babord Skrevet 30. september 2009 #61 Del Skrevet 30. september 2009 Farmorbrødet var kjempegodt! Jeg stekte en tredjedel av deigen i et sånt muffinsbrett, så vi fikk nystekte porsjonsbrød ved siden av suppen til middag i dag. Fikk ikke tak i fine kantareller, så det ble en annen suppe da. Luurt! Det skal jeg prøve:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #62 Del Skrevet 2. oktober 2009 Pizza foccacia var kjempe godt, lot vær å ha svarte oliven på siden gubben ikkje er så glad i det, men tenker eg tar det på neste gang så får han bare pitle det av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 3. oktober 2009 #63 Del Skrevet 3. oktober 2009 I går lagde jeg tacopai! Endelig Den var kjempegod:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 3. oktober 2009 #64 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg skal lage pizzafoccacia på mandag, rekker det ikke før. Men synes det høres veldig godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 3. oktober 2009 #65 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hmm, tror ikke jeg rekker å lage pizza focaccia før neste oppskrift kommer, men jeg lagde panert torsk på torsdag og det var veldig godt:) Og tomatsausen til Yvonne er nesten akkurat den samme som den jeg alltid har laget så der var vi enige fra før;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 5. oktober 2009 #66 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ny oppskrift i dag! Gjerne på dagen så den får være med når jeg handler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 5. oktober 2009 #67 Del Skrevet 5. oktober 2009 Den panerte torsken pleier vi og å lage, så den vet jeg smaker godt Pizza focaccia har jeg ikke rukket å lage, men skal lage den i dag. Og så venter jeg spent på ny oppskrift som kommer i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. oktober 2009 #68 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ukas oppskrift får jeg alltid masse skryt for, men den er ikke akkurat slankemat da Pasta med vårløk, soltørket tomat, artisjokkhjerter og oliven 4 pers 3-4 vårløk 3-4 ss hakket soltørket tomat i olje en neve gode oliven, jeg kjøper ofte de brune som jeg aldri husker navnet på... 2-3 fedd hvitløk saften av en sitron et glass/boks hermetiske artisjokkhjerter masse frisk persille olivenolje salt svart pepper Fersk pasta. Jeg bruker den 500g pakka med tagliatelle. Snitt vårløken i skiver, hakk hvitløken og surr dette på svak varme i olivenolje. Jeg bruker opp mot en dl olje, men ta så mye du vil ha. Har du en sautépanne med høye kanter er det fint å bruke den Tilsett tomatene også. Poenget er å surre dette så oljen får masse god smak men ikke brune løken. Skyll artisjokkene og del dem i to eller fire, hell av laken fra olivnene og grovhakk persillen. Kok pasta. Ha sitronsaft, artisjokk, oliven og et pepperdryss i oljen. Vend inn persillen rett før du har pastaen oppi og blander.Dt bør være nok olje til å rikelig dekke pastaen. Server med en grønn salat og godt brød. Maldonsalt og pepperkvern på bordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 5. oktober 2009 #69 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mmmmmmmmm:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 5. oktober 2009 #70 Del Skrevet 5. oktober 2009 Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #71 Del Skrevet 7. oktober 2009 Skal lage pastaen i kveld, men kva ligg i grønn salat? Bare forskjellige salater og kanskje agurk el sukkererter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. oktober 2009 #72 Del Skrevet 7. oktober 2009 Skal lage pastaen i kveld, men kva ligg i grønn salat? Bare forskjellige salater og kanskje agurk el sukkererter? Det er helt opp til deg, har flere ganger brukt en sånn pakke med tre typer salatblader bare. Men egentli tenkte jeg "vanlig" salat med de grønnsakene man liker oppi. Skrev grønn salat for å skille den fra kremede salater, couscoussalater osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kjempe deilig Spiste alt for mye :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. oktober 2009 #74 Del Skrevet 9. oktober 2009 Yvonne, den pizzafocacciaen, holder den til tre personer, tror du? Dersom jeg har salat ved siden av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. oktober 2009 #75 Del Skrevet 9. oktober 2009 Yvonne, den pizzafocacciaen, holder den til tre personer, tror du? Dersom jeg har salat ved siden av? Ja, det tror jeg. Eller, skal sies, kjæresten min og jeg spise oss stappmette på den, men om man har salat ved siden av tror jeg det skal gå bra. Eventuelt an du jo lage lage litt mer i oppskriften, f. eks legge til 1/2 av hvert. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. oktober 2009 #76 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ok, da tror jeg jeg legger til litt for å være sikker:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 9. oktober 2009 #77 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg spiste pastaen i dag! Jeg syntes den var kjempegod Kjæresten min spiste kanskje 1/10 av porsjonen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulva Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter #78 Del Skrevet 9. oktober 2009 Kjæresten min spiste kanskje 1/10 av porsjonen sin Rart da der med menn og ting med oliven i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 11. oktober 2009 #79 Del Skrevet 11. oktober 2009 Lagte pizzasausen i går, veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 12. oktober 2009 #80 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ny oppskrift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå