Gå til innhold

ragnhils har en beibi i magen :-)


-hild

Anbefalte innlegg

Så snill jordmor da, veldig forståelsesfull!!! Tipper at mannen din blir glad nå. Venter spent på rapport videre! Lykke til på mandag! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært på ultralyd - endelig!! Fikk se en liten krabat, som drakk fostervann og vinket til oss! Alt ser ok ut! Det var en fantastisk opplevelse å ligge der og få se et barn som beveget seg, se hjertet slå. Jeg har vært veldig spent før ultralyden - så det var utrolig deilig å se en liten baby inni magen min! Min mann var også overrasket over hvor detaljerte bildene var - han har vært med på ultralyd før, og det har skjedd mye på de 7 årene som har gått.

Tror ikke jeg klarer å motstå fristelsen til å gå til anskaffelse av et babyplagg i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å lure på når kiloene skal komme.. Er snart halvveis i svangerskapet (18+3 i dag - etter ultralydtermin). Gikk ned 4,5 kg de første 3 mnd, og den siste mnd har vekta stått noenlunde stille. Jeg hadde trodd kiloene skulle komme snart.. (selv om jeg vet at baby'n ikke veier mer enn et par hundre gram enda) Tok fram målebåndet i dag tidlig - og sammenlignet div mål med gamle "jeg skal slankemeg" notater - og det er ingen tvil om at jeg har krympet - låromkretsen er 4cm mindre.. Ikke rart klærne føles "slaskete" og jeg får høre at jeg har forandret meg i ansiktet etter at jeg ble gravid!!

..det hører med til historien at jeg har nok å ta av, så jeg er ikke så veldig bekymret. MEN jeg lurer jo..

Har blitt skikkelig forkjølet også - hostet så ille i går kveld at det tok kjempelang tid å sovne. Var innom kjøleskapet og fant fram flaska med Cosylan, men etter å ha sjekket litt på Felleskatalogen, satte jeg flaska tilbake igjen. Tok ikke helt sjansen på å ta noe, selv om det var veldig fristende sånn i ett-tiden på natta! Jeg skal kjøpe meg et lager med div. i dag, slik at jeg i hvertfall har noe å suge på når hostinga tar overhånd! Burde kanskje holdt meg hjemme - men halve kontoret er allerede sykemeldt, og jeg har kundeavtaler..

Går fortsatt rundt og gliser over tanken på den lille babyen inni magen min som drikker fostervann og vifter med armene :-) Ultralyd er en fantastisk opplevelse - og nå gleder jeg meg til neste sv.skapskontroll så jeg får høre hjertet slå igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Ragnhils!

Enig med deg, ultralyden var en helt fantastisk opplevelse. Ser ut som vi har en uke imellom oss nå, jeg er 19+3 i dag. Vi som trodde vi lå helt likt... He he, uansett så er det jo store muligheter for at vi havner på føden noenlunde samtidig, det hadde jo vært veldig moro.

Ble det noen anskaffelse av babyplagg eller? Vi har ikke klart å stagge oss vi, så Rubymannen kom hjem med pakke til meg for et par dager sider, med den skjønneste lille langermede hvite bodyen, en hvit liten bukse og et hvitt babypledd. Dagen etter var vi begge i byen, og var innom en babybutikk. Kom ut igjen med en sparkebukse, hvit med bamse på. Det er veldig moro, men man skal jo liksom være forsiktig med å kjøpe inn ting for tidlig også. Men klarer man ikke å dy seg, så klarer man det rett og slett ikke.

Hva jobber du med forresten?

Lykke til videre, jeg følger med på utviklingen din med stor spenning jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig rock'n roll inni magen! Det er såå deilig å kjenne disse små dyttene (som et puff.. det hender at de ikke er så små heller!)

Er hjemme fra jobb i dag, forkjølelsen vil ikke slippe taket, så jeg fant ut at det var best å ta det med ro. Har spist en lollipop is, og da skal jeg si dere det ble liv i magen! Har jo lest at kald cola anbefales for å vekke ungen.. Is funker det også!! Kjente flere sterke spark - det er sååå deilig!

Var en tur i Oslo på fredag, møtte søskenbarnet mitt og hennes 1-åring - og fikk shoppet litt. HM ved Glassmagasinet har myyye større utvalg enn hva jeg har funnet her, og jeg fant i hvertfall noe jeg kan bruke. Fikk masse klær også - så nå har jeg forsåvidt det jeg trenger av bukser og gensere, og har spart masse penger på det! (pengene skal jeg alltids klare å svi av uansett :-) )

ha en fin dag alle sammen!

Ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

I dag har jeg vært hos legen og fått høre hjertelyden igjen! Kunne gått til legen hver eneste dag jeg - bare for å få høre hjertet slå! For første gang trengte hun ikke lete etter babyen - fant den med en gang - ikke så rart kanskje, h*n blir jo større og større :-)

Alt er helt topp - er hjemme fra jobb for jeg er såå forkjøla. Så i dag skal jeg bare slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihi! Endelig har jeg fått meg avatar jeg også. Kanskje litt tidlig med julepus, men.. (må bare huske å bytte etter jul...)

Det er skikkelig rock'n roll i magen for tida - snart er sparkene så kraftige at mannen i huset også kan ha glede av dem! Er akkurat halvveis i dag - 20+0, har jeg funnet ut - etter å ha vært litt forvirret på uker og dager siden ultralyden.. Men nå tror jeg at jeg har superkontroll igjen :-)

Har begynt å bruke mammabukser nå - det er jo sååå mye deiligere å gå med enn vanlige bukser - deilig å ha plass til magen, gitt! Den har vokst litt, det går an å se at jeg er gravid (endelig!), og jeg regner med at den vil forandre seg masse masse i løpet av en uke eller 3.

Sliter litt med at jeg er sliiiten etter jobb - overskuddet mangler fullstendig, og jeg har en jobb som krever at jeg er 100% til stede.. Skal prøve å holde ut litt til, hvis jeg blir sykemeldt nå blir det lange uker til fødselen.. Bare jeg kunne fått litt engergi tilbake, og sluppet å våkne opp med digre, svarte ringer under øya!!

ellers går dagene sin vante gang - jeg gleder meg til helga! (selv om det blir jobbehelg.. sukk..)

ha en fin kveld/dag, alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nedtur: Oppdaget til min fortvilelse at jeg hadde en blødning i dag tidlig. Kjente ikke liv heller - men det kan jo gå lenge mellom hver gang. Kanskje ungen lå i ro fordi jeg var redd, ikke vet jeg.. Jeg ringte legen, og ble sendt rett til gyn.pol.kl. Ble overrasket over at jeg ble tatt så på alvor - men det gikk såpass raskt at jeg ikke rakk å bli enda mer redd og fortvilet..

Dagens opptur!

Fikk først snakket med en hyggelig jordmor, og da vi skulle høre om det var liv inni magen, så fant vi fosterlyden med en gang. Åååå så deilig! Nesten like bra som første gangen :-) satt og smilte fra øre til øre.

Da jeg kom inn til legen, tok han en kjapp gu - "jeg ser ikke noe blod, vet du forresten hvorfor instrumentene er så kalde?? Det er fordi dere damer ikke skal komme løpende til gu hele tiden"... Ha ha. Etterpå tok han også ul - ble imponert over hvordan han skjulte skjermen for meg til han hadde sett over babyen selv - og så snudde han skjermen mot meg, og sa "se der, h*n har det bra!" Fikk med meg bilde hvor ungen min vinker til mamma :-)

Fikk meg en støkk - og følte meg småhysterisk, men du verden, så deilig det var å bli tatt på alvor! Ingen av fagpersonene jeg snakket med syntes det var rart at jeg hadde tatt kontakt og at jeg var redd - eller for å si det sånn "det er forskjell på å være hysterisk og å være føre var.. "

Nå skal jeg bare kose meg - og vente på noen små spark igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt gikk bra. Man blir jo så nervøs for den minste lille ting, når man går gravid. Men det er klart, det er helt normalt. Det er bra at man blir tatt på alvor, det er jammen viktig. Kos deg videre i svangerskapet!!!

Masse klemmer fra meg til deg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsener, Ruby og Tiny. Det er alltid hyggelig å titte innom dagboka når jeg ser at den blir lest av andre også!

I dag er jeg 21+0, og nå har jeg "kapitulert" og bestilt meg time hos legen for å få meg sykemelding. Jeg har en jobb som krever litt mer innsats enn å komme kl 8 og gå kl 16 - i tillegg har jeg en kronisk sykdom, og overskuddet som liksom skulle komme i 2 trimester lar vente på seg. Jeg tror det beste for meg, for arbeidsgiver og ikke minst for babyen er en pause nå!

:-) livet i magen går sin gang, og jeg merker stadig mer av det. I går satt jeg og tittet på magen etter å ha smurt den med sånn "antistrekkmerkekrem", (aner ikke om det funker, men det er så kos!!) og kunne for første gang se sparkene på utsida! Mannen i huset var ikke kjapp nok med labben, men snart, snart skal han også få kjenne det lille nurket vårt som slår fra seg!! Gleder meg!!

ha en fin dag alle sammen

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, og ble 100% til neste kontroll i desember, så får vi se etterpå. Legen min har ønsket å sykemelde meg en stund - men jeg har ikke helt villet høre på det øret før nå. Men nå, når valget endelig er tatt, føles det fantastisk deilig - jeg gleder meg til å ha helt fri i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor - hun målte magen min, og sjekket bl.a blodtrykk og for første gang fikk jeg høre at "blodtrykket ditt er litt lavt.." Det har jo vært stabilt hele svangerskapet, så jeg skjønte ikke helt at det var noe å stresse med, hvis det hadde vært ubehagelig for meg, så hadde jeg vel merket noe nå??

Alt står i hvertfall bra til i magen - og jeg er mindre sliten nå enn forrige uke :-)

Har bedrevet dagen med å spise kake og gå i butikker med svigermor og svigersøster - de var på den store julebordsklærjakten. Jeg har fått låne meg en pen kjole - og etter litt prøving av ting som henger i skapet mitt, gikk det opp for meg hvor mye jeg faktisk har gått ned.. Julekjolen som ikke passet i fjor (les: helt fullstendig uaktuelt å bruke) passet i år, selv med mage - og skjørtet jeg kjøpte i fjor som da var litt vel trangt i livet (men ikke verre enn at det gikk) sitter som et skudd.. Kanskje til og med bunaden som jeg ikke har kunnet bruke på mange år passer til 17. mai? (ehhh amming og bunad er en dårlig ide, jeg vet, men det hadde vært stas å bruke bunaden for det!!)

I morgen får vi besøk av den kommende onkel - jeg gleder meg vilt til å få besøk hjemmefra. Nå skal jeg bare sløve foran tv'n, legge meg tidlig, og våkne opp uthvilt i morgen og gjøre huset klart for helgebesøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i går kveld kjente den kommende pappa'n spark for første gang. Gjett om han smilte fra øre til øre. Jeg hørte no' mumling, som virkelig hørtes ut som "han sparket meg".. "nå sparket han en gang til".. stemmen hørtes litt furt ut, men smilet og blikket var ikke til å ta feil av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går kveld kjente den kommende pappa'n spark for første gang. Gjett om han smilte fra øre til øre. Jeg hørte no' mumling, som virkelig hørtes ut som "han sparket meg".. "nå sparket han en gang til".. stemmen hørtes litt furt ut, men smilet og blikket var ikke til å ta feil av :-)

Så koselig, det er en herlig følelse, og enda bedre når man kan dele det med pappa'n også.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen, alle sammen - og takk for koselig hilsen Ruby. Merkelig at mannfolka kjente liv på akkurat samme dag hos oss begge :-)

Sparkene fra babyen er herlige - og jeg er såå glad for å ha fått dele det med pappa'n! Han har kjent dem flere ganger nå, og har blitt mye mer opptatt av magen min den siste uka.

Jeg merker at sykemeldingen gjør underverker for meg. Jeg var nok mye mere sliten enn jeg ville innrømme for meg selv! Har vært hjemme halvannen uke nå, og det var først i går jeg gjorde noe i huset som ikke var strengt talt nødvendig.

I dag har jeg tenkt å bake boller.. eller.. det blir sikkert ikke boller men kanelsnurrer med masse digg! Har både vaniljekrem, mandler og rosiner i skapet, så noe godt må jeg klare å få til :-) mmmm! Det er kjempelenge siden sist jeg bakte noe som helst, også jeg som er så glad i å bake! Deilig å ha noe på lur i fryseren også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg 24+0, og den lille babyen i magen min er såvidt levedyktig. Det synes jeg er rart å tenke på! Men den lille vennen min skal få bli i magen mange uker enda - vokse mere og bli helt ferdig, før h*n kommer ut og hilser på mamma!

De siste dagene har jeg hatt ganske kraftige kynnere. Hadde bittelitt forrige uke også, men ikke sånn som nå! Tårene triller når det er på det verste, men det gir seg jo etter noen minutter. Det eneste som hjelper der og da er å krølle seg sammen i sofaen - og kanskje bli massert litt på ryggen.

Jeg merker at den kommende far har fattet mere interesse for alt dette babystyret nå som magen vokser. Selv om han ikke sier så mye, så kommer han gjerne og kjenner på sparkene, og han har forandret totalt sovestilling :-) Fra å ligge på hver vår side av senga ligger vi nå på min side begge to.. Her en natt hadde jeg følelsen av at han hadde utviklet tentakler :briller:

Det lille nurket mitt i magen holder på å etablere sin egen lille døgnrytme. Det innebærer at så lenge mamma beveger seg så holder gullet mitt fred, sitter jeg så danser h*n samba, og hvis jeg prøver på å sove så får jeg fred i hvertfall til jeg har sovnet. En eller annen gang mellom 3 og 4 på natta er det nachspiel i magen min.. Akkurat det er til tider slitsomt! Skulle så gjerne ha sovet hele natta!

I dag skal jeg en tur på jobb - det er fortsatt noen løse tråder der.. Jeg får vel gå å gjøre meg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like morsomt å lese oppdateringene dine, Ragnhils, og spesielt morsomt at pappa'n til nurket har fattet mer og mer interesse. De er jo nyskjerrige de også, på det som skjer der inne. For oss kommende mødre så blir det vel liksom mer virkelig på en måte, vi kjenner jo alle bevegelser og spark, og får med det mer følelser kanskje. Så det er nok godt for pappa'n å være med på det som han kan være med på. Kjenner meg godt igjen i det du skrev om at han ligger på din side i senga, for sånn er det med oss også, noen ganger detter jeg nesten ut av senga, for Rubymannen ligger så nære meg, men han holder meg heldigvis godt fast....

Er du tilbake på jobb, eller skal du bare innom der en tur?

Selv koser jeg meg glugg ihjel her hjemme jeg, gleder meg til jul og nyttår, og mest av alt til mars måned.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, og takk for hyggelig hilsen, Ruby!

I går var jeg kjempesliten - måtte en tur innom jobben og ha møte med den største kunden i min portefølje - følte det var riktig å presentere min etterfølger for denne kunden nå, og forsikre om at vi har kontroll! Kundemøter tar alltid masse energi - og en arbeidsdag på 6 timer ble nok litt i meste laget! Men nå skal jeg bare kose meg hjemme fram til jul..

Nå holder jeg på å bli smårar av å være så mye våken på nettene! Det slår ikke feil! Våkner i 3-4 tida, mååå så på tisse, og sovner gjerne ikke før klokka tikker mot 6.. I dag hadde jeg ikke lyst til å stå opp, men 1. klassingen i huset måtte på skolen og pappa'n hadde kjørt på jobb, så det var bare å gni søvnen ut av øya, stå opp og lage frokost til oss begge.

Det er jo litt koselig å spise frokost med en 6 åring som gleder seg til jul og som skal synge på juleavslutning på skolen i morgen også da! Adventstida og jula har fått ny mening etter at jeg fant den lille familien min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en god natts søvn!!

Ååå så deilig! Jeg la meg halv 10 i går, og våknet av vekkerklokka - ikke av en liten krabat som hadde turnstevne i magen i 4-tida. og som nektet meg å sove mere.. Dette blir en fin dag! Nå skal jeg koke meg en kopp te, ta meg en dusj, og kjøre til harryland på harryhandel. Tror jeg.

Ha en fin dag og ei god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...