Gå til innhold

Endelig!


Gjest Skya

Anbefalte innlegg

Hva er logikken i at maxpuls går nedover? Det eneste som påvirker maxpuls er alderen, maxpuls har ikke noe å si for formen.

Er ingen annen faktor enn alder nei. Og den makspulsen min er noen år gammel... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble 2000 meter svømming idag, kjenner at det er ei stund siden jeg svømte sist men det gikk da ganske greit.

Siden det er lørdag og jeg får av besøk av ei venninne etterpå tenkte jeg at jeg skulle skeie ut litt idag. Så jeg kjøpte nøtter på Europris, Luxus hette de, og mindre luksus skal man lete lenge etter. :spy:

Så nå skal jeg snøre på meg skoa og rusle ned på butikken og se om jeg finner noe annet snadder.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har aldri virkelig målt makspulsen da. Jeg har fått satt den ut i fra alder og så har spinninginstruktøren min justert den litt etter at vi har jobbet noen økter sammen. Så er bare sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, syntes makspulsen din var litt høy. Ta en grusomt slitsom økt på mølla en dag, med "løping" på 15 graders stigning og sånn, det var på den måten jeg fant min. :ler: Eller, løping på 15 er feil ord, tror vralting passer bedre. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, syntes makspulsen din var litt høy. Ta en grusomt slitsom økt på mølla en dag, med "løping" på 15 graders stigning og sånn, det var på den måten jeg fant min. :ler: Eller, løping på 15 er feil ord, tror vralting passer bedre. :gjeiper:

Den er nok ikke så ille skjønner du. Regla hun brukte er 230 - alder, den gjelder for kvinner mens for menn er det fortsatt 220 - alder. Og så justerte hun litt opp og ned på den etter å ha sykla med forskjellige belastninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble treningsfri på meg idag. Man må ha det innimellom og da passa det godt idag. Har vært på jobba og stått på i hele dag så har ingen dårlig samvittighet akkurat.

I morgen er det på'an igjen med ei skikkelig beinvakt, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok ikke så ille skjønner du. Regla hun brukte er 230 - alder, den gjelder for kvinner mens for menn er det fortsatt 220 - alder. Og så justerte hun litt opp og ned på den etter å ha sykla med forskjellige belastninger.

Høres ikke sånn veldig feil ut, nei. Jeg hadde også maxpuls rundt der da jeg trente med PT. Må se om jeg kan få målt den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan begynne å trene bein for fullt igjen! :bolledeig:

Hatt ei skikkelig beinøkt og kjente nesten ingenting til småvondtene mine. Eller jeg kjente det på det ene settet med knebøy, men det var da jeg havnet skikkelig bakpå og måtte sette meg, så det teller ikke.

Det kjedelige er at jeg ikke løfter like mye i bøy nå som tidligere, måtte gi meg på 40 kg! :grine: Men har gått greit tidligere så jeg regner med at jeg er der igjen snart. Mulig at jeg prøvde for seint også, at jeg allerede var ganske morken i låra etter de første settene.

Dagens økt:

Knebøy

20kgx8

35kgx6

35kgx6

40kgx2

35kgx6

Markløft

40kgx6

40kgx6

40kgx6

40kgx6 (usikker på jeg det ble 3 eller 4 sett :ler: )

Ettbeins strakmark

8kgx6

10kgx6

10kgx6

Planken og sideplanken

30 sek på hver x 3

Og så ble det 20 min. på ellipsemaskina først, mens jeg ventet på treningsvenninna mi.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag gikk intervallene mine mye lettere. Der jeg sleit sist så gikk det greit nå, kunne faktisk halvere pausene! :ler: Men er litt småstøl etter gårsdagens økt så pressa meg ikke noe mer.

Brukte en halvtime. Makspuls: 175 Gjennomsnittspuls: 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg gjorde unna intervallene mine igår og derfor kun har overkroppen å tenke på idag. For i dag er alt auauauauau. Er nesten ikke gangbar jo! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ei improvisasjonsøkt i dag. Rekker ikke så mye styrketrening denne uka, så måtte få med mest mulig av overkropp i dagens trening.

1 t 1396.0 kg 462 kcal

Benkpress

Vekt Reps

20.0 8.0

30.0 6.0

30.0 6.0

30.0 6.0

Chins/kroppsheving overhåndsgrep m/strikk

Vekt Reps

0.0 6.0

0.0 6.0

0.0 6.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep m/strikk

Vekt Reps

0.0 8.0

0.0 8.0

0.0 6.0

Enhånds manual roing

Vekt Reps

12.0 6.0

12.0 6.0

12.0 6.0

Dips m/strikk

Vekt Reps

0.0 5.0

0.0 6.0

0.0 5.0

0.0 4.0

Overhånds bicepscurl

Vekt Reps

11.0 8.0

11.0 8.0

11.0 8.0

Har begynt å bruke mylog igjen. Har veldig sansen for den måten å logge på. Føler at jeg har full oversikt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tilbragt store deler av de siste 48 timene på jobb. Og de få timene jeg har vært hjemme så har det ikke blitt stort med søvn heller. Men følte meg uansett i ganske grei form i ettermiddag og var klar for å starte helga med ei bra styrkeøkt. Noe som ikke skjedde. Hadde tidenes drittøkt. Ingenting stemte og jeg måtte bare gi opp til slutt. Gidder ikke å logge, for jeg rota så fælt. Men det ble litt knebøy, bulgarske utfall og markløft.

Nå må jeg legge meg og prøve å få litt søvn før det braker løs igjen. Skal komme sterkere tilbake senere.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, møkkaøkter er så drepen for humøret, men satser på at det føles bedre neste gang! Det gjør som regel det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å trene igår! :hakeslepp:

Greit, jeg var på jobb. Men jeg hadde allikevel store planer om å få løpt intervallene mine. Men det skjedde så mye annet at jeg glemte det rett og slett. :sjenert:

Men har tatt igjen litt i dag da, nettopp hatt ei bra økt hvor jeg har trent rygg, biceps og skuldre:

1 t 2037.0 kg 462 kcal

Valgte øvelser

Oppvarming med strikk

Scapular pushups

YTWL

Chins/kroppsheving overhåndsgrep (blå strikk)

Vekt Reps

0.0 8.0

0.0 8.0

0.0 8.0

Chins/kroppsheving underhåndsgrep (rød strikk)

Vekt Reps

0.0 6.0

0.0 6.0

0.0 6.0

Enhånds manualroing

Vekt Reps

12.0 6.0

12.0 6.0

12.0 6.0

Roing sittende (Maskin

Vekt Reps

30.0 8.0

30.0 8.0

30.0 8.0

Bicepscurl stående m/stang

Vekt Reps

18.5 6.0

18.5 6.0

18.5 6.0

Overhånds bicepscurl

Vekt Reps

11.0 8.0

11.0 8.0

11.0 8.0

Sidehev (To armer om gangen)

Vekt Reps

3.0 8.0

3.0 8.0

3.0 8.0

Fronthev (i supersett med sidehev)

Vekt Reps

3.0 8.0

3.0 8.0

3.0 8.0

Var godt å få tyna muskla litt. :trene:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en kjempehektisk tid i møte, har egentlig fullt opp resten av året. Så for å sørge for at jeg får trent ordentlig tenkte jeg å prøve meg med ukesprogram igjen:

Mandag: Styrke - Bryst, triceps og core

Tirsdag: Styrke - Bein og rygg

Onsdag: Styrke - Rygg, biceps og skuldre

Torsdag: Intervallene mine

Fredag: Styrke - Bein og rygg

Lørdag: Treningsfri

Søndag: Intervallene og(?) stykre bryst, triceps og core

Men mulig det blir litt endringer. Gidder ikke å trene styrke på jobb. Selv om det er et godt utstyrt treningsrom der så har jeg ikke alt som skal til for å få ei bra økt. Og jeg gidder ikke å trene bare halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...