Ulva Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #101 Del Skrevet 22. oktober 2009 Likte den kjempe godt jeg også Einaste var at jeg kokte for mye ris og laga for lite dressing/saus, så i dag når den skulle være lunsj så var den litt tørr, men da har jeg lært til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornygirl Skrevet 22. oktober 2009 #102 Del Skrevet 22. oktober 2009 Godt å høre at den falt i smak! Jeg må lage den igjen snart jeg også! Begynner å bli lenge siden sist nå... Har jobbet 10-14 timer hver dag de siste tre ukene, så har ikke akkurat prioritert matlaging;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 26. oktober 2009 #103 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvem er det sin tur i dag?? OPPSKRIIIIIIIFT;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #104 Del Skrevet 27. oktober 2009 Stekt laks på bulgursalat med tomat og kikerter 4 prosjoner 600 g laksefilet i 12 skiver salt og pepper Bulgur salat: 150 g bulgur 3 dl vann 1/2 ts salt 5 ss hakket bladpersille 2 ss hakket mint 2 plommetomat i terninger 1/2 agurk i terninger 3 ss grovhakket rødløk 1 ts hakket hvitløk 4 ss sitronjuice 4 ss olivenolje 2 ss rosiner 50 g kikkerter 50 g cottage cheese Kok opp vann med litt salt, ha i bulguren og la trekke under lokk i 15 minutter.Rør av og til. Avkjøl. Bland alle ingrediensene til salaten. Stek laksen på varm panne bare på den ene siden i 2-3 minutter. Legg laksen over salaten og server. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 1. november 2009 #105 Del Skrevet 1. november 2009 Dette skal vi ha til middag i dag Gleder meg til å smake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 1. november 2009 #106 Del Skrevet 1. november 2009 Hadde dette igår, minus rosinene;-) Veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 4. november 2009 #107 Del Skrevet 4. november 2009 Rosenrød! Hvor blir det av ukens oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 5. november 2009 #108 Del Skrevet 5. november 2009 Sorrrryyyyyyy!! Kom ikke på at det var meg igjen allerede! Ok, denne gang blir det min favorittlunsjsalat! Kok pasta, gjerne fullkorn, avkjøl og ha i en bolle sammen med: En boks tunfisk i vann (uten vannet) Cherrytomater En hakket rødløk Masse frisk dill En pakke fetaost i olje (med hvitløk eller tomat) Rucculasalat Veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 10. november 2009 #109 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg er egentlig ikke med her, men jeg prøvde pastasalaten noen la ut her, den var veldig god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 10. november 2009 #110 Del Skrevet 10. november 2009 Tacopaien var også god, skrapte ut frøene og det "våte" i tomaten, og kuttet ut vannet når jeg stekte kjøttdeigen og da ble den helt perfekt Samboeren min elsket den så jeg ble veldig populær Kjempegod, men litt av en kaloribombe Takk for oppskriften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. november 2009 #111 Del Skrevet 10. november 2009 Beklager dårlige tilbakemeldinger fra min side, har ikke prøvd så mange av de siste oppskriftene. Trodde ikke jeg var så kresen jeg, og ser på seg selv som rimelig alt-etende, men her var det desverre flere ingredienser som jeg ikke bruker Får vel revurdere synet på egen kresenhet Men bulgursalaten var knallgod da! Droppet rosiner og cottagecheese da, ikke fordi jeg ikke liker men fordi jeg ikke orket en tur til i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 10. november 2009 #112 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har vært slapp i det siste Sambo har jobbet mye, og jeg har vært mye hjemme alene..da blir det så som så med middagen. Men NÅ har jeg store ambisjoner igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cornygirl Skrevet 16. november 2009 #113 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har heller ikke vært så flink til å teste oppskriftene, men skal prøve å få testa litt nå frem mot jul.. Greit med noe nytt før man skal begynne å stappe i seg julemat Ny oppskrift i dag??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 17. november 2009 #114 Del Skrevet 17. november 2009 Sorry, kommer nå! Kosemat til helgen: Består av tre 'dipper' som spises med tortillachips som 'bestikk', eller i tacoskjell. Til ca. 5 personer. Chili: 400 g kjøttdeig 2 hvitløksfedd, hakket 2 gule løk, hakket 2 dl tomatpuré 1 chilipepper, hakket 1 boks maiskorn salt chilipulver 1/2 dl vann Stek løk og kjøttdeig, tilsett resten og la det koke i 10 min eller til du synes konsistensen er bra. Guacamole: 4 avocado 1 løk, hakket 4 fedd hvitløk, hakket sitronsaft salt chilipulver evt. litt majones, alt etter hvor modne avocadoene er Jeg kjører i kjøkkenmaskin, men man kan godt mose avocadoen med gaffel også. Tomatsalsa: 4 tomater, hakket og uten frø og kjerner 1 løk, hakket 1 chilipepper, hakket 4 ss majones 6 ss kruspersille salt chilipulver Del opp og bland. Nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #115 Del Skrevet 1. desember 2009 Eg er desverre ganske kjedelig i matveien for tida, småen er kresen på kva eg spiser og liker ikkje mat med løk, hvitløk, epler, sterke krydder, kål, kålerabi osv.. Men eg rekner med at eg kjem sterkt tilbakers når han tåler litt meira. Men eg kjem til å legge ut oppskrift når det er min tur Babord: oppskriftene dine ser deilige ut, gleder meg til å kunne prøve dei :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #116 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Kentucky kylling 30g hvetemel 2 ss hakket frisk persille eller 1 ss tørket 1 ss italiensk salat dressing mix (fra pose) 2 ts smør eller margarin (romtemperatur) 1 fedd knust hvitløk ½ ts paprika krydder 3 ss vann 1 stor rå kylling Rør sammen mel, persille, salatdressingmix, smør, hvitløk og paprika og vann. Del kyllingen i mindre stykker(slank versjon ta av skinnet) Smør blandingen over kyllingstykkene. Legg kyllingen på bakepapir på en stekeplate. Sett inn i ovnen og stek i ca. 50-60 min på 190 grader. Server med kokt ris og grønn salat. Endret 11. januar 2010 av Ulva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 11. januar 2010 #117 Del Skrevet 11. januar 2010 Gleder meg til å prøve Ulva! Jeg er litt 'redd' for hel kylling, og bruker nesten kun kyllingfilet, så det blir en interessant øvelse for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 11. januar 2010 #118 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg elsker hel kylling, så denne skal jeg lage! Men bør en ikke ha noe saus til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #119 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg elsker hel kylling, så denne skal jeg lage! Men bør en ikke ha noe saus til? Eg har ikkje saus til, for eg er litt på slankeren.... Men denne sausen synst eg er god til kylling, men veit ikkje om den er god til denne retten... Mangosaus: 1 stk. moden mango 2 stk. pasjonsfrukt 3 ss appelsinsaft 2 dl hønsebuljong (utblandet) 1 dl kremfløte ca ½ ts sukker ¼ ts tabasco Skrell mangoen og del i småbiter. Del pasjonsfrukten og skrap ut fruktkjøttet. Ha alt i en kjele sammen med appelsinjus. La det småkoke/trekke på svak varme til fruktkjøttet er mykt. Ha i buljong, kremfløte og tabasco og la det småkoke noen minutter til. Kjør sausen glatt i en hurtigmikser/stavmikser. Sil sausen og smak til med salt og kvernet pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 11. januar 2010 #120 Del Skrevet 11. januar 2010 Ååååå, den hørtes helt fantastisk ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå