Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg er en prøver. Prøver å bli gravid altså. Jeg startet for omlag tre måneder siden å prøve. Etter en stund begynte jeg å søke opp litt forum her og der, for å lese litt om tiden før man blir gravid blandt annet. Midt oppi alt jeg leser, så dumper jeg innom noen forum. Blandt annet på mammanett, dinbaby, her inne, og andre steder. Jeg blir ganske sjokket når jeg ser at enkelte er BESATTE på å få barn. Mildt sagt. Noen forstår jeg godt begynner å bli frustrerte, med tanke på at de har fertilitetsproblemer, som sykdommer pcos og pco og liknende. Har man prøvd i to år og slikt med å få barn, ja da forstår jeg at man blir litt "gal" av å vente. Men enkelte, de har så vidt startet, og de lager seg egne ønske-tråder om hva de skal ha til barna sine. Gjerne langt FØR de er gravide. Tråder opp og ned, i øst og i vest med bilder av barnestoler de ønsker seg, klær de ønsker seg, eller allerede HAR KJØPT, og lista er lang. Jeg syns personlig det er litt scary. Ikke bare litt. Og en annen ting som slår meg midt opp i det hele. Flere later til å forbli prøvere en god stund. Kanskje det er litt vel mye psykisk tanker som: må ha baby-må ha baby NÅÅÅ, slik at det på en eller annen merkelig måte ikke går slik dem vil? De tenker nesten i hjelp det å få barn? Jeg dumpet over en tråd med ei jente med PCOS eller noe slikt. Hun hadde kjøpt inn jenteklær, nok til ungen var over to år gammel, til tross for at hun sleit voldsomt med å bli gravid. Hun hadde slitt, og sleit fremdeles med å få barn, og hadde til og med solgt sitt forrige innkjøp av gutteklær på finn.no, siden hun aldri ble gravid! Hun er vel den mest ekstreme jeg har sett. Beklager at jeg ler... Jeg ser også at folk er helt ville på symptomene sine langt før mensen er forventet. Som regel får jo ikke folk symptomer da. De går rundt og tenker i hjel den eventuelle graviditeten sin, med symptomer her og der. Noe så slitsomt? Kunne de ikke bare la dette komme naturlig? Jeg meldte meg inn i noen slike forum, men jeg måtte bare kutte ut å være der. Alle er forskjellige så klart, så for min del blir det bare slitsomt og litt wierd å henge på forum hvor folk på død og liv maste om at man måtte få opp ønskelisten sin, kjøpe eggløsningstester, måleinstrumenter og gud vet nå hva??? Jeg er nå ikke gravid enda, og jeg orker vel ikke gå til innkjøp av alt dette enda. Ser ikke poenget heller. Det er ikke mange år siden man fint klarte å få barn uten alt dette herket folk kjøper for å måle temperaturer og hva det enn måtte være. Hva er "galt" med enkelte damer nå for tiden? Dette minner meg veldg mye om slike bridezillahs, som går og planlegger bryllupet sitt i flere år før en gang en mann hadde kommet inn i bildet. Syns dette minner om hysteri jeg. Nei, takke meg til den gammeldagse måten en stund. Uten instrumenter, og alle disse dilldall tingene. Greit nok. Går det over et år før noe skjer, så starter jeg og, men i p.p1, p.p2, eller til og med i p.p6 og 7, så tror jeg jeg lar naturen gå sin gang. Huff.
Gjest PCOS Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 (endret) dette innlegget her syns jeg var scary for å si det på din fine måte. Makan til umodent innlegg. la folk være som dem vil!!!! har selv slitt i 5 år på grunn av pcos og syns virkelig ikke dette er noe hyggelig å lese. Endret 5. september 2009 av Bond
Gjest Gjest_enig_* Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Hva er "galt" med enkelte damer nå for tiden? Kvinne vil ha barn. Kvinne har ikke mulighet til å lage barn (akkurat da, samboer må skaffes/overtales, jobb må innehas, økonomi må være på plass, noen år over 20 bør være tilbakelagt osv). Kvinne har et barnesavn. Kvinne begynner å fantasere over fremtidig graviditet, fødsel og liv med baby. Kvinne oppdager tusenvis av likesinnede på internett, mange av dem langt mer viderekomne i barnefantasier og planlegging enn hun selv. Kvinne får tilgang til tusenvis av skjebner med forskjellige problemer med fruktbarhet, gode og dårlige fødselshistorier, lure tips om hva man skal pakke i fødebagen, de vage tegnene som i ett av tusen tilfeller førte til abort, osv. Kvinne begynner å tenke at det kan være greit å forberede seg på godt og vondt, på lav fertilitet og fødsler som startet før man hadde kjøpt inn busemannfjerner, osv osv. Kvinne får tilgang til andres innkjøp og innkjøpsplaner, og går amok, fryder seg over nyinnkjøpte yndige småsaker, kan ikke røpe overfor vanlig omgangskrets hvor langt det har gått, og sanker heller oppmerksomhet og åååååhhhh fra andre kvinner på internett, hvor hun har sitt hemmelige fellesskap. Jeg har heldigvis bare forstadiet, hvor jeg kikker på andre som holder på. Og tenker inni meg hvordan jeg vil ha det Den dagen jeg har mulighet til å forsøke å lage baby, skal jeg ta folat, spise rimelig sunt, gå en tur innimellom og piske meg til å ta situps, og ellers skal jeg bare pule og være glad Aldri om jeg skal ha en eggløsningsticker...
Gjest Gjest_Isabell_* Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg er helt enig i at enkelte går for langt. Man vet ikke om man kan få barn. Hvorfor går man da inn og kjøper klær til et barn som ikke kommer? For å gni det inn litt ekstra? Selvskading kaller jeg det. Ja, jeg syntes synd på de som ikke kan få barn og prøver i flere år uten at noe skjer. Men det er da ikke umodent å si sannheten om at dette er et hysteri uten like! Man kan ikke tro at man får barn. I mange sammenhenger er det ikke så enkelt. Man burde ikke gå og kjøpe inn klær til ungen frem til den er to år gammel! Det er noe av det villeste jeg har hørt! Ønsker meg barn i nær fremtid jeg også. Jeg håper jeg kan få barn, men tar det ikke for gitt at jeg kan få et selv. Det finnes da andre måter å få barn på: adopsjon er et meget godt alternativ:-) Tiltross for at ventetiden er lang og at det er dyrt. Men den som venter på noe godt... Dessuten tror jeg at dette hysteriet går ut over parforholdet. Hva sier mannen til dette?
TipsyTopsy Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Kjøper inn babyklær, uten at man har fått barn, og i tillegg så har man kjøpt klær for to hele år? Det har jeg aldri sett før. Ikke her inne, men på noen andre fora, så har jeg opplevd et lite snev av det hysteriet du snakker om.
Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 (endret) dette innlegget her syns jeg var scary for å si det på din fine måte. Makan til umodent innlegg. la folk være som dem vil!!!! har selv slitt i 5 år på grunn av pcos og syns virkelig ikke dette er noe hyggelig å lese. Beklager ikke meningen å tråkke noen på foten. men svir ikke dette mer enn hva godt det gjør da? Endret 5. september 2009 av Bond
Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Kvinne vil ha barn. Kvinne har ikke mulighet til å lage barn (akkurat da, samboer må skaffes/overtales, jobb må innehas, økonomi må være på plass, noen år over 20 bør være tilbakelagt osv). Kvinne har et barnesavn. Kvinne begynner å fantasere over fremtidig graviditet, fødsel og liv med baby. Kvinne oppdager tusenvis av likesinnede på internett, mange av dem langt mer viderekomne i barnefantasier og planlegging enn hun selv. Kvinne får tilgang til tusenvis av skjebner med forskjellige problemer med fruktbarhet, gode og dårlige fødselshistorier, lure tips om hva man skal pakke i fødebagen, de vage tegnene som i ett av tusen tilfeller førte til abort, osv. Kvinne begynner å tenke at det kan være greit å forberede seg på godt og vondt, på lav fertilitet og fødsler som startet før man hadde kjøpt inn busemannfjerner, osv osv. Kvinne får tilgang til andres innkjøp og innkjøpsplaner, og går amok, fryder seg over nyinnkjøpte yndige småsaker, kan ikke røpe overfor vanlig omgangskrets hvor langt det har gått, og sanker heller oppmerksomhet og åååååhhhh fra andre kvinner på internett, hvor hun har sitt hemmelige fellesskap. Jeg har heldigvis bare forstadiet, hvor jeg kikker på andre som holder på. Og tenker inni meg hvordan jeg vil ha det Den dagen jeg har mulighet til å forsøke å lage baby, skal jeg ta folat, spise rimelig sunt, gå en tur innimellom og piske meg til å ta situps, og ellers skal jeg bare pule og være glad Aldri om jeg skal ha en eggløsningsticker... Amen! Må si meg veldig enig så klart.
Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Jeg er helt enig i at enkelte går for langt. Man vet ikke om man kan få barn. Hvorfor går man da inn og kjøper klær til et barn som ikke kommer? For å gni det inn litt ekstra? Selvskading kaller jeg det. Ja, jeg syntes synd på de som ikke kan få barn og prøver i flere år uten at noe skjer. Men det er da ikke umodent å si sannheten om at dette er et hysteri uten like! Man kan ikke tro at man får barn. I mange sammenhenger er det ikke så enkelt. Man burde ikke gå og kjøpe inn klær til ungen frem til den er to år gammel! Det er noe av det villeste jeg har hørt! Ønsker meg barn i nær fremtid jeg også. Jeg håper jeg kan få barn, men tar det ikke for gitt at jeg kan få et selv. Det finnes da andre måter å få barn på: adopsjon er et meget godt alternativ:-) Tiltross for at ventetiden er lang og at det er dyrt. Men den som venter på noe godt... Dessuten tror jeg at dette hysteriet går ut over parforholdet. Hva sier mannen til dette? Er fristet til å legge ut tråden om hun ene på forumet som har kjøpt inn alt dette. Tror faktisk hun blir bedt om å slette flere tråder, for denne jenta spammer jo ned et helt forum. Nå er vel den jenta jeg så på dette forumet det drøyeste jeg har sett men angående alle disse eggløsningspinnene og alt dette. trodde dette var for folk som sleit med å bli gravid jeg? Virker som om flere kjøper dette for moro skyld. " ÅHHH, HURRA. JEG HAR EGGELØSNING" Mannen til flere av disse blir ikke nevnt med et kløyva ord. Hun ene som har kjøpt klær til ungen som ikke er født opp til to års alderen driver faktisk og diskuterer alt dette med mannen sin. De diskuterer og står i ang. valg av farge på barnevogn, klær, you name it. Rimelig sprøtt ja.
Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Kjøper inn babyklær, uten at man har fått barn, og i tillegg så har man kjøpt klær for to hele år? Det har jeg aldri sett før. Ikke her inne, men på noen andre fora, så har jeg opplevd et lite snev av det hysteriet du snakker om. Hehe, som jeg skrev. er fristet til å linke til denne ene desperadoen men det ville jo i grunn bare være slemt.
Noli Skrevet 5. september 2009 #10 Skrevet 5. september 2009 Jeg er for all del enig med deg, men må bare, som alltid, få si at det er umulig å tenke ihjel / stresse ihjel / ønske ihjel osv en graviditet. Det finnes bare én ting man kan gjøre; ha sex rundt eggløsning og håpe på at et egg og en sædcelle møtes. Når det er gjort, er det ingenting mer man kan gjøre (såfremt man er et friskt menneske med en normal syklus), hverken for å få en graviditet eller forhindre en graviditet (med unntak av angrepille selvsagt). Jeg har nå prøvd i flere år, og kjenner godt på frustrasjonen. Det å være prøver er slitsomt fordi man hele tiden må forholde seg til usikkerheten og håpet, samt skuffelsen hver mnd. Det er egentlig umulig å beskrive, som så mange andre ting er det noe man må ha opplevd selv for å forstå. Likevel synes jeg det er så trist når ønsket om et barn blir så altoppslukende at det dominerer absolutt alle aspekter i livet. Jeg kjenner et par som prøvde i mange år, de hadde en rekke faktorer som ikke akkurat var på deres side. De prøvde alt; haugehvis med ulike urter, babyklister (aner ikke hva det er, har bare hørt det nevnt mange ganger), hostesaft, nesespray, sex opp ned osv. osv. Da det hadde gått nesten fire år, hadde de brukt flere hundre tusen kroner bare på prøvingen. De ble nektet prøverørsbehandling offentlig fordi det ble ment av de som tar vurderinger at de begge var for umodne til å få barn og at barneønsket var så intenst at det var usunt. Mange forsøk privat, til og med på ting som de nesten med 100% sikkerhet at ikke kom til å fungere. Da pengene var brukt opp og alt var prøvd, endte de opp med å gå fra hverandre.Og det er faktisk ikke uvanlig, at ufrivillig barnløse par går fra hverandre. Det er den triste realiteten. Jeg synes derimot ikke dette er noe å snakke hånlig om. Dette blir som en sykdom, på samme måte som andre psykiske lidelser. Det er trist, og helsevesenet i Norge burde vært bedre rustet til å takle også de psykiske aspektene ved å være ufrivillig barnløs.
Gjest Elfrida Skrevet 5. september 2009 #11 Skrevet 5. september 2009 Jeg er for all del enig med deg, men må bare, som alltid, få si at det er umulig å tenke ihjel / stresse ihjel / ønske ihjel osv en graviditet.Stress kan jo fint forskyve eggløsning og skape rot i syklusen i hvert fall. At psyken ikke henger sammen med det som skjer fysisk i kroppen er ønsketenkning.
Noli Skrevet 5. september 2009 #12 Skrevet 5. september 2009 Her var det snakk om å ønske/tenke/stresse ihjel et befruktet egg da.
Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 5. september 2009 #13 Skrevet 5. september 2009 Her var det snakk om å ønske/tenke/stresse ihjel et befruktet egg da. Det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på det at de stresser så fælt at de rett og slett ikke blir befruktet. kanskje de ikke får eggløsning?
Gjest Ingen fiksering her i gården. Skrevet 5. september 2009 #14 Skrevet 5. september 2009 Stress kan jo fint forskyve eggløsning og skape rot i syklusen i hvert fall. At psyken ikke henger sammen med det som skjer fysisk i kroppen er ønsketenkning. nemlig?
Makin' it big Skrevet 5. september 2009 #15 Skrevet 5. september 2009 Det var ikke det jeg tenkte på. Jeg tenkte på det at de stresser så fælt at de rett og slett ikke blir befruktet. kanskje de ikke får eggløsning? Hvis de bruker eggløsningstester, så vet dem jo at dem har hatt eggløsning, da Må si jeg ikke synes noe om folk som rakker ned på andres måte å takle ting på. Skjønner ikke hvorfor det plager deg... Når vi begynte å prøve hadde vi begge hatt ønske om barn i flere år, og det ble forsterket når vi mistet et par år før vi begynte å prøve. Da vi endelig begynte så ville vi gjerne at jeg skulle bli gravid så fort som mulig. Vi var heldige, og fikk full klaff i PP2, men hadde vi ikke det så var planen allerede lagt om å kjøpe eggløsningstester. Hvorfor ikke bruke dem, og VITE at du prøver de rette dagene? Det er faktisk veldig mange som ikke har så stabile sykluser at de vet når de har eggløsning (og spesielt hvis man har PCO(S)).
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 Ja, enkelte er jo nærmest klin gærne. Men jeg tror nå det er et fåtall da, men de er så ekstreme at de blir lagt ekstra merke til. Her på KG har jo til og med ei operert med nedtellingsticker i forbindelse med eggløsning. Mennene deres hadde vel rødmet fra hårspissene og langt under skosålene hvis de hadde visst hvordan livet deres blir lagt ut om her. Enkelte lever rett og slett sitt liv på nettofra, og tar utvilsomt helt av. Eget språk lager de seg jo også ref. tråden om forkortelser.
Noli Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 Her på KG har jo til og med ei operert med nedtellingsticker i forbindelse med eggløsning. Flere som har gjort det, hva er problemet med det? Er mange teite tickere rundt om kring, så jeg ser ikke problemet.
Gjest Bond Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Flere som har gjort det, hva er problemet med det? Er mange teite tickere rundt om kring, så jeg ser ikke problemet. Nei, nettopp. Hvorfor ikke lage en oversikt over hvor lenge samleiene deres varer også?
Noli Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Jo, så klart. Siden alle vet at det har sammenheng med prøveresultatet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå