Gå til innhold

ragnhils har en beibi i magen :-)


-hild

Anbefalte innlegg

Fant ut at nå er det på tide å begynne å skrive dagbok! Det er så mange tanker som surrer rundt i hodet mitt, og det kan kanskje være greit å få skrevet ned i hvertfall noen av dem :-)

Er 8+4 i dag, har første kontroll hos legen på onsdag - og begynner å lure på om de to blå bare var innbilning.. Eller - ikke akkurat innbilning, men etter å ha lest masse innlegg både her og på BIM, om hvor mange det er som mister spiren sin - og skjønt hvor vanlig det er - så går jeg rundt og tror at det har skjedd meg - og at hvis jeg tar en ny test i dag, vil den også være blå, siden HCg nivået i kroppen holder seg høyt lenge.. Fornuften kicker inn og prøver å si til resten av jenta at "hvis du hadde mistet, så hadde du vært veldig klar over det".. men jenta vil ikke heeelt høre. Nåja, innimellom så hører hun :-)

Så langt har det igrunnen vært fint å være gravid :-) Jeg har vært noe kvalm de siste par ukene, spesielt på ettermiddagen - og det å handle middagsmat er et aldri så lite mareritt - men ikke så stort som det å lage maten.. Har gått ned et par kilo som følge av kvalmen - men her er det fortsatt nok å ta av - vekta stoppet på 77 i dag - så jeg kan ikke si at det bekymrer meg. Har også hatt noen småblødninger - håper legen min kan berolige meg med at det er liv!!

Det er ikke så mange som er informert om tingenes tilstand enda - svigermor og svigerfar, svigersøster og en god veninne er de eneste som har fått vite noe. Jeg kommer til å fortelle til mamma etter onsdagens legebesøk - når jeg vet at alt er som det skal være. Arbeidsgiver blir også antageligvis informert snart - tenkte å ta det tidlig slik at hun får sjansen til å videreføre et vikariat som går ut i høst.

Gleder meg såååå til magen begynner å vokse - dette har jeg ventet lenge på! Vi har vært å betegne som prøvere i halvannet år - og jeg oppdaget ved en tilfeldighet at prolaktinnivået i kroppen min var alt for høyt (ved juletider). Etter å ha fått behandling for dette, kom normale eggløsninger igang igjen, og dermed ble det litt enklere å bli gravid :-) Legen min og jeg var enige om at hvis sommeren ble resultatløs skulle vi sette igang med utredning tiil høsten - heldigvis slipper vi det!

:-) dette ble litt langt - men det var godt å få skrevet ned noen tanker! Kommer nok tilbake senere med flere tanker - og hvis det er noen som leser dette og har lyst til å skrive noen ord til meg, så er dere hjertelig velkomne til å gjøre det!!

ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig at du er blitt gravid :D

Vil ønske deg velkommen som dagbokskriver. Her inne får du mye trøst og oppmuntring når du trenger det, samt gode råd dersom du lurer på noe.

Du har en fin tid foran deg. Nyt den.

Klem fra Wit 27+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første legekontroll i dag - og har masse sommerfugler i magen. Skal på ny kontroll om 2 uker - da blir det gu, og så skal ultralyden bestilles.. Hele graviditeten begynner å bli litt mer virkelig for meg nå..

Fikk et veldig direkte spm i går av en kollega (som forsåvidt har vært klar over prøvinga vår..) så nå er det et par av jentene her på jobben som vet. Jeg kommer til å inforere min sjef allerede på mandag - slik at hun kan planlegge veldig godt i forhold til vikariater og sånn. Vi har en veldig dyktig vikar på kontoret nå, og hvis jeg har noe jeg skulle ha sagt, ønsker jeg at hun fortsetter her!

Har også snakket med en veninne i USA på tlf - hun ringte meg i går (kjempekos!!) hun fikk også vite det glade budskap - og gratulerte masse :-) Til helga har vi planlagt Liseberg tur med et vennepar - og jeg regner med at de også blir informert nå - de vil reagere på at jeg holder meg unna både karuseller og øl.. Hun er også gravid, noen mnd foran meg i løypa - og jeg renger med at det blir en koselig tur, selv uten øl :-)

Siden jeg har hatt noen småblødninger, fikk jeg beskjed av legen min om å ta det med ro, ikke stresse. Hun sa også at dette er helt vanlig, og vil gi seg i løpet av første trimester.

ja, det var oppdateringen :-) er i fin form i dag - var litt kvalm i går, håper at det ikke blir så ille i dag!! (det er litt opp og ned - så lenge jeg passer på å spise mange små måltider, så går det greit!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Velkommen som dagbokskriver og gratulerer med den lille spiren :D

Det blir spennende å følge med deg fremover!

God tur til Lise!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kveld - og siste sjans til å slappe av før en ny, lang arbeidsuke.. Har hatt besøk av et vennepar i helga - det ble ikke noe av Liseberg, den tullingen av en kompis jeg har hadde klart å tråkke over og gikk på krykker... Gøteborg og krykker hørtes ikke ut som stor stas (selv om han forsikret oss om at det ikke var noe problem for ham å sitte på en pub og drikke øl...) Men vi har da kost oss i helga likevel :-)

Var i Gamlebyen på lørdag - og kjørte videre til Tanumstrand etterpå (for de som bor på disse kanter kan Tanumstrand, AfterBeach på brygga og Tiger Ribs virkelig anbefales!) Har også kommet hjem med et lass med sukker og kunstige tilsetningsstoffer som jeg sikkert ikke har så godt av.. Klarer ikke å la vær når jeg er i nærheten av Godishuset..

Hun som var på besøk i helga ligger 3 mnd før meg i løypa - og jeg gleder meg til jeg får så fin mage som henne! Det var så koselig å se smilet hennes når hun kjente liv!! Det har blitt mye babyprat i helga - og jeg er glad jeg kjenner flere som er gravide nå, for jeg tror nok det hadde blitt litt vel mye for mannen i huset! Han er ikke sååå opptatt av alle de små forandringene i kroppen min..

Har forresten fått fortalt til mamma hva som er i vente - hun hoppet ikke i taket av gleder (forventet), men hun kom heller ikke med en dustete bemerkning, så jeg tror nok dette blir bra bare hun får vent seg til tanken. Hun er ikke videre fornøyd med mine valg her i livet - men dette er mitt liv! Er glad for at jeg har sagt det til henne - så slipper hun å få nyhetene fra annet hold.

Har også informert arbeidsgiver - slik at hun har muligheten til å planlegge vikariat for meg. Vi er midt inne i en fusjonsprosess - så det er for å si det mildt en utfordring å få kabalen til å gå opp! Vi har en veldig dyktig vikar nå som skal jobbe ut september - jeg ønsker at hun skal få bli i min permisjon. Jeg har også sagt til min arbeidsgiver at jeg håper jeg vil være frisk nok til å jobbe fullt til sist i februar - men bare tiden vil vise om det går :-)

Tusen takk til alle som titter innom dagboka mi - og takk for hyggelige hilsener. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ragnhils !

Velkommen som dagbokskriver- og gratulerer med to blå !

Er også østfolding. Kommer fra Halden, men bor i Asker. Var på vei til Tanumstrand for å bade tidligere i sommer, men da var det stengt der. Endte opp på Capri i stedet.

Klem,Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååå det går så sakte!! Er 10+3 i dag, og venter veldig på det magiske 12-tallet.. Både fordi jeg er ferdig med den mest "kritiske" fasen om et par uker, og fordi jeg håper at trøttheten og kvalmen skal forsvinne da. Jeg har forsåvidt ikke vært sååå kvalm (les:har ikke kastet opp), men jeg går rundt med en "uggen" følelse, og det er ikke no' særlig! Men "alle" sier at det blir bedre rundt 12. uke, så jeg håper på det beste :-)

Det har vært en medium rolig uke siden siste oppdatering - vi har 1000 prosjekter på gang i huset - gangen er bygd på nå for å få plass til barnevogn, vi har panelt om hele huset i sommer (siste vegg denne uka), og i tillegg er det plutselig mer enn nok å gjøre på jobben. Gruer meg til 1/9, da kommer kjøkkenet vi bestilte før jeg ble gravid.. Ett nytt prosjekt er egentlig det siste jeg har lyst til å starte på nå, men det er vel bare å hoppe i det. Sørger for å ta det med ro mellom slagene, hviler når kroppen sier stopp (eller helst litt før), og unngår de tunge løftene. Jeg er jo ikke syk! Bare litt gravid - og så lenge jeg lytter til kroppen min går nok dette bra.

I dag er det nydelig vær her i Østfold - og etter et hyggelig besøk på formiddagen, tok vi oss en sykkeltur med husets skolegutt. Jeg ble dødssliten, og har innsett at det er på tide å bevege kroppen mere. Håper formen blir bedre om et par uker, slik at det frister å ta en sykkeltur, eller en tur på sats!

Har spredd det glade budskap til et par veninner også nå, de ble sååå glade - og blir sikkert fine "tanter".

dett var dett for denne gang - tusen takk for hyggelige hilsener!

ha en fin dag og ei fin uke, alle sammen

klem, ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist har jeg fått første "orntlige" svangerskapskontroll overstått. Første gang jeg var hos legen ble det masse prat og en hel haug med blodprøver - denne gangen måtte jeg til pers og få gjort unna gu'en.

Alt var som det skal være - livmor hadde riktig størrelse, og "du ser veldig gravid ut, ja.." var vel noe av det første hun sa. Jeg er heldig som har kvinnelig fastlege - som på mystisk vis klarte å gjøre gu'en til en ikke alt for ubehagelig opplevelse.

Helt til slutt gjorde vi et forsøk på å høre etter hjertet til den lille krabaten. Ble forberedt på at hun aldri hadde klart å høre hjertelyd før etter uke 12 (jeg var 11+0 hos legen), og "nå må du ikke bli redd og tro at det ikke er baby inni der hvis ikke vi hører noe"! Først hørte vi litt skvulping, vosj, vosj - der snur han på seg! så hørte vi hjertet mitt, litt mere "turning", og så! Der var han!! Dunk-dunk-dunk! Med en puls på 160, nesten som en liten traktor - jeg gliste fra øre til øre - og fortalte om dette til alle som gadd høre på meg (og sikkert noen som ikke gadd høre også!) Det var verdens nyyydeligste lille lyd, og det var vel da det gikk opp for meg at jeg er gravid - helt på orntli! Dere som ikke har fått høre hjerteslagene enda kan glede dere, det er stort!

Jeg har gått ned 4 kg så langt i svangerskapet - min lege synes at det er mye, og anbefalte meg å ta multivitaminer, slik at jeg får de vitaminene jeg skal ha. Ungen tar til seg det han trenger uansett, så det er ingen fare med ham. Selv om kvalmen slapp taket rundt uke 9, så smaker ikke mat noe særlig.. Nåja, jeg har enda mange kilo å ta av, så dette går helt sikkert bra!

I går lekte jeg malemester klatt i klatt - og smurte visir på den nybygde terrassen vår (på rekkverket). Det er ikke så mye jeg orker å gjøre, men jeg prøver å bidra med det jeg kan. Maling er vel ikke det heeelt store når man er gravid (jeg vet ikke helt om stigen er det heller...) - men så lenge malinga foregår utendørs kan jeg i hvertfall ikke klage på dårlig utlufting! Er veldig forsiktig med stigen også - selvfølgelig.

Har vært en tur på HM denne uka - prøvde noen mammabukser, og det føltes VELDIG merkelig! Jeg må nok vente litt, for når jeg strammet strikken sånn "passe", ble de helt rare bak.. (kanskje det er meningen å bruke lange gensere over?) Nåja, jeg finner vel ut av det - på jobb bruker jeg dressbukser og klarer meg fint med de jeg har foreløpig - hjemme er det litt verre, olabuksa er ikke behagelig lenger - og jeg har ikke lyst til å bli ei sånn dame som vasser rundt i treningsbukse hele svangerskapet... Jeg finner vel ut av det etterhvert..

Dette ble litt langt :-) Skal prøve å la det gå litt kortere tid til neste oppdatering!

ha en fin dag alle sammen

klem

ragnhils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og har min egen lille nedtelling til torsdag - da er jeg 12+0, og i hodet mitt har det blitt en liten milepæl. Synes tiden går allllt for saaakte, men det har vel en sammenheng med at jeg har blitt veldig fokusert på graviditeten, og når man da i tillegg teller dager, så går det ikke så fort.

Jeg føler meg i veldig fin form om dagen - matlysten er i ferd med å komme tilbake - og ikke er jeg så trøtt lenger heller. Den ugne følelsen forsvant for en tid siden, så alt er i grunnen ganske så bra :-)

hadde en prat i går med den kommende pappa'n - lå på magen hans og hvisket fort dunk-dunk-dunk-dunk - hvorpå han sa "du har skjønt det nå, som du har fått høre hjertet slå..." Skjønner jo at det tar litt tid før livets harde realiteter slår inn for hans vedkommende - det er ikke hans kropp som forandrer seg... Godt å høre litt om hva han tenker også :-)

må vel dra på jobb - dette blir jeg ikke rik av :-)

ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig ferdig med første etappe! I dag er jeg 13+0, og i morgen går jeg over i 2. trimester :-) Synes at det går så saaaakte når jeg driver og teller dager, men på den annen side så er det ikke så veldig lenge siden sommerferien heller.. Og tanken på at jeg vil være mor om et halvt års tid.. tja, jeg tror nok at jeg trenger tiden!

Jeg har bekymret meg for mye rart i svangerskapet mitt.. Forrige torsdag, etter 12 fullgåtte uker slappet jeg mere av. Nå venter jeg bare på magen :-) Vil gjerne vise hele verden at babyen vokser - men det skal innrømmes at jeg lurer litt på hvordan kundene mine vil reagere.. For de fleste av dem får ikke dette noen konsekvenser uansett - men jeg tenker jo på det. Har forrresten fått det akkurat som jeg vil på jobb - vikaren min som jeg er så fornøyd med har fått forlenget sitt vikariat, i tilfelle jeg skulle bli sykemeldt.

Alle snakker om at 2. trimester er den beste perioden - så nå gleder jeg meg til mndene frem til jul. Det er mye som skal skje i huset før den tid - nå avslutter vi alle våre uteprosjekter og tar fatt på kjøkkenet i løpet av et par ukers tid - min mann er lykkelig over at trøttheten min har sluppet taket - slik at jeg i hvertfall kan bidra med noe!

Det var dagens oppdatering - åja, min kjære holdt på å le seg ihjel her om dagen, da jeg kom hjem med min første mammabukse.. Tror han syntes det var litt unødvendig - jeg på min side synes det er deilig å ha ei bukse som ikke strammer over magen! Alle "hverdagsbuksene" er lave på livet og rett og slett ubehagelige å ha på, og jeg fant ut at det var bedre å kjøpe mammabukse enn å kjøpe meg ei bukse som egentlig er for stor og som jeg bare får brukt i noen uker!

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg har oppdatert her nå! Det har vært så mye å tenke på, så mye annet å gjøre - at oppdatering på KG har blitt skjøvet til side.

Er 16+5 i dag, magen begynner å se "litt gravid ut", enten det, eller så er det bare jeg som finner den magen jeg har hatt for utrolig interessant.. Skal på ultralyd neste fredag, og det gleder jeg meg til!! Jeg har fått høre hjertelyden et par ganger nå, så jeg vet jo at det er liv der inne - har ikke merket noe bevegelse, men det kommer når det kommer. Er veldig spent!

Har så langt hatt et greit svangerskap, tror jeg - kvalmen har gitt seg, jeg er fortsatt uggen når jeg ikke har spist på lenge - og lysten på middagsmat er så som så. Resultatet er at jeg ikke har lagt på meg noe enda, hadde gått ned 4,5 kg på forrige kontroll, og er sånn noenlunde standby i forhold til det nå.

I dag har jeg sinnsykt vondt i korsryggen - jeg håper at det går over kjapt, og at dette ikke er det første tegnet på bekkenløsning, for det har jeg ikke tid til! Vi skal pusse opp kjøkkenet, og starter nå, så jeg må klare å gjøre min del av jobben!! Da passer det utrolig dårlig med en verkende rygg.. Nåja, det går vel over.

Ellers går det fint - synes det er gøy å følge litt med på dere andre her inne også - jeg leser flere innlegg enn jeg skriver om dagen :-)

ha en fortsatt fin dag - og en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhils!

Morsomt å se at du har oppdatert igjen, har tenkt på hvordan det går med deg, og det er godt å høre at det går bra. Jeg skulle egentlig vært hos jordmor i dag, men timen ble utsatt til mandag. Så i dag har jeg gjort rent hele leiligheten, mens Rubymannen er ute og handler inn noe godt til i kveld. :hoppe:

Jeg går bare og gleder meg til det begynner å synes på meg, at magen kommer fram. Jeg føler ikke at den gjør det riktig ennå, men i slutten av denne måneden er jeg jo halvveis og da bør det jo begynne å synes.

Lykke til videre, det er spennende dette her, vi som er så nære hverandre i terminen. Får se om det stemmer når vi har vært på ultralyd da..... :wink:

Masse klemmer fra

Ruby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sommerfugler i magen - og tenker masse på at jeg skal på ultralyd på fredag.. Må få bestemt meg for om jeg vil vite kjønnet hvis de kan se det.. Mannen i husest vil gjerne vite, og jeg vet ikke helt.... heldigvis har jeg noen dager igjen!

Tror kanskje at jeg har kjent bevegelse inni der også nå. Eller - for et par dager siden var jeg nesten helt sikker på at jeg kjente en liten engel slå med vingene sine :-) Men det var så vagt, så vagt, så helt sikker er jeg ikke. Gleder meg veldig til jeg kjenner det og ikke er i tvil - det kan ikke være så lenge til nå!

Magen begynner å komme - jeg ser det godt selv nå, og arbeidsbuksene begynner å bli trange. Merker det på trusene også - men jeg finner ikke de berømmelige flotte low-cut mammatrusene på Lindex.. what to do?? :-) Jeg må nok ta meg en tur i en mammabutikk ganske snart - håper og tror at jeg klarer å holde meg et par uker til, da skal jeg til Oslo, og kanskje finner jeg noe spennende der :-) Dumt å handle alt det jeg trenger før Osloturen, i hvertfall - i tilfelle!

Julebordsplanlegginga er i full gang på jobb - av en eller annen merkelig grunn skal jeg sitte i julebordskomiteen - og avdelingssjefen (to avdelinger som er samlokalisert - jeg trodde alle visste) ble litt "flat" og tittet rart på meg da det i en bisetning ble slengt noe om at "Ragnhild er jo gravid, så det er kanskje ikke så lurt om hun skal følge opp dette..." på et møte i ettermiddag.. Han er ikke på vårt kontor hver dag, så det er jo en viss mulighet for at dette har gått ham hus forbi.. hehe disse mannfolka!! Snakket litt med de andre 50% av julebordskomiteen - vi er veldig enige om rammene - vi er bare 11 stk, og vil gjerne ha noe som er hyggelig både for gamle og unge. Heldigvis har vi god tid på oss til å planlegge!

men nå! er det leggetid - i hvertfall hvert øyeblikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboken min :D Magen har egentlig blitt enda større nå da siden det forrige bildet var litt gammelt...

Misunner deg UL på fredag. Gled deg, det er helt utrolig å se det lille hjertet slå og den lille ligge der og vinke...

Klem fra Wit T-22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bare surret rundt og tenkt på hva som skal skje på fredag. Gleder meg så masse til ultralyden - og til å få se en liten krabat. Men jeg klarer ikke heelt å la være å bekymre meg, masse "hva hvis" surrer rundt i hodet mitt, og det er ikke no' kjekt. Holder nesten på å bli småparanoid!! Det skal i hvertfall bli deilig å se den lille skapningen som har gjort så mye rart med kroppen min i det siste!!!

Magen begynner så smått å vise seg - jeg er kjempestolt og svaier ryggen når jeg passerer barnefaren, han holder på å le seg ihjel, og brukte noen minutter i går på å forklare meg at et svangerskap er 9 mnd.. hehe Formen er god akkurat nå - jeg blir sliten av å være hele dagen på jobb for så å komme hjem til diverse små og store prosjekter.. Har så langt ikke lagt på meg noe - gikk ned 4,5 kg i løpet av 2. og 3. mnd, og har ikke lagt på meg noe i 4. mnd. Kiloene kommer vel når de skal, tenker jeg! (sånn sett er visst det meste normalt..)

nå skal jeg shine litt i huset, slik at det ser ut som om det bor noen her - har vært litt sløv i det siste (men så står uansett huset på hodet, vi pusser opp kjøkkenet..)

stikker innom igjen etter ultralyden :-) GLEDER MEG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg på ultralyd, hadde time kl 9 - og 40 min før ringte min kjære mann - han var alene på jobb (i disse influensa, omgangssyke og forkjølelsestider er det sånt som skjer.. ), og kunne ikke bli med meg. Klarte ikke å la vær å grine - produserte masse snørr og tårer, men bestemte meg likevel for å dra - jeg hadde jo ventet lenge på ultralyden, og hadde ikke lyst til å ringe og melde forfall en halvtime før.

Møtte verdens hyggeligste jordmor på søf, som syntes at min mann skulle være med på dette (jeg fortalte at han desverre ikke var med), og siden hun hadde ledig time på mandag kunne vi heller komme da. "det er hyggeligere for dere begge".. Og her hadde jeg planlagt å spørre om å få flere bilder slik at jeg kunne vise - og gruet meg litt for hvordan jeg ville reagere hvis det skulle være noe galt.. Men etter 40 minutter i "helvete" havnet jeg i himmelen igjen, det er helt utrolig hvordan humøret svinger i disse dager!!

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...