Gjest Skya Skrevet 5. september 2009 #1 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Da kan jeg starte treningsdagbok igjen, for nå har jeg endelig noe å skrive om. Har blitt så som så med trening i sommer. Startet jo bra og trente de første tre ukene i ferien min. Men så skar det seg. Fikk en vond lyske som satte meg ut av spill ganske lenge. Er så lei av å gå med småvondter, forstår ikke hvorfor akkurat jeg skal være så disponibel for det, hva gjør jeg galt liksom? Fant iallefall ut at jeg skulle vente til jeg var 100% og vel så det før jeg trente igjen, og det er nå. Ble en ganske forsiktig økt idag, trente ben og mage med ganske lette vekter. Men jeg er iallefall i gang. Har prøvd å kjøre litt PSMF mens jeg har har treningsfri. Og det kombinert med null trening har ført til at både energinivået mitt og humøret har vært på bunn. Men i dag da jeg gikk ned trappa fra treninga merka jeg plutselig at jeg gikk og smilte for meg selv. Og da Levva Livet kom på ipod'en da jeg kom ut så ble det småhopping hjem. Herlig! Målet for høsten er å komme opp på det nivået jeg var før jeg tok treningsfri og gjerne litt til. Og så skal jeg innføre kardioøkter igjen, i det siste så har det blitt altfor lite av det og det merker jeg godt på formen. Linksamling: Styrketrening: Øvelsesguide (NHI) Øvelsesguide med virtuell muskelinndeling (Cooper) Øvelser du kanskje IKKE bør ha med.... Del 1 Øvelser du kanskje IKKE bør ha med.... Del 2 Kondisjonstrening: Hvordan måler jeg makspuls? Blogger: Fitnessbloggen Kosthold: Swebar (After eight) hos gymgrossisten Endret 2. januar 2010 av Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 6. september 2009 #2 Del Skrevet 6. september 2009 Auauau. Støøøøøøøl!! Kjenner gårsdagen økt ja kan man si. Både i mage og bein. Men det er god smerte da. Idag har jeg ikke så store treningsplaner. Skal på søndagssykkeltur med bestevenninna mi. Men det er ikke store greiene. Det blir rolig tråkking ned til lekeplassen for så å sitte der og spise plommer før vi tråkker hjem igjen. Men jeg tror det er akkurat det beina mine trenger idag jeg, å få rørt litt på seg uten av man overdriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 6. september 2009 #3 Del Skrevet 6. september 2009 Her må vi følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanna Skrevet 6. september 2009 #4 Del Skrevet 6. september 2009 Hei igjen! Det der med litt rolig aktivitet tror jeg gjør underverker for såre muskler. Tviler på at min "nedoverbakke-smerte" hadde gitt seg så fort hvis jeg ikke hadde vært aktiv på lavt nivå hver dag! Tvitvi =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 7. september 2009 #5 Del Skrevet 7. september 2009 *mine innlegg* Gleder meg til å følge deg i høst! Lykke til med ny oppstart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 7. september 2009 #6 Del Skrevet 7. september 2009 Trivelig med besøk! Som forventet, i dag er det enda verre. AUAUAUAUAU Og ekstra ille blir det når jeg har vært i ro en stund. Så jeg våknet i 5-tida i morgest av at det gjorde vondt uansett hvordan jeg lå. Småduppa litt, men våkna hver gang jeg lea på meg. Fikk karret meg ut av senga og inn på badet. Tenkte jeg skulle prøve med en ibux og en paracet og se om det kunne gi litt mer søvn. Hadde tross alt fridag og tenkte å sove lenge. Men piller var det dårlig med gitt. Eneste jeg fant var et brett med Voltaren, så da tok jeg en av de i stedet. Fant en Ibux i nattbordsskuffa og den kombinasjonen gjorde iallefall at jeg fikk sove litt igjen, selv om det ikke var allverdens kvalitet på den søvnen. Idag har jeg hatt en overkroppsøkt: benkpress, chins m/strikk, bredt og smalt grep, stående roing m/manualer og dips m/strikk. Håper jeg ikke blir like støl i overkroppen. Da dævver jeg! Håper bena er bedre i morgen, for da skal jeg prøve meg på en kardioøkt. Tenkte å starte opp med løping igjen. Jeg var jo så godt igang på vårparten. Men så fikk jeg den hersens omgangssyka og gikk og hangla i ukesvis og etter det har jeg ikke kommet noen vei. Men nå skal jeg begynne igjen, sakte men sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 7. september 2009 #7 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg trenger å handle litt proteiner igjen. Har allerede funnet med pulver, nå er jeg på utkikk etter barer. Noen som har noen tips? Legger denne her så jeg har den: Vi tester proteinbarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 7. september 2009 #8 Del Skrevet 7. september 2009 Hallo du! Godt å være i gang igjen, ja! Skjønner det veldig godt. Men det var sikkert lurt å ta en pause når kroppen hanglet? Håper alt står bra til nå! Den proteinbartesten har jeg lest før en gang, og jeg har bare hørt om 2 av dem. 2good er min favoritt (peanøtt og sjokolade). Men den derre Active Life High Protein Bar er helt grusom! Og den har fått 5!!! Men smaken er vel som baken :gjeiper: (PS - Jeg kjøpte Prada-solbriller i Berlin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 7. september 2009 #9 Del Skrevet 7. september 2009 Hvordan tar du dips med strikk? :klø: Og jeg vil anbefale QNT, de har mange ulike smaker og er ikke så gigantiske. Jeg må faktisk si at HVIS jeg hadde tålt alle de barene jeg har svidd av så skrekkelig mange penger på (2Good) så hadde jeg spist alt for mye fordi de er FOR gode og FOR store hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. september 2009 #10 Del Skrevet 8. september 2009 Hallo du! Godt å være i gang igjen, ja! Skjønner det veldig godt. Men det var sikkert lurt å ta en pause når kroppen hanglet? Håper alt står bra til nå! Den proteinbartesten har jeg lest før en gang, og jeg har bare hørt om 2 av dem. 2good er min favoritt (peanøtt og sjokolade). Men den derre Active Life High Protein Bar er helt grusom! Og den har fått 5!!! Men smaken er vel som baken :gjeiper: (PS - Jeg kjøpte Prada-solbriller i Berlin) Peanøtt og sjokolade hørtes veldig godt ut. Jeg får vel bare prøve meg frem tenker jeg. Finne min egen favoritt. Men da skal jeg iallefall ikke prøve den femmer'n. Da snakker vi skikkelig bryllupsgave til seg selv da! Solbrilleprat er alltid velkomment i min dagbok. Kan jeg få se bilde eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. september 2009 #11 Del Skrevet 8. september 2009 Hvordan tar du dips med strikk? :klø: Og jeg vil anbefale QNT, de har mange ulike smaker og er ikke så gigantiske. Jeg må faktisk si at HVIS jeg hadde tålt alle de barene jeg har svidd av så skrekkelig mange penger på (2Good) så hadde jeg spist alt for mye fordi de er FOR gode og FOR store hehe.. Da skal jeg prøve de og. Kanskje en fordel at de ikke er så store ja... Hvorfor tåler du de ikke? Allergi? Dips med strikk tar jeg ved at jeg bruker strikken som assistanse i dipsstativet. Fester strikken på håndtakene og setter kneet i og dipser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. september 2009 #12 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg er så lei av disse småvondtene. Nå som endelig den verste stølheta har gitt seg igjen har jeg vondt som fy i lysken. På'an igjen!! Så løpeøkta utgår. Men jeg SKAL trene. Kanskje det er nettopp det jeg trenger, å få bevegd meg litt. Vi har fått ellipsemaskin på jobben, så tenkte å ta ei skikkelig økt på den før jeg skal jobbe i kveld. Nå skal denne lysken beseires en gang for alle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 8. september 2009 #13 Del Skrevet 8. september 2009 Hallo! Følger med på denne jeg Som forventet, i dag er det enda verre. AUAUAUAUAU Og ekstra ille blir det når jeg har vært i ro en stund. Så jeg våknet i 5-tida i morgest av at det gjorde vondt uansett hvordan jeg lå. Småduppa litt, men våkna hver gang jeg lea på meg. Fikk karret meg ut av senga og inn på badet. Tenkte jeg skulle prøve med en ibux og en paracet og se om det kunne gi litt mer søvn. Åh herregud jeg kjenner meg igjen!! Husker en gang i vår da jeg lå på sofaen 2 dager etter trening og var helt nummen i lårene... måtte ligge med beina rett ut, klarte ikke bøye dem nesten, og lå også og lengtet etter smertestillende 2good er min favoritt (peanøtt og sjokolade). Men den derre Active Life High Protein Bar er helt grusom! Og den har fått 5!!! De barene som har mye protein i seg har denne ekle smaken av proteinpulver i seg... det må en del namnam til for å dekke over proteinsmaken, noe jeg synes 2good gjør ypperlig. Har en eske sjoko & peanøtt i skapet selv, og det smaker seriøst Snickers!! Dritgodt - nesten FOR godt... Så løpeøkta utgår. Men jeg SKAL trene. Kanskje det er nettopp det jeg trenger, å få bevegd meg litt. Vi har fått ellipsemaskin på jobben, så tenkte å ta ei skikkelig økt på den før jeg skal jobbe i kveld. Kjenner meg igjen her også... ref vondter. Det er innmari slitsomt at det er sånn i starten når man skal trene igjen og er full av motivasjon - så klarer man bare 2 treninger i uka fordi man er for støl til å gjøre noe som helst... men tror det hjelper å bevege seg, ja. Jeg trodde det bare var å vente til det ga seg, men jeg har funnet ut at litt lett jogg på mølla dagen etter en "krigsøkt" faktisk hjelper. Det myker opp, sikkert pga økt blodsirkulasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. september 2009 #14 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Hallo! Følger med på denne jeg Åh herregud jeg kjenner meg igjen!! Husker en gang i vår da jeg lå på sofaen 2 dager etter trening og var helt nummen i lårene... måtte ligge med beina rett ut, klarte ikke bøye dem nesten, og lå også og lengtet etter smertestillende De barene som har mye protein i seg har denne ekle smaken av proteinpulver i seg... det må en del namnam til for å dekke over proteinsmaken, noe jeg synes 2good gjør ypperlig. Har en eske sjoko & peanøtt i skapet selv, og det smaker seriøst Snickers!! Dritgodt - nesten FOR godt... Kjenner meg igjen her også... ref vondter. Det er innmari slitsomt at det er sånn i starten når man skal trene igjen og er full av motivasjon - så klarer man bare 2 treninger i uka fordi man er for støl til å gjøre noe som helst... men tror det hjelper å bevege seg, ja. Jeg trodde det bare var å vente til det ga seg, men jeg har funnet ut at litt lett jogg på mølla dagen etter en "krigsøkt" faktisk hjelper. Det myker opp, sikkert pga økt blodsirkulasjon? Når det gjelder proteinpulver så er jeg skikkelig kresen, hater den pulversmaken. Har et pulver med skogsbær som er kjempegodt, så lenge man blander det i en smoothie. Så jeg er fortsatt på leting etter det perfekte pulveret til kun å blande i vann, og som ikke har så veldig mye karbohydrater, kun rene proteiner. Prøvde å kjøpe et i Sverige før sommeren, som jeg ble anbefalt for at det blandet seg så godt med vann. Brakk meg bare jeg tok av lokket på boksen.... Snicker's! Jeg innbiller meg at det er derfor man blir bedre ved bevegelse. Og at man stivner når man ligger for lenge i ro. Men vondtene jeg har nå er ikke slik. Det gjør vondt absolutt hele tiden. Minner mer om en strekk eller en senebetennelse. Er jeg like ille i morgen så drar jeg til legen. Orker ikke å gå slik stort lengre nå. Endret 8. september 2009 av Skya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 8. september 2009 #15 Del Skrevet 8. september 2009 Jogginga gikk overraskende greit idag. Iallefall med tanke på lyskesmertene. Formen er det verre med.... Men jeg jogga iallefall en halvtime før jobb, og det er en start! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. september 2009 #16 Del Skrevet 9. september 2009 Hvorfor tåler du de ikke? Allergi? Dips med strikk tar jeg ved at jeg bruker strikken som assistanse i dipsstativet. Fester strikken på håndtakene og setter kneet i og dipser. Ja, allergisk for Soya. Skjønner ikke hvorfor de skal blande både Whey og Soya i samme bar!! Dipser Jeg gleder meg til å prøve! Har jo strikker som jeg bruker til chins. Når det gjelder proteinpulver så er jeg skikkelig kresen, hater den pulversmaken. Har et pulver med skogsbær som er kjempegodt, så lenge man blander det i en smoothie. Så jeg er fortsatt på leting etter det perfekte pulveret til kun å blande i vann, og som ikke har så veldig mye karbohydrater, kun rene proteiner. Prøvde å kjøpe et i Sverige før sommeren, som jeg ble anbefalt for at det blandet seg så godt med vann. Brakk meg bare jeg tok av lokket på boksen.... Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er så redde for karbohydrater jeg :klø: Rett etter trening trenger jo kroppen massevis av dem for å få energi til å restituere og ikke tære på musklene. Jeg vil anbefale dette pulveret hvis du tør få i deg litt karbs, det er nok av proteiner og ikke kunstig søtning. Dessverre ikke det billigste på markedet, men slik blir det som regel når man ikke kan kjøp i store pakker. Jeg blander kun med vann btw, og vil jeg ha litt ekstra proteiner putter jeg oppi en scoop nøytral whey (men da blir det jo LITT mer støvsmak så klart). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 9. september 2009 #17 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, allergisk for Soya. Skjønner ikke hvorfor de skal blande både Whey og Soya i samme bar!! Dipser Jeg gleder meg til å prøve! Har jo strikker som jeg bruker til chins. Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk er så redde for karbohydrater jeg :klø: Rett etter trening trenger jo kroppen massevis av dem for å få energi til å restituere og ikke tære på musklene. Jeg vil anbefale dette pulveret hvis du tør få i deg litt karbs, det er nok av proteiner og ikke kunstig søtning. Dessverre ikke det billigste på markedet, men slik blir det som regel når man ikke kan kjøp i store pakker. Jeg blander kun med vann btw, og vil jeg ha litt ekstra proteiner putter jeg oppi en scoop nøytral whey (men da blir det jo LITT mer støvsmak så klart). Jeg er ikke redd karbohydrater. Men nå har jeg et pulver med karbohydrater som jeg kan bruke etter trening, for da spiller det ingen rolle om jeg må blande det inn i en smoothie. Men det jeg er på utkikk etter nå er et pulver uten særlig karbohydrater som jeg kan bruke til å få dekt proteinbehovet mitt på dager der matlysten ikke er helt på topp. Og det er den støvsmaken jeg ikke kan fordra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 9. september 2009 #18 Del Skrevet 9. september 2009 Jogginga gikk overraskende greit idag. Iallefall med tanke på lyskesmertene. Formen er det verre med.... Men jeg jogga iallefall en halvtime før jobb, og det er en start! Det skulle jeg aldri ha gjort. I morgest kom jeg meg nesten ikke opp av senga. Og når jeg først gjorde så dro jeg rett til legen. Så nå er jeg sykmeld, knasker piller og har treningsnekt. Håper jeg blir raskt bra igjen, for dette gidder jeg ikke lenge. Selv om jeg har mine tvil, har på følelsen av at dette er en betennelse som sitter godt.... Men skal trene overkropp da, så helt treningsfri blir det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. september 2009 #19 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg er ikke redd karbohydrater. Men nå har jeg et pulver med karbohydrater som jeg kan bruke etter trening, for da spiller det ingen rolle om jeg må blande det inn i en smoothie. Men det jeg er på utkikk etter nå er et pulver uten særlig karbohydrater som jeg kan bruke til å få dekt proteinbehovet mitt på dager der matlysten ikke er helt på topp. Og det er den støvsmaken jeg ikke kan fordra... Å, jeg skjønner! Og nei, støvsmaken er ikke spesielt god.. Har du prøvd Protein delite? misa har den og ble etter å ha testet den med vann ganske fornøyd (slik jeg har forstått det) Den er relativt lav på karbs i alle fall. MyoProtein er vel også ganske lav? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 9. september 2009 #20 Del Skrevet 9. september 2009 Å, jeg skjønner! Og nei, støvsmaken er ikke spesielt god.. Har du prøvd Protein delite? misa har den og ble etter å ha testet den med vann ganske fornøyd (slik jeg har forstått det) Den er relativt lav på karbs i alle fall. MyoProtein er vel også ganske lav? :klø: Nei, det har jeg ikke prøvd. Men tenkte å kjøpe sjokolade, tror det er den smaken jeg har størst sjanse for å like. Vet du om noen nettbutikker som sender ut vareprøver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg