Gå til innhold

Prøver å spise sundt, hvordan høres denne dagen ut?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Jeg har fra i dag tenkt tanken å spise sundt framover for å slanke meg.

Det jeg har spist i dag er :

Frokost : 1 Banan

Lunsj :Et stekt egg med litt salt, og gressløk

Middag : Stekt karbonade deig ( ca 1,5 stekespade) og fullkorns makaroni( 1 dl før koking) med ketchup uten sukker på

Kvelds : Allbrain frokostblanding med biola med bringebær smak i en vanlig skål. Og 1 kiwi

Hovrdan høres dette ut? Er jeg helt på villspor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dallandra

Ja, du er helt på villspor.

Frokost: 2 grove brødskiver med sunt pålegg (ost, kjøttpålegg, makrell i tomat eller annet fiskepålegg, gjerne med tomat/agurk/paprika ol), evt en god porsjon müsli med melk eller yoghurt, havregrynsgrøt..

Lunch: Som frokost

Middag: 1/3 kjøtt eller fisk, 1/3 potet/ris/pasta/brød, 1/3 grønnsaker

Kvelds: Brødskive, yoghurt, grøt, el.l.

Mellommåltid, gjerne mellom alle måltider hvis du har behov for det: Frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovrdan høres dette ut? Er jeg helt på villspor?

Hei,

trener du? For dette er ikke mye mat og om du trener ville jeg lagt inn noen mellommåltider. Det viktgste å kommentere er frokosten din, spis gjerne bananen, men spis en skål med havregrøt eller noen skiver/knekkebrød med pålegg i tillegg, for dette er for lite!! Ville spist litt mer til lunsj også, gjerne ett egg til eller noe frukt.

Middagen er også minimal, men kveldsen synes jeg ser bra ut. Nå vet jeg ikke din alder/høyde/vekt og aktivitetsnivå. Om du slanker deg/skal legge på deg eller bare ønsker stabil vekt da.. Men spis mat du liker og spis små regelmessige måltider som du gjør, gjene med ett par mellommåltider om du blir litt småsulten.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

trener du? For dette er ikke mye mat og om du trener ville jeg lagt inn noen mellommåltider. Det viktgste å kommentere er frokosten din, spis gjerne bananen, men spis en skål med havregrøt eller noen skiver/knekkebrød med pålegg i tillegg, for dette er for lite!! Ville spist litt mer til lunsj også, gjerne ett egg til eller noe frukt..

Har ikke begynt å trene så mye enda.. Men planen er å begynne litt framover nå :) Nå skal kiloene av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok litt på villspor ja. For det første må du spise mer. Særlig frokosten og lunsjen din er altfor små måltider, og det kommer til å bidra til at du får mindre og mindre energi utover dagen. Dessuten blir du mer sulten/fysen på kvelden når du ikke har spist skikkelig tidlig på dagen. Det er ikke så mye som skal til, legg til en yoghurt eller en grovbrødskive med deilig sunt pålegg til hvert av måltidene, så har du et mye bedre utgangspunkt.

Jeg aner ikke hvor mye 1.5 stekespade karbonadedeig er, men det høres ikke så mye ut. (?) Uansett mangler middagen din grønnsaker, og det gjelder for øvrig alle måltidene dine. Grønnsaker er sunne og kalorifattige, det betyr at du kan spise masse av det uten å legge på deg. Det samme med frukt, legg til en frukt til lunsj eller mellommåltid. Mitt andre ankepunkt er at denne middagen hørtes da virkelig ikke noe godt ut? :klø: Minner meg om noe kompisene mine laget seg da de bodde på hybel som 17-åringer. Det er kjempeviktig å lage god mat når man ønsker å gå ned i vekt, ellers kommer du til å sprekke etter kort tid. Ta det fra en som har altfor mye erfaring med akkurat det...

Kveldsmåltidet høres helt greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprø du meg, så burde du nesten snudd om på dagen din og tatt kveldsmaten din som frokost, og frokosten som kveldsmat.

Det er også altfor lite mat enten du trener eller ikke. Frokost, lunsj og middag bør være de tre store måltidene, mens frukt, yoghurt og andre småting passer som mellommåtlid.

Jeg starter dagen med havregrynsgrøt med solsikkefrø og linfrø i og så strør jeg kanel over. Banan er også godt sammen med havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kosthold som inneholder så lite grønnsaker kan ikke karakteriseres som sunt! Kjør på med grønnsaker i tillegg til det du spiser nå så blir det bra. Og husk fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kanskje et mønster i dette. Du trenger en stor og god frokost, den vil holde apetitten din i sjakk, og ikke føre til kveldsgomling som ofte er en grunn til overvekt/par kilo for mye. Så sant du vedlikeholder mettheten.

Jeg vil anbefale et mellommåltid til av en liten neve nøtter, samt mere grønt. Litt mer innholdsrik lunsj og kanskje. Enig med Juliane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite. 1 banan til frokost ? Og mer på kvelden ?

Jeg spiser mest til frokost. 2 skiver grovt brød med enten fisk, kyllingskinke, kokt skinke på, og litt lettost. Noen ganger litt yoghurt.

mellommåltid : har alltid med meg pærer eller 1 pose som jeg har fylt med en neve nøtter. Spiser en av dette mellom frokost og lunch.

Lunch : noe brød igjen med samme pålegg som over, eller knekkebrød med noe lignende

Mellom : pære eller nøtt

Middag : normal middag. alltid grønnsaker/salat. Fisk, kylling, kjøtt, kjøttdeig, pasta

hvis sulten til kvelds; en liten porsjon yoghurt eller en halv avokado.

Jeg drikker også 2 glass vann før hver gang jeg spiser, og har alltid med meg drikkeflaske.

Er aldri sulten, og aldri tom for energi.

Jeg har nå begynt å trene. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne_87
Hei dere :)

Jeg har fra i dag tenkt tanken å spise sundt framover for å slanke meg.

Det jeg har spist i dag er :

Frokost : 1 Banan

Lunsj :Et stekt egg med litt salt, og gressløk

Middag : Stekt karbonade deig ( ca 1,5 stekespade) og fullkorns makaroni( 1 dl før koking) med ketchup uten sukker på

Kvelds : Allbrain frokostblanding med biola med bringebær smak i en vanlig skål. Og 1 kiwi

Hovrdan høres dette ut? Er jeg helt på villspor?

Jeg synes dette ser veldig lite ut.. husk at det hjelper ikke å ligge for lavt med kalorier heller... Eksempel på bra mat:

Frokost: Havregryn eller havregrøt med splenda, litt lettsyltetøy, evt 1 lettyoghurt + melk og 1 frukt

m måltid: Mandler, usalta nøtter

Lunch: 2 grove brødskiver med 2 egg eller kyllingsalat med grov brødskive

Middag: Laks, kylling, ytrefile svin el lignende med masse salat/grønt + evt villris/naturris eller fullkornspasta

Kvelds: 2-3 knekkebrød med proteinrikt, magert pålegg + frukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette høres ikke bra ut. Frokosten er får liten. Du må spise mer.

Jeg selv gått ned i vekt nå. Snakket med som hadde peiling og problemet var at jeg spiste får lite. Da går man ikke ned i vekt, kroppen har ikke noe å jobbe med.

Jeg vil også anbefale å spise litt karbohydrater til frokost, spesielt vis du trener.

Drikker du nok vann?

Den karbonadedeigen stekte du den i mye olje? prøv å bruke så lite som mulig.

Spis litt mer og tren moderat i 30 min hver dag og du går garntert ned i vekt.

Det dumeste du kan gjøre er å hoppe over måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...