går og tittet på stellebord og barneseter på internett, og begynte å snakke om at vi får dårlig tid. Så det som står om mannfolk i alle gravid-bøker stemmer - når det er mindre enn 2 mnd igjen våkner mannen :-) og begynner å tenke på alle de små og store praktiske løsningene for at mor og barn skal få en super hverdag etter fødselen. Jeg lar ham bare holde på - det virker som han koser seg. Har også bestilt meg flybilett til Trondheim - tar meg en tur hjemover i neste uke for å hilse på mamma, broder'n og forhåpentligvis noen gode gamle venner også - mens jeg enda er i form til å ta sånne turer, og mens sas vil ha meg med på flyet. Har en haug med bonuspoeng jeg bør bruke - og de må brukes før 24. februar hvis jeg ikke skal få problemer med sas.. Ellers går dagene - jeg merker at jeg blir fortere sliten nå enn før - og at det er vanskelig å finne en god stilling å sove i. Har begynt å glede meg veldig til babyen er født, jeg har så lyst til å hilse på ham eller henne - bli kjent og ikke minst se hvordan h*n ser ut!! Siden dette blir den eneste baby'n min, så går jeg rundt i et "nyyyyte graviditeten så masse som overhodet mulig"-vakuum.. Skal forresten til legen på kontroll på onsdag - gleder meg til å få høre hjertet slå igjen, og til å se om magen har vokst siden sist :-)
-hild Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #66 Skrevet 5. februar 2004 Halvannen mnd av svangerskapet igjen.. Nå begynner tida å gå fort!! Var hos legen på kontroll i går, kontrollene kommer tettere nå, og selv om jeg begynner å bli lei av å tisse på glass, måle blodttrykk og bli tatt blodprøve av, så setter jeg også veldig pris på den tette oppfølgingen - de gjør det jo for å kunne se på et tidlig stadie hvis det er noe som ikke er som det skal være. Babyen min har snudd seg med hodet ned nå - og begynner å bli så stor og tung at det er vanskelig å finne en behagelig sovestilling. Jeg merker også tendenser til bekkenløsning, spesielt hvis jeg blir sittende eller liggende i samme stilling for lenge. De siste dagene har jeg sortert klær som vi har arvet - vi har det meste vi trenger - så shoppingen fremover kommer til å bli preget av "ååå den har jeg lyst på", ikke "sånn må vi ha". Handlet de aller første små plaggene i går - en nyyydelig liten sparkebukse, myk og deilig - og en søt body. Det er så mye pent i rosa og lyseblått - men jeg holder meg unna :-) Neste uke skal jeg ut å fly - skal ta meg en tur på besøk til mamma. Hun vil gjerne se magen min nå, sånn at hun skjønner hvor babyen kommer fra :-) Det blir jo hennes første barnebarn - så det er nok litt stas!
Ruby Skrevet 7. februar 2004 #67 Skrevet 7. februar 2004 Hei igjen Ragnhils! Dagene går så utrolig fort nå, og det nærmer seg for oss begge. Jeg går hele tiden med et smil om munnen og gleder meg mer og mer. Det er en helt utrolig følelse, og jeg er så glad for at svangerskapet har vært så fint frem til nå. Du må ha en kjempefin tur hjem, og håper det går bra å fly da... Det er nok stor stas for mamma'n din, jeg vet hvordan mine foreldre styrer og steller, de gleder seg så masse. Sånn er det nok alltid med første barnebarn. Vi snakkes snart igjen, klem fra Ruby
-hild Skrevet 16. februar 2004 Forfatter #68 Skrevet 16. februar 2004 Hei igjen, alle sammen - og takk for hyggelig hilsen, Ruby. Tida går så fort, og det nærmer seg for oss begge. Jeg er hjemme igjen en liten uke hos mamma - det var godt å bli dullet med! I løpet av oppholdet fant hun fram sølvskjeene mine som jeg fikk i dåpsgave, og koppen min - "du trenger vel dette snart.." Jeg har også fått med meg dåpskjolen som jeg og min bror brukte den gang da.. og bittelitt nyinnkjøpt babytøy. Det var veldig hyggelig å få tatt en tur hjem, få hilst på familie og venner (ihvertfall noen, det er begrenset hva man rekker). På lørdag var jeg i Trondheim noen timer og spiste lunch sammen med deler av den gode, gamle vennegjengen. Flyturen gikk veldig greit - jeg ble nesten litt skuffet over at ingen spurte meg når jeg har tremin, jeg trodde de var strenge på dette med flyturer mot slutten av svangerskapet... Nå er det bare 5 uker igjen til jeg har termin - og jeg er glad for at jeg nærmer meg slutten av svangerskapet. Det har vært en fornøyelse å være gravid - jeg har kost meg masse, og virkelig hatt tid og mulighet til å nyyyte følelsen av å bære et lite barn i magen min - men nå begynner jeg å bli litt utolmodig, jeg vil så gjerne hilse på den lille!! Det begynner å bli tyngre å være til - barnet presser litt oppover så det er tungt å puste - og jeg er superhappy for at jeg ikke har lagt på meg mye i svangerskapet. Sender masse varme tanker til alle de som legger på seg 20 kg eller mer, og som fortsatt går rundt og smiler!! Det står det virkelig respekt av! I skrivende stund ligger pynten til vogga til vask - det er et prosjekt jeg har utsatt litt, rett og slett fordi jeg innså at håndvask kanskje var det lureste, og jeg haaaater å vaske for hånd! Har også en plan om en liten shopperunde i dag - vi har egentlig det meste klart, men det er jo sååå koselig å se på babyting! Jeg finner nok noe vi "trenger"!
-hild Skrevet 20. februar 2004 Forfatter #69 Skrevet 20. februar 2004 I går var jeg på svangerskapskontroll - og jeg er i rute. Babyen vokser, og sf-målet ligger, som sist, litt under kurven. Nurket mitt ligger fortsatt med hodet ned, men det har ikke festet seg enda. Begynner å merke tendenser til bekkenløsning nå, det verker i bekken og korsrygg når jeg går. Men med en mnd igjen til termin så betyr vel ikke det noe annet enn at kroppen er i rute. Jeg er ganske så stolt av kroppen min, den vet akkurat hva den skal gjøre!! I det siste har jeg forsket litt på bilseter - og har oppdaget at det er stor forskjell på teori og praksis, og noen av de setene jeg synes ser veldig fine ut er ubrukelige til en nyfødt baby. Hadde nesten bestemt meg for en type, helt til jeg fikk se det montert i et bilsete - babyen vil bli sittende alt for rett opp og ned, og det er ikke bra for sånne helt nyfødte! I løpet av gårdagen løste hele "problemet" seg av seg selv - jeg spiste lunch sammen med ei veninne som lurte på om vi hadde fått tak i det vi trengte av utstyr til barnet.. Hun har masse som vi kan få låne, blant annet bilsete :-) Hurra for gode venner!! I løpet av denne uka har jeg fått montert vogga på soverommet - nå er den pyntet og (nesten) klar. Sengesettet som skal på den lille dyna ligger til vask nå. Det ble litt mere virkelig at vi snart skal få en liten baby når jeg så vogga stå klar.. Rart å tenke på - nå går svangerskapet mot slutten og jeg er klar for å hilse på babyen min - og livet vil aldri bli det samme igjen. God helg alle sammen!
Eliza Skrevet 20. februar 2004 #70 Skrevet 20. februar 2004 Hei ragnhils! Det er virkelig en spennende tid dere går i møte nå! Tenk, snart skal dere få hilse på den lille krabaten som har vokst inne i magen din i snart 9 måneder! Selv har jeg ikke termin før 19.juli, og begynner allerede å bli utålmodig etter å treffe jenta vår! Fram til da nyter jeg tiden som gravid, selv om jeg nok kommer til å falle for fristelsen til å kjøpe inn noen bittesmå klær snart...
-hild Skrevet 24. februar 2004 Forfatter #71 Skrevet 24. februar 2004 Hei, og takk for hilsen i dagboka mi, Eliza! I dag har jeg vært hos jordmor på kontroll - har bare vært hos henne 2 ganger før, har ikke følt det store behovet for å snakke med jordmor så lenge jeg har en fantastisk lege. Men det var greit å få tatt en prat om smertelindring og hvilke muligheter som finnes på SØF - og det var også greit å få spurt og gravd litt om når jeg skal ta kontakt med føden, hvordan jeg vet at fødselen er i gang osv osv. Vi snakket også litt om oppussingen som pågår nå på SØF - den ene barselavdelingen er stengt, så det vil bli trangt. Dette er det fint lite jeg kan gjøre med.. Alle prøver er fine - magen vokser fortsatt som den skal, og hun tok seg god tid til å høre på det lille hjertet. Merket at h*n våknet etter at hun hadde rugget litt på magen og sjekket leiet - og så at fosterlyden skjøt i været når aktivitetsnivået i magen økte. Det er så deilig å se og høre at alt er normalt! Kjøpte forresten verdens mest unyttige ting til babyen min i dag. Etter at jeg hadde vært på helsestasjonen, tittet jeg innom en ting og tang butikk like ved, og fant et par ranglesko til baby.. Skikkelig søte - og fullstendig ubrukelige, vil jeg tro - men jeg var ikke akkurat i humør til å være fornuftig, så her sitter jeg med et par morsomme sko til ungen min. Babyen min har også fått gave av han som skal bli storebror - han var sammen med sin mor i vinterferien, og har fått litt hjelp til å finne gave mens han var på tur. Han kom hjem med en kjempesøt sparkebukse - kjenner jeg gutten min rett har han selv bestemt at han vil kjøpe noe, og har fått litt hjelp til å finne noe som kan passe. Han er såå søt, satt på fanget mitt i timevis når han kom hjem - og koste med magen og babyen våres. I dag er det akkurat en mnd igjen til terminen. Har blitt kjent med noen andre jenter på BIM treff i Fredrikstad - de har termin litt etter meg, og jeg håper at vi holder kontakten også etter at babyene har kommet, det kan jo være kjekt å ha noen å trille sammen med! Jeg gleder meg i hvertfall til den første trilleturen - jeg kommer til å være sååå stolt!!
-hild Skrevet 27. februar 2004 Forfatter #72 Skrevet 27. februar 2004 I går var jeg på omvisning på føden - greit å vite hvor man skal :-) Siden de pusser opp på barsel på SØF nå, kommer det til å bli trangt. Det var jeg klar over før jeg var på omvisning, men jeg var ikke helt klar over hvor trangt.. Vi blir plassert på 4-mannsrom de dagene vi er der, regner jo med at det går greit (jeg har vel ikke akkurat noe valg heller, har ingen planer om å dra en Mette Marit og dra hjem samme dag som fødselen!) Fikk meg en støkk for et par dager siden, det var så rolig i magen. Sparkene er annerledes nå enn for bare en uke siden, det betyr vel at det er trangt om plassen - og kanskje h*n har snudd seg med ansiktet mot bekkenet, det er jo den veien de helst skal ligge når de blir født. Hodet var ikke festa ved siste kontroll, men det kan jo skje når som helst nå. Har fått problem med arbeidsgiver og permisjonssøknaden min. Jeg var i kontakt med tk på mandag for å sjekke at alt var i orden i forhold til min permisjon - de hadde ikke fått et eneste lite stykke papir fra min arbeidsgiver.. Sendte mail - nok en gang - til lønningskontoret. Det er tredje gang jeg er i kontakt med dem i forhold til papirmølla ved permisjonen - første gang var før jul i fjor.. og hvis jeg ikke får positiv tilbakemelding på at søknaden er til behandling når jeg ringer tk litt senere i dag, kommer jeg til å "true" arb.giver med å gjenoppta arbeidet mitt f.o.m mandag. Sykemeldingen min går jo ut i helga.. Hormonell som jeg er om dagen, virker det som en god løsning - jeg har selvfølgelig ingenting på jobb og i kundestrømmen å gjøre, men hva skal man gjøre da??? Det ordner seg nok!
Ruby Skrevet 28. februar 2004 #73 Skrevet 28. februar 2004 Hei Ragnhils! Godt å høre at alt står bra til med deg og den lille. Håper det ordner seg med perminsjonen og papirmølla der. Det er liksom ikke noe moro å stresse med det midt oppe i den siste tiden! Typisk at SØF skal pusse opp akkurat nå, jeg er nok opptatt av å komme med hjem fortest mulig jeg, klarer ikke å slappe av ordentlig med masse mennesker rundt meg. Jeg har snakket en del med jordmor om det, og hun er ganske så enig. Dessuten vil jeg jo at Rubymannen skal få ta del i det hele like mye som meg, og forholdene ligger jo ikke akkurat til rette for det. Det er dumt synes jeg. Det lille nurket mitt er fortsatt veldig aktiv, og jeg kjenner at det begynner å bli trangt om plassen. Men, det er jo ikke så veldig lenge igjen nå. Det er utrolig hvor fort tiden går, jeg synes ikke det er lenge siden jeg tok testen jeg... Men, det har vært en glede, og det som kommer nå er jo en så fantastisk ting, at jeg kan nesten ikke forestille meg det en gang. Vi er i full gang med pakking, og flytter på mandagen, og det er mulig at vi ikke får koblet til internett på et par uker. Kanskje jeg stikker innom bilblioteket for å se hvordan det står til her inne, er jo litt nyskjerrig. Du må ha det så fint videre, og kos deg videre fram til den store dagen!
-hild Skrevet 29. februar 2004 Forfatter #74 Skrevet 29. februar 2004 Her er jeg igjen :-) Tusen takk for hyggelig hilsen, Ruby - nå begynner vi virkelig å nærme oss deadline! Enig med deg i at det passer innmari dårlig at SØF pusser opp føden og barsel akkurat nå - vi får gjøre det beste utav det, og blir det for ille, så drar vi hjem. Jeg forsto det slik da jeg var på omvisning, at det var en "god del" nybakte mødre som gjør det nå, og som bruker barselpoliklinikken på dagtid hvis det skulle være noe. 37+0 i dag - skjønner ikke helt den tidsregninga til legen min, men jeg forholder meg til det hun skriver på helsekortet.. Hun har nok gjort dette før! Jeg begynner å merke at behovet for å ha alt klart øker på.. Sitter og tenker på om det er noe jeg har glemt - om det er noe annet vi trenger osv osv. Jeg vil jo så gjerne ha en viss følelse av kontroll, for hvis det er noe som er umulig å kontrollere her i livet, så er det når babyen bestemmer seg for å komme. Det kan jo skje når som helst nå - jeg håper at h*n blir der inne noen uker til, det er jo der h*n har det best, foreløpig! I helga har vi omorganisert bokhylla og seksjonen - et lite anfall av "declutter".. Det var godt å fjerne sånne pynteting som igrunnen ikke er spesielt fine :-) Og akkurat nå surrer både vaskemaskin og tørketrommel med babytøy - som jeg gleder meg til å legge på plass i skuffer og skap. I morgen kommer veninna mi med bilstolen vi skal få låne - og ting begynner å falle på plass. Jeg bør kanskje begynne å tenke på den berømmelige bagen - skal prøve å få lagd meg ei liste i dag over hva jeg skal ha med, for selv om en del er i bruk, så kan jeg legge mykt toalettpapir, ammebh og bind i en bag! Har også tenkt på å merke alt som jeg gjerne vil ha med - bodylotion, shampoo og sånn, slik at min kjære vet hva han evt. skal pakke hvis ting plutselig går i turbofart! Etter å ha vært ganske fortvilet over rot fra arbeidsgivers side ift permisjonen min, har jeg roet meg mange hakk. I verste fall, hvis utbetalingen fra tk lar vente på seg, så har jeg Mastercard, og så lenge man bruker sånne kort med hodet, så går det sikkert bra! (åååhhh disse hormonene - humøret svinger noe sinnsykt, og DET er jeg ikke vant til!!)
-hild Skrevet 5. mars 2004 Forfatter #75 Skrevet 5. mars 2004 I går var jeg hos legen igjen. Alt er som det skal være - 37 + 5 i dag, og både baby og mage vokser. Nå har hodet festa seg, så det lille nurket mitt holder vel på å gjøre seg klar til å komme ut! Ååå som jeg gleder meg til å holde babyen min i armene mine for første gang, og få se hvordan h*n ser ut!! Har planer om å få pakket det jeg kan av sykehusbaggen i dag - og lage en eller annen form for liste slik at min kjære klarer å pakke resten. Vogga, vogna og barnesetet står alle klare til bruk - det eneste som ikke er på plass nå av sånne store ting er stellebordet, og det har min kjære fått ansvar for. Jeg føler i hvertfall selv at vi er i rute, og klare for å ta imot den nye verdensborgeren. Det er sikkert masse vi ikke har tenkt på, eller ikke har, men samtidig er det veldig begrensa hvor mye man egentlig trenger de første dagene. Vi har ikke klart å bli enige om noen navnealternativer foreløpig. Jeg har lyst til å hilse på ungen min før jeg bestemmer meg for hva h*n skal hete, men det kan jo være greit å ha tenkt igjennom det på forhånd! Kanskje jeg rett og slett skal lage en liste i dag, med både guttenavn og jentenavn, så får vi se hva den andre "sjefen" i huset synes om dem :-) Jeg har forresten fått et sinnsykt sug etter alt som er søtt og godt. Honnikorn, cornflakes, is, sjokolade.. Sånne ting som inngår i et "sunt og balansert kosthold.." Jeg trøster meg med at det bare er snakk om uker til fødselen - så om jeg gir etter for disse lystene akkurat nå, så gjør ikke det så mye!
Ruby Skrevet 5. mars 2004 #76 Skrevet 5. mars 2004 Hei på deg Ragnhils! Stikker bare innom en snartur for å se hvordan det står til med deg. Alt ser jo bra ut, og det er fint å vite. Flyttingen har gått bra for oss, og vi venter også på å få hilse på vårt lille nurk. Gleder oss veldig til å gå lange turer med barnevogn, og å kose oss med den lille. Nå har vi plass til det også... Lykke til videre, stikker snart innom igjen jeg vet du! Klem fra Ruby
-hild Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #77 Skrevet 8. mars 2004 38+1 i dag, og jeg begynner å føle meg som en rugemaskin :-) Tusen takk for hyggelig hilsen, forresten, Ruby - det var godt å høre at flyttinga gikk så bra! Jeg synes dere er tøffe, som flyttet så tett på termin!! I helga har jeg stort sett tatt livet med ro, på lørdag hadde vi besøk av ei av mine russeveninner med sin ettåring. De er jo så søte når de har fått 5 tenner, skal spise selv og begynner å vurdere dette med å gå. Også så herlige de er når de skal tøye grensene pittelitt, for å se om mamma fortsatt sier nei! (kanskje jeg ikke synes dette er like herlig om et års tid, når det er min unge som terger og tøyer grenser..) For hver dag som går nå, er jeg en dag nærmere målet. En dag nærmere fødselen, og en dag nærmere å endelig få hilse på barnet mitt. Vi har sortert og diskutert navn - og blitt enige om at hvis vi får ei lita jente, så skal hun hete Maria. Guttenavn har vi ikke blitt helt enige om enda - akkurat nå står 3 navn på lista - Kristian, Erik og Kasper. Kanskje blir det ett av disse - kanskje ikke.. I dag skinner sola, det ser ut som om dette blir en nydelig dag, og hadde det ikke vært for at det å gå tur innebærer kraftige kynnere, så skulle jeg tatt på meg gode sko og gått meg en tur! Jeg får ha turene til gode foreløpig, og være flink til å ta med babyen ut i frisk luft når h*n har kommet!!
-hild Skrevet 11. mars 2004 Forfatter #78 Skrevet 11. mars 2004 38+4 i dag, og veldig klar for å hilse på nurket mitt!! I går var jeg på barn i magen treff - vi er en gjeng som møtes noenlunde regelmessig, og det er så koselig. De andre jentene kommenterte at jeg begynte å se "fødeklar" ut - ansiktet har forandret seg.. Jeg hadde ikke lagt merke til det selv før de kommenterte det, men jeg så jo i speilet i dag at jeg ser mere "pløsete" ut i ansiktet - og jeg merker jo at jeg har fått mere vann i kroppen, spesielt den siste uka. Har også fått sinnsykt vondt i bekkenet, spesielt på venstre side - det gjør vondt å sitte, å stå, å gå og å ligge. Jeg vet ikke om det er babyen som beveger seg enda litt lenger ned i bekkenet, eller om det bare er leddbånd og sånt som blir slakkere for å gi plass til barnet -men jeg regner med at det skal være sånn! De fleste får jo bekkenløsning i varierende grad. Egenglig er det helt utrolig hvor fort tida har gått! Det er ikke så lenge siden det var sol og sommer, og vi holdt på både ute og inne på huset - og jeg testet positivt. Da hadde vi prøvd å få barn så lenge at vi var klare for å starte med utredning når sommeren og ferietida var over - heldigvis slapp vi det! Alt har vært som det skal være hele svangerskapet, enda så mye jeg har bekymret meg for!! Og nå er både huset og denne lille familien klare for å ta imot en liten, hjelpeløs baby. Ååå som jeg gleder meg til å holde barnet mitt i armene - og ikke minst gleder jeg meg til å se at h*n voker opp, og blir et selvstendig menneske! ha en strålende dag alle sammen :-)
-hild Skrevet 15. mars 2004 Forfatter #79 Skrevet 15. mars 2004 39+1 i dag :-) Det er ganske skummelt å være på kontroll hos legen, og få beskjed om at "vi ses om en uke.. Kanskje.. Eller så ses vi om 6 uker.. " Jeg nærmer meg virkelig slutten på dette eventyret - og når dette slutter, så starter et nytt et. Formen er bra - jeg føler meg ikke så veldig veldig tung heller, men nå begynner det virkelig å merkes i bekkenet. Bevegelsene til barnet har forandret seg, jeg tror h*n sover mere nå, og i tillegg så er det såpass trangt at de friske frasparkene må vente til h*n er ute av magen. Jeg føler at jeg har kontroll. Prøver å ha et ryddig og pent hus hver kveld, i tilfelle.. For hvis vi må dra på natta, vil jeg ikke at svigermor skal komme inn her, til skitne kopper og klær som ikke har blitt lagt inn i skapene. Det er rart å tenke på at fødselen kan starte når som helst nå - det er vel dette som kalles skrekkblandet fryd...
Ruby Skrevet 19. mars 2004 #80 Skrevet 19. mars 2004 Hei Ragnhils! Nå har vi fått koblet på internett igjen hjemme, og det er utrolig deilig. Jeg hadde termin i går, så jeg går og er veldig spent om dagen... Godt å høre at alt står bra til med dere, vi har jo fulgt hverandre hele veien, og så har vi termin så nære hverandre. Det har vært utrolig koselig å ha noen å dele det med, føler nesten at jeg kjenner deg nå! :-) Vi får se hvem som havner inn på føden først, hvem vet, kanskje vi sees der..... Masse klemmer fra Ruby
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå