Gå til innhold

Matklubben del 2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lager pastasalat i dag, men den er ikke ferdig enda fordi jeg baker brød til, og det er i ovnen..

Gleder meg! Tacopaien ser også lovende ut :)

Noen som har laget den allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ingen utenom meg;-) Men den er skikkelig god, så bare gled dere!

Skrevet

Jeg har handlet inn til tacopai i dag, så får vi se om det blir i morgen eller dagen etter den blir laget.

Skrevet

Pastasalaten var super! Det var aalt for mye til 3 stk da, men da har vi til lunch i morgen også :)

Skrevet

Vi har spist tacopai i dag. Men skal den være så våt? Fulgte oppskriften helt, men da jeg tok den ut av ovnen var fyllet helt bløtt og mannen lurte på om vi skulle hente spiseskjeer da han skar i den.

Smaksmessig var det jo greit da, men så klinete pai ble ingen favoritt her i huset. Men gøy å prøve noe helt annet enn det jeg lager til vanlig da.

Skrevet

Fyllet skal ikke være helt vått, men dette kan jo reguleres ved hvor tørr du steker kjøttdeigblandingen. Pass på at det meste av vannet du tilsetter, fordamper. Eller så er det litt grisete mat, ja, men det smaker godt:-)

Skrevet

Tomatene gjer da jo og litt våtere, så eg hadde litt mindre vann enn det sto i oppskrifta :)

Laga den seeeint i gårkveld, og den var ein vinnar her i huset :) Eg er ikkje så glad i taco, men veldig glad i pai, og gubben elsker taco, så vi kom fram til at det var eit godt kompromiss :D

Skrevet

jeg skal lage den på fredag. gleder meg! :)

Skrevet

Tacopaien var kjempegod!! Jeg brukte bare én tomat i kjøttdeigen, siden mannen ikke er så glad i tomater. Hadde nok vært godt med flere, men det ble som sagt en stor suksess her! Jeg la nachos på toppen de siste minuttene i stekeovnen. Nam! :)

Skrevet

Da fikk jeg laget tacopaien, og den ble godt mottatt her i huset. Har aldri spist pai til middag, men det skal gjentas ja :jepp:

Skrevet

Jeg vil også bli med:) Var med i den forrige matklubben og synes det var gøy helt til den stoppa opp;)

Skrevet
Jeg vil også bli med:) Var med i den forrige matklubben og synes det var gøy helt til den stoppa opp;)

Har lagt deg til :)

I dag er det ny oppskrift :D

Skrevet

Dersom ikke Søndagsengel har tenkt å komme med ny oppskrift, kan kanskje en annen på lista gjøre det? Hvis ikke stopper jo dette helt opp!

Skrevet

Sorry! Her er ukas oppskrift. Håper det er ok med kake?

Eplerot:

1l eplebåter

1dl vann

kanel

3,5-4ss margarin

2,5dl sukker

2dl hvetemel

Skrell eplene og del dem i båter.

Fordel eplene i en paiform.

Hell på vann.

Strø på godt med kanel over.

Kna sammen (jeg knar det sammen med hendene) margarin, sukker og hvetemel. Når dette blir "smuldrete" strør du det over formen.

Stekes på 200 grader i ca 40 min.

La hvile i et par minutter.

Serveres med is.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...