Gå til innhold

ragnhils har en beibi i magen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld fikk endelig den kommende storebror kjenne et par orntlige spark i magen! Gjett hvem som gliste fra øre til øre! Som 6-åringer flest har han påstått at han har kjent spark tidligere, men jeg har ikke trodd noe på det :-)

Forresten er det litt rart å skulle bli mamma for første gang når det er andre gangen for mannen min - han har jo vært gjennom "alt" tidligere. Gleder meg veldig til å bli mamma på "orntli" selv også!

Skrevet

Hei igjen Ragnhils!

Ser at du har en stesønn på 6 år som gleder seg til å bli storebror. Må nesten fortelle at mannen min også har en datter som fyller 6 år i januar, og hun er helt ellevill etter babyen inne i magen. Hun graver og spør, og har fått høre på hjerteslagene med stetoskop osv. Hun er hos oss en uke pr. måned, og hun gleder seg til å bli storesøster.

Og selv om mennene i livene våre har vært igjennom dette tidligere, så er det nok helt sikkert veldig spesielt alikevel. Rubymannen er veldig spent, og vil være med på alt som er. Det er utrolig morsomt for meg også, og han har jo litt erfaring, så jeg kan spørre ham hvis det er noe jeg lurer på.

Gleder du deg til jul? Det gjør jeg, skal feire julaften hos min far for første gang, og det blir veldig spennende og sikkert veldig koselig. Vi er spente i alle fall.

Ha en kjempefin førjul og kos deg masse!!! :wink:

Masse klemmer fra

Ruby

Skrevet

Hei igjen - og takk for hyggelig hilsen Ruby!

Livet går sin gang - snart er det jul, og småtten i magen blir større og større for hver dag som går. Mannfolka i huset påstår at jeg er tjukk, og at jeg ser ut som mumimamma.. Junior lurer nok litt på hvor stor magen skal bli!

For en gangs skyld er jeg i rute med juleforberedelsene, alle gaver som må sendes ble sendt før helga - og jeg har skrevet kort til venner og kjente. Jeg har ikke noen store planer om å bake masse til jul - vi er ikke så store kakespisere noen av oss, men pepperkakehus slipper jeg vel ikke unna :-) Jeg regner med at jeg får god hjelp til akkurat det, i år som i fjor.

På fredag var det julebord på jobben - kjempekos! Hele dagen gikk med til å forberede, handle inn snop og drikke - og helt til slutt å hente maten. Jeg var riiiimelig sliten når jeg kom meg hjem og i seng :-)

Jeg har vært plaget av kraftige kynnere - innimellom klarer jeg ikke å holde tårene tilbake, det er så sinnsykt vondt! Jeg ble tipset om å smøre lavendelolje på magen når jeg kjenner en kynner fra he**** komme, og det funker!

I morgen er det ny svangerskapskontroll hos legen min, jeg er spent på om beibien min vokser som den skal, og gleder meg til å få høre hjertelyden igjen! Det er verdens nydeligste lille lyd!

Ha en fin uke, alle sammen :-)

Skrevet

I går var jeg på svangerskapskontroll igjen - alt ser bra ut, beibien vokser, og nå ligger jeg rett under den røde streken på kurven. Legen min klemte ganske hardt på magen min, og forklarte hvordan beibien lå akkurat da - helt utrolig at hun kunne finne hodet, synes jeg!!

Skrevet

Jammen hadde vi ikke svangerskapskontroll på samme dag også, jeg må nesten le, så mye til felles vi har du og jeg. Så bra at alt står bra til med deg og babyen. Selv ligger jeg rett på kurven, og jordmor sa at det var nesten helt etter boka med min graviditet. Vi hadde med videokamera også, og filmet litt hos jordmor, så nå har jeg i alle fall hjerteslagene til nurket på video, samt sjekk av mage og blodtrykk ol. Kan se at jordmor finner hodet til babyen og det er helt rått og se på.... Moro å ha som minne også det, til senere...

Skrevet

Hei igjen - og takk for hyggelig hilsen, Ruby! Når jeg leste den, angret jeg nesten på at jeg ikke hadde tatt med noe på kontroll, for å dokumentere de fantastiske hjerteslagene senere. Her i huset har vi ikke engang tatt bilde av magen - sjefen sjøl bare humret når jeg sa at jeg ville ha magebilde fra uke til uke :-) Her skal alt dokumenteres, så han kan egentlig bare finne fram kameraet!

Startet dagen med å sove lenge, før jeg tok en dusj og spiste toast og drakk kakao. Junior er på besøk hos mamma'n sin denne helga, så det er bare meg og gubben - og da kan jeg sove så lenge jeg vil! Har store planer om å få unna litt husvask - må i hvertfall støvsuge, tørke litt støv, vaske noen gulv og ta et tak på badet - egentlig går det fort når jeg først setter igang!

Fikk forresten hyggelig julehilsen fra jobben i dag - en av sjefene kom innom - Det var veldig hyggelig at han tok seg bryet med å finne fram til huset vårt - og fullstendig unødvendig med blomster og vin, men det var kanskje nettopp derfor jeg ble så glad :-)

Gleder meg veldig til jul, vi skal til svigers i år som i fjor. Mmmmm god mat, godt drikke (kanskje det blir et lite glass vin?) og hyggelig selskap - da er det jul!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Ragnhils!

Håper du hadde en kjempefin julefeiring, vår var helt fantastisk. God mat, fine gaver og gpdt selskap, hva mer kan man ønske seg?

Nå begynner magen å vokse skikkelig, og man kan nok se at det skjuler seg en liten astronaut inne i magen min. Nå skal vi også begynne å ta magebilder hver uke, det er jo veldig morsomt å ha til senere, og nå er det vel sånn at man har nedtelling til fødselen, i stedet for opptelling.... Tenk bare 11 uker og 2 dager igjen her til termin, og det er jammen ikke lenge.....

Kos deg videre, gleder meg til å se oppdatering i boka di igjen!

Masse klemmer fra Ruby

Skrevet

Fortsatt god jul til alle som stikker innom dagboka mi, og tusen takk for hyggelig romjulshilsen, Ruby!

Det er alltid koselig å se at det har vært noen innom og lest oppdateringene mine!

I dag er jeg 27+6, det er skikkelig liv i magen! Sparkene som for noen få uker siden føltes mest som små puff har blitt til ganske kraftige spark - og ja, av og til gjør det litt vondt. Innimellom føles det som om det lille nurket ligger og pirker med en finger eller to i nærheten av ett eller annet som slett ikke setter pris på slik behandling. Til tider litt ubehagelig.. Og mens jeg er i "avdeling for klager" så gleder jeg meg til magen synker ned, akkurat nå presser det veldig på ribbena - spesielt hvis jeg nyser, noe jeg har gjort mye i disse juleforkjølelsestider..

Sånn! Da var jeg ferdig med klaginga! Har hatt en koselig jul - fikk masse fine gaver, bl.a en pen jakke av min kjære - hvor det fortsatt er plass til litt mere mage (han var mest opptatt av at jeg skulle ha noe pent å ha på meg når jeg skulle trille.. )

hihi I skrivende stund er det skikkelig liv og røre inni magen - den rører på seg, og det er skikkelig fascinerende å se på :-) Ååå som jeg gleder meg til jeg kan holde den lille "ugangskråka mi" i armene mine - bare 12 uker igjen!!

Skrevet

Hei Ragnhils! Vil ønske deg et riktig godt nytt år, og må du, mannen din og den lille inne i magen bli veldig lykkelige i 2004. Det er jammen ikke lenge igjen, og det er veldig spennende med noen som har termin så nær meg, og vi har jo hatt så fin kontakt gjennom det hele. Det hjelper å ha noen å dele det med, ikke sant?

Nurket mitt er også veldig aktivt nå, kjenner det nesten hele tiden, men spesielt mye liv er det om natten og om morgenen. Men, det er deilig, for det er ikke så hardt at det gjør vondt, det er bare en kriblende og god følelse. Gleder meg så ille til nurket kommer ut..... Det skjønner jeg at dere gjør også. Vi får følge hverandre på veien!!! :wink:

GODT NYTT ÅR! :klem:

Skrevet

GODT NYTT ÅR!!

..og tusen takk for hyggelig nyttårshilsen, Ruby!

Jeg har ikke vært så aktiv på dagboksfronten i det siste - har brukt litt tid i dag på å lese gjennom de første innleggene jeg skrev i dagboka mi, og det slår meg at tiden har gått veldig veldig fort :-) Det har skjedd mye i hodet mitt siden jeg oppdaget at det endelig var en liten spire i magen også. I dag er jeg 28+5, og livet er herlig.

Ser at mitt siste innlegg var fullt av klaging :-) Det er ikke bare rosenrødt å være gravid - men du verden så koselig!! Jeg har begynt å tenke på vogn, seng og stellebord - sånne praktiske ting - tenkte å kjøre meg en tur til Strømstad i løpet av uka og se hva som finnes der. Har vel egentlig mest lyst på helt ny Simovogn - men det haster jo ikke..

På tirsdag skal jeg på kontroll på føden - de har visst planer om å følge meg opp litt ekstra - det stemmer ikke helt med de ryktene jeg har hørt om SØF - men for all del, det gjør at jeg føler meg ekstra trygg. Godt å vite at sånne kronisk "syke" som meg blir tatt vare på :-)

Nå skal jeg gi gubben juling!!! - han står her og påstår at jeg er "dirty or damaged".. mannen har spilt for mye bilspill i jula....

Skrevet

Tidlig oppe i dag igjen :-) Må innrømme at det ikke akkurat er det som frister aller mest rett etter jula, men sykemeldt eller ikke så er det igrunnen greit å ha en normal døgnrytme også.

I dag skal jeg på føden på kontroll - er veldig spent på hva det innebærer.. Det sto ingenting om det i innkallingen jeg fikk.. Nåja, jeg finner vel ut av det!!

I morgen fyller jeg 29 år. Igjen.. Har ingen store planer om storslått feiring av 30-årsdagen min, men jeg tenkte at hvis jeg klarer å finne oppskrifta på Tiramisu, så lager jeg det - tar meg en tur på jobb med kake, og inviterer svigers mfl på kaffe i morgen ettermiddag... Det blir sikkert bra :-)

Skrevet

I dag var jeg på føden på kontroll - det var veldig fort gjort, og legen var heldigvis ikke av typen som ville sykeliggjøre meg. Fikk sjekket at alt er som det skal være (tvilte ikke på det heller) og det er det. Babyen veier 1400 gram nå - fikk tatt en liten titt på ultralyd - og det var like kos som sist. Har en baby som er 5% under gjennomsnittet i magen - men så lenge h*n vokser jevnt og trutt så er jo alt som det skal være :-) Kan jo være en fordel at babyen ikke er så stor den dagen h*n skal ut!!

Skrevet

Hei Ragnhils!

Så bra at alt står bra til med dere, og så heldig du er som fikk tatt en ny titt på ultralyd. Det skulle jeg gjerne ha gjort også. Skal til ny time hos jordmor på tirsdagen, og gleder meg i alle fall til å høre hjerteslagene enda en gang. Ser at du har bursdag i dag også, så :bursdag: er vel på sin plass. Håper du har hatt en fantastisk dag, runde tall er vel alltid hyggelig det! :wink: Har et par år igjen jeg da.....

Kos deg videre! :wink:

Skrevet

:eeeh: Har siden i går blitt kalt "gamla", og jeg tror jeg kan styre meg litt for det!!

Takk for bursdagshilsen, Ruby - det var ikke så ille å bli 30 som noen vil ha det til..

Hadde en fin bursdag - ble vekt av noen våte susser, og en spent 6-åring med pakke.. Ikke så rart, kanskje, for når jeg åpnet gaven fikk jeg en genser og et spill som han hadde lyst på... Jeg lovte på tro og ære at det ikke skulle testes før han kom fra skolen.. Den beste bursdagshilsenen var likevel fra våre forlovere - hun hadde termin på julaften. I går ringte en heller stresset kommende far meg.. "gratulerer med dagen, vi kommer ikke på kaffe og kake, vi er på føden - det er 10 min mellom riene nå!!"

Venter til helga med middag og kake for familien, men jeg var en tur på jobb i går med kake (fant oppskrifta på tiramisu, og det er jo sååå ymuuy!!), og ble veldig godt mottatt der :-) Pussig hva litt kake kan gjøre!!

Gullet i magen min minner meg stadig på at h*n er veldig til stede. Det er såå deilig å kjenne sparkene, og jeg gleder meg sååånn til barnet mitt kommer ut og vi får blitt orntli kjent! Lurer på om h*n får pappas øyne? Jeg er så spent så spent!!

Skrevet

29 + 5 i dag, og tankene går stadig til hvordan ungen min er og blir.. Er det gutt eller jentè? (håper mest på jente.. Men det viktigste er at babyen er frisk - 5 fingre og 5 tær osv..) Får h*n mammas eller pappas temperament? Kommer h*n til å holde oss våkne om natta? Hvordan blir det egentlig med en baby i huset?? Jeg kan jo barn fra 2 år og opp, det hjelper så lite nå.... Blir ungen mest lik mamma eller pappa? Masse spm som surrer rundt i hodet - snart vil jeg få svar på alt! Gleder meg masse!!

Ungen min er fortsatt veldig aktiv - og det er deilig! Oppdaget at omkretsen under puppene har økt fra 75 til 85 cm, og at jeg må kjøpe meg nytt undertøy... Igjen.. Ikke rart at det presser sinnsykt mot ribbena heller - jeg har vært temmelig øm i det siste!! Begynner også å skjønne hvor de jentene som har bekkenløsning har vondt - alle får vel litt bekkenløsning etterhvert - ungen skal jo ut..

Gleder meg til fortsettelsen!!

Skrevet

Hei du!

Grattis med overstått! :)

Har kikket gjennom hele dagboken din..

Høres ut som om du hadde godt av den sykmeldinga di..Er du sykmeldt forsatt eller? Bra du hører på kroppen din og tar det litt rolig! :)

Skjønner godt at seks-åringen gleder seg til å bli storebror- blir sikkert veldig stas. Har selv en søster på 9 som nesten ikke klarer å vente!

Hun er helt frelst..

Søtt er det da!

Nå er det bare 10uker igjen- så får du svar på alle spørsmålene dine!Gjett om det blir spennende...

Klemmer fra meg!

Skrevet

Her er jeg igjen - 30+0 i dag, og bare 10 uker igjen...

Tusen takk for hyggelig hilsen, Diddl :-)

Det er i grunnen ikke mye som har skjedd siden siste oppdatering - jeg er sykemeldt fram til permisjonen starter, så her går hverdag og helg i ett.. Var en tur i Strømstad i går, på Kattis Babyshop. Fant fort ut at jeg ikke er helt klar for redebygging enda, men nå må jeg vel snart få ut fingeren.. Det er helt imponerende hvor mye stæsj man kan finne til disse små nurkene - heldigvis har vi arvet veldig mye, så sånne kjedelige ting som bodyer tror jeg ikke vi trenger å tenke på. Jeg har ikke fått handlet et eneste babyplagg enda, hver gang jeg er inne i en utstyrsforretning eller et sted de selger barneklær, så blir jeg dratt mot "avdeling for små, nusselige jenter".. Jeg har såå lyst til å kjøpe jenteting - men det er fryktelig dumt hvis det er en liten gutt som bor i magen min...

Var innom guttene på jobb idag, og fikk et tilbud på barnevogn av en kollega som ble pappa i mars i fjor. Jeg skal få bilder på mail i morgen, så får vi se. Utifra det han fortalte hørtes det i hvertfall veldig interessant ut :-) Jeg var veldig fristet til å si "jeg tar den", men jeg må jo se på den først..

Skrevet

Hei igjen Ragnhils...

Jeg er innom her og leser jeg vet du... Er jo spent på hvordan det går med dere, og det er moro å se at det går så bra. Jeg skal nok til Fr. Stad jeg, og ikke Oslo alikvel, fikk avslag nemlig. Var ikke noe koselig det men.... Hvem vet, kanskje vi havner inn samtidig, det er jo ikke såååå stor forskjell på terminen vår, og ingen vet når de små nurkene vil ut... :wink: Skal du på omvisning på sykehuset eller? Hvis du har fått noen dato og klokkeslett, så send meg en pm da vel...

Kos deg videre med fri fra jobben, nyt det mens du kan!

Skrevet

Her er jeg igjen :-)

Takk for hyggelig hilsen, Ruby, jeg har sendt deg en PM, men det vet du sikkert allerede..

I går var jeg på café tur i Oslo sammen med ei veninne - og vi fikk også tittet litt på utstyr og klær til småtten. Det er så masse flott, både til nyfødte gutter og jenter - men det er veldig dårlig utvalg i nøytrale farger, og jeg merker at det irriterer meg! Noe må jo småtten ha på seg de første dagene - jeg tror ikke shopping er det første jeg tenker på etter fødselen...

Magen min vokser - og veninna mi var veldig spent på hvor stor den var. Hun påstår at vi måtte treffes, for hvis hun ikke fikk sett magen, så ville hun ikke forstå hvor babyen min kom fra etterpå. Da vi møttes virket hun nesten litt "skuffa" - "du klarer jo nesten å skjule magen enda jo!!" Jeg synes den er stor og fin - den har vokst masse de siste ukene - men også min mann var enig i den vurderingen.. Føler meg til tider kjempestor :-)

Merket forresten to ting i går - kroppen min er ikke lagd for å kjøre bil en time + lenger, og kroppen min er heller ikke bygd for shoppeturer - det ble masse café pauser for å si det sånn :-) Har lyst til å ut å gå en kort tur i dag også, men det er så glatt i gata vår..

Jeg får vel ta en runde i huset og rydde litt - det som er så greit med å være sykemeldt og hjemme er at jeg kan ta litt husarbeid hver dag i stedet for disse skippertakene..

Skrevet

31+0 i dag!

Siden sist har jeg fått kjøpt meg vogn - det ble brukt Simo kombivogn på oss, og tilfeldigheter kombinert med flaks gjør at jeg føler jeg har gjort et godt kjøp. Var nemlig innom jobb en dag i forrige uke, og en av mine kjekke kollegaer som ble pappa i mars i fjor, lurte på om vi var i rute med utstyr til babyen.. For å gjøre en lang historie kort, endte det med at jeg kjøpte vogn og vippestol av dem - fikk med en del kjekke ting i tillegg, og alt var utrolig pent brukt. Betalte 3000,- for hele moroa.

Jeg har prøvetrillet litt i stua, fikk en skikkelig "reality check" da jeg skulle ta vogna ut av bilen, og enda mere da jeg trillet rundt i stua med den.. Sto og klappet meg på magen, rugget vogna - og pratet med babyen min, det så sikkert skikkelig tullete ut!!

I går kveld opplevde jeg forresten noe kjempekult da jeg skulle legge meg - kjente en liten fot som stakk ut som en "Donald-kul" på magen!! Akkurat som om ungen min tok spenntak og strekte seg ut i magen.. Det varte 5-7 sekunder eller noe.. (Jeg tuller IKKE!!!) Jeg har jo hørt historier om at enkelte gravide kan oppleve dette, men jeg trodde det var sånne sylslanke sylfider (også trodde jeg det var litt tull og ønsketenkning også...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...